E 60 Huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1960
    • Hki

    #31
    Täällä tuntuu olevan vallalla käsitys, että mitä kalliimpia auto sitä kalliimmat huollot saa olla. Mun mielestä sama öljynvaihto pitäisi olla samanhintaista e30:een kuin e60:een, ja on aivan oikein kitistä jos tämä ei toteudu. Vai miltä tuntuisi maksaa e30:n öljyhuollosta 80e ja e60 1000e kun kerran ostohinta on monikymmenkertainen? Tunnen erän ekonomin, jotka on hyvin tarkka satasen ostoksista vaikka tilillä olisi suoraan laittaa 40 000e uuteen autoon. Ajatusmaailma ei ole se, että jos on rahaa ni sitä heitellään ympäriinsä. Se, että jos työn hinta tai öljyn litrahinta on korkea, niin paikan voi valita. Mitään pakkoa ei ole vähään aikaan ole ollut huoltaa Laakkosellla. Takuut säilyy ilmankin. Kitinä on tuottanut tulostakin. BMW:llä on edulliset huoltohinnat verrattuna kilpailijoihin.

    Comment

    • jkurtti
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 92

      #32
      Originally posted by Vanquish View Post
      Täällä tuntuu olevan vallalla käsitys, että mitä kalliimpia auto sitä kalliimmat huollot saa olla. Mun mielestä sama öljynvaihto pitäisi olla samanhintaista e30:een kuin e60:een, ja on aivan oikein kitistä jos tämä ei toteudu. Vai miltä tuntuisi maksaa e30:n öljyhuollosta 80e ja e60 1000e kun kerran ostohinta on monikymmenkertainen? Tunnen erän ekonomin, jotka on hyvin tarkka satasen ostoksista vaikka tilillä olisi suoraan laittaa 40 000e uuteen autoon. Ajatusmaailma ei ole se, että jos on rahaa ni sitä heitellään ympäriinsä. Se, että jos työn hinta tai öljyn litrahinta on korkea, niin paikan voi valita. Mitään pakkoa ei ole vähään aikaan ole ollut huoltaa Laakkosellla. Takuut säilyy ilmankin. Kitinä on tuottanut tulostakin. BMW:llä on edulliset huoltohinnat verrattuna kilpailijoihin.
      asiaa!!
      Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

      Comment

      • ART
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 305

        #33
        Originally posted by Vanquish View Post
        Täällä tuntuu olevan vallalla käsitys, että mitä kalliimpia auto sitä kalliimmat huollot saa olla. Mun mielestä sama öljynvaihto pitäisi olla samanhintaista e30:een kuin e60:een, ja on aivan oikein kitistä jos tämä ei toteudu. Vai miltä tuntuisi maksaa e30:n öljyhuollosta 80e ja e60 1000e kun kerran ostohinta on monikymmenkertainen? Tunnen erän ekonomin, jotka on hyvin tarkka satasen ostoksista vaikka tilillä olisi suoraan laittaa 40 000e uuteen autoon. Ajatusmaailma ei ole se, että jos on rahaa ni sitä heitellään ympäriinsä. Se, että jos työn hinta tai öljyn litrahinta on korkea, niin paikan voi valita. Mitään pakkoa ei ole vähään aikaan ole ollut huoltaa Laakkosellla. Takuut säilyy ilmankin. Kitinä on tuottanut tulostakin. BMW:llä on edulliset huoltohinnat verrattuna kilpailijoihin.
        Aamen! Kauppatieteen Maisteri on viisas olento. Tuota samaa tosiaan koitin itsekin tässä threadissa aiemmin sanoa. Autot käteisellä, järkevästä hintaluokasta oman varallisuuden mukaan, vaikka käteistä riittäisi kalliimpaankin. Järkevällä & tarkoituksenmukaisella rahankäytöllä sitä käteistä sitten kertyy sen verran plakkariin että voi päivittää tovin päästä seuraavaan hintatasoon jos haluaa.

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #34
          Originally posted by Vanquish View Post
          Täällä tuntuu olevan vallalla käsitys, että mitä kalliimpia auto sitä kalliimmat huollot saa olla. Mun mielestä sama öljynvaihto pitäisi olla samanhintaista e30:een kuin e60:een, ja on aivan oikein kitistä jos tämä ei toteudu. Vai miltä tuntuisi maksaa e30:n öljyhuollosta 80e ja e60 1000e kun kerran ostohinta on monikymmenkertainen? Tunnen erän ekonomin, jotka on hyvin tarkka satasen ostoksista vaikka tilillä olisi suoraan laittaa 40 000e uuteen autoon. Ajatusmaailma ei ole se, että jos on rahaa ni sitä heitellään ympäriinsä. Se, että jos työn hinta tai öljyn litrahinta on korkea, niin paikan voi valita. Mitään pakkoa ei ole vähään aikaan ole ollut huoltaa Laakkosellla. Takuut säilyy ilmankin. Kitinä on tuottanut tulostakin. BMW:llä on edulliset huoltohinnat verrattuna kilpailijoihin.
          No, niin, no. E60:een menee jo öljyäkin huomattavasti enemmän. Toisaalta, siinähän ei pitäisi olla enää öljyHUOLTOA vaan vaihto. Tuo huolto = tarkistukset jne on sitten erikseen. Otaksun.
          Uudemmissa autoissa on varmaan enemmän tarkastuskohteita & elektroniikkaa, joka sekin vaikuttaa hintaan. Siis taasen, jos tuo onkin edelleen huolto eikä vaihto. Jos pelkkä vaihto, sittenhän sen pitäisi olla saman hintainen kuin E30, lukuunottamatta öljyn määrää.
          Tiedä häntä, mutta ainakin omat rupposet ovat Laakkosen hoidossa hyvin olleet/tulleet kuntoon.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Sami
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1332
            • Kajaani

            #35
            Originally posted by Spetke View Post
            Bullitt:in kanssa todellakin samaa mieltä asiasta!!!
            Sori Rahu vastaväitteeni, mutta E60 vaatii testerillä nollauksen

            Voi nollata mittaristosta jos huolto on punaisena...jos keltaisena tarvii nollata testerillä...Ja mitä tuohon huollon hintaan tulee niin on niin pitkät huoltovälit nykyään että luulis kerkeevän säästää sen verran välillä uusiin öljyihin ja suodattimeen....Niveliin ja tukivarsiin ei kyhnyä paljo menekkään ainakaan ensimmäiseen 150 tkm:n.....

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3120
              • Välisuomi

              #36
              Hypoteettinen juttu:

              Jos minulla olisi autohuoltoyritys ja asentajan koulutus olisi maksettu tuntuvilla rahoilla merkkiorganisaatiolle jotta saataisiin korjata E30-malleja..

              Ja sitten eräänä päivän muutama harva asiakas tarjoaa E90:sta huoltoon mutta kun asentaja tarvitseekin koulutuksen. No se koulutus ja mallikohtaiset työkalut maksavatkin sitten sen verran että taloutta joutuukin laskeskelemaan ihan uudelleen. Sen investoinnin kun tekee, niin onko se OK nostaa sitä E30-huollonkin hintaa vai onko markkinoita tutkiessa fiksumpaa antaa E90-omistajien maksaa?

              Ja meneehän E30:seen mikä tahansa ralli formula-öljy, mutta jos halutaan pitää E60:ssa pitkät öljynvaihtovälit niin pelkkä litrahintakin taitaa olla nelinkertainen?
              ---

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #37
                No joo, vielä jos se merkkihuolto vastineeksi hinnoilleen tuntisi autojen järjestelmät miten ne toimii teoriassa jotta ne osais käytännössä korjata ne viat vaihtamatta turhia osia asiakkaan piikkiin. Mutta kun ei. Ainakin omien kokemuksien mukaan tuntuu olevan merkkihuollot ihan pihalla auton järjestelmien toiminnasta kun jotain kysyy että miten sen pitäisi toimia mikä vikana, mikä korjaus. Oma apu paras apu (ja WDS, TIS, ETK) tai sitten nettifoorumit.

                Se minkä hintaisella autolla ajaa ei taas kerro säästäväisyydestä mitään. Tai siitä haluaako syytää rahaa oikealle/vasemmalle kaikille ketkä sitä pyytävät.. Asian voi myös kääntää niin että jos ostaa kalliin laatuauton voi olettaa ettei siihen tarvitse olla jotain pätkiviä antureita heti uusimassa.. Minun mielestä on tyhmyyttä maksaa ylimääräistä, tuhlaan ne rahat mielummin perheeseen, mutta kukin tavallaan.
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #38
                  Originally posted by kani View Post
                  No joo, vielä jos se merkkihuolto vastineeksi hinnoilleen tuntisi autojen järjestelmät miten ne toimii teoriassa jotta ne osais käytännössä korjata ne viat vaihtamatta turhia osia asiakkaan piikkiin. Mutta kun ei. Ainakin omien kokemuksien mukaan tuntuu olevan merkkihuollot ihan pihalla auton järjestelmien toiminnasta kun jotain kysyy että miten sen pitäisi toimia mikä vikana, mikä korjaus. Oma apu paras apu (ja WDS, TIS, ETK) tai sitten nettifoorumit.
                  Tuohan on yleisin ongelma tarpeeksi vanhojen autojen kohdalla... Suomeen kun ei kaikkia malleja aikoinaan ollut vara tuoda niin niitä siitten täytyy opiskella nyt, ja kuka kouluttaa vanhoja malleja...ei kukaan vaan itse opiskelua vaan... Kaaviot on kansioissa ja itsekin muistin ennen esim.e30 mallin johtosarjan ulkoa, mutta nykyään tekee vaikeuksia muistaa helppojakin juttuja...Eli toisin sanoen jos ei puuhastele usein kyseisten mallien parissa niin unohtuu helposti...

                  Tästä johtuukin sitten se että helposti vaihdetaan osa joka ollut yleensä vialla ja aiheuttanut ehkä kyseistä vikaa....Ainakaan täälläpäin ei osaa jätetä paikoilleen jos siinä ei ollutkaan vikaa...Mutta jos vika löytyi säästyi työajassa ja jotain saadaan velotettuakin, merkkikorjaamotkin on yrityksiä jotka yrittää tehdä voittoa eli ei siinä kovin pitkiä diagnoosi sessioita voi harrastaa vanhoille autoille kun ei saa velotettua koko aikaa kuitenkaan...

                  Comment

                  • KoPe
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 251
                    • Helsinki

                    #39
                    Onhan se tietenkin niin, että huoltofirmoille kertyy uusien automallien huolto-ohjelmien koulutuksesta lisäkustannuksia. Mutta tuossa yhdessä postauksessa oli järkeä eli kannattaa katsoa mihin rahat menevät. Jonkun jenkkitutkimuksen mukaan miljönääreiksi jenkeissä nousseilla yrittäjillä oli yksi yhteinen piirre eli kulujen tarkka katsominen, ts. tietty nuukuus.

                    Merkkihuolloilla on kyllä ilmaa noissa korjauksissaan, esim. ruikutin aikaisemmin noista katkenneista takajousista 60-70 tkm kohdalla e46, niin Lahdessa Mega-auto tarjosi vaihtoa, työnosuus, 140 e. Hankin jouset muualta, niissä en paljoa säästänyt, mutta teetin asennuksen eräällä korjaamolla, joka otti vähän alta puolen tunnin työstä 20 e. Tyhmänä olisi menettänyt 120 e. On järkevää vähän kilpailuttaa eikä olla oleviin niin varakas, että on varaa olla tyhmä.

                    Edelleen vähän off-topic mutta paikallinen merkkiliike korjasi joskus ikkunamekanismia e36:ni (kisko taipui jotenkin kun survoin jäisen lasin voimalla). Vein merkkiliikkeeseen ajatellen että jospa ne tietäis heti. No laskussa oli harjoittelua 6 tuntia, jonka jälkeen oli päätetty että vaihdetaan tuo 80 e osa johon oli mennyt 0,5 h. Maksoin siis 500 e harjoittelusta. Vittu että vitutti.
                    KoPe
                    --------
                    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3450
                      • Janakkala

                      #40
                      Originally posted by Sami View Post
                      Voi nollata mittaristosta jos huolto on punaisena...jos keltaisena tarvii nollata testerillä...
                      Ja lopetetaampa sitten tuo paskanjauhanta
                      E60 ei ole enään mitään huoltovaloja! Ja tarvii testerin (esim:GT1) jotta voi huoltotarpeet nollata!!!!
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • persenaama
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 178

                        #41
                        Originally posted by KoPe View Post
                        Noista huoltohinnoista sen verran, että kun paikallisessa merkkiliikkeessä teetin e36 huolto I pari vuotta takaperin, johon kuuluu aika pitkälti vain öljynvaihto, öljypuolen kustannus oli muistaakseni jotain 100 e luokkaa. Autoa jättäessäni sanoin, että voishan siinä samalla takarekkarin valon polttimon vaihtaa kun tuppaa unohtumaan. Autoa noutaessani oli laskussa rivi valojen tarkistus 45 e ja polttimo 0,10 e...
                        ja idiootti menit vielä maksamaan siitä sen 45 euroa? jotain j ärkeä saa käyttää. tollasessa tilanteessa joko se 45e vittuun siitä laskusta tai suoraan kuluttaja-asiamiehen puheille että mitä helvettiä tämä on.

                        se että joku KATSOO mitkä valot palaa ja mitkä ei, ei jumalauta maksa 45 euroa!!! haloo!!!

                        Comment

                        • KoPe
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 251
                          • Helsinki

                          #42
                          Jeah, arvaa kommentoinko. Huolto tulkitsi että autoon piti tehdä valotarkastus, jonka listahinta ilmeisesti oli 45 e (katsotaan palaako kaikki valot). No rekkarikilven valo oli palanut ja se oli vaihdettu.

                          Merkkikorjaamoissa kaikilla töillä tuntuu olevan (TIS-) listahinta, mikä ei vastaa esim. sitä mitä yhdessä tunnissa voidaan tehdä. Eli aikaisemmin kerroin että jousien vaihdosta olisi pyydetty 140 e. Käytännössä jos olisin vaikkapa pyytänyt heitä jousien vaihdon yhteydessa vaihtamaan vaikkapa takavalon palaneen polttimon, hinta olisi ollut 140 e + 45 e, vaikka työhön olisi mennyt todellisuudessa 0,5 h (85 e/h * 0,5 h = 42,50 e h)..Tämä on minusta älytöntä laskuttamista.Edit: Ja typerää maksaa (vaikka itse maksoinkin tuon 45 e) vaikka alla olis bränikkä 645.
                          KoPe
                          --------
                          Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3450
                            • Janakkala

                            #43
                            Originally posted by KoPe View Post
                            Jeah, arvaa kommentoinko. Huolto tulkitsi että autoon piti tehdä valotarkastus, jonka listahinta ilmeisesti oli 45 e (katsotaan palaako kaikki valot). No rekkarikilven valo oli palanut ja se oli vaihdettu.

                            Merkkikorjaamoissa kaikilla töillä tuntuu olevan (TIS-) listahinta, mikä ei vastaa esim. sitä mitä yhdessä tunnissa voidaan tehdä. Eli aikaisemmin kerroin että jousien vaihdosta olisi pyydetty 140 e. Käytännössä jos olisin vaikkapa pyytänyt heitä jousien vaihdon yhteydessa vaihtamaan vaikkapa takavalon palaneen polttimon, hinta olisi ollut 140 e + 45 e, vaikka työhön olisi mennyt todellisuudessa 0,5 h (85 e/h * 0,5 h = 42,50 e h)..Tämä on minusta älytöntä laskuttamista.Edit: Ja typerää maksaa (vaikka itse maksoinkin tuon 45 e) vaikka alla olis bränikkä 645.
                            Jokainen huoltopiste voi itse määrittää hinnat kaikille töille / paketeille. Ei niitä ole mihinkään "BMW kivitauluun" hakattu! Eikä ole olemassakaan mitään TIS hinnastoa

                            Tosin KSD näyttää töille ja huolloille suositus ohjeajat jaksoina, (yksi jakso on 5 tai 6 minuuttia) minkä mukaan hoidetaan tehdyt takuu työt.

                            Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan joka maksaa.
                            Last edited by Spetke; 18-11-2006, 19:24.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              #44
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Ja lopetetaampa sitten tuo paskanjauhanta
                              E60 ei ole enään mitään huoltovaloja! Ja tarvii testerin (esim:GT1) jotta voi huoltotarpeet nollata!!!!
                              Paitsi, että on. No, eihän ne siinä mittaristossa ledirivinä ole vaan siellä keskusnäytössä, service-valikossa. Ja oikein eriteltynä esim öljyt, jarrut jne.
                              Sitä miten niitä voidaan nollta, en ota kantaa. Itsellä katsastus- ja pakokaasutestit oli keltaisella, jotka sain itse sieltä suoraan nollattua = laitettua milloin on seuraava katsastus. Varmaan varsinaiset huollot vaatii tuon GT1:n, mikä sitten lieneekin.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • buksin-1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 4592
                                • Keski-Pohjanmaa

                                #45
                                [QUOTE=jaki;776079]Paitsi, että on. No, eihän ne siinä mittaristossa ledirivinä ole vaan siellä keskusnäytössä QUOTE]

                                On ne myös mittaristossa käynnistyksen yhteydessä ensin huoltokohteen logo keltaisena ja sitten punaisena, mikäli kilometrit menee miinukselle.
                                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                                SISUSTAT modaukset

                                Comment

                                Working...
                                X