E 60 Huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by jannmann View Post
    Taitaa noissa valittajien autoissa lukea rekisteriotteessa omistajan paikalla GE money tai vastaava...
    Massit on riittäny vaan käsirahaan ja sitten kaikki muu on jo "kallista"...
    Hieman OT:ksi menee, mutta jos asiaa tarkastelee vaikka niin, että noin 60-80 kiloeuroa pitäisi autosta maksaa heti, kun on muitakin paljon parempia sijoituskohteita kuin auto, niin tuo rahoitusvaihtoehto järkevällä korolla ei ole hullumpi ajatus lainkaan.
    Ja asiaan..nykyään kun 3-litrainen vaatii jo 8,25 litraa laatuöljyä, niin tuo Hyvinkään Auto-Arola on hyvä vaihtoehto
    Last edited by buksin-1; 28-10-2006, 12:04.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • KoPe
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 251
      • Helsinki

      #17
      Noista huoltohinnoista sen verran, että kun paikallisessa merkkiliikkeessä teetin e36 huolto I pari vuotta takaperin, johon kuuluu aika pitkälti vain öljynvaihto, öljypuolen kustannus oli muistaakseni jotain 100 e luokkaa. Autoa jättäessäni sanoin, että voishan siinä samalla takarekkarin valon polttimon vaihtaa kun tuppaa unohtumaan. Autoa noutaessani oli laskussa rivi valojen tarkistus 45 e ja polttimo 0,10 e...
      KoPe
      --------
      Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3450
        • Janakkala

        #18
        Originally posted by _artsi_ View Post
        Pelkkä öljynvaihto ei ole, kuin vähäinen osa huollosta.

        No jos kysessä on BMW ja ensimmäinen tai toinen huolto niin kyllä se on suurin osa huollon hinnasta!
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • erese
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 478
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by Spetke View Post
          No jos kysessä on BMW ja ensimmäinen tai toinen huolto niin kyllä se on suurin osa huollon hinnasta!
          Ninhän tuo on, esim. Lahden Mega-Autossa olisivat veloittaneet öljyn/suodattimen vaihdosta 140€...
          F40 -20
          F20 -13
          E46 320D Touring -01
          E36 "nokivasara" Touring -99

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            #20
            Originally posted by erese View Post
            Ninhän tuo on, esim. Lahden Mega-Autossa olisivat veloittaneet öljyn/suodattimen vaihdosta 140€...
            Kyllä juuri näin

            tuntityö: 70-80€
            öljylitra : 14-17€
            Ö-suodatin: 20€

            6-sylinterinen kone imee noin mallista riippuen 6-8 litraa öljyä eli noin 100-130€
            siihen suodatin päälle esim: noin 20€
            jätteenkäsittelymaksu 1-2€
            Ja pienen pieni korvaus kuluneesta ajasta tekee juurikin sen 140;-

            EI pitäisi hetkauttaa 50 tuhannen euron autolla ajavaa suuntaan eikä toiseen ottaen huomioon, että nykypeleihin öljyjä vaihdellaan noin 30tkm välein.
            Mutta ilmoisen iänhän bemaristit ym autoilijat ovat narisseet huoltojen kalleudesta.
            MUTTA VITTUILISIVAT PERKELE SILLE KRAVATTIPUKUSELLE ROSVO AUTOMYYJÄLLE JOKA KAHMAISEE OMAAN TILIPUSSIIN HIRVEÄT PALKKIOT AUTON MYYNNISTÄ PUHUMATTAKAAN MITÄ AUTO LIIKE /TALO VIELÄ VETÄÄ VÄLISTÄ
            Ja sitten kehdataan perkele narista naama norsun vitulla jostain huoltokustannuksista tai huoltoilmaisimen ilmaiseksi nollaamisesta mitkä ovat vaatimattomia prosentteja (promilleja) koko autoilun hinnasta. Hävetkää perkele ja vetäkää itsenne vaikka jojoon jos noin ahdistaa
            Last edited by Spetke; 30-10-2006, 16:52.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by Spetke View Post
              ...EI pitäisi hetkauttaa 50 tuhannen euron autolla ajavaa suuntaan eikä toiseen ottaen huomioon, että nykypeleihin öljyjä vaihdellaan noin 30tkm välein.
              Noniin... Taas tätä.

              Mikäs on se auton arvon euromäärä josta alaspäin saa kyseenalaistaa 80 € huollon tuntiliksat ja 15 €:n öljylitrat, kertokaa nyt? Omien kokemusten mukaan vaikka tuosta huollosta maksaa kuinka h_lvetisti niin tehty työ on tarkastettava itse kuitenkin jos mielii rauhallisin mielin ajella.
              Jumaliste minä jaksan ihmetellä maailman tappiin sitä että edullisen auton omistaja saa oikeutetusti säästää autoilussa kun taas niiden jotka on sattuneet upottamaan tuohta siihen pirssiin vähän enemmän on viljeltävä niitä seteleitä sitten myös jatkossa kaiken maailman tolloille. Kysymyshän taitaa olla kuitenkin taas siitä suomalaisten perussynnistä. Kun jollain on sitä pätäkkää hiukka enemmän niin köyhäksihän sitä mieluiten haukkuis kun vain sais tilaisuuden.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • luxor
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 96
                • Hämeenlinna

                #22
                Jos nyt pojat keskitään vaan auttaan tota nixxua ton ongelman kanssa ja jätetään tollanen aivan turha spekuloiminen hänen autonsa hinnasta yms jonnekkin suomi24 keskustelupalstoille..Kai se on jokaisen oma asia miten rahansa käyttää tollasesta tulee vaan huonolle tuulelle ei muuta.
                -kaunis nainen on ilo silmälle-

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Kentsu View Post
                  Noniin... Taas tätä.

                  Mikäs on se auton arvon euromäärä josta alaspäin saa kyseenalaistaa 80 € huollon tuntiliksat ja 15 €:n öljylitrat, kertokaa nyt? Omien kokemusten mukaan vaikka tuosta huollosta maksaa kuinka h_lvetisti niin tehty työ on tarkastettava itse kuitenkin jos mielii rauhallisin mielin ajella.
                  Jumaliste minä jaksan ihmetellä maailman tappiin sitä että edullisen auton omistaja saa oikeutetusti säästää autoilussa kun taas niiden jotka on sattuneet upottamaan tuohta siihen pirssiin vähän enemmän on viljeltävä niitä seteleitä sitten myös jatkossa kaiken maailman tolloille. Kysymyshän taitaa olla kuitenkin taas siitä suomalaisten perussynnistä. Kun jollain on sitä pätäkkää hiukka enemmän niin köyhäksihän sitä mieluiten haukkuis kun vain sais tilaisuuden.
                  Olen itse autokorjaamolla töissä, ja minusta on oikein mukava laitella jotain uudempia ja parempia autoja välillä. Ihan sama kuka niillä ajelee, autoja mä huollan, enkä ihmisiä. Olen sen ajatellut niin, että jos auto tulee kuntoon, niin asiakaskin on tyytyväinen, ja niin se yleensä normaalien asiakkaiden kohdalla onkin.

                  Mutta siinä vaiheessa multa loppuu ymmärrys, kun esim. E39 M5-omistaja aloittaa kitinän jostain 100 euron anturista, ja nämä ainaiset kitinät uusien autojen huoltojen hinnoista on ihan samaa sarjaa. Välillä oikein vituttaa, kun olen oikein viimeisen päälle nysvännyt jonkun autoa tuntitolkulla, ja sitten kuulee jälkeenpäin vielä jotain mussutusta, esim. juuri työn hinnasta. Siinä vaiheessa tekis mieli sanoa, että enhän minä niitä hintoja sinne ole keksinyt, ja että halvimmalla pääset, kun huollat itse, jos olet niin kitupiikki.

                  Mulla on monta asiakasta, joilla ei edes niin kovin uusia autoja ole, ja niihin on tehty useita paljon hinnakkaampiakin huoltoja ja korjauksia ilman mitään mutinoita. Välillä vähän jännittää, kun joutuu asiakkaalle ilmoittamaan esimerkiksi, että nyt näyttäisi pahasti siltä, että 1000 euron ohjainlaite on rikki, ja se pitää vaihtaa. Yksi asiakas tokaisi kerran vastauksen: "Jos se sillä kuntoon tulee, niin anna mennä vaan".

                  Ymmärrän hyvin, jos alle 10 k€ auton omistajalla nousee karvat pystyyn tonnin laskusta, mutta kun heitetään homma ihan toisin päin, eli pistetään autoon hintaa lisää moninkertaisesti, puhutaan parin satasen hommasta, ja sama kitinä jatkuu, niin en mä ainakaan ymmärrä. Asiakkaat on kaikki erilaisia, ja kaikkia pitäisi ymmärtää, mutta välillä se on vaikeaa. Onneksi näitä vaikeita on kuitenkin aika vähän, ja niitä mukavampia tapauksia paljon enemmän.

                  Toivottavasti ne vaikeatkin asiakkaat löytävät sen itselleen oikean huoltopaikan, joka on paljon halvempi, ja vielä parempi, niin ollaan kaikki onnellisia.
                  Last edited by Bullitt; 03-11-2006, 21:44.


                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #24
                    Bullitt, ymmärrän näkemyksesi varsin hyvin.
                    Omia huoltokokemuksia tuolla:


                    Mutta pysytään vielä melkein aiheessa, vaikka yritin tämän jo kerran selittää. Eli mielestäni suhteellisen ihmeellistä että tällaisella harrastelija-foorumilla ryhdytään suoranaisesti v_ttuilemaan ja ajamaan korjaamolle huoltovalojen kuittauksesta vähän tuoreempaan autoon kyselijää. Tai mistä minä tiedän onko jollain kenties jotain henkilökohtaista tätä kyselijää vastaan... Mutta noin kärjistetysti E30:stä voidaan täällä jauhaa vaikka mitä p_skaa ledivaloista ja Wunderbaumeista mutta jos kysymys on tuoreemmasta M5:stä tai vaikka E60:stä niin vastaus on "Äijällä tuollanen auto eikä varaa huoltaa!! Aja köyhä Laakkoselle."
                    Meni kyllä off-topiciksi, jätän tähän.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • jkurtti
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 92

                      #25
                      tynninharjun autohuolto lohjalla= 0€
                      näin kerrottiin kun kysyin...
                      suomellahan menee niin hyvin, että mitäs me kroisokset nyt sentään maalaisjärkeä käyttämään..
                      Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

                      Comment

                      • redstone
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 59
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by jkurtti View Post
                        tynninharjun autohuolto lohjalla= 0€
                        näin kerrottiin kun kysyin...
                        suomellahan menee niin hyvin, että mitäs me kroisokset nyt sentään maalaisjärkeä käyttämään..
                        Ja kyseessä vielä Bmw huolto. Asiallinen paikka ja asiallista palvelua.

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by buksin-1 View Post
                          Hieman OT:ksi menee, mutta jos asiaa tarkastelee vaikka niin, että noin 60-80 kiloeuroa pitäisi autosta maksaa heti, kun on muitakin paljon parempia sijoituskohteita kuin auto, niin tuo rahoitusvaihtoehto järkevällä korolla ei ole hullumpi ajatus lainkaan.
                          Hyvinkään Auto-Arola on hyvä vaihtoehto
                          OT:ta tämäkin. Vai, että pätäkkää on, mutta pitäisi paremmin sijoittaa kuin autoon. Jos ei ole vaaraa maksa suoraan 60 - 80 keuroa, kannattaa jättää ostamatta. Ei se "business" siiitä rahoituksella paremmaksi muutu. Paitsi tietysti Petteri Jussilalla. My 2 cents...
                          Ei taida olla kuin taxi, jossa auto ihan oikeasti tienaa, muilla se on vain kulu.

                          Asiaan: E60:ssahan ei ole ns määräaikaishuoltoja (Inspection I, II) lainkaan. Ei ainakaan omassani ole muuta kuin huoltovalikko, josta voi katsella mitä pitäisi ja milloin tehdä seuraavaksi.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by jaki View Post
                            Asiaan: E60:ssahan ei ole ns määräaikaishuoltoja (Inspection I, II) lainkaan. Ei ainakaan omassani ole muuta kuin huoltovalikko, josta voi katsella mitä pitäisi ja milloin tehdä seuraavaksi.
                            Jos ei e60:ssä ole I tai II määräaikaishuoltoa, niin ei se tarkoita, että silloin huoltotyö tai -osat olisivat halvempia.
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • Happo
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 922
                              • Kauhajoki

                              #29
                              Originally posted by Kentsu View Post
                              Mikäs on se auton arvon euromäärä josta alaspäin saa kyseenalaistaa 80 € huollon tuntiliksat
                              Jokainen saa laittaa oman korjaamon pystyyn ja hankkia sinne BMW:n testerit, erikoistyökalut ja huoltajille merkkikoulutuksen, niin saa ropellin firman katolle. Sen jälkeen tai mielellään jo sitä ennen kannattaa laskeskella, että millaisella tuntivelotuksella firma pyörii. Käsittääkseni noista testereistäkin menee todella kalliit lisenssimaksut joka vuosi ja miksi ei menisi, kun BMW saa vapaasti määrittää minkälaisia laitteita korjaamolla tulee olla että se saa merkkihuollon itselleen.

                              Vituttaahan tuollaiset tuntitaksat tietysti, mutta toinen vaihtoehto on tossa ylhäällä.
                              Ford S-Max 2.0
                              Kilpuri VW Golf III VR6
                              ex:

                              F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                              Comment

                              • jkurtti
                                Bimmer Rookie
                                • May 2006
                                • 92

                                #30
                                kyllähän se on tehty yrittäjän tie suomessa niin kiviseksi että...mutta yhtenä perisyntinä suomalaisessa palveluammattikulttuurissakin on markkinoinnin, tuota noin, kiltisti sanottuna, heikohko taso - - on pelit ja vehkeet ja ammattitaitokin, mutta markkinointi/asiakaspalvelu on huonolla pohjalla, joten luulisi olevan vaikeaa ja tuskastuttavaakin luoda pitempiaikaisia asiakassuhteita ilman porkkanaa:think lohjan bmw huolto on varmasti käsittänyt tämän ja varmasti jää monen korvan taakse...ja suositteluhan on se paras markkinointikeino mualimassa...
                                Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

                                Comment

                                Working...
                                X