Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 60 Huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skebe
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 59
    • Helsinki

    #46
    Originally posted by Spetke View Post
    Jokainen huoltopiste voi itse määrittää hinnat kaikille töille / paketeille. Ei niitä ole mihinkään "BMW kivitauluun" hakattu! Eikä ole olemassakaan mitään TIS hinnastoa

    Tosin KSD näyttää töille ja huolloille suositus ohjeajat jaksoina, (yksi jakso on 5 tai 6 minuuttia) minkä mukaan hoidetaan tehdyt takuu työt.

    Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan joka maksaa.
    Tyhmä ei ole myöskään se joka väittää, vaan se joka uskoo...
    KSD jaksot tulevat aina tehtaalta ja niitä tulisi noudattaa jokaisen jälleenmyyjän. Kaikki tehdyt työt perustuu aina pistekohtaiseen hinnoitteluun, jonka lähtökohtana työhinnoissa on kunkin pisteen tuntiveloitus.

    Myös varaosahinnoissa on havaittavissa tuntuvia eroja johtuen käytänöstä, jossa jokainen voi määritellä itse hinnan osille. Juuri nämä kaksi eri käsitettä hinnasta(ovh) ja (svh) aiheuttaa sekaannusta, koska maahantuoja määrittää osalle SUOSITUS hinnan joka saattaa vaihdella suuresti. Suomesa näyttää olevan hintahaitaria osissa eri jälleenmyyjen välillä jopa 20%....joten kannattaa vertailla..

    Comment

    • Henry
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 744
      • Kannus

      #47
      Moi, jatketaanpas tästä. Mun tarttis tehä tohon mun E60 530da:han 10tkm sisällä huolto, käsittääkseniin isompi sellainen. Mitä tuo isompi huolto maksaa suunilleen? Nämä osat varmaankin vaihdetaan:
      Polttoainesuodatin
      Ilmansuodatin
      Raitisilmasuodatin 2kpl
      Öljynsuodatin
      Moottoriöljyt
      Moniurahihnat

      Sitten toinen asia että jos joku on tehnyt huollon itse, niin ei varmaan ole mikään kummosempi homma?
      Mercedes-Benz cls 350
      530DA E60
      Ex:
      Audi A6 2.7 biturbo quattro
      523IA E39
      520 E34 2Kpl
      535 E34

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎