Xenon valojen jälkiasennus E60

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• erese
    replied
    Originally posted by TH88 View Post
    Joo ei ole näkyny noita ballisteja kylläkään. No olivatpa sen verran halvat ettei mitään haittaa vaikkei niitä ole

No nyt sitten viä lisää kysymyksiä.

Pitääkö mun hommata sitten minkälaista ballistia ja polttimoa? Oman järjen juoksun mukaan ostan D1S mallin (vai oliko se tolla nimellä) kun muistaisin että jostakin olen kuullut/lukenut että siinä olis ballisti integroituna.... tosin nyt menee pikkasen yli hilseen kun katseli tota myynti-ilmoituksen kuvaa....

Täällä foorumilla oli kyllä juttua ja linkkejä tollasiin ballisteihin ym. mutta kun ei nyt sattunut silmään et mikäs ketju mahto olla.
    Kait se olis helpointa aloittaa siitä että minkälaiset ballastit niissä umpioissa on alunperin ollut. D1S ja D2S polttimoiden ero on se, että D1S:ssä sytytin on polttimon yhteydessä ja D2S:n tapauksessa sytytin on ballastin yhteydessä. Molemmat vaativat ballastin. Ja tärkeää on huomata, että ballast tai ballast+sytytin yksikkö on erilainen riippuen polttimotyypistä.

Siitä vaan hakua pystyyn ja kahlaamaan niin varmasti löytyy yhtä ja toista
    Last edited by erese; 28-11-2010, 19:13.

Leave a comment:

• TH88
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Tuossa myynti-ilmoituksessa on kuva myös lampun alta, siinä näät ballastin (Ds2 mallia):

tästä
    Joo ei ole näkyny noita ballisteja kylläkään. No olivatpa sen verran halvat ettei mitään haittaa vaikkei niitä ole

No nyt sitten viä lisää kysymyksiä.

Pitääkö mun hommata sitten minkälaista ballistia ja polttimoa? Oman järjen juoksun mukaan ostan D1S mallin (vai oliko se tolla nimellä) kun muistaisin että jostakin olen kuullut/lukenut että siinä olis ballisti integroituna.... tosin nyt menee pikkasen yli hilseen kun katseli tota myynti-ilmoituksen kuvaa....

Täällä foorumilla oli kyllä juttua ja linkkejä tollasiin ballisteihin ym. mutta kun ei nyt sattunut silmään et mikäs ketju mahto olla.

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    En mäkään nut ihan noin tyhmä ole.....

Kai se siä voi olla umpion sisällä JOS se ballisti olis sormenpään kokoonen kun tos on kohta mistä johot menee minne ei taho nähä tota sormenpään kokoosta aluetta.

Valot on ilmeisesti ostettu romuttamolta edellisen omistajan toimesta ja joko silloin niitä ei jo ole ollut tai sitten ne on revitty irti ja myyty pois tai jotakin
    Tuossa myynti-ilmoituksessa on kuva myös lampun alta, siinä näät ballastin (Ds2 mallia):

tästä

Leave a comment:

• TH88
    replied
    Originally posted by erese View Post
    Kyllä sen ballastin kuuluisi olla joko kiinni siinä umpiossa tai muualla siinä umpion lähettyvillä. Ballastihan pitää sisällään yleensä sytyttimen ja muuta elektroniikkaa mikä mahdollistaa sen xenon polttimon syttymisen ja palamisen. On yleensä sellainen metallinen laatikko. Ilman ballastia ei xenon valot worki.

Tuossa kuvia erilaisista ballasteista
    http://www.google.fi/images?hl=fi&q=...og&sa=N&tab=wi
    En mäkään nut ihan noin tyhmä ole.....

Kai se siä voi olla umpion sisällä JOS se ballisti olis sormenpään kokoonen kun tos on kohta mistä johot menee minne ei taho nähä tota sormenpään kokoosta aluetta.

Valot on ilmeisesti ostettu romuttamolta edellisen omistajan toimesta ja joko silloin niitä ei jo ole ollut tai sitten ne on revitty irti ja myyty pois tai jotakin

Leave a comment:

• erese
    replied
    Niin mikä ballisti????? kun semmoista ei ole kummassakaan umpiossa.......

Se musta iso johtonippu missä on sellainen matala levee liitin, tulee suoraan liittimeltä mihin tulee autonpään johot. Niin ilmeisesti pitäisi olla ton johon jälkeen se ballisti???
    Kyllä sen ballastin kuuluisi olla joko kiinni siinä umpiossa tai muualla siinä umpion lähettyvillä. Ballastihan pitää sisällään yleensä sytyttimen ja muuta elektroniikkaa mikä mahdollistaa sen xenon polttimon syttymisen ja palamisen. On yleensä sellainen metallinen laatikko. Ilman ballastia ei xenon valot worki.

Tuossa kuvia erilaisista ballasteista
    Last edited by erese; 28-11-2010, 00:49.

Leave a comment:

• TH88
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Eiköhän tuon kuitenkin määrää ballastin tyyppi joka on valaisimen pohjassa...
    Niin mikä ballisti????? kun semmoista ei ole kummassakaan umpiossa.......

Se musta iso johtonippu missä on sellainen matala levee liitin, tulee suoraan liittimeltä mihin tulee autonpään johot. Niin ilmeisesti pitäisi olla ton johon jälkeen se ballisti???
    Last edited by TH88; 28-11-2010, 00:42.

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Noniin tänään tuli haettua itselle xenon umpiot ja pikkasen vilkuillut foorumia aiheeseen liittyen.
    Eli tarvitseeko jotakin muuta viä väsätä jotta saadaan valot pelittään.

Itse polttimot tarvitaan (tottakai ) vaihtoehdot ovat vissiin D1S ja D2S ja todennäköisesti hommaan ekaksi mainitun.

Sitten pikkusen poikkoollaan johtoja ja laitellaan rosvoliittimiä

Sitten se vaastus sinne oikeeseen paikkaan.

Ja lopuksi pitäisi saada lisä maadoitus sinne auton puoleiseen liittimeen. tähän vissiin pitää hankkia johto sarja vai onko jokin sanut toteutettua ilman sarjan ostoa?

Viä voisitte viisaammat kertoa minkälaiset polttimot sumareissa on jos niillekkin tulevaisuudessa tekis jotaki
    Jos on msport puskuri niin sumuvalojen poltin on 9006 jo snormi puskuri niin muistaakseni h11 ( en ole varma).

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Itse polttimot tarvitaan (tottakai ) vaihtoehdot ovat vissiin D1S ja D2S ja todennäköisesti hommaan ekaksi mainitun
    Eiköhän tuon kuitenkin määrää ballastin tyyppi joka on valaisimen pohjassa...

Leave a comment:

• TH88
    replied
    Noniin tänään tuli haettua itselle xenon umpiot ja pikkasen vilkuillut foorumia aiheeseen liittyen.
    Eli tarvitseeko jotakin muuta viä väsätä jotta saadaan valot pelittään.

Itse polttimot tarvitaan (tottakai ) vaihtoehdot ovat vissiin D1S ja D2S ja todennäköisesti hommaan ekaksi mainitun.

Sitten pikkusen poikkoollaan johtoja ja laitellaan rosvoliittimiä

Sitten se vaastus sinne oikeeseen paikkaan.

Ja lopuksi pitäisi saada lisä maadoitus sinne auton puoleiseen liittimeen. tähän vissiin pitää hankkia johto sarja vai onko jokin sanut toteutettua ilman sarjan ostoa?

Viä voisitte viisaammat kertoa minkälaiset polttimot sumareissa on jos niillekkin tulevaisuudessa tekis jotaki
    Last edited by TH88; 27-11-2010, 17:58.

Leave a comment:

• vesa73
    replied
    Apua tarvitaan

Ostin keväällä vuosimallin -05 E60:n. Edellinen omistaja on asentanut siihen Xenonit ja eilen katsastuksessa selvisi, että pitäisi olla myös automaattinen korkeussäätö. Katsastajan mukaan umpioihin käy myös H7 halogeenit, mutta saattaa tarvita jonkin asennussarjan. Eli onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan?

Vaihtoehdot:

1) Vaihtaa katsastuksen ajaksi halogeenipolttimot. Onnistuuko kuinka helposti ja onko tietoa tarvitaanko mitään sovitekappaletta tms.?

2) Asennuttaa korkeussäätö. Itse en varmaan osaa, eli paljonko suunnilleen tulisi maksamaan merkkiliikkeessä?

Leave a comment:

• TH88
    replied
    Onko olemassa mitään sellaista tapaa jonka voisin itse pihassa laittaa suht helposti ettei tarvisi mitään johtoja poikkoolla tai kolvailla ym. ym.

Tuo koodaus kun ei ole se mun juttu vaikkakin foorumilta varmaan löytyy pätevää väkeä tähänkin.

Semmonen viä että, kertokaa nyt tälläselle ei niin paljon tietävälle että mikäs toi Retrofit oikeen on

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Noniin terveppä terve.

Tässä olen jo jonkin aikaa pyöritellyt asiaa mielessä jos laittaisi autoon xenonit.

Eli mitä tarvitaan tai pitää vaihtaa itse muutos sarja lisäksi jotta saisin ne lailliseksi ja toimimaan ja vielä sellaiseksi että menisivät leimalta läpi.

Sen tiedän että pitäisi olla autom.korkeuden säätö + pesurit, no pesurit löytyy muttei autom.korkeus säätöä vaan manuaalinen.

Ja autona on E60 -05.
    Retrofit + umpiot + koodaus. Eipä juuri muuta. Kai? Näillä ajattelin itse mennä.

Leave a comment:

• TH88
    replied
    Noniin terveppä terve.

Tässä olen jo jonkin aikaa pyöritellyt asiaa mielessä jos laittaisi autoon xenonit.

Eli mitä tarvitaan tai pitää vaihtaa itse muutos sarja lisäksi jotta saisin ne lailliseksi ja toimimaan ja vielä sellaiseksi että menisivät leimalta läpi.

Sen tiedän että pitäisi olla autom.korkeuden säätö + pesurit, no pesurit löytyy muttei autom.korkeus säätöä vaan manuaalinen.

Ja autona on E60 -05.

Leave a comment:

• viktor
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Miten/miksi kirjautat otteelle? Ei orginaaleistakaan ole mitään mainintaa.
    Tien päällä poliisisetä ei voi tietää onko valot lailliset (ts. löytyykö automaattinen korkeudensäätö), jos umpiot on xenon hyväksytyt
    niin se jo riittää.

Katsastuksessa inssi voi huomata ettei etu/taka-akselilla ole niitä automaatisen korkeudensäädön antureita, mutta aika pieni riski se sielläkin on jos on
    orkkis-xenon-umpiot paikallaan ja on poistanut hytistä sen korkeudensäätöpyörän...
    Niin, tämä on ihan samaa sarjaa muidenkin puljauksien kanssa. Jokainen tekee -omantuntonsa- mukaan. Jotkut laittaa turbon ja ottaa sen aina leimalle pois, toinen ehkä muokkailee turvavyöt.. Ei ole tarkoitus jeesustella, on itsekin tullut joskus ehkä jotain sääntöjä hiukan leimalla venytettyä. Mutta en silti suoraan halua antaa vinkkiä laittomiin viritelmiin, varsinkin kun puhutaan nyt tämän laatuluokan autoista.

Omasta mielestä E60/E61 ei tarvitsisi tulla tuolla tienpäällä vastaan ylösnäyttävin xenonvaloin kuin joku teinikorolla. Jos se perän tasonsäätö pitää farkussa auton tasassa niin ok, sitten ehkä muut säädöt on turhat. Sedanissa taas ei ole mitään peränsäätöjä joten korollaefekti on taattu, varsinkin jos se manuaalisäätökin poistetaan.

Taitaa olla halogeeniumpioissakin xenonhyväksyntä jo, kun kerran ovat projektorilliset? Kannattanee tarkistaa. Ainakin joissain muissa merkeissä on ollut, mutten ole tuollaisiin umpioihin perehtynyt. Eli jos kiinanxenonit laittaa.
    Noita xenonsarjojakin saa jo hyväksyttyjä jotka voi laillisesti muutoskatsastaa kunhan löytyy pesurit jne.

Jos autoon muutoskatsastaa xenonit, tulee otteelle merkintä.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by viktor View Post
    Ja oikeesti laita ne pesurit jos xenonit isket paikkaan, säädät valot kunnolla jne, ja sitten kirjautat muutokset rekisteriotteelle.

Miten/miksi kirjautat otteelle? Ei orginaaleistakaan ole mitään mainintaa.
    Tien päällä poliisisetä ei voi tietää onko valot lailliset (ts. löytyykö automaattinen korkeudensäätö), jos umpiot on xenon hyväksytyt
    niin se jo riittää.

Katsastuksessa inssi voi huomata ettei etu/taka-akselilla ole niitä automaatisen korkeudensäädön antureita, mutta aika pieni riski se sielläkin on jos on
    orkkis-xenon-umpiot paikallaan ja on poistanut hytistä sen korkeudensäätöpyörän...

Leave a comment:

Working...
X