Xenon valojen jälkiasennus E60

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Animali View Post
    Onko Bi-Xenoneissa 2 ballastia ja polttimoa per umpio?
    Ei löydy. Äkkiseltään ei tule yhtään autoa mieleen jossa tehdasasenteisena olisi vakiona 4 kpl xenoneita (polttimoita)

    Bi-xenon meinaa sitä että sekä lyhyet että pitkät on xenonit,
    ja tuo hoidetaan joko varjostimella tai umpion ja polttimon "sijaintia" toisiinsa nähden liikuttamalla...

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Ei ne hellan jälkiasennus automaatti eikä alkuperäiset sarjat toimii niiiiin nopeasti että ne pytyy säättä valot jok atöysin kohdallaan....
    No ei varmaankaan pysty, mutta luulis olevan nopeempi säätö kuin ilmajousitus. Ja jos homman kunnolla tekee niin katsuri nuo vaatii jos yhtään tietää mitä on tekemässä. Vaaditaan leimalle muutenkin paljon kaikkea "turhaa".

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Heiluuhan autosi siitä huolimatta teiden epätasaisuuksissa ja esim. kiihdyttäessä, joten anturit huolehtii, ettei heilunta-aikana xenon-valot häikäise vastaantulijoita. Anturi on myös edessä.
    Ei ne hellan jälkiasennus automaatti eikä alkuperäiset sarjat toimii niiiiin nopeasti että ne pytyy säättä valot joka töysin kohdallaan....
    Last edited by EPDM; 30-01-2010, 11:47.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Tässäpä kerrankin rehellinen myyntipuhe.
    No helppo se prokkis ei ole Yhden tuollasen tiedän tehdyn tuossa "lähipiirissä", ja ongelmia oli kehitellä mitä asentelee ja miten. Eikä autoa edes faceliftattu valojen osalta.

    Tuli vielä mieleen että yleismallista valopesurisarjaa taitaa hellalta saada, en tiedä miten usein pesee ja saako toimimaan alkuperäisten suuttimien kanssa vai pitääkö laittaa sellaset tötsät kuin vanhoissa autoissa. Orkkisjärjestelmä taitaa pestä valot joka viidennen lasinpesun kohdalla, eli älyä on mukana siinäkin systeemissä, niinkun vähän kaikessa.

    Ja oikeesti laita ne pesurit jos xenonit isket paikkaan, säädät valot kunnolla jne, ja sitten kirjautat muutokset rekisteriotteelle. Ei tarvitsis näihin vielä teinivirityksiä alkaa tekemään tyyliin että vaihtaa leimalle polttimot/umpiot. Kuitenkin jopa orkkisjärjestelmä on saatavilla. Mutta se vaan on oma mielipide ja jokainen miettii sen mukaan mihin on varaa ja haluaa ryhtyä yms.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by MiiHuh77 View Post
    Ihmetyttää hiukan tuo keskustelu xenonvalojen vaatimasta korkeudensäädöstä. Tai lähinnä se ihmetyttää, että kun useissa farkkumalleissa (Kaikissa?) on tuo omasta autostakin löytyvä perän tasonsäätö, joka pitää auton perän vakiokorkeudella, niin miohin tuota valojen korkeudensäätöä silloin enää tarvitaan?
    Vastatkaahan viisaammat, kiitos.
    Heiluuhan autosi siitä huolimatta teiden epätasaisuuksissa ja esim. kiihdyttäessä, joten anturit huolehtii, ettei heilunta-aikana xenon-valot häikäise vastaantulijoita. Anturi on myös edessä.

    Leave a comment:


  • MiiHuh77
    replied
    Xenon korkeudensäätökysymys

    Ihmetyttää hiukan tuo keskustelu xenonvalojen vaatimasta korkeudensäädöstä. Tai lähinnä se ihmetyttää, että kun useissa farkkumalleissa (Kaikissa?) on tuo omasta autostakin löytyvä perän tasonsäätö, joka pitää auton perän vakiokorkeudella, niin miohin tuota valojen korkeudensäätöä silloin enää tarvitaan?
    Vastatkaahan viisaammat, kiitos.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by viktor View Post
    Käsittääkseni jos laittaa 2004 vm autoon facelift xenonit halogeenien tilalle, pitää vaihtaa myös takavalot ja valomoduuli.
    Pre-facelift xenonit kai menee pari johtoa katkaisemalla.

    Umpioiden irroitus on helppoa, ohjeet löytyy haulla muutamaankin otteeseen.

    Elektroniikka herjaa jos muutoksia ei tee oikein.

    Umpio on fyysisesti samanlainen, jopa liittimet ovat pre-facelift xenonissa ja halogeenissa samat, ilmeisesti myös facelift keskenään.

    Oletko miettinyt ihan jonkun kiinan xenonsarjan laittoa? Yksinkertaista ja edullista.
    Tulee meinaan laskua jos lähtee muutosta toteuttamaan merkkihuollossa. Lisäksi xenonit tarvitsee ajovalopesurit ja automaattisen tasonsäädön. Pesurit voi retrofitata, tosin en tiedä meneekö samalla puskurin nahka vaihtoon jos haluaa orkkisnäköiset pesurit. Pesurien lisäys vaatii koodauksen, joka pitää sisällään riskit jos autoa ei ikinä ole päivitetty. Tämä myös valomoduulin muutoksen ollessa kyseessä. Jos joku moduuli jumahtaa niin laskua voi tulla tuhansissa euroissa.

    Mulla vois olla käytetyt pre-facelift xenonit kaikkine kiluineen sopuisasti myynnissä. Kannattaa vaan haulla etsiä oliko niin että menee vain johtoja katkomalla paikkaansa. Muistelen tästä juttua olleen.
    Tässäpä kerrankin rehellinen myyntipuhe.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by MiiHuh77 View Post
    Ostin auton. E61 vm 2004. Ikävöin vanhassa autossa olleita ksenoneita. Tässä muutama kysymys, jospa jollakin olisi vastauksia.

    1. Saksan ebay on pullollaan uusia xenonumpioita. Sopivatko nuo suoraan vanhojen halogeniumpioiden tilalle sekä fyysisesti että johdotuksiltaan? Sopiiko 2004-malliin suoraan myös facelift-malliset umpiot?

    2. Herjaako auton elektroniikka jotenkin, jos halogenit vaihtuu ksenoneihin?
    Jos herjaa, niin mitä asialle pitäisi voisi tehdä?

    3. Onko umpioiden irroitus ja vaihto työnä tehtävissä kotipihalla?

    4. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

    5. Sattuuko jollakin olemaan ylimääräisiä xenonumpioita nurkissa pyörimässä sopuhintaan?
    Käsittääkseni jos laittaa 2004 vm autoon facelift xenonit halogeenien tilalle, pitää vaihtaa myös takavalot ja valomoduuli.
    Pre-facelift xenonit kai menee pari johtoa katkaisemalla.

    Umpioiden irroitus on helppoa, ohjeet löytyy haulla muutamaankin otteeseen.

    Elektroniikka herjaa jos muutoksia ei tee oikein.

    Umpio on fyysisesti samanlainen, jopa liittimet ovat pre-facelift xenonissa ja halogeenissa samat, ilmeisesti myös facelift keskenään.

    Oletko miettinyt ihan jonkun kiinan xenonsarjan laittoa? Yksinkertaista ja edullista.
    Tulee meinaan laskua jos lähtee muutosta toteuttamaan merkkihuollossa. Lisäksi xenonit tarvitsee ajovalopesurit ja automaattisen tasonsäädön. Pesurit voi retrofitata, tosin en tiedä meneekö samalla puskurin nahka vaihtoon jos haluaa orkkisnäköiset pesurit. Pesurien lisäys vaatii koodauksen, joka pitää sisällään riskit jos autoa ei ikinä ole päivitetty. Tämä myös valomoduulin muutoksen ollessa kyseessä. Jos joku moduuli jumahtaa niin laskua voi tulla tuhansissa euroissa.

    Mulla vois olla käytetyt pre-facelift xenonit kaikkine kiluineen sopuisasti myynnissä. Kannattaa vaan haulla etsiä oliko niin että menee vain johtoja katkomalla paikkaansa. Muistelen tästä juttua olleen.

    Leave a comment:


  • MiiHuh77
    replied
    E60 / E61 umpioiden vaihto halogen --> xenon

    Ostin auton. E61 vm 2004. Ikävöin vanhassa autossa olleita ksenoneita. Tässä muutama kysymys, jospa jollakin olisi vastauksia.

    1. Saksan ebay on pullollaan uusia xenonumpioita. Sopivatko nuo suoraan vanhojen halogeniumpioiden tilalle sekä fyysisesti että johdotuksiltaan? Sopiiko 2004-malliin suoraan myös facelift-malliset umpiot?

    2. Herjaako auton elektroniikka jotenkin, jos halogenit vaihtuu ksenoneihin?
    Jos herjaa, niin mitä asialle pitäisi voisi tehdä?

    3. Onko umpioiden irroitus ja vaihto työnä tehtävissä kotipihalla?

    4. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

    5. Sattuuko jollakin olemaan ylimääräisiä xenonumpioita nurkissa pyörimässä sopuhintaan?

    Leave a comment:


  • Animali
    replied
    Onko Bi-Xenoneissa 2 ballastia ja polttimoa per umpio?

    Leave a comment:


  • Animali
    replied
    E60 Xenon -> LCI Bi-Xenon AHL

    Laitetaanpa tähän threadiin.

    Nyt löytyy Single-Xenon E60 2004 (D2S Polttimoilla). Oikea umpio vaan täristää ja molemmissa on kiinnitykset vähän heikossa hapessa.

    Halua olisikin päivittää umpiot/palikat, jotta olisi LCI Bi-Xenon umpiot, päivävalo enkeleillä ja kaarrevalo toiminnolla.
    Samalla tulisi toki hienot takavalot.

    Mitäköhän kaikkea tuohon vaadittaisiin?
    2 x umpiot eteen
    2 x umpiot taakse
    Uusi Light Control module.
    Uudet ballastit (D1S) ja polttimot (D1S)?
    Koodaus
    Johtosarjat

    Ilmeisesti tuohon AHL/Bi-Xenon toiminnon päivitykseen löytyi joku sarja jopa marmorilta 400e.

    Noita umpioita eteen ei ole vielä tullut oikein missään vastaan onko vinkkejä mistä voisi vielä etsiä noita, Ebay, Koed.dk, Autopurkaamot.com ja varaosahaku.fi on käyty jo läpi.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by PeSe View Post
    Mites toi jälkiasennus xenonien asentelu sujuu käytännössä näissä e60/61:ssä?
    Löytyis hyllystä 5000k h7R xenon setti ja bmw häiriön poistajat.
    e46:seen oli helppo nakata kiinni kun johdot oli näkyvillä ja täysin Plug&Play.
    Yritin katsella vähän vinkkejä myös ulkomaisilta sivuilta mutta ei oikein osunu silmään, että mitä lähetään purkamaan.
    Itse halogeeni polttimolle näyttää menevän valkoinen ja ruskea johto, mutta onko tuossa sellaista liitintä mikä kävisi suoraan ballastiin vai joutuuko leikkelemään johtoja ja umpiota irroittelemaan?
    Pistäkää vähän asennusvinkkejä, myös kuvat helpottaa kummasti.

    Laitoin privaan jotain sepustusta.

    Leave a comment:


  • PeSe
    replied
    Originally posted by isod View Post
    Moro,

    Mä testasin näitä häiriönpoistajan kanssa tossa omassa E61:ssä. Toimi kuin VR:n vessa, syttyi, ei herjannut tms.
    Mutta silti laitan orig. xenonupiot keulalle.
    Mites toi jälkiasennus xenonien asentelu sujuu käytännössä näissä e60/61:ssä?
    Löytyis hyllystä 5000k h7R xenon setti ja bmw häiriön poistajat.
    e46:seen oli helppo nakata kiinni kun johdot oli näkyvillä ja täysin Plug&Play.
    Yritin katsella vähän vinkkejä myös ulkomaisilta sivuilta mutta ei oikein osunu silmään, että mitä lähetään purkamaan.
    Itse halogeeni polttimolle näyttää menevän valkoinen ja ruskea johto, mutta onko tuossa sellaista liitintä mikä kävisi suoraan ballastiin vai joutuuko leikkelemään johtoja ja umpiota irroittelemaan?
    Pistäkää vähän asennusvinkkejä, myös kuvat helpottaa kummasti.
    Last edited by PeSe; 13-09-2009, 06:33.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Moro,

    Mä testasin näitä häiriönpoistajan kanssa tossa omassa E61:ssä. Toimi kuin VR:n vessa, syttyi, ei herjannut tms.
    Mutta silti laitan orig. xenonupiot keulalle.

    Leave a comment:


  • kyveri
    replied
    Halppis xenonit

    Originally posted by ekajaviimeinen View Post
    Olet oikeassa, ettei ne toimi. Itse kokeilin HID KIT:iä ja xenonit aluksi syttyi ja sitten heti sammui. Samalla sammui muutkin valot ja tuli virheilmoitus. Ei taida onnistua ihan helpolla. Jossakin saksan clubin? sivuilla oli joskus ohje miten alkaa toimimaan, mutten uskaltanut alkaa kokeilemaan.

    :think Toimisiko jos johdottaisi pitkien alkuperäiset h7 hehkut sumareihin (vaikka katkaisijalla, jos haluaa käyttää vain sumareita) ja niiltä ottaisi herätteellä (kuten lisäpitkät) pitkien paikalle xenonit? Alkup. sumarit olisi sitten off.
    Aika viritys, mutta pitäisi toimia, koska E60:saa saa kyllä lisäpitkät toimimaan. Vai onko jännitepiikki este tässäkin?

    Tervehdys!
    Xenonit toimii kunhan laittaa 4000qF(microfaradi) konkan ballastille menevän syötön( +/-) rinnalle, että jännite tasaantuu! Muuten valot sammuu jonkun ajan kuluttua, koska E60 ajovaloille menevä jännite ei ole täysin tasajännitettä!!
    Ja mulla ainakin mennyt leimasta läpi halogeeni umpioin..

    Leave a comment:

Working...
X