Xenon valojen jälkiasennus E60

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • buksin-1
    replied
    Originally posted by Lasikuutio View Post
    Tallissa seisoo lähiviikkoina hankittu 520i 2004 (E60) ilman xenoneita, joten aika on tehdä jotain sen eteen.

    This domain is for sale! Fast and easy shopping. Trusted and secure since 2005.


    Onnistuisiko homma tuollaisella ^^ ja h7-kannalla Plug-N-Play?

    ...vai tälläinen ennemmin: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22
    (+ Canbus Pro-Ballasti)

    Muita hyviä/toimivaksi todettuja vaihtoehtoja?

    Nimimerkillä hankitaan ne OEMit sitten kun ollaan rikkaita ja kuuluisia.

    Miten luulet lähivalon halogen-heijastuspintojen toimivan noiden ym. xenoneiden kanssa? Paitsi, jos modaat myös linssit niiden kaveriksi:think

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    ...

    Nyt en ihan varmaksi mene sanomaan, mutta... mutu tuntumavinkkinä...
    ehottomasti 50w (30w aika heikot verrattuna alkuperäsiin xenoneihin), relejohtosarjat ja semmoset sopivat kiinnikkeet polttimoille. (yleismalli peltinen)
    äläkä unoha että jos on heijastinumpiot niin nuo h7r polttimot ei häikäse lyhyissä valoissa vastaantulevia... ainakaan niin paljoa
    Eikä sit ole ihan plug & play mutta jos työkalut käjessä pysyy niin ei ole paha laittaa.
    Siihen, että herjaako ajotietokone en ota kantaa... ei ole kummonen juttu koodata pois sitä valvontaa jollekkin joka asian osaa.

    Leave a comment:


  • Lasikuutio
    replied
    Tallissa seisoo lähiviikkoina hankittu 520i 2004 (E60) ilman xenoneita, joten aika on tehdä jotain sen eteen.

    This domain is for sale! Fast and easy shopping. Trusted and secure since 2005.


    Onnistuisiko homma tuollaisella ^^ ja h7-kannalla Plug-N-Play?

    ...vai tälläinen ennemmin: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22
    (+ Canbus Pro-Ballasti)

    Muita hyviä/toimivaksi todettuja vaihtoehtoja?

    Nimimerkillä hankitaan ne OEMit sitten kun ollaan rikkaita ja kuuluisia.
    Last edited by Lasikuutio; 30-10-2011, 00:34.

    Leave a comment:


  • TH88
    replied
    Jaahas taas joudutaan palaamaan aiheen äärelle

    Eli vika seuraavanlainen apparin xenoni ei syty, alkuaan teki kylmillä säillä ettei heti toiminut vaan sytty ja sammu sitten, myöhemmin toimi moitteettomasti kun paikat lämpeni. Nyt kun oli ensimmäinen viileämpi yö teki saman eli sytty mutta sammu, muttei sitten ruvennutkaan toimimaan.

    Paikallistin vian viime talvena ballistiin (ballistin vaihto puolelta toiselle -> vika siirtyi mukana)
    No nyt on uusi ballisti muttei toimi, vaihtelin tossa kaikki vaihdettavissa olevat osat ballistin, sytyttimen ja polttimon toiselle puolelle mutta vika jäi edelleen apparin puolelle. Eikä myöskään alkuperäinen halogeeni valo syttynyt kun kokeilin liittää halogeeni umpion kiinni....

    Katteltiin tossa kaverin kassa vikakoodeja autosta ja siellä oli vikakoodi mallia LM ja jotain numerosarjaa perässä, voisiko toi LM olla Light Module? ja vosiko syy olla tuolla moduulissa? vai kenties umpiossa

    Antaa myös melkein joka kerta kun valot laittaa päälle näyttöön vika ilmoituksen mallia Dipped beam (valot toimivat silti), en ole keksinyt mitä tämä todellisuudessa herjaa ja myös palaneen parkin herjaa tulee useasti no tuli aika-ajoin myös halogeeneilla vaikka toimivatkin.

    sellanen kyssäri viä että saako lci-takavalot toimimaan kun on halogeeneille tarkoitettu valomoduuli? jos toi valomoduuli on vaihdettava niin kannattaako ostaa suoraan xenoneille tarkoitettu, tällä hetkellä tosin on modaukset tehty xenon umpioihin...

    Leave a comment:


  • TH88
    replied
    Originally posted by TH88 View Post
    AAAAGRRHHH! Nyt lähtee järki!!!

    Tossa jokin aikaa sitten sain vihdoin ja viimenin asennettua xenonit, alkuunsa ei toinen valo ei toiminut ollenkaan, no syy oli rikkinäisessä polttimossa.

    No sain polttimon vaihdettua mutta nyt, kun auton käynnistää tai valot on ollu sammuksissa ja laitat valot päälle niin bi-xenonit välkkyvät hetken. Sitten kun laittaa pitkät päälle sen jälkeen on selleinen disko päällä että huh huh, hetken kun viitsii pitkiä laittaa päälle ja pois niin sitten akaa pelittään. Ja samaan syssyyn pätkii parkkejakin tai ainakin mittariston valot sammuu ja menee päälle.
    Siis valot eivät syty ja sammu vaan nimen omaan välkytttelee bi-xenoneja. Jostakin syystä lisäpitkätkään ei toimi, ni niissä onkin laitettu jälkiasennus sarja mikä ilmeisesti oli vaan niin paska et lopetti toiminnansa.

    Eli olisko kellään käryä mistä johtuu, asennukset olen tehnyt niin foorumin ohjeiden mukaan, eli yksi johto poikki rosvolla kiinn...jne.

    Itsellä ei tule muuta mieleen missä vika voisi olla kuin että umpiot on jotenkin vialliset kun niiden alkuperästä ei oikein ole tietoa...

    Ongelma ratkaistu. Ei oikeen toiminut kun oli jälkiasennus sarja lisä pitkis, nyt halogeenit ja toimii, ilmeisesti voisi toimia lisäpitkis jos olis koodaamalla asennettu mutta kun ei ole niin ei toimi.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by TH88 View Post
    AAAAGRRHHH! Nyt lähtee järki!!!

    Tossa jokin aikaa sitten sain vihdoin ja viimenin asennettua xenonit, alkuunsa ei toinen valo ei toiminut ollenkaan, no syy oli rikkinäisessä polttimossa.

    No sain polttimon vaihdettua mutta nyt, kun auton käynnistää tai valot on ollu sammuksissa ja laitat valot päälle niin bi-xenonit välkkyvät hetken. Sitten kun laittaa pitkät päälle sen jälkeen on selleinen disko päällä että huh huh, hetken kun viitsii pitkiä laittaa päälle ja pois niin sitten akaa pelittään. Ja samaan syssyyn pätkii parkkejakin tai ainakin mittariston valot sammuu ja menee päälle.
    Siis valot eivät syty ja sammu vaan nimen omaan välkytttelee bi-xenoneja. Jostakin syystä lisäpitkätkään ei toimi, ni niissä onkin laitettu jälkiasennus sarja mikä ilmeisesti oli vaan niin paska et lopetti toiminnansa.

    Eli olisko kellään käryä mistä johtuu, asennukset olen tehnyt niin foorumin ohjeiden mukaan, eli yksi johto poikki rosvolla kiinn...jne.

    Itsellä ei tule muuta mieleen missä vika voisi olla kuin että umpiot on jotenkin vialliset kun niiden alkuperästä ei oikein ole tietoa...
    veikkaan ettei ole tarpeeksi kuormaa. Laita 50w vastus sarjaan. Löytyy ihan plug and play versiona jostakin...mutta en muista mistä..

    Leave a comment:


  • BusaTomppa
    replied
    Moi! Uutena E60 omistajana ihmettelen noita kääntyvien xenonien keskimmäisiä valoja. Mitkä valot ne on ja milloin kuuluisi palaa? Polttimot on paikallaan, mutta tuikkua ei niissä näy.
    Auto 535dA -06, kääntyvät xenonit, M-Sport... :think

    Leave a comment:


  • TH88
    replied
    AAAAGRRHHH! Nyt lähtee järki!!!

    Tossa jokin aikaa sitten sain vihdoin ja viimenin asennettua xenonit, alkuunsa ei toinen valo ei toiminut ollenkaan, no syy oli rikkinäisessä polttimossa.

    No sain polttimon vaihdettua mutta nyt, kun auton käynnistää tai valot on ollu sammuksissa ja laitat valot päälle niin bi-xenonit välkkyvät hetken. Sitten kun laittaa pitkät päälle sen jälkeen on selleinen disko päällä että huh huh, hetken kun viitsii pitkiä laittaa päälle ja pois niin sitten akaa pelittään. Ja samaan syssyyn pätkii parkkejakin tai ainakin mittariston valot sammuu ja menee päälle.
    Siis valot eivät syty ja sammu vaan nimen omaan välkytttelee bi-xenoneja. Jostakin syystä lisäpitkätkään ei toimi, ni niissä onkin laitettu jälkiasennus sarja mikä ilmeisesti oli vaan niin paska et lopetti toiminnansa.

    Eli olisko kellään käryä mistä johtuu, asennukset olen tehnyt niin foorumin ohjeiden mukaan, eli yksi johto poikki rosvolla kiinn...jne.

    Itsellä ei tule muuta mieleen missä vika voisi olla kuin että umpiot on jotenkin vialliset kun niiden alkuperästä ei oikein ole tietoa...
    Last edited by TH88; 21-02-2011, 09:37.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by TH88 View Post
    Noniin pikkasen venähtäny tää xenon muutos projekti, mutta nyt on sävelet selvät.....

    viä pitäisi ostaa toi kondensaattori mutta kun ei taho löytyä oikeen kokosia. Eli kun pitäisi olla 4700uf 35v tai 40v konkka, kyllähän noita 25v löytyy, riittääkö tämä vai pitäiskö olla järeempi?

    Mistä olette ostaneet noita konkkia te ketkä olette vaihdelleet noita valoja?
    Elfalta saa, ja varmaan ihan mistä vaan elektroniikkakomponentteja myyvästä paikasta. Monilla on myös verkkokauppoja, jos ei asu ihan lähellä mitään puljua.
    Laita suosiolla vaan 35V/40V. Hintaa noilla ei montaa euroa ole.

    E: Itselläkin oli ylimääräinen pari nurkissa. Heitä privaan joku fiksu tarjous niin nakkaan postiin.
    Last edited by viktor; 20-01-2011, 16:51.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by TH88 View Post
    Noniin pikkasen venähtäny tää xenon muutos projekti, mutta nyt on sävelet selvät.....

    viä pitäisi ostaa toi kondensaattori mutta kun ei taho löytyä oikeen kokosia. Eli kun pitäisi olla 4700uf 35v tai 40v konkka, kyllähän noita 25v löytyy, riittääkö tämä vai pitäiskö olla järeempi?

    Mistä olette ostaneet noita konkkia te ketkä olette vaihdelleet noita valoja?

    Ostin tuolta stadin Kallion sähköliikkeestä.

    Leave a comment:


  • TH88
    replied
    Noniin pikkasen venähtäny tää xenon muutos projekti, mutta nyt on sävelet selvät.....

    viä pitäisi ostaa toi kondensaattori mutta kun ei taho löytyä oikeen kokosia. Eli kun pitäisi olla 4700uf 35v tai 40v konkka, kyllähän noita 25v löytyy, riittääkö tämä vai pitäiskö olla järeempi?

    Mistä olette ostaneet noita konkkia te ketkä olette vaihdelleet noita valoja?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by tuumas View Post
    Pitäiskö meijän kt0510 tehä kaupat nuista sinun xenoneista..? :think Taas on niin pimeää että vituttaa nuo halogeenit.
    Laitappas privaan yhteystietoja tulemaan niin eiköhän noista kauppoihin päästä...

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Ei vielä ihan tarkkaa tietoa, missä meni vikaan, mutta oma -03 E60 on juuri liikkeessä xenonpäivityksessä. Piti saada perjantaina pois, mutta "ohjainlaitteiden päivitysongelmien" vuoksi ei tällä hetkellä tietoa valmistumisesta .
    BMW myy xenonien retrofit-sarjaa (korkeudensäätöanturit, johdot, valomoduulit, yms. tarvittavat osat) noin 1 k€ hintaan. Tuon sarjan lisäksi tarvitaan ajovalojen pesimet ja siinäkin BMW ojentaa auttavan kätösensä retrofit-sarjan muodossa (n. 200 €). Nämä siis asennuksessa omaan kärryyn.

    Minun tapauksessa homma meni niin, että ostin auton xenoneilla ja katsastuksessa selvisi pelkkien umpioiden vaihdetun, -automaattinen korkeudensäätö ja pesurit puuttuivat. Paljastuipa xenonmuutos entisen omistajan aikaansaamaksi. Minulle autoliike on vastuullinen, mutta varmastikin homman maksaa entinen omistaja (kyseessä on petos). Kaikille ei taida olla ihan selvää, että auton pitää myytäessä olla tieliikennelain mukainen tai poikkeamat on ilmoitettava ostajalle.

    Yhtä kaikki, 2500 euron paikkeille näyttäisi tulevan hintaa xenonmuutokselle.

    Leave a comment:


  • TH88
    replied
    Originally posted by erese View Post
    Kait se olis helpointa aloittaa siitä että minkälaiset ballastit niissä umpioissa on alunperin ollut. D1S ja D2S polttimoiden ero on se, että D1S:ssä sytytin on polttimon yhteydessä ja D2S:n tapauksessa sytytin on ballastin yhteydessä. Molemmat vaativat ballastin. Ja tärkeää on huomata, että ballast tai ballast+sytytin yksikkö on erilainen riippuen polttimotyypistä.

    Siitä vaan hakua pystyyn ja kahlaamaan niin varmasti löytyy yhtä ja toista
    Kiitos tämä selventi taas paljon

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    En nyt tästäkään löytänyt selvää tietoa että vaatiiko pre-lci halogeeni -> pre-lci xenon konversio jotakin koodausta? Täältä lähimpään paikkaan missä saan koodattu on n. 200 km
    Pitäiskö meijän kt0510 tehä kaupat nuista sinun xenoneista..? :think Taas on niin pimeää että vituttaa nuo halogeenit.

    Leave a comment:

Working...
X