Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 jarrupalojen kuluneisuusmittarin nollaus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T-T-R
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 5
    • Tornio

    e60 jarrupalojen kuluneisuusmittarin nollaus ?

    Vaihdoin jarrupalat ja anturit, mutta ongelmana on että ajotietokoneelta ei "nollaannu" lukemat. Merkkiliikkeessä sanoivat että "nollaantuu" itsestään aikaa myöten. Nyt olen ajanut n.2000 km vaihdon jälkeen eikä ole "nollaantunut". Anturit eivät ota vielä levyihin, nollaantuisko sitten kun alkavat vastaamaan levyihin?
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by T-T-R View Post
    Vaihdoin jarrupalat ja anturit, mutta ongelmana on että ajotietokoneelta ei "nollaannu" lukemat. Merkkiliikkeessä sanoivat että "nollaantuu" itsestään aikaa myöten. Nyt olen ajanut n.2000 km vaihdon jälkeen eikä ole "nollaantunut". Anturit eivät ota vielä levyihin, nollaantuisko sitten kun alkavat vastaamaan levyihin?
    En oo ikinä koskenut e60 jarruihin... realoem mukaan systeemi näyttäisi olevan sama kuin vanhemmissa malleissa = se ei ole anturi vaan muovin sisään valettu johdin joka katkeaa kun pala kuluu liian ohueksi.

    Arvelisin, että olet tyrinyt anturin liitoksen, taikka anturi on valmiiksi paskana (?).

    CRC:tä liittimeen ekaksi, ja oikein päin ja voimalla kiinni asti...

    T AV
    .. nyyssifakta... gotta love it
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • T-T-R
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 5
      • Tornio

      #3
      e60:n ajotietokone ilmoittaa paloilla ajettavat km:t eli luulisin että anturat kuluu samaa kyytiä palojen kanssa...

      Comment

      • T-T-R
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 5
        • Tornio

        #4
        ... ja tietokone laskee ajettavissa olevat km:t

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Niin laskee ja aina jaksaa muistuttaa...veikkaan, että pitää mennä nollaamaan m-liikkeeseen
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Nollauksen pitäisi onnistua ilman merkkiliikkeen apua:

            (about puolivälissä sivua on ohjeita)
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • T-T-R
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 5
              • Tornio

              #7
              Originally posted by eeki View Post
              Nollauksen pitäisi onnistua ilman merkkiliikkeen apua:

              (about puolivälissä sivua on ohjeita)

              Kiitoksia linkistä,sain kilometrejä lisää jarrupaloille...

              Ei tosin mennyt putkeen mutta sain onnistuun kun aikani värkkäsin( johtuneeko loistavasta englanninkielen taidostani ), sen verran vinkkiä linkin ohjeeseen että älä löysää trippimittarin nollausnappia pohjasta ennenkuin näyttää + merkkistä km-lukemaa, itselläni tuli ensin näyttöön ---- ja sen jälkeen -25 000 km ( löysäsin tässä kohden napin pohjasta ja i-Drive näytti - 25 000 km ) , useamman kerran jälkeen sain taiteiltua näyttöön 50 000 km johon tyydyin...ja tämä koski jarrupaloja, kokeilen kyllä muita huoltokohteita kun tulevat ajankohtaiseksi...

              Comment

              • asvirkku
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 514
                • Bern

                #8
                Originally posted by T-T-R View Post
                Kiitoksia linkistä,sain kilometrejä lisää jarrupaloille...

                Ei tosin mennyt putkeen mutta sain onnistuun kun aikani värkkäsin( johtuneeko loistavasta englanninkielen taidostani ), sen verran vinkkiä linkin ohjeeseen että älä löysää trippimittarin nollausnappia pohjasta ennenkuin näyttää + merkkistä km-lukemaa, itselläni tuli ensin näyttöön ---- ja sen jälkeen -25 000 km ( löysäsin tässä kohden napin pohjasta ja i-Drive näytti - 25 000 km ) , useamman kerran jälkeen sain taiteiltua näyttöön 50 000 km johon tyydyin...ja tämä koski jarrupaloja, kokeilen kyllä muita huoltokohteita kun tulevat ajankohtaiseksi...
                Juma mikä zydeemi

                Onko tää niin, että jarrupalan anturi on sama kuin ennen = "katki tahi ei", pitää vaihtaa vaan jos vetää levyt loppuun, mutta lisäksi on tuo rullaava kilometri joka perustuu ihan vain ajomäärään?

                Aika hifiä tekniikkaa on jos jarrupalassa on "paksuuden" osoittava anturi,

                T AV
                e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                Comment

                • T-T-R
                  Newbiemmer
                  • Sep 2006
                  • 5
                  • Tornio

                  #9
                  Originally posted by asvirkku View Post
                  Juma mikä zydeemi

                  Onko tää niin, että jarrupalan anturi on sama kuin ennen = "katki tahi ei", pitää vaihtaa vaan jos vetää levyt loppuun, mutta lisäksi on tuo rullaava kilometri joka perustuu ihan vain ajomäärään?

                  Aika hifiä tekniikkaa on jos jarrupalassa on "paksuuden" osoittava anturi,

                  T AV
                  Kai tuon pitäis mitata kitkapinnan vahvuuden kun kuluu sitä mukaa kun pintaki ( merkkiliikkeessä ainakin suositteli vaihtamaan aina palojen kanssa anturit ) , tarkkuutta en mene kehumaan, itellä näytti 9000 km/takapalat kun ostin auton ja yhdessä yössä oli kadonnut 6000 km kun näytti enää 3000 km, edessä näytti 12000 km kokoajan mutta eipä tuota pintaa paljoa ollu jäljellä kun vaihdoin palat, parempi katella silmämääräisesti aina renkaan vaihdon yhteydessä tilanne...
                  Last edited by T-T-R; 29-12-2006, 13:07.

                  Comment

                  • zeppeliini
                    Newbiemmer
                    • May 2009
                    • 17
                    • oulu

                    #10
                    Jarrupalojen vaihdon nollaus

                    Täällä on sama ongelma eli e60 -2005 , palat vaihdettu taakse ilman johdon vaihtoa. Tämän jälkeen suoraan ajoon eikä mitään ilmoituksia.
                    Kun 50 km ajon jälkeen nollasin tehdyt huollot, meni takajarrujen ilmasin punaiselle eli heti merkkiliikkeeseen !
                    Tuossa nollauksessa km tulee ensin --- tai -25000km, mitenkä siihen saa +50000 km ?? vai pitääkö vaihtaa johto vaikka se toimi aluksi vaihdon jälkeen ennen nollausta ??
                    aina kannattaa yrittää...
                    530 dA -08
                    ex. Alpina D10 -02
                    ex. 120 d - 07
                    ex. Saab Aero -05
                    ex. 530 dA -08
                    ex. 525 dA -05

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7486
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by zeppeliini View Post
                      Täällä on sama ongelma eli e60 -2005 , palat vaihdettu taakse ilman johdon vaihtoa. Tämän jälkeen suoraan ajoon eikä mitään ilmoituksia.
                      Kun 50 km ajon jälkeen nollasin tehdyt huollot, meni takajarrujen ilmasin punaiselle eli heti merkkiliikkeeseen !
                      Tuossa nollauksessa km tulee ensin --- tai -25000km, mitenkä siihen saa +50000 km ?? vai pitääkö vaihtaa johto vaikka se toimi aluksi vaihdon jälkeen ennen nollausta ??
                      Pitää vaihtaa, jos menet nollaamaan kun anturi on kulunut riittävän paljon, menee em. tapaa miinukselle.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • zeppeliini
                        Newbiemmer
                        • May 2009
                        • 17
                        • oulu

                        #12
                        Kiitokset tiedosta, onko tietoa kannattaako käyttää tarvikejohtoa vai pitääkö olla originaali
                        aina kannattaa yrittää...
                        530 dA -08
                        ex. Alpina D10 -02
                        ex. 120 d - 07
                        ex. Saab Aero -05
                        ex. 530 dA -08
                        ex. 525 dA -05

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1949
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Onko jollain heittää alkuperäisten takapalojen hintaa suunnilleen 530d:hen? Eli kannattaako hommata alkuperäiset vai tyytyykö tarvikkeisiin. Tarvikepalat on vähä paikasta riippuen 35-50e... Alkuperäiset kuulemma 200e, pitääkö paikkansa?
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • tuomkiti81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1162
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by joko View Post
                            Onko jollain heittää alkuperäisten takapalojen hintaa suunnilleen 530d:hen? Eli kannattaako hommata alkuperäiset vai tyytyykö tarvikkeisiin. Tarvikepalat on vähä paikasta riippuen 35-50e... Alkuperäiset kuulemma 200e, pitääkö paikkansa?
                            Mulle vaihdettiin lokakuussa joka nurkkaan jarrupalat merkkilliikkeessä...

                            Palat eteen 133,61€
                            Palat taakse 85,25€
                            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                            Opel Insignia 2.0 Cdti
                            Scania R560 8x4

                            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                            Ex. E60 530dA -05
                            Ex. E39 530dA -01
                            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3048

                              #15
                              Originally posted by tuomkiti81 View Post
                              Mulle vaihdettiin lokakuussa joka nurkkaan jarrupalat merkkilliikkeessä...

                              Palat eteen 133,61€
                              Palat taakse 85,25€
                              KL-varaosien luettelossa on orginaalipalat eteen 95eur

                              btw. oletteko vaihdeleet jarrulevyt samalla kun palat on uusittu? Omassani näyttäisi, että levytkin on kuluneet jonkun verran, kilsoja takana 164tkm. orggis palat ja levyt paikallaan vielä.
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎