Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 jarrupalojen kuluneisuusmittarin nollaus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    #16
    Juuh, merkkiliikkeessä 118e takapalat, jäi ostamatta
    Motonetissä tarjolla kahta eri palaa tuohon 530d:hen, koko eroa hieman. Mistähän nuosta nyt sitten tietää kummat tuossa on ilman mittaamista? Vaihtuuko jossain tietyssä vuosimallissa tai jotain?
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • petnen
      BTCF Member
      • May 2003
      • 1082
      • Kannus

      #17
      Originally posted by poke View Post
      KL-varaosien luettelossa on orginaalipalat eteen 95eur

      btw. oletteko vaihdeleet jarrulevyt samalla kun palat on uusittu? Omassani näyttäisi, että levytkin on kuluneet jonkun verran, kilsoja takana 164tkm. orggis palat ja levyt paikallaan vielä.
      Kannattaa ostaa levytkin jos ne on kuluneet. Ja mitä nuista kl-varaosan jarrupaloista niin tilasin vasta alkuperäiset jarrupalat kl-varaosalta ja niitä ei sitten ollut niin ne laittoivat saman valmistajan tekemät jarrupalat ero kuulema vain paketissa. Jarrut alkoivat vinkumaan kuin 240 volvossa parhaimillaan. Että se siitä.

      Jos jarrupalat on kuluneet niin paljon että mittaristossa syttyy punainen jarru häiriövalo niin siilon se joutuu testerillä kuittaamaan.
      Last edited by petnen; 08-03-2010, 15:21.
      Bmw M535 E28 Hartge H35-24
      Bmw i4 M50

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        #18
        Laitoin myös uudet palat taakse ja merkki oli muistaakseni brembo. Mulla kävi myös noin, että melkein heti palojen asennuksen jälkeen ne alkoivat vinkumaan ajoittain hiljaisista nopeuksista jarutettaessa ihan helvetisti.
        Voiko tolle vinkumiselle tehdä jotain muuta kuin vaihtaa uudet palat?
        -12 F11 530Da

        Comment

        • Kamikaze
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 296
          • Mänttä-Vilppula

          #19
          Originally posted by petnen View Post
          Jos jarrupalat on kuluneet niin paljon että mittaristossa syttyy punainen jarru häiriövalo niin siilon se joutuu testerillä kuittaamaan.
          Höpö höpö. Itselläni oli etujarrupalat ihan loppu, mittaristo jo valitti punaisena asiasta ja iDrive kehotti menemään välittömästi verstaalle. Vaihdettiin uudet palat, ja hyvin onnistui kuittaus ihan omatoimisesti ilman mitään testereitä netissä olleen ohjeen mukaan.
          BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
          Toyota MR2 2.0 GTi -93

          Comment

          • Cojo
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 27
            • Hellsinki

            #20
            Jep, täällä samanlaisia kokemuksia KL-varaosan myymistä "alkuperäispaloista". Kyseessä 535D takapalat, vinkuvat kuten joku aikaisemmin jo kuvaili. Harvoin on ollut ongelmaa ihan merkkiliikkeestä ostettujen palojen kanssa ainakaan muissa merkeissä.

            Tästä viisastuneena ostaisin merkkiliikkeen palat kalliimmalla ettei tarttis kuunnella vinkumista..

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3120

              #21
              Originally posted by kvt View Post
              Laitoin myös uudet palat taakse ja merkki oli muistaakseni brembo. Mulla kävi myös noin, että melkein heti palojen asennuksen jälkeen ne alkoivat vinkumaan ajoittain hiljaisista nopeuksista jarutettaessa ihan helvetisti.
              Voiko tolle vinkumiselle tehdä jotain muuta kuin vaihtaa uudet palat?
              vaihdoitko pelkät palat etkä levyjä? vinkuminen saattaa johtua siitä, kun vanhat levyt ovat jo kuluneet ja uudet palat eivät istu hyvin vanhaa levyä vasten.

              Jos näin niin käytä palat irti ja viisto niistä pitkittäisreunat. pitäisi auttaa ongelmaan.
              Kulkineet/projektit:

              M2 F87
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Kamikaze View Post
                Höpö höpö. Itselläni oli etujarrupalat ihan loppu, mittaristo jo valitti punaisena asiasta ja iDrive kehotti menemään välittömästi verstaalle. Vaihdettiin uudet palat, ja hyvin onnistui kuittaus ihan omatoimisesti ilman mitään testereitä netissä olleen ohjeen mukaan.
                Niin mutta vaihdoitko myös sen kulumisen varoitin anturin? Jos se anturi on liiaksi kulunut etkä vaihda sitä niin ihemttelen tosiaan jos pystyy nollaamaan. Minulla ei ainakaan onnistu nollaus enää vaan meni -25000km miinukselle ja syttyi tuo punainen merkkivalo mittaristoon ja idrive herjaa asiasta myös.

                Nyt on taakse uudet remsa merkkiset palat joten saas nähdä miten nuo vinkuu Onko muuten kulumisen varoittimet molemmilla puolilla erikseen vai pärjääkö yhdellä anturilla? Kaksi nuota anturia ostin mutta jääneekö toinen sitten varastoon kuiteskin?

                Edit: levyistä ajattelin nuo pienet pykälät sorvata veks, luulisin myös että se kitinä johtuu niistä suurimmaksi osaksi.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Kamikaze
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 296
                  • Mänttä-Vilppula

                  #23
                  Originally posted by joko View Post
                  Niin mutta vaihdoitko myös sen kulumisen varoitin anturin? Jos se anturi on liiaksi kulunut etkä vaihda sitä niin ihemttelen tosiaan jos pystyy nollaamaan. Minulla ei ainakaan onnistu nollaus enää vaan meni -25000km miinukselle ja syttyi tuo punainen merkkivalo mittaristoon ja idrive herjaa asiasta myös.

                  Nyt on taakse uudet remsa merkkiset palat joten saas nähdä miten nuo vinkuu Onko muuten kulumisen varoittimet molemmilla puolilla erikseen vai pärjääkö yhdellä anturilla? Kaksi nuota anturia ostin mutta jääneekö toinen sitten varastoon kuiteskin?

                  Edit: levyistä ajattelin nuo pienet pykälät sorvata veks, luulisin myös että se kitinä johtuu niistä suurimmaksi osaksi.
                  Niin no jos nuo tunnistinjohdot jää vaihtamatta, niin sitten voi olla asia eri, ja auto ihan ymmärrettävästi jatkaa herjailuaan, sillä sehän luulee silloin, että edelleen ajetaan rauta rautaa vasten.

                  Itselläni vaihdettiin tottakai ne tunnistinpiuhat samalla uusiin, kun eihän ne paljoa maksa. Tunnistinjohdot on edessä vasemmalla puolella ja takana oikealla puolella, eli kaksi piuhaa riittää koko autoon. Ovat vaan keskenään erilaiset edessä ja takana, joten eivät käy ristiin.
                  BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
                  Toyota MR2 2.0 GTi -93

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Kamikaze View Post
                    Niin no jos nuo tunnistinjohdot jää vaihtamatta, niin sitten voi olla asia eri, ja auto ihan ymmärrettävästi jatkaa herjailuaan, sillä sehän luulee silloin, että edelleen ajetaan rauta rautaa vasten.

                    Itselläni vaihdettiin tottakai ne tunnistinpiuhat samalla uusiin, kun eihän ne paljoa maksa. Tunnistinjohdot on edessä vasemmalla puolella ja takana oikealla puolella, eli kaksi piuhaa riittää koko autoon. Ovat vaan keskenään erilaiset edessä ja takana, joten eivät käy ristiin.
                    Jahas, no mulla on nyt sitten kaksi anturia taakse. Noh en taida sitä jaksaa takasi kiikuttaa kun varmaan mun aikana tohon vielä toiset jos kolmannetkin palat tulee vaihdettua ja toisaalta voi sen myydä jollekkin jos sitä joku kiireesti tarvitsee tässä lähellä...
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Kamikaze
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 296
                      • Mänttä-Vilppula

                      #25
                      Originally posted by joko View Post
                      Jahas, no mulla on nyt sitten kaksi anturia taakse. Noh en taida sitä jaksaa takasi kiikuttaa kun varmaan mun aikana tohon vielä toiset jos kolmannetkin palat tulee vaihdettua ja toisaalta voi sen myydä jollekkin jos sitä joku kiireesti tarvitsee tässä lähellä...
                      Niin, vaikka ei kai noissa taida pahemmin muuta eroa olla kuin johdon pituus. Liittimet ja itse tunnistinosa näyttävät samanlaisilta.
                      BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
                      Toyota MR2 2.0 GTi -93

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #26
                        Anturi on ns. katkos mallia eli samanlainen kuin ennenkin. Huoltoilmaisin laksee kilometrejä ajomäärän mukaan, mutta hyppää hälyttämään toki heti jos anturi menee poikki, anturiksi sopii niin tarvike kuin originaalikin kun kyse on kuitenkin vain "johdosta" mutta em hinnoissakaan ei kyllä ole merkittävää eroa. Sekä edessä että takana on vain 1 anturi/puoli.

                        Comment

                        • kvt
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 236
                          • Satakunta

                          #27
                          Originally posted by poke View Post
                          vaihdoitko pelkät palat etkä levyjä? vinkuminen saattaa johtua siitä, kun vanhat levyt ovat jo kuluneet ja uudet palat eivät istu hyvin vanhaa levyä vasten.

                          Jos näin niin käytä palat irti ja viisto niistä pitkittäisreunat. pitäisi auttaa ongelmaan.
                          Joo vaihdoin pelkät palat. Täytyykin kokeilla jos sen hiton vinkumisen sais pois noin helpolla.
                          -12 F11 530Da

                          Comment

                          • jartsa84
                            Newbiemmer
                            • Mar 2010
                            • 25
                            • Finland

                            #28
                            Originally posted by kvt View Post
                            Joo vaihdoin pelkät palat. Täytyykin kokeilla jos sen hiton vinkumisen sais pois noin helpolla.
                            Vinkuuko vielä? Itselläni vinkui aikaisemmin => vaihdoin palat ja vinkuminen loppui, mutta vain pariksi viikoksi. Nyt vinkuu taas...Pitäisiköhän sittenkin panostaa orkkispaloihin? Vinkuuko kellään orkkispalat?Voiko vinkuminen johtua jostain muusta?

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3120

                              #29
                              Originally posted by jartsa84 View Post
                              Vinkuuko vielä? Itselläni vinkui aikaisemmin => vaihdoin palat ja vinkuminen loppui, mutta vain pariksi viikoksi. Nyt vinkuu taas...Pitäisiköhän sittenkin panostaa orkkispaloihin? Vinkuuko kellään orkkispalat?Voiko vinkuminen johtua jostain muusta?
                              Tee tuo aiemmin mainitsemani palojen pitkittäissivujen viistoamin esim viilalla. Itse hommasin tarvikeliikkeestä ferodon palat eteen, jarrulevyt jätin vanhat, kun oli vielä mitoissaan. Viistosin paloista pitkät sivut kevyesti viilalla. eipä ole vinkuneet, kilsoja n. 3000km vaihdon jälkeen.
                              Kulkineet/projektit:

                              M2 F87
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • huppe
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 371
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by T-T-R View Post
                                Kiitoksia linkistä,sain kilometrejä lisää jarrupaloille...

                                Ei tosin mennyt putkeen mutta sain onnistuun kun aikani värkkäsin( johtuneeko loistavasta englanninkielen taidostani ), sen verran vinkkiä linkin ohjeeseen että älä löysää trippimittarin nollausnappia pohjasta ennenkuin näyttää + merkkistä km-lukemaa, itselläni tuli ensin näyttöön ---- ja sen jälkeen -25 000 km ( löysäsin tässä kohden napin pohjasta ja i-Drive näytti - 25 000 km ) , useamman kerran jälkeen sain taiteiltua näyttöön 50 000 km johon tyydyin...ja tämä koski jarrupaloja, kokeilen kyllä muita huoltokohteita kun tulevat ajankohtaiseksi...
                                Itse en saanut taiteiltua kuin tosiaan tuon -130kilometristä -25000km:iin. Koitin varmasti kymmenen kertaa tuota, aina tulee ensin ------- ja sen jälkeen "resetoituu" -25000km:iin.

                                Vinkkejä? Anturia ei vaihdettu, takapalat kyseessä. Jarrunesteet ja microfiltterit nollautuivat hienosti.
                                Last edited by huppe; 28-07-2010, 10:48.
                                ex E61 530da 2004

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎