Vaihdoin jarrupalat ja anturit, mutta ongelmana on että ajotietokoneelta ei "nollaannu" lukemat. Merkkiliikkeessä sanoivat että "nollaantuu" itsestään aikaa myöten. Nyt olen ajanut n.2000 km vaihdon jälkeen eikä ole "nollaantunut". Anturit eivät ota vielä levyihin, nollaantuisko sitten kun alkavat vastaamaan levyihin?
e60 jarrupalojen kuluneisuusmittarin nollaus ?
Collapse
X
-
En oo ikinä koskenut e60 jarruihin... realoem mukaan systeemi näyttäisi olevan sama kuin vanhemmissa malleissa = se ei ole anturi vaan muovin sisään valettu johdin joka katkeaa kun pala kuluu liian ohueksi.Originally posted by T-T-R View PostVaihdoin jarrupalat ja anturit, mutta ongelmana on että ajotietokoneelta ei "nollaannu" lukemat. Merkkiliikkeessä sanoivat että "nollaantuu" itsestään aikaa myöten. Nyt olen ajanut n.2000 km vaihdon jälkeen eikä ole "nollaantunut". Anturit eivät ota vielä levyihin, nollaantuisko sitten kun alkavat vastaamaan levyihin?
Arvelisin, että olet tyrinyt anturin liitoksen, taikka anturi on valmiiksi paskana (?).
CRC:tä liittimeen ekaksi, ja oikein päin ja voimalla kiinni asti...
T AV
.. nyyssifakta... gotta love ite60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
-
Niin laskee ja aina jaksaa muistuttaa...veikkaan, että pitää mennä nollaamaan m-liikkeeseen
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Nollauksen pitäisi onnistua ilman merkkiliikkeen apua:
(about puolivälissä sivua on ohjeita)Ducati 998 -02 //
Comment
-
Originally posted by eeki View PostNollauksen pitäisi onnistua ilman merkkiliikkeen apua:
(about puolivälissä sivua on ohjeita)
Kiitoksia linkistä,sain kilometrejä lisää jarrupaloille...
Ei tosin mennyt putkeen mutta sain onnistuun kun aikani värkkäsin( johtuneeko loistavasta englanninkielen taidostani
), sen verran vinkkiä linkin ohjeeseen että älä löysää trippimittarin nollausnappia pohjasta ennenkuin näyttää + merkkistä km-lukemaa, itselläni tuli ensin näyttöön ---- ja sen jälkeen -25 000 km ( löysäsin tässä kohden napin pohjasta ja i-Drive näytti - 25 000 km ) , useamman kerran jälkeen sain taiteiltua näyttöön 50 000 km johon tyydyin...ja tämä koski jarrupaloja, kokeilen kyllä muita huoltokohteita kun tulevat ajankohtaiseksi...
Comment
-
Juma mikä zydeemiOriginally posted by T-T-R View PostKiitoksia linkistä,sain kilometrejä lisää jarrupaloille...
Ei tosin mennyt putkeen mutta sain onnistuun kun aikani värkkäsin( johtuneeko loistavasta englanninkielen taidostani
), sen verran vinkkiä linkin ohjeeseen että älä löysää trippimittarin nollausnappia pohjasta ennenkuin näyttää + merkkistä km-lukemaa, itselläni tuli ensin näyttöön ---- ja sen jälkeen -25 000 km ( löysäsin tässä kohden napin pohjasta ja i-Drive näytti - 25 000 km ) , useamman kerran jälkeen sain taiteiltua näyttöön 50 000 km johon tyydyin...ja tämä koski jarrupaloja, kokeilen kyllä muita huoltokohteita kun tulevat ajankohtaiseksi...

Onko tää niin, että jarrupalan anturi on sama kuin ennen = "katki tahi ei", pitää vaihtaa vaan jos vetää levyt loppuun, mutta lisäksi on tuo rullaava kilometri joka perustuu ihan vain ajomäärään?
Aika hifiä tekniikkaa on jos jarrupalassa on "paksuuden" osoittava anturi,
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
Kai tuon pitäis mitata kitkapinnan vahvuuden kun kuluu sitä mukaa kun pintaki ( merkkiliikkeessä ainakin suositteli vaihtamaan aina palojen kanssa anturit ) , tarkkuutta en mene kehumaan, itellä näytti 9000 km/takapalat kun ostin auton ja yhdessä yössä oli kadonnut 6000 km kun näytti enää 3000 km, edessä näytti 12000 km kokoajan mutta eipä tuota pintaa paljoa ollu jäljellä kun vaihdoin palat, parempi katella silmämääräisesti aina renkaan vaihdon yhteydessä tilanne...Originally posted by asvirkku View PostJuma mikä zydeemi
Onko tää niin, että jarrupalan anturi on sama kuin ennen = "katki tahi ei", pitää vaihtaa vaan jos vetää levyt loppuun, mutta lisäksi on tuo rullaava kilometri joka perustuu ihan vain ajomäärään?
Aika hifiä tekniikkaa on jos jarrupalassa on "paksuuden" osoittava anturi,
T AVLast edited by T-T-R; 29-12-2006, 14:07.
Comment
-
Jarrupalojen vaihdon nollaus
Täällä on sama ongelma eli e60 -2005 , palat vaihdettu taakse ilman johdon vaihtoa. Tämän jälkeen suoraan ajoon eikä mitään ilmoituksia.
Kun 50 km ajon jälkeen nollasin tehdyt huollot, meni takajarrujen ilmasin punaiselle eli heti merkkiliikkeeseen !
Tuossa nollauksessa km tulee ensin --- tai -25000km, mitenkä siihen saa +50000 km ?? vai pitääkö vaihtaa johto vaikka se toimi aluksi vaihdon jälkeen ennen nollausta ??aina kannattaa yrittää...
530 dA -08
ex. Alpina D10 -02
ex. 120 d - 07
ex. Saab Aero -05
ex. 530 dA -08
ex. 525 dA -05
Comment
-
Pitää vaihtaa, jos menet nollaamaan kun anturi on kulunut riittävän paljon, menee em. tapaa miinukselle.Originally posted by zeppeliini View PostTäällä on sama ongelma eli e60 -2005 , palat vaihdettu taakse ilman johdon vaihtoa. Tämän jälkeen suoraan ajoon eikä mitään ilmoituksia.
Kun 50 km ajon jälkeen nollasin tehdyt huollot, meni takajarrujen ilmasin punaiselle eli heti merkkiliikkeeseen !
Tuossa nollauksessa km tulee ensin --- tai -25000km, mitenkä siihen saa +50000 km ?? vai pitääkö vaihtaa johto vaikka se toimi aluksi vaihdon jälkeen ennen nollausta ??M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Kiitokset tiedosta, onko tietoa kannattaako käyttää tarvikejohtoa vai pitääkö olla originaaliaina kannattaa yrittää...
530 dA -08
ex. Alpina D10 -02
ex. 120 d - 07
ex. Saab Aero -05
ex. 530 dA -08
ex. 525 dA -05
Comment
-
Onko jollain heittää alkuperäisten takapalojen hintaa suunnilleen 530d:hen? Eli kannattaako hommata alkuperäiset vai tyytyykö tarvikkeisiin. Tarvikepalat on vähä paikasta riippuen 35-50e... Alkuperäiset kuulemma 200e, pitääkö paikkansa?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Mulle vaihdettiin lokakuussa joka nurkkaan jarrupalat merkkilliikkeessä...Originally posted by joko View PostOnko jollain heittää alkuperäisten takapalojen hintaa suunnilleen 530d:hen? Eli kannattaako hommata alkuperäiset vai tyytyykö tarvikkeisiin. Tarvikepalat on vähä paikasta riippuen 35-50e... Alkuperäiset kuulemma 200e, pitääkö paikkansa?
Palat eteen 133,61€
Palat taakse 85,25€Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
KL-varaosien luettelossa on orginaalipalat eteen 95eurOriginally posted by tuomkiti81 View PostMulle vaihdettiin lokakuussa joka nurkkaan jarrupalat merkkilliikkeessä...
Palat eteen 133,61€
Palat taakse 85,25€
btw. oletteko vaihdeleet jarrulevyt samalla kun palat on uusittu? Omassani näyttäisi, että levytkin on kuluneet jonkun verran, kilsoja takana 164tkm. orggis palat ja levyt paikallaan vielä.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
Comment