Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 jarrupalojen kuluneisuusmittarin nollaus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kosta87
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 178
    • Finland

    #46
    Kellään vinkkiä kun vaihdoin palat ja levyt eteen. Sen jälkeen yritin nollailla sieltä trippimittarista niin en löytänyt koko jarruvalikkoa josta niitä pääsee nollaileen?? Omituista, silti I-Drive muistuttaa etujarruista ja mittaristossa näkyy punainen valo jarruille.. Onko kellään tietoa moisesta?

    Comment

    • Petsku333
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 349
      • Kerava

      #47
      Originally posted by Kosta87 View Post
      Kellään vinkkiä kun vaihdoin palat ja levyt eteen. Sen jälkeen yritin nollailla sieltä trippimittarista niin en löytänyt koko jarruvalikkoa josta niitä pääsee nollaileen?? Omituista, silti I-Drive muistuttaa etujarruista ja mittaristossa näkyy punainen valo jarruille.. Onko kellään tietoa moisesta?
      Trippivalikosta ei etu- ja takajarrujen nollaus kyllä mihinkään katoa, siellä se pitäisi olla öljyn ja tulppien sun muun välissä. Näyttää kuvalta auton etupuoliskosta ja yläkulmassa ympyrä jossa huutomerkki.

      Pidä trippinappia pohjassa, ekana näkyy kolmio jossa huutomerkki, pidä vieläkin pohjassa
      Päästä irti kun näkyy joku muu logo ja painele kunnes näkyy kuvailemani merkki.
      sitten taas pidät pohjassa kunnes näkyy "reset?"
      päästät irti hetkeksi ja pohjassa taas.

      Jos valittaa vielä tämänkin jälkeen niin vaihdoitko kulumisanturin?
      Last edited by Petsku333; 13-03-2015, 15:23.
      Seat Cupra 290

      Ex. F20 118i MHD Stage 2
      E60 2006 525i

      Comment

      • Kosta87
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 178
        • Finland

        #48
        Yritin taas nollailla sitä, mutta kun siellä trippivalikossa ei ole etujarrujen kuvaa ollenkaan. Kuvailemasi kuva löytyy kyllä takajarruille, mutta ei etujarruille... Takajarrut olivat ok. Siellä on vain kohdat takajarrut, auton nosto kuva, öljyt ja filterin kuva. Ei edes tulppia. Mikähän tuon etujarrukuittauksen on kadottanut? Koodattu pois?

        Millähän mä nyt pystyn sen sit kuittaamaan?

        Originally posted by Petsku333 View Post
        Trippivalikosta ei etu- ja takajarrujen nollaus kyllä mihinkään katoa, siellä se pitäisi olla öljyn ja tulppien sun muun välissä. Näyttää kuvalta auton etupuoliskosta ja yläkulmassa ympyrä jossa huutomerkki.

        Pidä trippinappia pohjassa, ekana näkyy kolmio jossa huutomerkki, pidä vieläkin pohjassa
        Päästä irti kun näkyy joku muu logo ja painele kunnes näkyy kuvailemani merkki.
        sitten taas pidät pohjassa kunnes näkyy "reset?"
        päästät irti hetkeksi ja pohjassa taas.

        Jos valittaa vielä tämänkin jälkeen niin vaihdoitko kulumisanturin?
        Last edited by Kosta87; 16-03-2015, 10:37.

        Comment

        • Kosta87
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 178
          • Finland

          #49
          Kellään ideaa? Käytettävä johdonpäässä?

          Comment

          • -challenger-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 2150
            • L a h t i

            #50
            Originally posted by Kosta87 View Post
            Kellään ideaa? Käytettävä johdonpäässä?
            Eiköhän se sielä ole..





            Comment

            • Kosta87
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 178
              • Finland

              #51
              No ei sitten varmana ole

              Voisko olla että otettu joskus pois koko varoitus jollain ohjelmalla..?

              Mutta miks helvetissä se valittaa jarruista sitten vaikka anturi vaihdettu ja etujarruihin levyt ja palat uusittu? Takajarrut ok ton trippimittarin mukaan.

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                #52
                Originally posted by Kosta87 View Post
                No ei sitten varmana ole

                Voisko olla että otettu joskus pois koko varoitus jollain ohjelmalla..?

                Mutta miks helvetissä se valittaa jarruista sitten vaikka anturi vaihdettu ja etujarruihin levyt ja palat uusittu? Takajarrut ok ton trippimittarin mukaan.
                Missäpäin asut? Äkkiä tuon sopivalla ohjelmalla nappaa joku harrastaja kuntoon..
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • Kosta87
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 178
                  • Finland

                  #53
                  Mänttä-vilppulassa.. Olisiko lähistöllä orivesi, ruovesi, jämsä akselilla?

                  Comment

                  • yrd3
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 163
                    • Ylistaro

                    #54
                    aahaaa... tuli siinä vaihdettua jarrupalat taakse kun tuli punanen herja ja jarrupalat -25000 miinuksella...
                    eli palat vaihtoon ja motonetistä tarvike(bosch) anturi, vaan eipä tuo tahtonu kuittaantua Autocom ohjelmalla.
                    no hetken siinä arvottua ja virvottua otin ja katkaisin vanhasta liittimestä vähän matkaa johtoa,löin johdot toisiinsa kiinni ja tuikkasin paikalleen.
                    sen jälkeen sai kuitattua vikakoodit ja nollattua huollon. sen jälkeen se tarvikeanturi kiinni ja homma ok. i-drive näyttää 50000 seuraavaan vaihtoon. eli todennäköisesti noissa johdoissa on jokin vastus minkä se mittaa ja jos vastus kasvaa liian suureksi se luulee että ei ole piuhaa vaihdettu. tuo anturi mikä oli kiinni alunperin oli ihan marmorilta haettu ja todennäköisesti sen vastus oli sen verran suurempi ettei tuo tarvikeanturi täyttänyt kaikkia kriteerejä.

                    Comment

                    • Petsku333
                      BTCF Member
                      • Jun 2014
                      • 349
                      • Kerava

                      #55
                      Originally posted by yrd3 View Post
                      aahaaa... tuli siinä vaihdettua jarrupalat taakse kun tuli punanen herja ja jarrupalat -25000 miinuksella...
                      eli palat vaihtoon ja motonetistä tarvike(bosch) anturi, vaan eipä tuo tahtonu kuittaantua Autocom ohjelmalla.
                      no hetken siinä arvottua ja virvottua otin ja katkaisin vanhasta liittimestä vähän matkaa johtoa,löin johdot toisiinsa kiinni ja tuikkasin paikalleen.
                      sen jälkeen sai kuitattua vikakoodit ja nollattua huollon. sen jälkeen se tarvikeanturi kiinni ja homma ok. i-drive näyttää 50000 seuraavaan vaihtoon. eli todennäköisesti noissa johdoissa on jokin vastus minkä se mittaa ja jos vastus kasvaa liian suureksi se luulee että ei ole piuhaa vaihdettu. tuo anturi mikä oli kiinni alunperin oli ihan marmorilta haettu ja todennäköisesti sen vastus oli sen verran suurempi ettei tuo tarvikeanturi täyttänyt kaikkia kriteerejä.
                      Mulla toimi motonetin anturit ihan hyvin, resetoin kylläkin ihan auton kautta, enkä obd:n kautta. No okei toinen oli vähän liian paksu ja saatoin rikkoa sen, kun yritin työntää uusiin paloihin kiinni.
                      Seat Cupra 290

                      Ex. F20 118i MHD Stage 2
                      E60 2006 525i

                      Comment

                      • vilsku
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 729
                        • Tampere

                        #56
                        Pitäiskö tuon kuluneisuusanturin mennä kuinka helposti paikalleen? Vanha hajosi kun yritin sitä lykkiä sisään.

                        No äkkiä Motonetista ennen sulkemisaikaa uusi. Varovasti yritin ujuttaa sitä varmaan 30min paikalleen, eikös tuokin mennyt paskaksi samalla tavalla eli ne muoviosat siitä sen metalliklipsun jälkeen lensi tangentin suuntaan.

                        Hieman alko taas pipo kiristään.
                        e61 525d (2006)
                        ex: e36 328i M-Sport (1996)
                        ex: e30 316i (1988)

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #57
                          Originally posted by vilsku View Post
                          Pitäiskö tuon kuluneisuusanturin mennä kuinka helposti paikalleen? Vanha hajosi kun yritin sitä lykkiä sisään.

                          No äkkiä Motonetista ennen sulkemisaikaa uusi. Varovasti yritin ujuttaa sitä varmaan 30min paikalleen, eikös tuokin mennyt paskaksi samalla tavalla eli ne muoviosat siitä sen metalliklipsun jälkeen lensi tangentin suuntaan.

                          Hieman alko taas pipo kiristään.
                          Aika tiukassa ne joskus on. Onko uudet vai vanhat palat?

                          Kannattaa laittaa piuha paikalleen kun pala on irtaallaan, vedä kuitenkin satulasta läpi piuha ennen palaan laittoa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #58
                            Taitaa olla myös jotkut mapco tai muut laatupalat..
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • vilsku
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 729
                              • Tampere

                              #59
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Aika tiukassa ne joskus on. Onko uudet vai vanhat palat?

                              Kannattaa laittaa piuha paikalleen kun pala on irtaallaan, vedä kuitenkin satulasta läpi piuha ennen palaan laittoa...
                              Vanhat palat on. Ei hirveän kuluneet vielä, tuli aukaistua nuo kun liukutapit oli jumissa. Yritin ujuttaa sitä liitintä vasta lopuksi kun satula oli jo paikallaan ja oli ihan hemmetin tiukka, kai sitä pitää vielä kerran sitten tuo avata. Etupäästä siis kyse.

                              Tapit oli muuten aivan mustan rasvan peitossa. Siellä pajalla missä tuo kävi levyjen&palojen vaihdossa joskus pari vuotta sitten oli vedetty näköjään jotkut rasvat tappeihin.
                              Last edited by vilsku; 24-08-2015, 10:54.
                              e61 525d (2006)
                              ex: e36 328i M-Sport (1996)
                              ex: e30 316i (1988)

                              Comment

                              • isolohko
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 902
                                • Kymenlaakso

                                #60
                                Miksiköhän kuluneisuusvaroitus tuli 12tkm motonet etupalojen vaihdon jälkeen takaisin? Nollattu vaihdon yhteydessä ja jokunen kymppitonni tuli laitettua matkaa.

                                Nyt ei meinaa antaa asettaa +lukemia, vaan -15t?

                                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎