Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 jarrupalojen kuluneisuusmittarin nollaus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 902
    • Kymenlaakso

    #61
    Originally posted by isolohko View Post
    Miksiköhän kuluneisuusvaroitus tuli 12tkm motonet etupalojen vaihdon jälkeen takaisin? Nollattu vaihdon yhteydessä ja jokunen kymppitonni tuli laitettua matkaa.

    Nyt ei meinaa antaa asettaa +lukemia, vaan -15t?
    OBD softa näyttää:
    Brake pad wear Error: Front 005F12 (ei voine pitää paikkansa, kun vain 12tkm ajettu)
    Brake Air Flap; Plausability 006E62 (olisko alipaineletku)

    jatkuu...

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 902
      • Kymenlaakso

      #62
      Originally posted by isolohko View Post
      OBD softa näyttää:
      Brake pad wear Error: Front 005F12 (ei voine pitää paikkansa, kun vain 12tkm ajettu)
      Brake Air Flap; Plausability 006E62 (olisko alipaineletku)

      jatkuu...
      Motonetin kulumisvaroittimen johdon suojaus puutteellinen, oli hangannut itsensä puhki. Uuteen varoittimeen lisäsuojaus teipillä.

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • Juha65
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 35
        • Tuusula

        #63
        Tuli tämänkin yksinkertaisen jarrupalan vaihtojen (10 min puoli) kanssa jumppailtua E61:seen. Huolto näytti takajarrupaloille 15000 km jäljellä, mutta paloissa ei ollut kuin 3 mm paksuutta kulutuspinassa jäljellä. Vaihdoin uudet jarrupalat ja jätin vanhan tunnistinpiuhan paikalleen. Kaikki olisi ollut ok, jos oisin ajanut vaan uusilla paloilla sinne taas 15000km hujakoille, mutta ei. Piti olevinaan nollata huoltomäärä ja kas kummaa -25000km ja punaiset kolmiot ym. sihttiä. Marmorilta 32,75€ uusi jarrupalojen kuluneisuuden tunnistinpiuha ja uudelleen huollon nollaus ja saatiin taas 50000km. Mitä opin... no kaikkeeee paskaa baijerin insinöörit ovat keksineet ihmisten harmiksi.
        Alkuperäiset piuhat ovat hintansa väärtti... kuulema. Aika taas näyttää. Raketti tiedettä.:think
        EX 17 kpl Bemareita
        Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #64
          Onko todella niin että tuo anturi täytyy vaihtaa jotta saa nollattua punaiselle menneen (-25tkm/-15tkm) huoltovälin :think

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2782
            • Tampere

            #65
            Originally posted by Martti View Post
            Onko todella niin että tuo anturi täytyy vaihtaa jotta saa nollattua punaiselle menneen (-25tkm/-15tkm) huoltovälin :think
            CBS:n ilmoittaman kilometrimäärän laskennassa hyödynnetään myös anturipään kuluneisuustietoa, jolloin uuden anturin vaihto on kuvatunlaisessa tilanteessa tarpeellinen. Kustannus uuden anturin hankkimiseksi ei toisaalta ole merkittävän suuri (noin 10 euroa tarvikevalmistajalta).
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #66
              Jep. Tuokin näköjään kehittynyt (paskempaan suuntaan) esim. E39 vastaavasta... noh uutta anturia paikalla käyttäen ja lukemat nollaten taas eteenpäin ja kohti oikeaa palanvaihdon hetkeä...

              Comment

              • DaJackal
                Bimmer Rookie
                • Mar 2018
                • 43
                • Lappeenranta

                #67
                Omassa E61:ssä on tullut tuo takajarrupalojen jäljellä oleva kilometrimäärä alas "tasaisesti" (= hyppäyksittäin, mutta kuitenkin), ja nyt kun näyttää 380km niin ajattelin että samallahan nuo vaihtaa kun heittää kesäpyörät alle. Vilkaisin kuitenkin paloja ennen osakauppaan menoa ja totesin, että niissähän riittää pintaa vielä reilusti - ja kuluneisuusanturi roikkuu irronneena tai katkenneena noin 10cm tienpinnasta. :think Mitenkähän tuo lukema sitten voi ylipäätänsä muuttua? Vai muuttuuko lukema aina kun anturi raapii jossain töyssyssä tienpintaa?


                Anturihan on halpa, että jos sen vaihtamalla saa tuon ajotietokoneen lukeman kuntoon niin se kannattaa tehdä. Ihan huvin ja urheilun vuoksi en kuitenkaan kehtaisi, korona kun ei ole täällä päin aiheuttanut tylsistymistä vaan päinvastoin hommat ovat lisääntyneet...

                Comment

                • ekaBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 456
                  • Oulu

                  #68
                  Olisiko niin fiksu että jokaisen jarrutuksen voimakkuus ja kesto mitataan ja sen perusteella vähennetään kilometrejä?
                  Käsittääkseni anturin perustella tiedetään vain milloin ollaan puolivälissä ja milloin palat on loppu. Muilta osin arvio palojen kestosta on laskennallinen.
                  Palojen vaihdon nollauksen jälkeen kilometrit saattavat jopa kasvaa jos ajelee ”sievästi”.
                  F11 530d xDrive 09/16
                  Ex E60 530d xDrive A 10/08
                  Ex E60 520dA 09/08 liisari
                  Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                  Ex Opel Kadett 1.6 -89

                  Comment

                  • Jarsse
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1520
                    • Kymenlaakso

                    #69
                    Ei vaan nollaannu huolto edestä eikä takaa, vaihdoin eteen ja taakse uudet palat ja anturit (tarvike) kun edellinen omistaja oli pistänyt autonpuolelta piihat poikki ja yhteen, valo paloi jo sillon taulussa, ensiksi liitin uudet toisesta purkuautosta olevat liittimet abigoilla, auton johtosarjaan,mutta nyt korjasin ne ja on tinattu kunnolla,ja kutistesukka päällä, ja taas uudet anturit laitettu mutta ei vaan nollaannu, saako nuo ohjelmoitua pois kokonaan käytöstä?
                    E91 325xi vm07
                    E60 530xd vm06 stage X

                    Comment

                    • aaape
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 617
                      • Muaninka

                      #70
                      Originally posted by mehtojarvi View Post
                      Ei vaan nollaannu huolto edestä eikä takaa, vaihdoin eteen ja taakse uudet palat ja anturit (tarvike) kun edellinen omistaja oli pistänyt autonpuolelta piihat poikki ja yhteen, valo paloi jo sillon taulussa, ensiksi liitin uudet toisesta purkuautosta olevat liittimet abigoilla, auton johtosarjaan,mutta nyt korjasin ne ja on tinattu kunnolla,ja kutistesukka päällä, ja taas uudet anturit laitettu mutta ei vaan nollaannu, saako nuo ohjelmoitua pois kokonaan käytöstä?
                      Itsellä oli joskus sama ongelma että ei meinannut nollautua takapalojen vaihdon jälkeen mutta jostain luin että autossa pitää käyttää virrat päällä ja kun anturin liitin ei oo paikoillaan sitten uus anturi kiinni ja nollaus niin onnistui
                      e36 328i turbo (95)
                      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                      e30 316 (m30)(87) projekti

                      EX.
                      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                      Comment

                      • Jarsse
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1520
                        • Kymenlaakso

                        #71
                        Originally posted by aaape View Post
                        Itsellä oli joskus sama ongelma että ei meinannut nollautua takapalojen vaihdon jälkeen mutta jostain luin että autossa pitää käyttää virrat päällä ja kun anturin liitin ei oo paikoillaan sitten uus anturi kiinni ja nollaus niin onnistui
                        Täytyypä se vielä testailla, jos ei niin kai se on ostettava vielä oem anturit

                        Edit: testattu yhteen ja erikseen yms ja mitattu piuhatkin ja tulee 10v virtaa molempaan liittimeen, ei vaan lähe pois
                        Last edited by Jarsse; 24-05-2023, 20:13.
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        • Rattiukko
                          BTCF Member
                          • Nov 2022
                          • 708
                          • Uusimaa

                          #72
                          Mittariston kautta onnistui, jotenkin noin

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1839
                            • Kotona/Poissa

                            #73
                            Mulla on ollut nykyinen E60 523i -08 sen 5 vuotta, ja koko ajan jarrupaloille näyttää 100000km ajomatkaa.

                            Sama enne ja jälkeen palojen ja levyjen uusimisen.

                            Muut km / kalenterilaskurit kyllä vähenee (öljynvaihto, jarruneste, yleistarkistus)

                            Samapa tuo, osaan kyllä pitää silmällä paloja kausirengasvaihtojen aikana.

                            Sen oon huomannut, että kun palat on loppu alkaa levytkin olla melkeinpä vaihtokunnossa.
                            Helpompi kun vaihtaa kaikki samalla
                            Last edited by Havis; 24-05-2023, 19:52.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Rattiukko
                              BTCF Member
                              • Nov 2022
                              • 708
                              • Uusimaa

                              #74
                              Takapalat alkoi näyttämään jotain 4000km jäljellä ja kyllä ne lopussa oli, vaihtoon. Rälläkällä pyyhkäsin levystä lipareet pois ja matka jatkuu. Kyllä ne katsastuksessa kertoo jos levyt pitää vaihtaa.
                              Last edited by Rattiukko; 24-05-2023, 20:33.

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2730
                                • .fi

                                #75
                                Originally posted by Rattiukko View Post
                                Rälläkällä pyyhkäsin levystä lipareet pois ja matka jatkuu. Kyllä ne katsastuksessa kertoo jos levyt pitää vaihtaa.
                                meinaatko tosiaan, että ne niitä siellä mittailis, saati mallikohtaisia minimimittoja tietäisivät?
                                silmällä heittävät paskimmat hylkyyn, ja siinäpä se levyjen osalta, jos jarrut muutoin toimii.

                                tuolla rälläköinnillä vielä viet sen parhaan mahdollisuuden heidän asiaa edes huomata.
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎