Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.
Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.
Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
Ei kyllä ole antanut väärää hälytystä, melestäni toimiva ja hyödyllinen varuste Renkaina nyt talvella Nokian RSi.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.
Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
Hyvin varustetuissa rengasliikkeissä saa vaihtoehtoisesti täyttää renkaat typellä,
jolloin päästään eroon rengaspaine vaihteluista eri lämpötiloissa. Tämä toimenpide maksaa noin 10e.
Tätä Pohjolan Rengas Kuopio hehkutti kun olin käymässä..
Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.
Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
Järjestelmä tarkkailee renkaiden välisiä eroja. Kun lämpötila muuttuu kertomasi mukaan, niin se tapahtuu kaikissa renkaissa eikä varoitusta tule.
Yhden turhan hälytyksen olen vajaan vuoden aikana saanut. Parempi näin kuin ei varoitusta lainkaan. Erityisesti runflat-renkaissa paine voi päästä tosi alas ilman että päällepäin huomaa.
Samaa tekee. Saattaa tehdä kerran viikossa tai kerran kuukaudessa. Kuittaamalla saa pois. Tosin e r i t t ä i n ärsyttävää. Teki 16":lla ja tekee 20":llä....
Paras oli kun soitin Laakkoselle ja kysyin missä se anturi on, kaveri sanoi että siellä renkaan sisällä:think
Samaa tekee. Saattaa tehdä kerran viikossa tai kerran kuukaudessa. Kuittaamalla saa pois. Tosin e r i t t ä i n ärsyttävää. Teki 16":lla ja tekee 20":llä....
Paras oli kun soitin Laakkoselle ja kysyin missä se anturi on, kaveri sanoi että siellä renkaan sisällä:think
Riippuu miten kysymyksen esitit, koska on olemassa myös renkaan sisällä olevia antureita...
Jos ei toiminto toimi normaalisti kuten kyseisessä tapauksessa, saa sen varmaan pois ohjelmoitua
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Palaan aiheeseen vielä: Oma 2004 520i on nyt kuukauden sisällä tehnyt puncture varoituksen kaksi kertaa. Ekalla kerralla säikähdin aika lailla.
Rengaspaine ero oli 0.3 Bar, resetointi ja valo ei enää syttynyt.
Toisella kerralla oikeassa takarenkaassa oli 0.3 Bar vähemmän, muissa tasalukemat.
Eikö järjestelmän pitäisi varoittaa paineen alenemisesta eikä puhkeamisesta ?
Riippuen kumpi systeemi käytössä niin herjaa paineen alenemasta tai renkaiden pyörimisnopeuden suhteen muuttumisesta.
Ekassa systeemissä renkaan sisällä on anturit jotka mittaa painetta. Kun paine poikkeaa resetoinnin yhteydessä olleesta paineesta tulee hälytys (vai ohjelmoidaanko hälytysraja? Joku täällä varmaan tietää)
Jälkimmäinen siis vertailee renkaiden pyörimisnopeuksia. Vajaa rengas pyörii eri nopeudella suhteessa muihin (renkaan halkaisija muuttuu).
Nollauksessa talletetaan renkaiden pyörimisnopeudet toistensa suhteen. Ainakin minulla xdrive saa tuon selville parin metrin matkalla, 2vetoinen 520 vaati pidemmän ajelun.
Nollaus pitää tehdä sen jälkeen kun on varmistanut että paineet ovat oikeat. Tuossa voi olla enemmänkin älyä että huomaa jos on nollattu (reilusti) epätasaisin painein samalla akselilla.
F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment