Tässä taas huomataan että mitä enemmän noita turhia varoittelijoita,sitä enemmän kuskille pään vaivaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 "tyre puncture" -varoitusvalo
Collapse
X
-
Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.
Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
Comment
-
-
Originally posted by PjS View PostYmmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.
Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by PjS View PostYmmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.
Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
jolloin päästään eroon rengaspaine vaihteluista eri lämpötiloissa. Tämä toimenpide maksaa noin 10e.
Tätä Pohjolan Rengas Kuopio hehkutti kun olin käymässä..Last edited by JonasG; 24-02-2008, 10:18.
Comment
-
-
Originally posted by PjS View PostYmmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.
Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
Yhden turhan hälytyksen olen vajaan vuoden aikana saanut. Parempi näin kuin ei varoitusta lainkaan. Erityisesti runflat-renkaissa paine voi päästä tosi alas ilman että päällepäin huomaa.
Comment
-
-
Moro,
Samaa tekee. Saattaa tehdä kerran viikossa tai kerran kuukaudessa. Kuittaamalla saa pois. Tosin e r i t t ä i n ärsyttävää. Teki 16":lla ja tekee 20":llä....
Paras oli kun soitin Laakkoselle ja kysyin missä se anturi on, kaveri sanoi että siellä renkaan sisällä:thinkHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by isod View PostMoro,
Samaa tekee. Saattaa tehdä kerran viikossa tai kerran kuukaudessa. Kuittaamalla saa pois. Tosin e r i t t ä i n ärsyttävää. Teki 16":lla ja tekee 20":llä....
Paras oli kun soitin Laakkoselle ja kysyin missä se anturi on, kaveri sanoi että siellä renkaan sisällä:think
Jos ei toiminto toimi normaalisti kuten kyseisessä tapauksessa, saa sen varmaan pois ohjelmoituaVikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
varoitusvalon toimintalogiikka
Palaan aiheeseen vielä: Oma 2004 520i on nyt kuukauden sisällä tehnyt puncture varoituksen kaksi kertaa. Ekalla kerralla säikähdin aika lailla.
Rengaspaine ero oli 0.3 Bar, resetointi ja valo ei enää syttynyt.
Toisella kerralla oikeassa takarenkaassa oli 0.3 Bar vähemmän, muissa tasalukemat.
Eikö järjestelmän pitäisi varoittaa paineen alenemisesta eikä puhkeamisesta ?E60 520i -04, Caprice Brougham -87, MB 300 SE -90, VW Transporter 1.9D -95
ex Baijerilaiset 518 -77, 320i -87, 535i -89
Comment
-
-
Riippuen kumpi systeemi käytössä niin herjaa paineen alenemasta tai renkaiden pyörimisnopeuden suhteen muuttumisesta.
Ekassa systeemissä renkaan sisällä on anturit jotka mittaa painetta. Kun paine poikkeaa resetoinnin yhteydessä olleesta paineesta tulee hälytys (vai ohjelmoidaanko hälytysraja? Joku täällä varmaan tietää)
Jälkimmäinen siis vertailee renkaiden pyörimisnopeuksia. Vajaa rengas pyörii eri nopeudella suhteessa muihin (renkaan halkaisija muuttuu).
Nollauksessa talletetaan renkaiden pyörimisnopeudet toistensa suhteen. Ainakin minulla xdrive saa tuon selville parin metrin matkalla, 2vetoinen 520 vaati pidemmän ajelun.
Nollaus pitää tehdä sen jälkeen kun on varmistanut että paineet ovat oikeat. Tuossa voi olla enemmänkin älyä että huomaa jos on nollattu (reilusti) epätasaisin painein samalla akselilla.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
Comment