Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 "tyre puncture" -varoitusvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #16
    Tässä taas huomataan että mitä enemmän noita turhia varoittelijoita,sitä enemmän kuskille pään vaivaa
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • PjS
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 75
      • PORVOO

      #17
      Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.

      Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
      Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
      En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
      Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by PjS View Post
        Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.

        Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
        Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
        En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
        Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
        Ei kyllä ole antanut väärää hälytystä, melestäni toimiva ja hyödyllinen varuste Renkaina nyt talvella Nokian RSi.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          #19
          Originally posted by PjS View Post
          Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.

          Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
          Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
          En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
          Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
          Hyvin varustetuissa rengasliikkeissä saa vaihtoehtoisesti täyttää renkaat typellä,
          jolloin päästään eroon rengaspaine vaihteluista eri lämpötiloissa. Tämä toimenpide maksaa noin 10e.
          Tätä Pohjolan Rengas Kuopio hehkutti kun olin käymässä..
          Last edited by JonasG; 24-02-2008, 10:18.

          Comment

          • VESiX
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 407
            • Kehä 1

            #20
            Originally posted by PjS View Post
            Ymmärtääkseni kyse on yksinkertaisesti siitä, että renkaiden painehan laskee pakkaslämpötiloilla.

            Esim. +10 celsiuksen ja -10 celsiuksen välinen lämpötilaero renkaassa on -0,2 bar.
            Joten näin herkän sensorin kanssa tuota Tyre Puncture herjailua saa kuunnella raivostumiseen asti.
            En sitten tiedä onko eri rengasmerkkien välillä eroja (kovuudessa) jolloin varoitin ei pakkasilla reagoisi näin herkästi paineenlaskuun. Eli ei muuta kuin varoitinta nollailemaan.
            Pysyy mielikin vireänä kun heti aamulla saa nollailla pariin kertaan, ennen töihin pääsyä...
            Järjestelmä tarkkailee renkaiden välisiä eroja. Kun lämpötila muuttuu kertomasi mukaan, niin se tapahtuu kaikissa renkaissa eikä varoitusta tule.

            Yhden turhan hälytyksen olen vajaan vuoden aikana saanut. Parempi näin kuin ei varoitusta lainkaan. Erityisesti runflat-renkaissa paine voi päästä tosi alas ilman että päällepäin huomaa.

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5201
              • Stadi

              #21
              Moro,

              Samaa tekee. Saattaa tehdä kerran viikossa tai kerran kuukaudessa. Kuittaamalla saa pois. Tosin e r i t t ä i n ärsyttävää. Teki 16":lla ja tekee 20":llä....

              Paras oli kun soitin Laakkoselle ja kysyin missä se anturi on, kaveri sanoi että siellä renkaan sisällä:think
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by isod View Post
                Moro,

                Samaa tekee. Saattaa tehdä kerran viikossa tai kerran kuukaudessa. Kuittaamalla saa pois. Tosin e r i t t ä i n ärsyttävää. Teki 16":lla ja tekee 20":llä....

                Paras oli kun soitin Laakkoselle ja kysyin missä se anturi on, kaveri sanoi että siellä renkaan sisällä:think
                Riippuu miten kysymyksen esitit, koska on olemassa myös renkaan sisällä olevia antureita...

                Jos ei toiminto toimi normaalisti kuten kyseisessä tapauksessa, saa sen varmaan pois ohjelmoitua
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Ziba
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 5
                  • Vantaa

                  #23
                  varoitusvalon toimintalogiikka

                  Palaan aiheeseen vielä: Oma 2004 520i on nyt kuukauden sisällä tehnyt puncture varoituksen kaksi kertaa. Ekalla kerralla säikähdin aika lailla.
                  Rengaspaine ero oli 0.3 Bar, resetointi ja valo ei enää syttynyt.

                  Toisella kerralla oikeassa takarenkaassa oli 0.3 Bar vähemmän, muissa tasalukemat.

                  Eikö järjestelmän pitäisi varoittaa paineen alenemisesta eikä puhkeamisesta ?
                  E60 520i -04, Caprice Brougham -87, MB 300 SE -90, VW Transporter 1.9D -95
                  ex Baijerilaiset 518 -77, 320i -87, 535i -89

                  Comment

                  • ekaBMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 441
                    • Oulu

                    #24
                    Riippuen kumpi systeemi käytössä niin herjaa paineen alenemasta tai renkaiden pyörimisnopeuden suhteen muuttumisesta.

                    Ekassa systeemissä renkaan sisällä on anturit jotka mittaa painetta. Kun paine poikkeaa resetoinnin yhteydessä olleesta paineesta tulee hälytys (vai ohjelmoidaanko hälytysraja? Joku täällä varmaan tietää)

                    Jälkimmäinen siis vertailee renkaiden pyörimisnopeuksia. Vajaa rengas pyörii eri nopeudella suhteessa muihin (renkaan halkaisija muuttuu).
                    Nollauksessa talletetaan renkaiden pyörimisnopeudet toistensa suhteen. Ainakin minulla xdrive saa tuon selville parin metrin matkalla, 2vetoinen 520 vaati pidemmän ajelun.
                    Nollaus pitää tehdä sen jälkeen kun on varmistanut että paineet ovat oikeat. Tuossa voi olla enemmänkin älyä että huomaa jos on nollattu (reilusti) epätasaisin painein samalla akselilla.
                    F11 530d xDrive 09/16
                    Ex E60 530d xDrive A 10/08
                    Ex E60 520dA 09/08 liisari
                    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                    Ex Opel Kadett 1.6 -89

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎