Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 "speedometer display fault"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by Sami View Post
    Ja sitten päästäänkin toiseen asiaan joka on varmasti tuttu kaikille e60 omistajille jotka ajaa suht lyhyttä matkaa eli auto ajetaan parkkiin lyhyehkön matkanteon jälkeen ja kun tullaan autolle takaisin ei lähdekään käyntiin...Akku on ehjä, mutta pakkasella akun virranotto kyky on heikompi ja niin eipä sitten lataudukkaan...
    Tuoko sitten oli se kehittynyt systeemi? Dokumentteja lukemalla sai eri käsityksen systeemin toiminnasta mutta käytännössäkö se onkin tuollainen? Pakkanen siis on tuntematon asia BMW:n insinööreille ja Ctek on vielä tarpeellisempi kuin E39:issä. Tosin eikös akkulaturi sotke koko hienon systeemin ja joka latauksen jälkeen pitäisikin kai mennä merkkiliikkeeseen koodaukseen...
    E39 528iA

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by Sami View Post
      Kun kovalla pakkasella auto käynnistetään auto myös voi tiputtaa joitain turhia ohjain laitteita pois pelistä säästääkseen virtaa esim. jossain tilanteessa voi näyttöön ilmaantua hammasrattaan kuva ja vaihteistohäiriötäkin voi herjata...Ja juuri mittaristo voi olla pimeänä vähänaikaa kun säästää virtaa..
      Jep jep, pari kertaa käynyt niin, että penkinlämmittimet (miksi juuri ne paukkupakkasella, juu, nahkapenkit prkl)) ja tuuletin eivät lähde toimimaan. Kun on ajanut noin viitisen kilometriä, alka yhtäkkiä puhallus ja samalla takapuoli lämpiämään...
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Bayer
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 100
        • Ylöjärvi

        #33
        Originally posted by jaki View Post
        Siis mikä siinä nyt on niin vaikeata, että koitetaan välttyä selvästä valmistajan ohjeesta?
        Tuo nollaus ei varmaan montaa kymppiä maksa ja nuo uusien softien sisäänajo maksaa varmaan muutaman satasen korkeintaan.
        Jos autossasi on vielä alkuperäiset softat, tuo uusimmat päivitykset parannuksia vähän joka paikkaan, tärkeimpinä moottorinohjaus ja laatikko. Muistaakseni ne persgrillien ongelmat (paistoivat takapuolen vaikka tulelle) korjattiin takuuseen. Sehän oli myös softaongelma. Lisäksi CD-soittimeen tulee MP3-tuki.Samoin, jos sattuu olemaan iso navi siihen tulee perspektiivinäkymä ja jotain muutakin.

        Sorry, mutta pakko heittää, tuliko hommattua liian kallis peli, jos nuokin on liian vaikeeta/kallista?
        Softapäivityksien tärkeyttä tuskin kukaan haluaa kyseenalaistaa, luultavasti satoja bugeja ekoissa melliversioissa kun auto tulee myyntiin.

        Originally posted by Sami View Post
        On sitten mukavampi seuraavan omistajankin seurata tilannetta jos haluaa/tietää moisesta....
        Tuon kannalta se on fiksu homma, huotokirja joka kulkee auton matkassa aina.

        Originally posted by Sami View Post
        Akkuohjainlaite haluaa tietoa akunvaihdosta koska akkua ladataan erittäin vähän ja tulevaisuudessa vielä vähemmän kiristyneiden päästövaatimusten takia ja näin ollen kaikki faktatieto auton virtalaitteiden nykyisestä tilasta on välttämätöntä...Tai voitte minun puolesta vaihdella akkuja ja lisätä virrankulutusta mielin määrin , mutta ei tarvii sitten mussuttaa kun auto ei käynnisty joku aamu....Ei ruveta me suomalaiset kiertämään noita valmiiks mietittyjä juttuja jooko vaikka me ollaankin niin hyviä.....
        Mutta tuo on mutua, akkuohjainlaite toimii ihan yhtä hyvin vaihdetullakin akulla, jos siinä on sama ampeerituntimäärä, kuin edellisessä/alkuperäisessä akussa. Siinä tuskin on mitään ominaisuutta, joka muuttaa latauksen suuruutta akun iän mukaan. Akut kuitenkin jokainen yksilönsä, ja tuollainen olisi mahdoton toteuttaa.

        Mutta jos siihen laturia ohjaavaan firmwareen on tullut muutoksia niin tottakai silloin softanpäivitys on paikallaan!

        Originally posted by Spetke View Post
        -Eli miksi ihmeessä pitää kaikki viralliset BMW ohjeet / toimintaperiaatteet aina kyseenalaistaa? KERTOKAA EPÄILIJÄT JA VASTAAN VÄITTÄJÄT !
        Tuskin tässä kyseenalaistamassa ollaan tuota hommaa millään lailla, lähinnä kiinnosti että mitä pitää sisällään tuollainen mystinen "akunkoodaus"

        Ymmärrän kyllä Spetken ja Samin pointin hyvin tässä asiassa.

        Originally posted by Sami View Post
        Lueppa se minun kirjottama ensimmäinen viesti!!! Eli ei ole mitään vitun väliä käykö akku irti...Sieltä ei hajoa mitään laitteita!!!! Kaikki osaa sinne laittaa kellon ja päivämäärän oikeeseen...Voitte vaihtaa niitä akkuja minun puolesta satamäärin ei kiinnosta....Vittu saatana jos täällä kertoo oikeeta tietoo miten ovat suoraan tehtaalta neuvoneet niin sehän on sitten täällä väärin...Pitäkää tunkkinne kyllä niiiin vituttaa!!!
        Oho... Tuollaisen tekstin jälkeen vaihan sen akun mielelläni itte
        2002ti -70
        1602 -72
        E39 530i Touring -01

        Comment

        • Sami
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1332
          • Kajaani

          #34
          Originally posted by Bayer View Post



          Oho... Tuollaisen tekstin jälkeen vaihan sen akun mielelläni itte

          Minun puolesta voitte vaihella vaikka alasti niitä akkuja...Vittu lopetan kokonaan kirjottelun täällä ja eroon koko kerhosta...!!!

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #35
            Originally posted by Sami View Post
            Minun puolesta voitte vaihella vaikka alasti niitä akkuja...Vittu lopetan kokonaan kirjottelun täällä ja eroon koko kerhosta...!!!
            Liity meidän klubiin, siellä ymmärretään mikä on Original Teile eikä hössötetä jonkun notonetin perään...
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Bayer
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 100
              • Ylöjärvi

              #36
              Originally posted by Sami View Post
              Minun puolesta voitte vaihella vaikka alasti niitä akkuja...Vittu lopetan kokonaan kirjottelun täällä ja eroon koko kerhosta...!!!
              Jaha, menipäs vakavaks.
              Yritin vaan herätellä asiallista keskustelua, tuosta muakin kiinnostavasta aiheesta, mutta eipä tainnu onnistua.
              2002ti -70
              1602 -72
              E39 530i Touring -01

              Comment

              • Mc_Ozo
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 143
                • Mikkeli

                #37


                Esim. yllä olevassa artikkelissa mainitaan tapoja säästää polttoainetta ja se että akkua ei koko ajan ladata on yksi niistä. Kyllä ne insinöörit osaa ajatella
                From zero to hero

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #38
                  Tähän olisi nyt hyvä vetää loppuun sellainen yhteenveto, elleivät merkkihuolto ja harrastaja olisi niin eri linjoilla.

                  Akunvaihto siis auttaa käynnistymiseen ja webaston käyttöön jos vanha akku on huonona. Jos akun vaihtaa itse, saa etuna vain tuon käynnistymisen sekä ehkä jopa lämpimät penkit ja puhalluksen alkukilometreillekin. Jos sen vaihdattaa merkkiliikkeessä, saa näiden lisäksi merkinnän lokiin ja PERIAATTEESSA pienemmät päästöt seuraavan vuorokauden ajaksi (koska sen aikana elektroniikka taas huomaa minkä verran akussa on kapasiteettia käytössä). Käytännössä vaan taitaa käydä niin että mikäli tilalle laitettu akku on parempi kuin pois otettu yksilö, päästöt pienenevät joka tapauksessa ja käyttövarmuutta tulee lisää.
                  ---

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎