Originally posted by Sami
View Post
E60 "speedometer display fault"
Collapse
X
-
Tuoko sitten oli se kehittynyt systeemi? Dokumentteja lukemalla sai eri käsityksen systeemin toiminnasta mutta käytännössäkö se onkin tuollainen? Pakkanen siis on tuntematon asia BMW:n insinööreille ja Ctek on vielä tarpeellisempi kuin E39:issä. Tosin eikös akkulaturi sotke koko hienon systeemin ja joka latauksen jälkeen pitäisikin kai mennä merkkiliikkeeseen koodaukseen...
-
Jep jep, pari kertaa käynyt niin, että penkinlämmittimet (miksi juuri ne paukkupakkasella, juu, nahkapenkit prkl)) ja tuuletin eivät lähde toimimaan. Kun on ajanut noin viitisen kilometriä, alka yhtäkkiä puhallus ja samalla takapuoli lämpiämään...Originally posted by Sami View PostKun kovalla pakkasella auto käynnistetään auto myös voi tiputtaa joitain turhia ohjain laitteita pois pelistä säästääkseen virtaa esim. jossain tilanteessa voi näyttöön ilmaantua hammasrattaan kuva ja vaihteistohäiriötäkin voi herjata...Ja juuri mittaristo voi olla pimeänä vähänaikaa kun säästää virtaa..BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Softapäivityksien tärkeyttä tuskin kukaan haluaa kyseenalaistaa, luultavasti satoja bugeja ekoissa melliversioissa kun auto tulee myyntiin.Originally posted by jaki View PostSiis mikä siinä nyt on niin vaikeata, että koitetaan välttyä selvästä valmistajan ohjeesta?
Tuo nollaus ei varmaan montaa kymppiä maksa ja nuo uusien softien sisäänajo maksaa varmaan muutaman satasen korkeintaan.
Jos autossasi on vielä alkuperäiset softat, tuo uusimmat päivitykset parannuksia vähän joka paikkaan, tärkeimpinä moottorinohjaus ja laatikko. Muistaakseni ne persgrillien ongelmat (paistoivat takapuolen vaikka tulelle) korjattiin takuuseen. Sehän oli myös softaongelma. Lisäksi CD-soittimeen tulee MP3-tuki.Samoin, jos sattuu olemaan iso navi siihen tulee perspektiivinäkymä ja jotain muutakin.
Sorry, mutta pakko heittää, tuliko hommattua liian kallis peli, jos nuokin on liian vaikeeta/kallista?
Tuon kannalta se on fiksu homma, huotokirja joka kulkee auton matkassa aina.Originally posted by Sami View PostOn sitten mukavampi seuraavan omistajankin seurata tilannetta jos haluaa/tietää moisesta....
Mutta tuo on mutua, akkuohjainlaite toimii ihan yhtä hyvin vaihdetullakin akulla, jos siinä on sama ampeerituntimäärä, kuin edellisessä/alkuperäisessä akussa. Siinä tuskin on mitään ominaisuutta, joka muuttaa latauksen suuruutta akun iän mukaan. Akut kuitenkin jokainen yksilönsä, ja tuollainen olisi mahdoton toteuttaa.Originally posted by Sami View PostAkkuohjainlaite haluaa tietoa akunvaihdosta koska akkua ladataan erittäin vähän ja tulevaisuudessa vielä vähemmän kiristyneiden päästövaatimusten takia ja näin ollen kaikki faktatieto auton virtalaitteiden nykyisestä tilasta on välttämätöntä...Tai voitte minun puolesta vaihdella akkuja ja lisätä virrankulutusta mielin määrin , mutta ei tarvii sitten mussuttaa kun auto ei käynnisty joku aamu....Ei ruveta me suomalaiset kiertämään noita valmiiks mietittyjä juttuja jooko vaikka me ollaankin niin hyviä.....
Mutta jos siihen laturia ohjaavaan firmwareen on tullut muutoksia niin tottakai silloin softanpäivitys on paikallaan!
Tuskin tässä kyseenalaistamassa ollaan tuota hommaa millään lailla, lähinnä kiinnosti että mitä pitää sisällään tuollainen mystinen "akunkoodaus"Originally posted by Spetke View Post-Eli miksi ihmeessä pitää kaikki viralliset BMW ohjeet / toimintaperiaatteet aina kyseenalaistaa? KERTOKAA EPÄILIJÄT JA VASTAAN VÄITTÄJÄT !
Ymmärrän kyllä Spetken ja Samin pointin hyvin tässä asiassa.
Oho... Tuollaisen tekstin jälkeen vaihan sen akun mielelläni itteOriginally posted by Sami View PostLueppa se minun kirjottama ensimmäinen viesti!!! Eli ei ole mitään vitun väliä käykö akku irti...Sieltä ei hajoa mitään laitteita!!!! Kaikki osaa sinne laittaa kellon ja päivämäärän oikeeseen...Voitte vaihtaa niitä akkuja minun puolesta satamäärin ei kiinnosta....Vittu saatana jos täällä kertoo oikeeta tietoo miten ovat suoraan tehtaalta neuvoneet niin sehän on sitten täällä väärin...Pitäkää tunkkinne kyllä niiiin vituttaa!!!
2002ti -70
1602 -72
E39 530i Touring -01
Comment
-
Liity meidän klubiin, siellä ymmärretään mikä on Original TeileOriginally posted by Sami View PostMinun puolesta voitte vaihella vaikka alasti niitä akkuja...Vittu lopetan kokonaan kirjottelun täällä ja eroon koko kerhosta...!!!
eikä hössötetä jonkun notonetin perään...
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Jaha, menipäs vakavaks.Originally posted by Sami View PostMinun puolesta voitte vaihella vaikka alasti niitä akkuja...Vittu lopetan kokonaan kirjottelun täällä ja eroon koko kerhosta...!!!
Yritin vaan herätellä asiallista keskustelua, tuosta muakin kiinnostavasta aiheesta, mutta eipä tainnu onnistua.2002ti -70
1602 -72
E39 530i Touring -01
Comment
-
Tähän olisi nyt hyvä vetää loppuun sellainen yhteenveto, elleivät merkkihuolto ja harrastaja olisi niin eri linjoilla.
Akunvaihto siis auttaa käynnistymiseen ja webaston käyttöön jos vanha akku on huonona. Jos akun vaihtaa itse, saa etuna vain tuon käynnistymisen sekä ehkä jopa lämpimät penkit ja puhalluksen alkukilometreillekin. Jos sen vaihdattaa merkkiliikkeessä, saa näiden lisäksi merkinnän lokiin ja PERIAATTEESSA pienemmät päästöt seuraavan vuorokauden ajaksi (koska sen aikana elektroniikka taas huomaa minkä verran akussa on kapasiteettia käytössä). Käytännössä vaan taitaa käydä niin että mikäli tilalle laitettu akku on parempi kuin pois otettu yksilö, päästöt pienenevät joka tapauksessa ja käyttövarmuutta tulee lisää.---
Comment
Comment