memebuy23buy

E60 530d pakosarja katkeaa, ei oo totta!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chorrus
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 565
    • 00100

    #16
    Originally posted by exautisti View Post
    vastauksista aika selvästi paistaa kuinka "bemu" miehen päässä kiehuu kun maailman "parasta" autoa joku kehtaa arvostella. Asiallisia vastauksia.

    Ja aloittajalle: koitappa hakua niin löydät varmasti paljonkin ongelmia joita saat sitten paska housussa odotella
    Mä olen kyllä samaa mieltä. On se vaan niin vaikea myöntää ettei EDES BMW ole ihan puhdas pulmunen vioiltaan/ominaisuuksiltaan.

    Näin viime vkl Helsingin Laakkosen pihalla E60 530D:n jossa oli katsastusviranomaisen AJOKIELTO-tarra... AAAAAHAHAHAHAHH

    Toivottavasti saat kärrysi kuntoon.

    AUDI TT Roadster 3.2
    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

    ex.
    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
    E38 740iA bmw schwarz II
    E39 530dAt titansilbermetallic
    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
    E32 735iA - lachssilbermetallic
    E24 635CSI polarismetallic
    AUDI A6 TDI
    SAAB 'takemenow' 900i
    CITROËN XSARA VTS
    CITROËN JUMPER
    FORD MONDERO
    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

    + 23 x Peugeot

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #17
      Aamun naurut tarjosi tämä tredi.

      Suosittelen tojotaa.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3450
        • Janakkala

        #18
        Voi voi onhan noissa ollut vikoja vaikka muille jakaa:
        Pakosarjoja uusittu tusina kaupalla, imusarjan läppiä hajoillut --> totaalinen moottori tuho, ahtimia hajonnut --> kaamea savutus, ohjelmisto bugeja enemmän kuin vanhoissa windowseissa yhteensä, mittaristoja + CID näyttöjä uusittu kasapäin, tietyn valmistus ajankohtien väleissä väärän kumiseoksen omaavat ovitiivisteet narisevat todella pahasti --> uusien tiivisteiden vaihto, penkinlämmittimet (kuumenee liikaa) sulattaa nahka tai kangas verhouksen puhki rikki --> jopa asiakkaan turkki palanut, paljon viallisia rail (korkeapaine) pumppuja, jopa automaattivaihteisto vikoja --> uusi laatikko vanhan tilalle, etuvalo umpioista tulee akvaarioita (kalat vain puuttuu)...
        Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkäksi mutta antaa olla tulee vaan jengille paha mieli, mutta tuossa jokusia oireita ihan vaan "pelotellakseni"...

        Eli jos ekajaviimeinen:sellä ahdistaa nyt jo noin pahasti niin kyllä kannattaa jo takaraivossa ruveta suunnittelemaan siirtymistä toiseen merkkiin.
        Tuo pakosarjasi katkeaminen on mahdollisesti vasta alkua, ja kun hyvin suurella toden näköisyydellä tuossa edellä mainitsemassani listassa arvasin autosi seuraavan vian niin voisitko jo (ehkä hieman etukäteen) maksaa sen vitosen vaikka tililleni niin on sitten sekin jo hoidettu pois päiväjärjestyksestä

        -Tosin onhan autosi voinut jo taas laueta tämän kirjoituksenikin aikana
        mutta kertoisitko meille kaikille pikku pikku käyrälippiksille (jotka ajamme katkeroituneena pomminvarmoilla E36 32vitosilla) jos näin sitten käy niin pysymme mekin täällä netin ääressä sitten ajan tasalla, ja viisastumme taasen lisää
        Ja niin kuin Rahu jo totesikin niin kyllä näistä huipputuotteistakin loppu peleissä kaikki siis ihan kaikki joskus hajoaa...

        Ei muuta kuin vetoja
        Last edited by Spetke; 28-09-2007, 06:27.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Spetke View Post
          Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkäksi mutta antaa olla tulee vaan jengille paha mieli, mutta tuossa jokusia oireita ihan vaan "pelotellakseni"...
          Pelottava lista, jos tuollaisen romun joskus erehtyy ostamaan, niin EuroPlus-takuu ei olekaan kovin huono idea. Tosin missä se auto sitten osataan korjata, Jyväskylässähän se ei ainakaan onnistu vaan auto tulee vain huonompaan kuntoon.

          Miten tuo penkinlämmittimien vika korjataan? Pitääkö penkin vastus vaihtaa vai onko vika ohjausyksikössä?
          E39 528iA

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by ekajaviimeinen View Post
            Seuraavana menee siis turbo, kuka tietää mikä "huoltokohde" seuraavaksi. Olisiko arvauksia. Se joka arvaa oikein, saa vitosen ja hieman käytetyn pakosarjan kaupan päälle.

            Hyvähän se on, että auto on hiljainen, mutta sitten kuuluu joka puolelta tiivisteistä natinaa, niinkuin vieruspenkkiläisen natina ei muka jo riittäisi.
            Arvataan, että seuraavaksi menee vaihdelaatikko. Tosin alustakin alkaa kohta kypsymään.

            Natinat saa korjattua voitelemalla, uudet tiivisteet ei siihen auta kuin hetken. Natina tuntuu olevan ylivoimainen juttu korjata, E39:issäkin joistain ovien tiivisteistä taitaa olla ainakin neljä eri versiosta ja silti ne natisee (siihen asti kun ne rasvaa oikeasta kohdasta).
            E39 528iA

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #21
              Originally posted by TJJ View Post
              Arvataan, että seuraavaksi menee vaihdelaatikko. Tosin alustakin alkaa kohta kypsymään.

              Natinat saa korjattua voitelemalla, uudet tiivisteet ei siihen auta kuin hetken. Natina tuntuu olevan ylivoimainen juttu korjata, E39:issäkin joistain ovien tiivisteistä taitaa olla ainakin neljä eri versiosta ja silti ne natisee (siihen asti kun ne rasvaa oikeasta kohdasta).
              Ja mikä on se kohta, ja mikä oikea rasva? (sorry OT)

              Tero

              ps> mun autossa ei natise, vielä
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by teropa View Post
                Ja mikä on se kohta, ja mikä oikea rasva? (sorry OT)
                Tuollahan siitä on ollut juttua, viestit #24 ja #26: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=29698
                E39 528iA

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

                  #23
                  Erilaiset silikoonit ym vastaavat vain pahentavat ovien natinoita. On myös olemassa bmw omat tuotteet 83199407906 ja 83230309627tiivisteiden hoitoon, mutta virallisesti uusitaan kaikki tiivisteet. Uusissa on eri seos/materiaali kuin vanhoissa tiivisteissä, joten natinat poistuu kertaheitolla.
                  Penkeissä ei enään ole mitään perinteisiä vastusmattoja vaan vastuslangat ovat ns lankaa jolla verhoilut ovat ommeltu. Korjaus menetelmiä en rupea kertomaan.
                  Last edited by Spetke; 28-09-2007, 09:55.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • chorrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 565
                    • 00100

                    #24
                    Originally posted by Spetke View Post

                    Eli jos ekajaviimeinen:sellä ahdistaa nyt jo noin pahasti niin kyllä kannattaa jo takaraivossa ruveta suunnittelemaan siirtymistä toiseen merkkiin.
                    Tuo pakosarjasi katkeaminen on mahdollisesti vasta alkua, ja kun hyvin suurella toden näköisyydellä tuossa edellä mainitsemassani listassa arvasin autosi seuraavan vian niin voisitko jo (ehkä hieman etukäteen) maksaa sen vitosen vaikka tililleni niin on sitten sekin jo hoidettu pois päiväjärjestyksestä

                    -Tosin onhan autosi voinut jo taas laueta tämän kirjoituksenikin aikana
                    mutta kertoisitko meille kaikille pikku pikku käyrälippiksille (jotka ajamme katkeroituneena pomminvarmoilla E36 32vitosilla) jos näin sitten käy niin pysymme mekin täällä netin ääressä sitten ajan tasalla, ja viisastumme taasen lisää
                    Ja niin kuin Rahu jo totesikin niin kyllä näistä huipputuotteistakin loppu peleissä kaikki siis ihan kaikki joskus hajoaa...

                    Ei muuta kuin vetoja
                    Kyseenalaistetaan nyt kuitenkin tämä "huipputuote"....
                    En ole minkään merkin mies, valitsen autoni puhtaasti mieltymis-syistä ja sillon voin omasta mielestäni sanoa, että BMW ei kyllä tässäkään tapauksessa lunasta mainettaan, hinta & laatu -suhde uudessa E60:ssa jää kyllä aika kieroksi diagrammiksi. En tajua, miten se voi olla niin vaikea myöntää ettei BMW ole täydellinen auto? Tuollaiset viat eivät TODELLAKAAN kuulu kyseisen hintaluokan autoihin. Ja noiden vikojen kanssa saa laittaa joka kerta kuitenkin sen verran kättä taskuun, että korjaussummalla saisi parhaassa tapauksessa varmaan kaksikin parempaa autoa kun korjattu auto

                    Uskomaton kitinä siitä, jos joku joskus valittaakin jotain, eikä vaan ylistä! Tippuu tätä "osta corolla" -kommenttia. Naurettavaa. Hei ihan oikeesti, nää on vaan autoja.
                    Last edited by chorrus; 28-09-2007, 10:07.

                    AUDI TT Roadster 3.2
                    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                    ex.
                    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                    E38 740iA bmw schwarz II
                    E39 530dAt titansilbermetallic
                    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                    E32 735iA - lachssilbermetallic
                    E24 635CSI polarismetallic
                    AUDI A6 TDI
                    SAAB 'takemenow' 900i
                    CITROËN XSARA VTS
                    CITROËN JUMPER
                    FORD MONDERO
                    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                    + 23 x Peugeot

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3450
                      • Janakkala

                      #25
                      Originally posted by chorrus View Post
                      Kyseenalaistetaan nyt kuitenkin tämä "huipputuote"....
                      En ole minkään merkin mies, valitsen autoni puhtaasti mieltymis-syistä ja sillon voin omasta mielestäni sanoa, että BMW ei kyllä tässäkään tapauksessa lunasta mainettaan, hinta & laatu -suhde uudessa E60:ssa jää kyllä aika kieroksi diagrammiksi. En tajua, miten se voi olla niin vaikea myöntää ettei BMW ole täydellinen auto? Tuollaiset viat eivät TODELLAKAAN kuulu kyseisen hintaluokan autoihin. Ja noiden vikojen kanssa saa laittaa joka kerta kuitenkin sen verran kättä taskuun, että korjaussummalla saisi parhaassa tapauksessa varmaan kaksikin parempaa autoa kun korjattu auto
                      Kyllä näi on näreet itsekkin ihmettelen, että mistä ihmeestä sellaista jengiä sikiää ketkä edes ostavat moisia autoja.
                      Kun kerran tojota korolla ja muut vastaavat ovat niin laadukkaita niin luulisi, että jokainen ihminen haluaisi laadukkaan auton eikä mitään mega viallisia yli yli kalliita autoja.
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Korjaus menetelmiä en rupea kertomaan.
                        Ei kai se "korjaus" ole vain lisäsulake, tuossa kuitenkin on selvä vika. E60 (ja E65) pitäisi siis olla uudempi kuin 6/2004 jotta tuota vikaa ei esiintyisi. Toisaalta yhden web-sivuston mukaan tuota vikaa ei ole comfort-penkeissä ja nehän E60:ssä (jonka minä joskus ehkä hankin) toki pitää olla.

                        Make: BMW
                        Model : 5 & 7 series
                        Launch Date : 23/12/2004
                        Numbers Involved : 3009
                        Build Start Date : 25/09/2002
                        Build End Date : 09/06/2004

                        Concern : FRONT SEAT BACK-REST HEATER MAY OVERHEAT
                        Description : Mechanical loads exerted on the back-rest heating element of the front seats, when persons enter or exit the vehicle, may result in damage to the door side contact line in the back-rest padding. In the event that this causes a break of a contact line, the damaged area may overheat to unacceptable levels with the heater switched on. It would then not be possible to rule out the risk of minor burns to the occupants clothes, and possibly their skin.

                        Remedial Action : Recall affected vehicles and check condition, where necessary, fit an additional in-line fuse.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3450
                          • Janakkala

                          #27
                          Originally posted by TJJ View Post

                          Make: BMW
                          Model : 5 & 7 series
                          Launch Date : 23/12/2004
                          Numbers Involved : 3009
                          Build Start Date : 25/09/2002
                          Build End Date : 09/06/2004

                          Concern : FRONT SEAT BACK-REST HEATER MAY OVERHEAT
                          Description : Mechanical loads exerted on the back-rest heating element of the front seats, when persons enter or exit the vehicle, may result in damage to the door side contact line in the back-rest padding. In the event that this causes a break of a contact line, the damaged area may overheat to unacceptable levels with the heater switched on. It would then not be possible to rule out the risk of minor burns to the occupants clothes, and possibly their skin.

                          Remedial Action : Recall affected vehicles and check condition, where necessary, fit an additional in-line fuse.
                          Väännäkkö ton vielä suomeksi
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Ei kai se "korjaus" ole vain lisäsulake, tuossa kuitenkin on selvä vika. E60 (ja E65) pitäisi siis olla uudempi kuin 6/2004 jotta tuota vikaa ei esiintyisi. Toisaalta yhden web-sivuston mukaan tuota vikaa ei ole comfort-penkeissä ja nehän E60:ssä (jonka minä joskus ehkä hankin) toki pitää olla.

                            Make: BMW
                            Model : 5 & 7 series
                            Launch Date : 23/12/2004
                            Numbers Involved : 3009
                            Build Start Date : 25/09/2002
                            Build End Date : 09/06/2004

                            Concern : FRONT SEAT BACK-REST HEATER MAY OVERHEAT
                            Description : Mechanical loads exerted on the back-rest heating element of the front seats, when persons enter or exit the vehicle, may result in damage to the door side contact line in the back-rest padding. In the event that this causes a break of a contact line, the damaged area may overheat to unacceptable levels with the heater switched on. It would then not be possible to rule out the risk of minor burns to the occupants clothes, and possibly their skin.

                            Remedial Action : Recall affected vehicles and check condition, where necessary, fit an additional in-line fuse.
                            Jos kurkistaa M5- tai comfort-penkin alle, niin huomaa, ettei ne lämmityspiuhat mene enää samalla tavalla kuin e39:ssä vain menee jonkun 15x20cm alyboksin kautta.
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Väännäkkö ton vielä suomeksi
                              Se onnistuu helposti, tuossa laadukas InterTran-käännös:

                              ehtiä BMW
                              Esikuvallinen : 5 & 7 jakso
                              Aloittaa Ajoittaa : 23/12/2004
                              Runo Monimutkainen : 3009
                              Muodostaa Alku Ajoittaa : 25/09/2002
                              Muodostaa Häntäpää Ajoittaa : 09/06/2004
                              Koskea : ETU- ASETTAA ISTUMAAN TAAKSEPÄIN - LEPUUTTAA KIIVAS TOUKOKUU Ylikuumeneminen

                              Esitystaito : Kone- lasti käyttää model after taaksepäin - lepuuttaa lämmitys aakkoset -lta etu- asettaa istumaan , jahka henki astua eli ulos ajokki , toukokuu lopputulos kotona kolhia jotta ä band asettua yhteyteen asettaa riviin kotona taaksepäin - lepuuttaa asteleva. Kotona tapahtuma että nyt kuluva aiheena erottaa -lta asettua yhteyteen asettaa riviin , kolhia kohta toukokuu ylikuumeneminen jotta hylättävä laakea avulla kiivas heilahdus model after. Se niin muodoin ei olla mahdollinen jotta hallita rikki riski -lta alaikäinen hehkua jotta haltija kamppeet , ja ehkä heidän hipiä.

                              Parannuskeino Kanne : Kotiin kutsuminen teennäinen ajokki ja ruudullinen asema , johon pakollinen , hyvässä kunnossa by lisä kotona - asettaa riviin fuusioitua.

                              E39 528iA

                              Comment

                              • chorrus
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 565
                                • 00100

                                #30
                                Originally posted by Spetke View Post
                                Kyllä näi on näreet itsekkin ihmettelen, että mistä ihmeestä sellaista jengiä sikiää ketkä edes ostavat moisia autoja.
                                Kun kerran tojota korolla ja muut vastaavat ovat niin laadukkaita niin luulisi, että jokainen ihminen haluaisi laadukkaan auton eikä mitään mega viallisia yli yli kalliita autoja.
                                Menikö taas vähän yli?

                                Mä kyllä periaatteessa ihmettelen, nyt kun mainitsit. En mä vastaavaa määrää huonoja kokemuksia ole koskaan lukenut / kuullut samanhintaluokan autojen omistajilta. e60 530D on kuitenkin ihan puhtaasti käyttöauto, mukavaan tyylikkääseen liikkumiseen paikasta A paikkaan B. Ei mikään E24 M635 harrasteauto, jonka kanssa oikeasti jaksaa puuhastella pikkujuttujenkin kanssa. Siinä vaiheessa itsekin "älähtäisin" jos joku kitisisi, että moisesta olisi mennyt vaikka pakoputki poikki. Mutta joku E60.

                                AUDI TT Roadster 3.2
                                PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                                PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                                ex.
                                E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                                E38 740iA bmw schwarz II
                                E39 530dAt titansilbermetallic
                                E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                                E32 735iA - lachssilbermetallic
                                E24 635CSI polarismetallic
                                AUDI A6 TDI
                                SAAB 'takemenow' 900i
                                CITROËN XSARA VTS
                                CITROËN JUMPER
                                FORD MONDERO
                                ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                                + 23 x Peugeot

                                Comment

                                Working...
                                X