MOBIL - 5W-30 ja 0W-40 ja 30.000 km
Suoraan Mobilin sivuilta katsottuna 5W-30 ja 0W-40 käyvät yhtä hyvin BMW:lle esim. 530D ja 535Da Mobilin suosituksilla. Toinen on LL-04 ja toinen LL-01 BMW.
Suosituksena vaihtoväli 30.000 km tai 24 - kuukautta.
Itse jo reilut 20 - vuotta sitten hämmästelin Mobilin tuodessa ensimmäisen jollain tavoin synteettisen moottoriöljyn markkinoille. Teknisen puolen kaveri ajoi Volvo 240 työsuhdeautollaan 30.000 - km ilman öljynvaihtoja. Kukaan ei ollut uskoa, kun kertoi rikkovansa kaikki viralliset öljynvaihtovälisuositukset kokoajan.
Yksikään autonvalmistaja ei suositellut muistaakseni kuin ainoastaan 5.000 - 10.000 - km vaihtovälit ehdottomasti korkeintaan.
Turha sentään ylihuoltaa ellet sitten pidä harrasteautona / museoautona samaa autoa kymmeniä vuosia.
E60 530d öljyt
Collapse
X
-
Useammasta lähteestä olen kuullut, että nimenomaan E60:een tulisi olla 04-long life öljyä. Lisäaineistus on tarpeen mm. partikkelisuodattimen takia eli ei mene tukkoon niin nopeasti.
Gulfilta löytyy asiallisen hintainen -04 LF öljy, saa esim. Fiksukselta.
Leave a comment:
-
Originally posted by rasanttu View PostOlen eri mieltä. Moniko nykyinen pitkän vaihtovälin omaava moottori on hajonnut selvästi öljyn voiteluominaisuuksien pettämisen vuoksi? Harvemmin näitä kuulee ja nettiautosta löytyy lukematon määrä yli 300 000km ajettuja vehkeitä pitkällä vaihtovälillä.
VAG käyttää mm. parhaimmillaan 50 000km öljynvaihtoväliä.
On tietysti ymmärrettävää että öljynvalmistajat eivät pidä siitä, että öljyjä vaihdellaan harvemmin ja täten kehotetaan vaihtamaan useammin. Sinänsä kyllä koko yhtälö ontuu. Autonvalmistajat väittävät kehittäneensä long life öljyt juurikin yhdessä öljynvalmistajien kanssa. Miksi öljynvalmistajat pesisivät kätensä yhdessä päätetyistä kilometrimääristä?
Rohkenen olla erimieltä tuosta vw.n oljynvaihtovälistä joka alkuun oli kyllä -00 luvun alussa tuon 50tkm mut pudotettiin jostakin kumman syystä 30tkm.
Mut mistähän mahtaa johtua -00 luvun alun volkkareissa hyvinkin yleiset nokka-akseli viat?
Kyllä vanhatkin koneet kestää ajaa öljyjä vaihtamatta, minäkin aikanaan 500€.n (vw golf 1.3) ensi autolla ajelin 50tkm samoilla moniasteöljyillä ja hyvin pelas.
Eikä minua haittaa jos joku noudattaa sitä long-life öljynvaihto väliä, ite vaihdan n.12tkm välein ja that's it
-Janne
Leave a comment:
-
Originally posted by jsr85 View PostAjatellaanpa järjellä et miten autokaupalle kävis jos kaikki tekis 200d mersuja tai muuten vaan yhtä kestäviä...
Mä työn puolesta joudun olemaan aika paljo voiteluaineiden kanssa tekemisissä ja tullut käytyä jokunen eri voiteluainevalmistajan kurssikin asiaan liittyen. Tämä longlife öljyjen käyttö on ollu vaki kysymys kaikille kurssittajille, ja poikkeuksetta kaikki on sitä mieltä ettei niiden voitelu ominaisuudet riitä noin pitkille vaihtoväleille mitä auto valmistajat määrittää.
VAG käyttää mm. parhaimmillaan 50 000km öljynvaihtoväliä.
On tietysti ymmärrettävää että öljynvalmistajat eivät pidä siitä, että öljyjä vaihdellaan harvemmin ja täten kehotetaan vaihtamaan useammin. Sinänsä kyllä koko yhtälö ontuu. Autonvalmistajat väittävät kehittäneensä long life öljyt juurikin yhdessä öljynvalmistajien kanssa. Miksi öljynvalmistajat pesisivät kätensä yhdessä päätetyistä kilometrimääristä?
Leave a comment:
-
Ajatellaanpa järjellä et miten autokaupalle kävis jos kaikki tekis 200d mersuja tai muuten vaan yhtä kestäviä...
Mä työn puolesta joudun olemaan aika paljo voiteluaineiden kanssa tekemisissä ja tullut käytyä jokunen eri voiteluainevalmistajan kurssikin asiaan liittyen. Tämä longlife öljyjen käyttö on ollu vaki kysymys kaikille kurssittajille, ja poikkeuksetta kaikki on sitä mieltä ettei niiden voitelu ominaisuudet riitä noin pitkille vaihtoväleille mitä auto valmistajat määrittää.
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostTänään Rännäri (Hupi-auto) suositteli puolittamaan huoltovälin ja käyttämään normi täyssynteettistä eikä Longlifea. Hänen mielestään merkkiliikkeen ja valmistajan keino saada huoltokulut alas.
Leave a comment:
-
Tänään Rännäri (Hupi-auto) suositteli puolittamaan huoltovälin ja käyttämään normi täyssynteettistä eikä Longlifea. Hänen mielestään merkkiliikkeen ja valmistajan keino saada huoltokulut alas.
Leave a comment:
-
psst.
jos tuota teboilin jompaa kumpaa carattia kaipailette, niin multa löytyy
20e/4litraa, kaupassa 45e/4litraa
itelläki nyt saapu e60 530d -05 ja täytyy kattoo kumpaa laitan.
Leave a comment:
-
Originally posted by skaffa View PostKannattaa kysyä Castrolin Longlife öljyjä kaupoista ja mitä maksaa. Laskea siihen suodatin työ ja "roskien" hävittäminen. Ei se niin kallista ole merkkihuollossa.
nimim.
"ekan kerran melkein perseelleen"
Leave a comment:
-
Kannattaa kysyä Castrolin Longlife öljyjä kaupoista ja mitä maksaa. Laskea siihen suodatin työ ja "roskien" hävittäminen. Ei se niin kallista ole merkkihuollossa.
nimim.
"ekan kerran melkein perseelleen"
Leave a comment:
-
[quote=Johan Dark;1082684]Oisko kenelläkään listaa E60 530D sopivista öljyistä? Mulla löytyisi työn kautta Mobil 1 Ow-40 öljyä, mutta en nyt löydä varmaa tietoa onko tämä hyväksytty öljy. Ei jaksaisi maksaa Laakkosen kovia öljymaksuja.
Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi auttaa.[/quot
No jos tuota ow-40 mobilia löytyy "kätevästi" niin uskon sen toimivan ihan hienosti e60:ssä, mutta öljynvaihto väli pitää kyllä sitten puolittaa 30tkm--> max. 15 tai 10 tkm...:think
Leave a comment:
-
Originally posted by Särki View Poste60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta
Tai Teboilina
Teboil diamond Carat III 5w - 30 tai OW-30
long life
-jälkimmäistä ei sitten ihan jokaisesta putkasta löydy hylllystä...
Leave a comment:
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostHyvä tarkennus. Missä vaiheessa TU tuli M57:aan vai onko niitä useampia? Täytyy myöntää, että minun silmiin ei ole koko nimeä M57TU pahemmin osunut vaan e60:nkin kohdalla on puhuttu M57-moottorista.
M57N(TU)2 (mm. piezo-suuttimet) 2/2005 lähtien.Last edited by Clavurion; 15-11-2007, 15:25.
Leave a comment:
-
Originally posted by Särki View Poste60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta
Leave a comment:
-
e60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta
Leave a comment:
Leave a comment: