E60 530d öljyt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tttabc
    replied
    MOBIL - 5W-30 ja 0W-40 ja 30.000 km

    Suoraan Mobilin sivuilta katsottuna 5W-30 ja 0W-40 käyvät yhtä hyvin BMW:lle esim. 530D ja 535Da Mobilin suosituksilla. Toinen on LL-04 ja toinen LL-01 BMW.

    Suosituksena vaihtoväli 30.000 km tai 24 - kuukautta.

    Itse jo reilut 20 - vuotta sitten hämmästelin Mobilin tuodessa ensimmäisen jollain tavoin synteettisen moottoriöljyn markkinoille. Teknisen puolen kaveri ajoi Volvo 240 työsuhdeautollaan 30.000 - km ilman öljynvaihtoja. Kukaan ei ollut uskoa, kun kertoi rikkovansa kaikki viralliset öljynvaihtovälisuositukset kokoajan.

    Yksikään autonvalmistaja ei suositellut muistaakseni kuin ainoastaan 5.000 - 10.000 - km vaihtovälit ehdottomasti korkeintaan.

    Turha sentään ylihuoltaa ellet sitten pidä harrasteautona / museoautona samaa autoa kymmeniä vuosia.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Useammasta lähteestä olen kuullut, että nimenomaan E60:een tulisi olla 04-long life öljyä. Lisäaineistus on tarpeen mm. partikkelisuodattimen takia eli ei mene tukkoon niin nopeasti.

    Gulfilta löytyy asiallisen hintainen -04 LF öljy, saa esim. Fiksukselta.

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by rasanttu View Post
    Olen eri mieltä. Moniko nykyinen pitkän vaihtovälin omaava moottori on hajonnut selvästi öljyn voiteluominaisuuksien pettämisen vuoksi? Harvemmin näitä kuulee ja nettiautosta löytyy lukematon määrä yli 300 000km ajettuja vehkeitä pitkällä vaihtovälillä.

    VAG käyttää mm. parhaimmillaan 50 000km öljynvaihtoväliä.

    On tietysti ymmärrettävää että öljynvalmistajat eivät pidä siitä, että öljyjä vaihdellaan harvemmin ja täten kehotetaan vaihtamaan useammin. Sinänsä kyllä koko yhtälö ontuu. Autonvalmistajat väittävät kehittäneensä long life öljyt juurikin yhdessä öljynvalmistajien kanssa. Miksi öljynvalmistajat pesisivät kätensä yhdessä päätetyistä kilometrimääristä?
    En mä mistään mitään tiedä mut näin mulle on "öljyalan ammattilaiset" sanonut.
    Rohkenen olla erimieltä tuosta vw.n oljynvaihtovälistä joka alkuun oli kyllä -00 luvun alussa tuon 50tkm mut pudotettiin jostakin kumman syystä 30tkm.
    Mut mistähän mahtaa johtua -00 luvun alun volkkareissa hyvinkin yleiset nokka-akseli viat?
    Kyllä vanhatkin koneet kestää ajaa öljyjä vaihtamatta, minäkin aikanaan 500€.n (vw golf 1.3) ensi autolla ajelin 50tkm samoilla moniasteöljyillä ja hyvin pelas.
    Eikä minua haittaa jos joku noudattaa sitä long-life öljynvaihto väliä, ite vaihdan n.12tkm välein ja that's it

    -Janne

    Leave a comment:


  • rasanttu
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Ajatellaanpa järjellä et miten autokaupalle kävis jos kaikki tekis 200d mersuja tai muuten vaan yhtä kestäviä...
    Mä työn puolesta joudun olemaan aika paljo voiteluaineiden kanssa tekemisissä ja tullut käytyä jokunen eri voiteluainevalmistajan kurssikin asiaan liittyen. Tämä longlife öljyjen käyttö on ollu vaki kysymys kaikille kurssittajille, ja poikkeuksetta kaikki on sitä mieltä ettei niiden voitelu ominaisuudet riitä noin pitkille vaihtoväleille mitä auto valmistajat määrittää.
    Olen eri mieltä. Moniko nykyinen pitkän vaihtovälin omaava moottori on hajonnut selvästi öljyn voiteluominaisuuksien pettämisen vuoksi? Harvemmin näitä kuulee ja nettiautosta löytyy lukematon määrä yli 300 000km ajettuja vehkeitä pitkällä vaihtovälillä.

    VAG käyttää mm. parhaimmillaan 50 000km öljynvaihtoväliä.

    On tietysti ymmärrettävää että öljynvalmistajat eivät pidä siitä, että öljyjä vaihdellaan harvemmin ja täten kehotetaan vaihtamaan useammin. Sinänsä kyllä koko yhtälö ontuu. Autonvalmistajat väittävät kehittäneensä long life öljyt juurikin yhdessä öljynvalmistajien kanssa. Miksi öljynvalmistajat pesisivät kätensä yhdessä päätetyistä kilometrimääristä?

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Ajatellaanpa järjellä et miten autokaupalle kävis jos kaikki tekis 200d mersuja tai muuten vaan yhtä kestäviä...
    Mä työn puolesta joudun olemaan aika paljo voiteluaineiden kanssa tekemisissä ja tullut käytyä jokunen eri voiteluainevalmistajan kurssikin asiaan liittyen. Tämä longlife öljyjen käyttö on ollu vaki kysymys kaikille kurssittajille, ja poikkeuksetta kaikki on sitä mieltä ettei niiden voitelu ominaisuudet riitä noin pitkille vaihtoväleille mitä auto valmistajat määrittää.

    Leave a comment:


  • rasanttu
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tänään Rännäri (Hupi-auto) suositteli puolittamaan huoltovälin ja käyttämään normi täyssynteettistä eikä Longlifea. Hänen mielestään merkkiliikkeen ja valmistajan keino saada huoltokulut alas.
    Niin ainahan sitä voi sanoa. Olisi mukava nähdä joskus testi näistä long life öljyistä. Epäilen kyllä että nykymoottorit kestää sen niille suunnitellun ajomäärän long life huoltoväleilläkin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Tänään Rännäri (Hupi-auto) suositteli puolittamaan huoltovälin ja käyttämään normi täyssynteettistä eikä Longlifea. Hänen mielestään merkkiliikkeen ja valmistajan keino saada huoltokulut alas.

    Leave a comment:


  • niksa
    replied
    psst.

    jos tuota teboilin jompaa kumpaa carattia kaipailette, niin multa löytyy
    20e/4litraa, kaupassa 45e/4litraa


    itelläki nyt saapu e60 530d -05 ja täytyy kattoo kumpaa laitan.

    Leave a comment:


  • erese
    replied
    Originally posted by skaffa View Post
    Kannattaa kysyä Castrolin Longlife öljyjä kaupoista ja mitä maksaa. Laskea siihen suodatin työ ja "roskien" hävittäminen. Ei se niin kallista ole merkkihuollossa.

    nimim.

    "ekan kerran melkein perseelleen"
    No joo oma kokemus on että merkkihuollossa öljynvaihto oli tuommoiset 140 € ja saman öljynvaihdon sai toisessa puljussa samoilla öljyillä ja alkuperäissuodattimineen 80 €:lla... että kyllähän tuossakin voi säästää...

    Leave a comment:


  • skaffa
    replied
    Kannattaa kysyä Castrolin Longlife öljyjä kaupoista ja mitä maksaa. Laskea siihen suodatin työ ja "roskien" hävittäminen. Ei se niin kallista ole merkkihuollossa.

    nimim.

    "ekan kerran melkein perseelleen"

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    [quote=Johan Dark;1082684]Oisko kenelläkään listaa E60 530D sopivista öljyistä? Mulla löytyisi työn kautta Mobil 1 Ow-40 öljyä, mutta en nyt löydä varmaa tietoa onko tämä hyväksytty öljy. Ei jaksaisi maksaa Laakkosen kovia öljymaksuja.

    Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi auttaa.[/quot


    No jos tuota ow-40 mobilia löytyy "kätevästi" niin uskon sen toimivan ihan hienosti e60:ssä, mutta öljynvaihto väli pitää kyllä sitten puolittaa 30tkm--> max. 15 tai 10 tkm...:think

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Särki View Post
    e60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta

    Tai Teboilina

    Teboil diamond Carat III 5w - 30 tai OW-30

    long life


    -jälkimmäistä ei sitten ihan jokaisesta putkasta löydy hylllystä...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
    Hyvä tarkennus. Missä vaiheessa TU tuli M57:aan vai onko niitä useampia? Täytyy myöntää, että minun silmiin ei ole koko nimeä M57TU pahemmin osunut vaan e60:nkin kohdalla on puhuttu M57-moottorista.
    M57TU = M57N, kevyt uudistus tuli E60/61-sarjan alusta, E46:een lopullisesti 5/2003 lähtien.
    M57N(TU)2 (mm. piezo-suuttimet) 2/2005 lähtien.
    Last edited by Clavurion; 15-11-2007, 15:25.

    Leave a comment:


  • SledgeHammer82
    replied
    Originally posted by Särki View Post
    e60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta
    Hyvä tarkennus. Missä vaiheessa TU tuli M57:aan vai onko niitä useampia? Täytyy myöntää, että minun silmiin ei ole koko nimeä M57TU pahemmin osunut vaan e60:nkin kohdalla on puhuttu M57-moottorista.

    Leave a comment:


  • Särki
    replied
    e60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta

    Leave a comment:

Working...
X