E60 530d öljyt
Collapse
X
-
Eipä ole hirveesti tullu metsästeltyä noita loppuunkuluneita koneita, niin ei voi tietää.
Lähinnä nyt sitä tarkoitin, että ite vaihtaisin mieluusti tiheämmin öljyt, se nyt on ihan selvää, että kone tykkää kun saa puhdasta öljyä. Voihan se olla, että toimii ihan ok pidemmilläki vaihtoväleillä, mutta silti väittisin, että kuluu vähempi kun vaihdetaan useammin. :think Lähtee ne metallihiukkaset yms paskat pois aina öljynseasta vaihdossa.
Sen näkee sitte 10++ vuoden päästä, paljonko noi koneet kestää.Se tuskin on kellään ensimmäisellä, tai edes toisella omistajalla silloin. Sitte se kahdeksas omistaja osaa laskea arvoa kun öljyt on vaihdettu tiuhaan. Mut eihän se teidän persettä kutita siinä vaiheessa. (eikä tarvikkaan.)
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostSelväähän se on, että kone kestää jonkun 300-400tkm noilla pitkillä öljynvaihtoväleillä, ja kukaan näin uuden auton ostava sitä tuskin ajaa edes noin pitkälle, vaan vaihtaa sen uudempaan jossain 200tkm kohdalla viimeistään? (ja kestäähän se toki pidempään, alkaa vaan olemaan jo harvahko)
Jos kuitenkin halutaan koneen kestävän "maailman tappiin", niin kyllä mä ainakin puolittaisin öljynvaihtovälin, ainakin tuosta 30tkm.
Varmaan täältäkin suurin osa on lukenu sen jutun joka tässä vajaa puolivuotta sitten pyöri otsikoissa, 900:n diiseli-Volvo, jolla oli melkein menty miljoona kilometriä, ja öljyt vaihdettu jossain 5000km välein. Ois varmaan se 10tkm:kin riittäny, mutta se on ihan selvää, että koneen kulumista voi nopeuttaa vaihtamalla öljyt tarpeeksi harvoin.
ja vähän OT:nä, tuntuu hurjalta, kuinka liruihin öljyihin nuo longlife öljyt perustuu, lähes poikkeuksetta yläviskositeetti on 30.Eräskin vaihtoi mersuun, toki kilometrejä oli jonkinverran takana, tuollaiset jotkuu 5w-30 öljyt, niin pidemmän moottoritieajon jälkeen syttyi aina öljynpaineen merkkivalo, koska lämmetessään veti niin liruksi tuon öljyn.
Ongelma postui kuin vaihtoi jäykemmät öljyt
Tuota...onko tällainen loppuun kulunut kone jossain päin maailmaa löydetty?
Leave a comment:
-
Selväähän se on, että kone kestää jonkun 300-400tkm noilla pitkillä öljynvaihtoväleillä, ja kukaan näin uuden auton ostava sitä tuskin ajaa edes noin pitkälle, vaan vaihtaa sen uudempaan jossain 200tkm kohdalla viimeistään? (ja kestäähän se toki pidempään, alkaa vaan olemaan jo harvahko)
Jos kuitenkin halutaan koneen kestävän "maailman tappiin", niin kyllä mä ainakin puolittaisin öljynvaihtovälin, ainakin tuosta 30tkm.
Varmaan täältäkin suurin osa on lukenu sen jutun joka tässä vajaa puolivuotta sitten pyöri otsikoissa, 900:n diiseli-Volvo, jolla oli melkein menty miljoona kilometriä, ja öljyt vaihdettu jossain 5000km välein. Ois varmaan se 10tkm:kin riittäny, mutta se on ihan selvää, että koneen kulumista voi nopeuttaa vaihtamalla öljyt tarpeeksi harvoin.
ja vähän OT:nä, tuntuu hurjalta, kuinka liruihin öljyihin nuo longlife öljyt perustuu, lähes poikkeuksetta yläviskositeetti on 30.Eräskin vaihtoi mersuun, toki kilometrejä oli jonkinverran takana, tuollaiset jotkuu 5w-30 öljyt, niin pidemmän moottoritieajon jälkeen syttyi aina öljynpaineen merkkivalo, koska lämmetessään veti niin liruksi tuon öljyn.
Ongelma postui kuin vaihtoi jäykemmät öljyt
Leave a comment:
-
Originally posted by Ceeray View PostKun ei ole.. tai siis se saksan versio on jossain..
Eiköhän täällä forumilla oo henkilöitä joilla saattais olla saksan versioita ja auttaisivat pikkasen,itel ku on noita E39n vaan. Niissäkin puhutaan pikkasen eri määristä kun mitä on esim mulle laitettu koneeseen huollon yhteydessä. Juttelin just tosta kaverin kans.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ceeray View Post8 litraa ja tikku ei edes oikein vielä kastunut.
9 litraa ja ollaan yli puolen välin. nyt 9,4 litraa ja mittatikun merkin alarajassa.
Otapa tuosta sitten selvää.
Leave a comment:
-
8 litraa ja tikku ei edes oikein vielä kastunut.
9 litraa ja ollaan yli puolen välin. nyt 9,4 litraa ja mittatikun merkin alarajassa.
Otapa tuosta sitten selvää.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ceeray View PostJust vaihdettiin kaikki suodattimet ja ölkät.. Meni 9.5 litraa eikä ole ihan vielä tikku tapissakaan (2005 530DAT) Castrol sport edge 0W-40 -04LL BMW suosituksella varustettu litku. Reilu 12€ litra.
Kattoin tos Mobilin sivustoa,siellä luki 8,25l olisi sopiva määrä jos sinulla on M57TU moottori. Filtteristä ei mainitttu mitään tuossa tekstissä mutta olettaisin että se on laskettu mukaan.
Tarkista myös joltakin muulta joka tietää paremmin kun minä.
Leave a comment:
-
Just vaihdettiin kaikki suodattimet ja ölkät.. Meni 9.5 litraa eikä ole ihan vielä tikku tapissakaan (2005 530DAT) Castrol sport edge 0W-40 -04LL BMW suosituksella varustettu litku. Reilu 12€ litra.
Leave a comment:
-
E60 525D A moottoriöljyt
Kyselin eteläsuomen merkkiliikkeistä minkä merkkistä öljyä käyttävät. Eivät käytä Castrolin öljyä, vaan ovat siirtyneet Mobilin öljyyn ja syynkin kertoivat. Castrol hinnoitellut itsensä ulos. Käyttävät Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Samaa kävin ostamassa itsekin ja vaihdoin tammikuussa. Puuilo Vantaalla 45€/4l. Puolet merkkiliikkeen veloittamasta öljyn hinnasta. Sama hinta Seinäjoella Minimanissa helmikuun lopulla.
Leave a comment:
-
Originally posted by Reiska56 View PostBMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :think
http://www.castrol.com/castrol/secti...031465#7107904
Edit: Mutta taasen oulun wetteri käyttääkin sitä powerflow ll-04:sta... Eiköhän kajaanissa huollon kaveri tiennyt että laittavat tuota powerflowta vai eikö niillä sit ole sitä ollenkaan, kuitenkin samaa ketjuakin ovat siis wetteriä niin luulis että käyttävät samoja öljyjä.Last edited by Masatus; 02-03-2009, 10:28.
Leave a comment:
-
Originally posted by Reiska56 View PostBMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :thinkJa sehän se on säästöä!
AD tuskin ainoa vaihtoehto.
Vertailukohtana merkkiliike vaihtaa em. öljyt suodattimineen n. 160€ hintaan. Tästähän voi sitte tempoa prosentit veks lompakosta löytyvällä erinäköisillä BMW-aiheisilla korteilla...
Leave a comment:
-
E60 525D A 03/5005 öljyt
BMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :think
Leave a comment:
-
E60/E61:lle pitää olla LL-04:sta jos siinä on partikkelifiltteri. Menee helposti filtteri tukkeeseen, jos tarvittava lisäaineistus puuttuu öljystä. Tukkiutunut partikkelifiltteri nostaa pakopaineita ja kiihdyttää turbon kulumista.
Rännärin jutut on Rännärin juttuja. Joskus tulee ihan asiaa ja joskus ihan muuta.
Leave a comment:
Leave a comment: