E60 530d öljyt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ceeray
    replied
    Itse laiskana käytän Idriven kertomia huoltovälejä tästä eteenpäin, kestää sen mitä mulla on käytössä aivan varmasti.
    Last edited by Ceeray; 21-08-2009, 11:29.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Eipä ole hirveesti tullu metsästeltyä noita loppuunkuluneita koneita, niin ei voi tietää.

    Lähinnä nyt sitä tarkoitin, että ite vaihtaisin mieluusti tiheämmin öljyt, se nyt on ihan selvää, että kone tykkää kun saa puhdasta öljyä. Voihan se olla, että toimii ihan ok pidemmilläki vaihtoväleillä, mutta silti väittisin, että kuluu vähempi kun vaihdetaan useammin. :think Lähtee ne metallihiukkaset yms paskat pois aina öljynseasta vaihdossa.

    Sen näkee sitte 10++ vuoden päästä, paljonko noi koneet kestää. Se tuskin on kellään ensimmäisellä, tai edes toisella omistajalla silloin. Sitte se kahdeksas omistaja osaa laskea arvoa kun öljyt on vaihdettu tiuhaan. Mut eihän se teidän persettä kutita siinä vaiheessa. (eikä tarvikkaan.)

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Selväähän se on, että kone kestää jonkun 300-400tkm noilla pitkillä öljynvaihtoväleillä, ja kukaan näin uuden auton ostava sitä tuskin ajaa edes noin pitkälle, vaan vaihtaa sen uudempaan jossain 200tkm kohdalla viimeistään? (ja kestäähän se toki pidempään, alkaa vaan olemaan jo harvahko)

    Jos kuitenkin halutaan koneen kestävän "maailman tappiin", niin kyllä mä ainakin puolittaisin öljynvaihtovälin, ainakin tuosta 30tkm.

    Varmaan täältäkin suurin osa on lukenu sen jutun joka tässä vajaa puolivuotta sitten pyöri otsikoissa, 900:n diiseli-Volvo, jolla oli melkein menty miljoona kilometriä, ja öljyt vaihdettu jossain 5000km välein. Ois varmaan se 10tkm:kin riittäny, mutta se on ihan selvää, että koneen kulumista voi nopeuttaa vaihtamalla öljyt tarpeeksi harvoin.

    ja vähän OT:nä, tuntuu hurjalta, kuinka liruihin öljyihin nuo longlife öljyt perustuu, lähes poikkeuksetta yläviskositeetti on 30. Eräskin vaihtoi mersuun, toki kilometrejä oli jonkinverran takana, tuollaiset jotkuu 5w-30 öljyt, niin pidemmän moottoritieajon jälkeen syttyi aina öljynpaineen merkkivalo, koska lämmetessään veti niin liruksi tuon öljyn.
    Ongelma postui kuin vaihtoi jäykemmät öljyt
    Eli että nykykone vaatii 15tkm:n vaihtovälit jotta se ei kulu ennen aikojaan loppuun?
    Tuota...onko tällainen loppuun kulunut kone jossain päin maailmaa löydetty?

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Selväähän se on, että kone kestää jonkun 300-400tkm noilla pitkillä öljynvaihtoväleillä, ja kukaan näin uuden auton ostava sitä tuskin ajaa edes noin pitkälle, vaan vaihtaa sen uudempaan jossain 200tkm kohdalla viimeistään? (ja kestäähän se toki pidempään, alkaa vaan olemaan jo harvahko)

    Jos kuitenkin halutaan koneen kestävän "maailman tappiin", niin kyllä mä ainakin puolittaisin öljynvaihtovälin, ainakin tuosta 30tkm.

    Varmaan täältäkin suurin osa on lukenu sen jutun joka tässä vajaa puolivuotta sitten pyöri otsikoissa, 900:n diiseli-Volvo, jolla oli melkein menty miljoona kilometriä, ja öljyt vaihdettu jossain 5000km välein. Ois varmaan se 10tkm:kin riittäny, mutta se on ihan selvää, että koneen kulumista voi nopeuttaa vaihtamalla öljyt tarpeeksi harvoin.

    ja vähän OT:nä, tuntuu hurjalta, kuinka liruihin öljyihin nuo longlife öljyt perustuu, lähes poikkeuksetta yläviskositeetti on 30. Eräskin vaihtoi mersuun, toki kilometrejä oli jonkinverran takana, tuollaiset jotkuu 5w-30 öljyt, niin pidemmän moottoritieajon jälkeen syttyi aina öljynpaineen merkkivalo, koska lämmetessään veti niin liruksi tuon öljyn.
    Ongelma postui kuin vaihtoi jäykemmät öljyt

    Leave a comment:


  • 2BMW.n loukku
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kun ei ole.. tai siis se saksan versio on jossain..
    Jos sen saksan version löydät niin luulen et siel on tietoa ja tarkemmin kun hyvin käännetyssä suomi versiossa.
    Eiköhän täällä forumilla oo henkilöitä joilla saattais olla saksan versioita ja auttaisivat pikkasen,itel ku on noita E39n vaan. Niissäkin puhutaan pikkasen eri määristä kun mitä on esim mulle laitettu koneeseen huollon yhteydessä. Juttelin just tosta kaverin kans.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Originally posted by 2BMW.n loukku View Post
    Eikö ohjekirjas sanota mitään määrästä?

    Kun ei ole.. tai siis se saksan versio on jossain..

    Leave a comment:


  • 2BMW.n loukku
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    8 litraa ja tikku ei edes oikein vielä kastunut.
    9 litraa ja ollaan yli puolen välin. nyt 9,4 litraa ja mittatikun merkin alarajassa.

    Otapa tuosta sitten selvää.
    Eikö ohjekirjas sanota mitään määrästä?

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    8 litraa ja tikku ei edes oikein vielä kastunut.
    9 litraa ja ollaan yli puolen välin. nyt 9,4 litraa ja mittatikun merkin alarajassa.

    Otapa tuosta sitten selvää.

    Leave a comment:


  • 2BMW.n loukku
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Just vaihdettiin kaikki suodattimet ja ölkät.. Meni 9.5 litraa eikä ole ihan vielä tikku tapissakaan (2005 530DAT) Castrol sport edge 0W-40 -04LL BMW suosituksella varustettu litku. Reilu 12€ litra.
    Moi!
    Kattoin tos Mobilin sivustoa,siellä luki 8,25l olisi sopiva määrä jos sinulla on M57TU moottori. Filtteristä ei mainitttu mitään tuossa tekstissä mutta olettaisin että se on laskettu mukaan.
    Tarkista myös joltakin muulta joka tietää paremmin kun minä.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Just vaihdettiin kaikki suodattimet ja ölkät.. Meni 9.5 litraa eikä ole ihan vielä tikku tapissakaan (2005 530DAT) Castrol sport edge 0W-40 -04LL BMW suosituksella varustettu litku. Reilu 12€ litra.

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    E60 525D A moottoriöljyt

    Kyselin eteläsuomen merkkiliikkeistä minkä merkkistä öljyä käyttävät. Eivät käytä Castrolin öljyä, vaan ovat siirtyneet Mobilin öljyyn ja syynkin kertoivat. Castrol hinnoitellut itsensä ulos. Käyttävät Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Samaa kävin ostamassa itsekin ja vaihdoin tammikuussa. Puuilo Vantaalla 45€/4l. Puolet merkkiliikkeen veloittamasta öljyn hinnasta. Sama hinta Seinäjoella Minimanissa helmikuun lopulla.

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post
    BMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :think
    Djaahas mitenhän sitten asian laita lienee, siis että mitä öljyä tulisi käyttää kun tuo yllä mainittu kyllä kuulostaisi ihan hyvältä mutta toisaalta esim kajaanin wetteri käyttää huollon sanoman mukaan tätä SLX PROFESSIONAL Longtec 0W-30 hiukkassuodatin tai ei.

    http://www.castrol.com/castrol/secti...031465#7107904

    Edit: Mutta taasen oulun wetteri käyttääkin sitä powerflow ll-04:sta... Eiköhän kajaanissa huollon kaveri tiennyt että laittavat tuota powerflowta vai eikö niillä sit ole sitä ollenkaan, kuitenkin samaa ketjuakin ovat siis wetteriä niin luulis että käyttävät samoja öljyjä.
    Last edited by Masatus; 02-03-2009, 10:28.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post
    BMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :think
    Ainakin AD-liike myy juurikin tuota Castrolin SLX-öljyä hintaan 71€/5l, 3 litranen konehan imasee sitä 8,25l. Suodatinta varmaan turha ees kysyä AD-liikkeestä, koska kyseistä öljyä löytyi paikallisen liikkeen hyllystä peräti yksi pönttö. Vaihtotyö ei maksa paljo paskaakaan parkkipaikalla... Ja sehän se on säästöä!
    AD tuskin ainoa vaihtoehto.

    Vertailukohtana merkkiliike vaihtaa em. öljyt suodattimineen n. 160€ hintaan. Tästähän voi sitte tempoa prosentit veks lompakosta löytyvällä erinäköisillä BMW-aiheisilla korteilla...

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    E60 525D A 03/5005 öljyt

    BMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :think

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    E60/E61:lle pitää olla LL-04:sta jos siinä on partikkelifiltteri. Menee helposti filtteri tukkeeseen, jos tarvittava lisäaineistus puuttuu öljystä. Tukkiutunut partikkelifiltteri nostaa pakopaineita ja kiihdyttää turbon kulumista.

    Rännärin jutut on Rännärin juttuja. Joskus tulee ihan asiaa ja joskus ihan muuta.

    Leave a comment:

Working...
X