Edellisessä kulkineessa (vastaava kuin sinulla) käytin Castrol FST 5W-30 LL-04 öljyä. Vaihtovälinä pidin 20 tkm ja sillä välissä ei hukannut öljyä ollenkaan. Autolla oli ajettu hankittaessa 215 tkm ja luovutaessa 320 tkm ja tietenkin softattu
Varmaankin paras lopputulos kun lyhentää vaihtoväliä ja ei ihan kuraa öljyä pistä jos haluaa pitää motin hyvässä kunnossa.
Halvempaa Castrol Magnatec 5w-40 C3 öljyä ei tartte ainakaan lisätä tippaakaan omilla heittelevillä 15-20tkm öljynvaihtoväleillä. Kilsoja veivattu tällä hetkellä 290tkm. Sama pätee 3.0sd X5 kulkineeseen.
Nostetaas tätä kun vuosihuolto taas tulossa ja öljyjä pitäisi tilailla. Autona sigun kiesi, nyt 255tkm lasissa. Tähän asti on ainakin viimeiset 90tkm paineltu menemään tällä:
Castrol EDGE Titanium FST 0w-30 BMW LL-04
Hyvinhän tuokin on näyttänyt toimivan. ~18tkm vaihtovälillä joutunut lisäilemään varmaan litran verran öljyä (pääsääntöisesti lisäys alkanut kun >10tkm on menty öljyillä). Max 20tkm ajelen öljyillä.
Autossa DPF poistettu ja turbo modattu >350/750 tehoilla. Vähän alkanut miettimään jos vähän jämäkämpää litkua laittaisi kun ei tuo auto enää uusikaan ole, esim. 5w-30/40 tavaraa. Termarijumppaakin on taas tehty joten toivottavasti lämmöt pysyy normaalina myös talviajossa.
Minkälaista laatuöljyä tänäpäivänä tuohon suosittelisitte (tässä siis ei välttämättä haeta kustannussäästöjä vaan paremmin kiesiin sopivaa öljyä)?
Kyllä porukat vauhkoontuu yksistä öljyistä ja pitää sitä elämää suurempana asiana?
Kyllä noi 0w-30 öljyt on aika lirua,turbo loppuu ennen aikojaan.
Itse ostin 300t ajetun 530d:n
tiesin,että on konevikainen.
Kulki ja kävi,turbo oli uusi.
Käynti oli karkeaa.
Avasin koneen,kaksi mäntää vaihtoon ja kaikki laakerit.
En olis uskonut,veivin ja kampuran laakerit aivan loppu.
nokkien kansipukeissakin sraadeja ja kulumaa.
Laakereista oli hävinnyt tina,pronssit paistoi jo läpi,kaulat oli kunnossa kiillotuksen jälkeen.
Kyllä oli ajettu se "virallinen"vaihtoväli samoilla öljyillä?
Mielummin useimmin ja vaikka halvenpaa öljyä,kuin harvoin longliveä?
Itse käytän 10w-60 öljyjä samassa koneessa,tosin moottori onkin veneessä,kuormitus on "vähän "eri luokkaa kuin maantieliikenteessä.
Onko näin että tuo GM Dexos 2 ölkki kelpaa M57N koneeseen, ainakin maininta BMW LL-04 vaatimuksesta on. Eli sen puolesta pitäs olla selvää, mutta onko jollakin kokemusta ko. öljyn käyttämisestä koneessa.
Öljyt on tarkotus vaihtaa väh.15tkm välein jatkossa, etanoli opelilla ajellessa tuota tuli vaihettua 10tkm välein ja ainakin siinä kestivät ihan hyvänä.
Oisko kenelläkään listaa E60 530D sopivista öljyistä? Mulla löytyisi työn kautta Mobil 1 Ow-40 öljyä, mutta en nyt löydä varmaa tietoa onko tämä hyväksytty öljy. Ei jaksaisi maksaa Laakkosen kovia öljymaksuja.
Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi auttaa.
Ihan mielenkiinnosta, kun meinaan öljyjä alkaa vastaavaan 03 vuosimalliin vaihtavaam (iso lohko), että paljonko sinne mittiin tuota öljyä menee?
No joo oma kokemus on että merkkihuollossa öljynvaihto oli tuommoiset 140 € ja saman öljynvaihdon sai toisessa puljussa samoilla öljyillä ja alkuperäissuodattimineen 80 €:lla... että kyllähän tuossakin voi säästää...
No ei tuo vielä mitään kun Joensuun öljypisteellä ei hintaa etukäteen kyselly niin e91 325d öljynvaihto 180e castrolleilla
Tuli ostettu m57n koneeseen castrol edge fst 5w30 öljyä, mitä olen ennenkin käyttänyt ja hyvin on toiminut. Nyt huomasin jälkeenpäin että purkissa lukee 5w30 edge fst vollsynthetisch LL, eikä bmw sopivuutta ole, mutta lukee c3 luokitus kylläkin. ja muutenkin vähän erilainen etiketti vanhaan verrattunua. Noissahan lukee että erityisesti WAG autoihin. voinko nyt hyvällä mielellä laittaa koneeseen tuota erilaisella etiketillä olevaa öljyä?
Mutta ajattelin että mennään nyt Castrolin suosittelemalla. Pieniä rahoja nuo loppupeleissä on isossa kuvassa, varsinkin jos pienikin mahdollisuus että tällä säästäisi dpf-murheita tms.
Päivitelläämpä tilannetta. Ölpät tracking coden mukaan seisseet Vantaalla viikon verran, kun Oulu määränpäänä. Postnordin aspaan soittanut pari kertaa ja ilmeisesti ovat nyt hukanneet paketin. Ei sinällään toimittajan vika, mutta katsotaan mikä reaktio juuri kirjailemaani rekkulaan...
Mitenkäs Teboilin Diamond Dieselit toimineet M57:issa?
Ainakin mersuihin, niin vanhoihin kuin uusiinkin dieseleihin kuin tehty öljy.
Kyselin suoraan Teboilin edustajalta öljyä tohon 535d:hen. Olin ostamassa Carat III, mutra meinas että perus Diamond ja Diamond diesel ajaa saman asian. Caratissa on vaan lisäaineet tiukemmalle polttoaineensäästölle, eli on ns. pa-säästö-öljy. Laitoin koneeseen sitte Diamond
Dieselit.
Ex e39 530d:llä ajelin yli 200tkm normi Diamondilla ja hyvin toimi.
Loppuun lainaus edustajalta:"Carat III on C2 luokan ns. polttoaineensäästö-öljy, joka alittaa tiukat Mid SAPS rajat.
Diamond Diesel puolestaan C3 luokan, alittaa samat rajat, mutta polttoaineen säästövaatimus on pienempi. Lisäksi öljyssä on tehostettu lisäaineistus nokeamistä yms. epäpuhtauksia vastaan.
Mutta ajattelin että mennään nyt Castrolin suosittelemalla. Pieniä rahoja nuo loppupeleissä on isossa kuvassa, varsinkin jos pienikin mahdollisuus että tällä säästäisi pdf-murheita tms.
Mutta ajattelin että mennään nyt Castrolin suosittelemalla. Pieniä rahoja nuo loppupeleissä on isossa kuvassa, varsinkin jos pienikin mahdollisuus että tällä säästäisi pdf-murheita tms.
Leave a comment: