E60 530d öljyt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rus103
    replied
    Originally posted by jokes911 View Post
    Mutta, mutta. MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF:stä kaikki tarvittavat luokat löytyy: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.01, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä 5W-40 synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset!

    Kellä on rohkeutta testata tuota ensimmäisenä? Siis autossa jossa PDF, koska muilla on aika yks ja sama. Toisaalta itsekin kerran käytin Mobilia joka lisäsi öljynkulutusta ja vuotoa ja kun vaihdoin Castroliin (sport) takasin niin kummatkin vähenivät. iDrive on antanut tälle viimeiselle vaihtovälille yli 30tkm ajomatkaa ennen kun alkoi herjata vaihtoa.

    Itseä tuo 5.30€ litrahinta houkuttelis. VAG miesten puolella toiset ovat longlife öljyjen kannalla ja taas toiset ovat siirtyneet lyhyempään vuosittaiseen väliin. Ihan VAG:n puoleltakin vaihtoehtoiset huoltoplänit. Tuolla halvemmalla vois itsekin vaihdella useammin.
    Mulla on Motox ja on jo yli 20 tuhatta sillä ajanut ja auto on E61 - 530d en ole huomannut mitään eroa Mobilen.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Marko.K View Post
    Oon käyttänyt ite aina bemareissa castrolin öljyjä, eikä koskaan oo tarvinnu huoltovälillä juurikaan edes lisäillä, castrolin magnatec 5W-40 olen aina laittanut. Nyt alla ensimmäistä kertaa E60 530d -03. Castrolin sivu antaa vaihtoehdoiksi kuluttajille ja yleiskorjaamoille: Paras- Castrol Edge 5W-30 ja parempi- Castrol Edge Sport 0W-40. Kumpaa näistä nyt kannattaisi laittaa? Kummatkin lienevät -04 longlife öljyjä? :think Tuota jälkimmäistä näyttäisi ainakin saavan esim. motonetistä
    Edge Sport 0W-40 oon noihin kiisseleihin kaatanu.

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Originally posted by jokes911 View Post
    Mutta, mutta. MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF:stä kaikki tarvittavat luokat löytyy: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.01, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä 5W-40 synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset!

    Kellä on rohkeutta testata tuota ensimmäisenä? Siis autossa jossa PDF, koska muilla on aika yks ja sama. Toisaalta itsekin kerran käytin Mobilia joka lisäsi öljynkulutusta ja vuotoa ja kun vaihdoin Castroliin (sport) takasin niin kummatkin vähenivät. iDrive on antanut tälle viimeiselle vaihtovälille yli 30tkm ajomatkaa ennen kun alkoi herjata vaihtoa.

    Itseä tuo 5.30€ litrahinta houkuttelis. VAG miesten puolella toiset ovat longlife öljyjen kannalla ja taas toiset ovat siirtyneet lyhyempään vuosittaiseen väliin. Ihan VAG:n puoleltakin vaihtoehtoiset huoltoplänit. Tuolla halvemmalla vois itsekin vaihdella useammin.
    Usein tulee mietittyä että samaa paskaa paitsi eri purkissa. Hinnan puolesta tuota voisi jopa harkitakkin mutta siihen se taitaa sitten jäädäkkin. En vaan ole oikeen koskaan luottanut näihin motonetin "omiin" öljyihin vaikka luokitukset täsmäävätkin. Eihän sitä tiedä jos ei kokeile, mutta taidan maksaa sen muutaman kympin ihan periaatteesta enemmän ja olla varma että kaikki menee niinkuin elokuvissa

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Oon käyttänyt ite aina bemareissa castrolin öljyjä, eikä koskaan oo tarvinnu huoltovälillä juurikaan edes lisäillä, castrolin magnatec 5W-40 olen aina laittanut. Nyt alla ensimmäistä kertaa E60 530d -03. Castrolin sivu antaa vaihtoehdoiksi kuluttajille ja yleiskorjaamoille: Paras- Castrol Edge 5W-30 ja parempi- Castrol Edge Sport 0W-40. Kumpaa näistä nyt kannattaisi laittaa? Kummatkin lienevät -04 longlife öljyjä? :think Tuota jälkimmäistä näyttäisi ainakin saavan esim. motonetistä

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by jokes911 View Post
    Mutta, mutta. MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF:stä kaikki tarvittavat luokat löytyy: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.01, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä 5W-40 synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset!

    Kellä on rohkeutta testata tuota ensimmäisenä? Siis autossa jossa PDF, koska muilla on aika yks ja sama. Toisaalta itsekin kerran käytin Mobilia joka lisäsi öljynkulutusta ja vuotoa ja kun vaihdoin Castroliin (sport) takasin niin kummatkin vähenivät. iDrive on antanut tälle viimeiselle vaihtovälille yli 30tkm ajomatkaa ennen kun alkoi herjata vaihtoa.

    Itseä tuo 5.30€ litrahinta houkuttelis. VAG miesten puolella toiset ovat longlife öljyjen kannalla ja taas toiset ovat siirtyneet lyhyempään vuosittaiseen väliin. Ihan VAG:n puoleltakin vaihtoehtoiset huoltoplänit. Tuolla halvemmalla vois itsekin vaihdella useammin.
    Mulla ja kohteena E65 740D
    se on yks ja sama mitä sontaa sinne työntää,kyllä se kestää loppuun asti

    edit ei tosin oo PDF:ää tahi DPF:ää
    Last edited by exautisti; 21-09-2011, 21:09.

    Leave a comment:


  • jokes911
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post

    Ja tuosta MOTOX-TurboDI 5W40 öljystä puuttuu koko ACEA C luokitus...
    Mutta, mutta. MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF:stä kaikki tarvittavat luokat löytyy: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.01, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä 5W-40 synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset!

    Kellä on rohkeutta testata tuota ensimmäisenä? Siis autossa jossa PDF, koska muilla on aika yks ja sama. Toisaalta itsekin kerran käytin Mobilia joka lisäsi öljynkulutusta ja vuotoa ja kun vaihdoin Castroliin (sport) takasin niin kummatkin vähenivät. iDrive on antanut tälle viimeiselle vaihtovälille yli 30tkm ajomatkaa ennen kun alkoi herjata vaihtoa.

    Itseä tuo 5.30€ litrahinta houkuttelis. VAG miesten puolella toiset ovat longlife öljyjen kannalla ja taas toiset ovat siirtyneet lyhyempään vuosittaiseen väliin. Ihan VAG:n puoleltakin vaihtoehtoiset huoltoplänit. Tuolla halvemmalla vois itsekin vaihdella useammin.

    Leave a comment:


  • Dr_ink
    replied
    Lainataas tätä topiccia.

    Eli M57n moottorilla varustettu 330d. Hiukkasloukkua tuossa ei käsittääkseni ole.

    Mitkä luokitukset öljyn on täytettävä 10-15tkm/~8kk vaihto väleillä?
    Oma ajoni on toistaiseksi sen verran "öljyä rasittavaa" eli paljon käynnistyksiä, lyhyitä pätkiä ajoa ja välillä pitkähköjä seisokkeja (auton).
    Lisäksi tuo Longlife on jotenkin iskostunut kirosanaksi korvien väliselle alueelle.
    Olen miettinyt siirtymistä tiheämpään vaihtoväliin ja tuo LL-04 luokituksen täyttävä öljy tuntuu köyhästä kalliilta noilla väleillä.
    Riittääkö ihan perus dieseliin tarkoitettu, huomattavasti noita longlife öljyjä edullisempi merkkiöljy joka täyttää sledgehammerin aiemmin postaamat ;
    ACEA:A3 ja ACEA:B3 tai
    ACEA:A3 ja ACEA:B4 tai
    CCMC-G5 ja CCMC-PD2

    Eli esimerkiksi
    Shell Helix Plus HX7 5W-40 (ACEA A3/B3/B4, BMW LL-98)
    Shell Helix Ultra 0W-40 (A3/B3/B4, BMW LL-01)
    Shell Helix Ultra 5W-40 (ACEA A3/B3/B4, BMW LL-01)
    Neste City Standard 5W-40 (ACEA A3,B3,B4)
    Mobil Super3000 5W-40 (ACEA A3/B3, A3/B4. BMW LL-98,)
    Mobil 1 Rally Formula / Peak Life 5W-50 (ACEA A3/B3/B4)

    Näissä myös tuo LL-04
    Teboil Diamond Diesel 5W-40 (ACEA A3/B3,C3, BMW LL-04)
    Neste City Pro 5W-40 (ACEA A3/B3, A3/B4, ACEA C3, BMW LL-04)
    Last edited by Dr_ink; 21-09-2011, 12:46.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    ööö, kerrotko vielä, mistä öljyistä kyseinen luokitus löytyy?

    ainoat öljyt mistä cj-4 merkitä löytyi, olivat keveisiin kuorma-autohin, mutta näiltä ei luonnollisesti löytynyt sitten bmw-04 luokitusta.
    Kevyitä kuorma-autoja nämä ovatkin ? Törmäsin tuohon luokitukseen jossain, pitää tarkastaa...



    Tähän törmäsin. Eli tuo CJ-4 onkin Jenkkien käyttämä luokitus. Onhan näihin olemassa eurooppalinenkin luokitus...

    Ja tuosta MOTOX-TurboDI 5W40 öljystä puuttuu koko ACEA C luokitus...

    "ACEA-luokitus (European Automobile Manufacturers Association) ilmoittaa, millaisiin käyttöolosuhteisiin öljy on suunniteltu. A-luokka on bensiinimoottoreille, B-luokka dieselmoottoreille, C-luokka katalysaattori- ja hiukkassuodattimilla varustetuille henkilöautoille ja E-luokka raskaalle kalustolle. Kirjaimen jälkeen tuleva numero ilmaisee, miten raskaaseen käyttöön öljy on suunniteltu. Mitä suurempi numero, sitä raskaampaan käyttöön öljy on. ACEA-luokitus on API-luokitusta vaativampi, eurooppalaisten autonvalmistajien järjestön oma luokitus"
    Last edited by Tommix; 16-08-2010, 18:58. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Löytyykö tuo DPF:n vaatima CJ-4 luokitus?
    ööö, kerrotko vielä, mistä öljyistä kyseinen luokitus löytyy?

    ainoat öljyt mistä cj-4 merkitä löytyi, olivat keveisiin kuorma-autohin, mutta näiltä ei luonnollisesti löytynyt sitten bmw-04 luokitusta.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Onko kokemusta tästä Motoxin öljystä 530 dpf:ään?
    Olis kätevä 5 litran kannu.


    MOTOX-TurboDI 5W40 SM/CF 5L 26.50 € (5.30 €/L )

    BMW-LongLife-04 Motox-TurboDI 5W40-moott öljy CF/SL 5L


    Korkeiden CF/SL luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.1, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset
    Löytyykö tuo DPF:n vaatima CJ-4 luokitus?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Öljynvaihto alkais taas olla pian edessä ja autona olis e60 530d ilman dpf:ää. Tuohon kaiketi voi lykätä mitä vaan oikealla viskositeetillä olevaa longlife öljyä? Ei vaan jaksa enää maksaa merkkiliikkeen öljynvaihdon hintaa vaan ajattelin viedä pienemmälle pajall ja säästää. Kuitenkin melkein pakko käyttää jossain liikkeessä silti että katkeamaton huoltokirja säilyy.

    Kilsoja ei tule enää näemmä vuodessa kun 20-25tkm mutta hyvähän nuo olis ennen talvea vaihdattaa ja muutenkin kerran vuoteen. Eli ei pääse enää ihan 30tkm huoltoväliä vuodessa mikä oli myös tuon ll öljyn vaihtoväli.

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Onko kokemusta tästä Motoxin öljystä 530 dpf:ään?
    Olis kätevä 5 litran kannu.


    MOTOX-TurboDI 5W40 SM/CF 5L 26.50 € (5.30 €/L )

    BMW-LongLife-04 Motox-TurboDI 5W40-moott öljy CF/SL 5L


    Korkeiden CF/SL luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.1, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset

    Leave a comment:


  • Metalgod
    replied
    Originally posted by HUI View Post
    e60 530d automat vm 2003, paljonko menee moottoriöljyä suodattimen kanssa?
    8,5 Litraa.

    Leave a comment:


  • HUI
    replied
    e60 530d automat vm 2003, paljonko menee moottoriöljyä suodattimen kanssa?

    e60 530d automat vm 2003, paljonko menee moottoriöljyä suodattimen kanssa?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Sen näkee sitte 10++ vuoden päästä, paljonko noi koneet kestää. Se tuskin on kellään ensimmäisellä, tai edes toisella omistajalla silloin. Sitte se kahdeksas omistaja osaa laskea arvoa kun öljyt on vaihdettu tiuhaan.
    Tosiaan...minua tuskin kiinnostaa se onko tuon oman e60 530d:n motti kymmenen vuoden kuluttua hieman enemmän tai vähemmän kulunut
    +500000tkm ajettuna, kun saa minun puolestani mennä vaikka paaliin.
    Eli ko.moottori tulee aivan varmasti kestämään koko tämän auton elinkaaren loppuun asti vaikka öljynvaihtovälit ovatkin tehtaan suosittelemat.
    Säästetyillä satasen turhilla öljynvaihdoilla voi kyllä huoltaa järkevämminkin.

    Leave a comment:

Working...
X