Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Xenon polttimojen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlpinWeiss
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 927
    • West coast

    #16
    Noniin!

    Dipped beam left failure, juuri kun ehdin ihastella 2004 vuoden e60:n viattomuutta!

    Elikkäs valo ei ole pätkinyt kertaakaan, lopetti vain toimintansa. Sytyttäessä valot kuuluu sellainen tsss-tyyppinen, sähköääni vasemmasta umpiosta. Enkä tarkoita sitä valojen säätöronklotusta. Polttimot ovat olleet ihan normaalin väriset koko ajan, ei liian punaiset tai siniset. Niin onko se se polttimo mikä näistä yleensä menee? Ja onko niillä jotain eroa kun täällä puhutaan ballastista ja sytyttimestä, vai onko ne sama asia? Polttimo D2S.

    Ballastin paikan taidan tietääkin , mut mistäs tuollainen sytytin löytyy, jos ne eivät ole sama asia?
    MBCLK240 -02
    E36 318 -93
    E46 320 Ci -01
    E46 330 CiA -01
    E60 520i -04
    E93 325i -07
    F36 420xi -16

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #17
      Sytytin tulee suoraan D2S polttimon kantaan.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • nupaha
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 276
        • Pohojanmaa

        #18
        Originally posted by veku View Post
        Jees parkit vaihdoin ledeihin tänään ja helpoiten onnistu kun irroitti umpiot.
        Kaikki ruuvit lampuilta kun irroittaa niin kyllä ne sieltä ilman puskurin irroitustakin saa pois..
        Sinertävät on nyt parkit ja oikeastaan hemmetin hyvän väriset kun on samaa sävyä kun xenonit
        Itse kokeilin vauhtaa noita päivävaloja likemmäs xenonin väriä, mutta jäi vaihtamatta. Irrotin ne päällä olevat ruuvit kokonaan, mutta löysäsin vain ne takana alhaalla olevat ( 2kpl ). Umpio ei tullut ulos vaan jäi lähinnä maskin kohtaa ( puskurista ) keskeltä vielä kiinni muovin taakse. Oliko nuo alemmat ruuvit hanakala laittaa kiinni, kun irrotit ne. Itse en sitä vielä kokeillut, mutta tuntuu, että ei siinä muukaan auta.
        työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
        kauppakassina Audi A3 sedan
        kesäkissana Jaguar XKR
        tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Sytytin tulee suoraan D2S polttimon kantaan.
          E6x malleissa osa sytyttimen elektroniikasta on polttimon kannassa, muissa bmw malleissa / merkeissä d2s polttimoa sytytin voi sijaita muuallakin (esim e46 d2s polttimoilla sytytin umpion alaosassa).

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #20
            Originally posted by WSE1 View Post
            E6x malleissa osa sytyttimen elektroniikasta on polttimon kannassa, muissa bmw malleissa / merkeissä d2s polttimoa sytytin voi sijaita muuallakin (esim e46 d2s polttimoilla sytytin umpion alaosassa).

            D1S:ssä sytytin on kiinteästi, D2S:ssä taas liitettävissä.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #21
              Mä tilasin juuri D2S Phillips xenonit omaan meseen ja vaihdoin ne. Vaihtoon meni about 5min ja hintaa tuli kahdelle polttimolle 53e. Ebaytä kannattaa katsella. 4300K on juuri se alkuperäinen värisävy (ainakin mesessä) ja on aika lähellä valkoista. Ei se ainakaan pahasti kellerrä.

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                #22
                Vaimon pirssistä 114km kohdalla toinen ksenon on muuttanut väriään. Autossa (e61LCI) on kääntyvät bi-xenonit kaukovaloavustimella.

                Oletus lienee että polttimo on tullut tiensä päähän?

                Tarkoitus on ostaa hyvät ja kestävät uudet polttimot tuohon ja mahdollisesti vaihtaa ne itse. Mitä ja mistä kantsii hakea/tilata tänä päivänä jos marmoria ei huomioida?

                Onko LCI:n ja pre-LCI:n välillä eroa umpion irrotuksessa ja polttimoiden vaihdossa?
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #23
                  Ei ole eroa, mutta poltin on D1S.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • PitBull
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 123
                    • Vantaa

                    #24
                    Meneekö 6/2005 valmistettuun autoon nuo d2s polttimot vai d1s?

                    VIN - WBANC91090B763054
                    S524A ADAPTIVES KURVENLICHT

                    Comment

                    • Piiterful
                      Newbiemmer
                      • Mar 2010
                      • 19
                      • Sawo

                      #25
                      minua auttoi valtavasti tämä video vaikka tässä ei xenonia vaihdetakaan

                      ____________________________________________
                      E60 530D Sedan 2009
                      E61 525D Touring 2005

                      Comment

                      • Hakkapeliitta
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 552
                        • P-Sawo

                        #26
                        Originally posted by PitBull View Post
                        Meneekö 6/2005 valmistettuun autoon nuo d2s polttimot vai d1s?

                        VIN - WBANC91090B763054
                        S524A ADAPTIVES KURVENLICHT
                        Mulla on 11/2006, kääntyvillä xenoneilla ja oli D1S:t vaikka umpiossa lukee D2S ulkopuolella.

                        annetaan BMW-osaa

                        Comment

                        • Mikiis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 906
                          • Oulu

                          #27
                          ^ Sama homma, auto 04/2005. Ja lisäyksenä videoon, niin M-sport puskurissa ei umpio kyllä lähde nuin helposti irti. Munuaisten yläpuolella kumilistan alla olevat puskurin kiinnitys ruuvit irti, niin helpottaa huomattavasti umpion irroitusta.

                          Edittiä: Hehkun malli ehkä helpoin tarkistaa umpion päällä olevasta luukusta, siinä on pyöreä "tulppa". Sen kiertää auki, niin näkee onko minkälainen polttimon perä on. En puhu pitkien polttimoiden luukusta
                          Last edited by Mikiis; 15-05-2014, 13:43.
                          F11 530d -11
                          E91 -06 320d
                          x2 Tuikut
                          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                          Comment

                          • PitBull
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2006
                            • 123
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                            Mulla on 11/2006, kääntyvillä xenoneilla ja oli D1S:t vaikka umpiossa lukee D2S ulkopuolella.
                            Realoem VIN numeron perusteella näytti sekä D2S että DS1 polttimot
                            Motonetin luettelo näytti D2S polttimon jonka kävin sieltä hakemassa, otin umpion irti ja siellä onki D1S polttimo.

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11716
                              • Kouvola

                              #29
                              Miten noi polttimomallit menee nyt E60:ssä? Veljen 2005:een pitäisi uudet polttimot hommata. D2S lukee umpion sisällä ja umpion päällä D1S/D2S. Ilmeisesti tuohon menee kuitenkin D1S:t yllä olevien kommenttien perusteella?

                              Comment

                              • Poisonsloth
                                Bimmer Rookie
                                • May 2014
                                • 108
                                • Satakunta

                                #30
                                Originally posted by Esko View Post
                                Miten noi polttimomallit menee nyt E60:ssä? Veljen 2005:een pitäisi uudet polttimot hommata. D2S lukee umpion sisällä ja umpion päällä D1S/D2S. Ilmeisesti tuohon menee kuitenkin D1S:t yllä olevien kommenttien perusteella?
                                Juu D1S:t menee, itsekkin tuli osteltua D2S:t kun en sitten jaksanut tarkistella että kummat siellä on. Itsellä 2005vm myös ja D1S siis löytyy
                                Nykyiset kuljettimet:
                                G30 530e M-Sport -19
                                E36 325i Cabrio -94

                                Ex:
                                F32 430D M-Sport -15
                                F11 530D LCI M-Sport
                                E70 X5 3.0D
                                E61 535D M-Sport
                                E91 320D M-Sport
                                E60 530D
                                Skoda Octavia RS Combi
                                E46 330Ci
                                E38 740i
                                E36 325i
                                E30 325i
                                E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎