Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Xenon polttimojen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11719
    • Kouvola

    #31
    Viikolla tuli D1S:t ja tänään oli tarkoitus vaihdella. Umpio irti ja ihmettelyä, D2S:t tuossa sitten oli kuitenkin. No ei auta, kun uudet tilaukseen ja noi D1S:t myyntiin

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #32
      Voi tuli ja lieskaus. Ei näköjään helppoa logiikkaa ja sääntöä tuohon.

      Kannattaa siis jatkossa kattoa etukäteen, kummat siellä on. Itekään en kattonu mutta onneksi sai vaihdettua polttimot. Hullu menin ostamaan Motonetistä kalleimmat polttimot á 110€.


      Minä kun tajusin virheeni.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #33
        ETK:n mukaan tehdasasenteisissa valoissa pitäis kyllä olla aina D1S, onko Eskolla ehkä jälkiasennetut xenonit tjsp?

        edit. Ei se ollutkaa aivan näin yksinkertaista. Menee ehkäpä niin että tavallisissa xenoneissa on D1S, käätyvissa taas D2S. En ota vastuuta tästä, parempi tarkistaa polttimoiden tyyppi ennen uusien ostoa.
        Last edited by böntti; 07-03-2015, 23:28.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • GuGi_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 700
          • Vantaa city

          #34
          Näistäkin on jo parin vuoden sisään tullu niin monta "faktaversiota" tänne, ja silti näitä aina arvotaan. Että aattelin vaan, että oisko se varmin kuitenki aina kattoo mitä siellä umpiossa on ennen kauppaan menoa
          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

          F11 525d -11
          E60 M5 -05
          E12 530i -75
          E32 730i - 91
          Chevy Silverado 3500 -93
          R33 Skyline GTS-T -93

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #35
            Originally posted by GuGi_ View Post
            Että aattelin vaan, että oisko se varmin kuitenki aina kattoo mitä siellä umpiossa on ennen kauppaan menoa
            Luetko ketjun muita viestejä lainkaan?

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              #36
              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
              Luetko ketjun muita viestejä lainkaan?
              Kyllä luen juu. Ja näköjään olis hyvä että muutkin lukis ennenkö polttimoita ostelee ei näytä riittävän että jokatoisella sivulla kehotetaan varmistamaan mikä polttimo siellä on
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by böntti View Post
                Menee ehkäpä niin että tavallisissa xenoneissa on D1S, käätyvissa taas D2S.
                Kääntyvissä voi myös olla D1S:t, sauma taisi olla 09/2005 ennen D2S ja jälkeen D1S
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Kääntyvissä voi myös olla D1S:t, sauma taisi olla 09/2005 ennen D2S ja jälkeen D1S
                  Kyllä, jotain tämmöistä jossain toisessa ketjussa kirjoiteltiin. Mulla kääntyvät xenonit 04/2005, ja D1S. Kaverilla oli samanlainen vekotin ilman kääntyviä xenoneita 11/2004, ja D2S.
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11719
                    • Kouvola

                    #39
                    Toi on 16.12.2004 valmistunut ja ihan tehtaalta ruksittu kääntyvät xenonit. Onhan toi vähän oma mokakin, kun vilkaisin siitä korkista, että siellä näkyy sytytin polttimon perässä kiinni. Enhän tota sitte tiennyt, että D2S:ssäkin on E60:ssä sytytin suoraan polttimon perässä. Enkä ole koskaan nähnyt D1S polttimoa livenä, niin ei osannut havaita, että se D1S:n sytytin on paljon pienempi mitä tuon D2S:n liitettävä sytytin. Noh, eiköhän noi nyt kaupaksi mene helpohkosti, kun valtaosalla tuntuu olevan kuitenkin D1S:t.

                    Comment

                    • Pe-te
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 198
                      • Ylöjärvi

                      #40
                      Ja mulla 12/2005 kääntyvillä xenoneilla ja D1S.

                      Originally posted by Mikiis View Post
                      Kyllä, jotain tämmöistä jossain toisessa ketjussa kirjoiteltiin. Mulla kääntyvät xenonit 04/2005, ja D1S. Kaverilla oli samanlainen vekotin ilman kääntyviä xenoneita 11/2004, ja D2S.
                      F11 520dA (N47N) -13
                      ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                      ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                      Comment

                      • Timelord
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 504
                        • Loimaa

                        #41
                        Originally posted by Mikiis View Post
                        Kyllä, jotain tämmöistä jossain toisessa ketjussa kirjoiteltiin. Mulla kääntyvät xenonit 04/2005, ja D1S. Kaverilla oli samanlainen vekotin ilman kääntyviä xenoneita 11/2004, ja D2S.
                        Ja mulla 08/2003 kääntyvillä xenoneilla, polttimona D2S.
                        Alkaa tuntumaan että ovat tehtaalla laittaneet mitä laatikon pohjalta (tavaran toimittajalta) sattunut löytymään.
                        W201 2,5D
                        W123 280ce
                        E21 316
                        ex-E60 530ia
                        ex-E53 4,4i
                        ex-E39 523i
                        ex-E34 520ia
                        ex-E21 318i

                        Comment

                        • Indigoah
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 103
                          • Oulu

                          #42
                          Ei kai tässä tarvi kuitenkaan arpomaan alkaa.
                          Tuossa suora kuvakaappaus Istasta:



                          Rajana siis 3/2005, josta eteenpäin D1S. Samalla vaihtui myös valomoduuli, jolloin erillinen AHL-moduuli hävisi ja kurvivalojen ohjaus hoituu pelkän valomoduulin kautta.

                          F11 530d M-Sport

                          ex.
                          E91, E61, E39, E46, E36

                          Comment

                          • -rik
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 827
                            • Rovaniemi

                            #43
                            Tätäkin asiaa on puitu jo iät ja ajat, kuten edellisellä sivullakin joku mainitsi. Nyrkkisääntönä on, että alkupään autoissa on d2s ja muissa d1s. Sillä onko autossa kääntyvät xenonit, ei ole mitään tekemistä polttimon tyypin kanssa.

                            Ja tosiaan raja tuossa menee jossain -05 vuoden paikkeilla, mitään selvää kuukautta ei kuitenkaan pysty sanomaan, koska tuntuu että niitä on jonkin verran päällekkäin tiettynä ajankohtana (liekö tosiaan jäänyt varastoon vanhoja d2s joita sitten käytetty sieltä pois...) Lisäksi käytettyyn autoon on saatettu joskus vaihtaa uudet(käytetyt) umpiot, jolloin siellä voi olla aivan eri kuin pitäisi. Itselläni ollut 03/2004 valmistetut umpiot d2s ja 2009 valmistetut umpiot d1s, molemmissa umpioissa luki linssin ympärillä polttimon tyyppi, sekä tarrassa myöskin, joka on umpion päällä. Täällä on kuitenkin raportoitu, että silti on ollut eri polttimoita, vaikka umpiossa on lukenutkin toisin(?!)

                            Eli varmimmalla pääsee, kun käyttää umpion irti ja katsoo mikä siellä on, ainakin jos autosi on valmistettu välillä 2004 loppuvuosi - 2006 alkuvuosi. LCI malleissa on 100% varmuudella aina d1s.
                            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                            Comment

                            • Jimbpjackson
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 51
                              • Helsinki

                              #44
                              d1s:t vaihdettu, vieläkin herjaa dipped beam right failurea ja kurvivaloista. Jonkun aikaa jo tullut ajettua pimeenä.

                              Onko arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään? Tekeekö valomoduulin lukitusten poistoa joku muu kuin Dunky?
                              Last edited by Jimbpjackson; 14-03-2015, 21:05.

                              Comment

                              • Maksimus
                                Newbiemmer
                                • Jul 2015
                                • 12
                                • Suomi

                                #45
                                E60 2004 xenon D2S pimeni ja vaihdoin uuden. Ei alkanut toimimaan ja vaihdoin uuden sytyttimen. Ei toimi vieläkään. Ilmeisesti ballasti seuraavaksi vaihtoon. Ajattelin koittaa ballastia ehjältä puolelta, ettei turhaan tilaa, jos vika ei olekkaan siinä. Vaikka vika olisi pelkässä ballastissa niin tuskin kannattaa laittaa vanhaa xenonia ja sytytintä enää paikalleen? Onko muilla ollu samanlaista vikaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎