Viikolla tuli D1S:t ja tänään oli tarkoitus vaihdella. Umpio irti ja ihmettelyä, D2S:t tuossa sitten oli kuitenkin. No ei auta, kun uudet tilaukseen ja noi D1S:t myyntiin
Voi tuli ja lieskaus. Ei näköjään helppoa logiikkaa ja sääntöä tuohon.
Kannattaa siis jatkossa kattoa etukäteen, kummat siellä on. Itekään en kattonu mutta onneksi sai vaihdettua polttimot. Hullu menin ostamaan Motonetistä kalleimmat polttimot á 110€.
ETK:n mukaan tehdasasenteisissa valoissa pitäis kyllä olla aina D1S, onko Eskolla ehkä jälkiasennetut xenonit tjsp?
edit. Ei se ollutkaa aivan näin yksinkertaista. Menee ehkäpä niin että tavallisissa xenoneissa on D1S, käätyvissa taas D2S. En ota vastuuta tästä, parempi tarkistaa polttimoiden tyyppi ennen uusien ostoa.
Näistäkin on jo parin vuoden sisään tullu niin monta "faktaversiota" tänne, ja silti näitä aina arvotaan. Että aattelin vaan, että oisko se varmin kuitenki aina kattoo mitä siellä umpiossa on ennen kauppaan menoa
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Kyllä luen juu. Ja näköjään olis hyvä että muutkin lukis ennenkö polttimoita ostelee ei näytä riittävän että jokatoisella sivulla kehotetaan varmistamaan mikä polttimo siellä on
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Kääntyvissä voi myös olla D1S:t, sauma taisi olla 09/2005 ennen D2S ja jälkeen D1S
Kyllä, jotain tämmöistä jossain toisessa ketjussa kirjoiteltiin. Mulla kääntyvät xenonit 04/2005, ja D1S. Kaverilla oli samanlainen vekotin ilman kääntyviä xenoneita 11/2004, ja D2S.
Toi on 16.12.2004 valmistunut ja ihan tehtaalta ruksittu kääntyvät xenonit. Onhan toi vähän oma mokakin, kun vilkaisin siitä korkista, että siellä näkyy sytytin polttimon perässä kiinni. Enhän tota sitte tiennyt, että D2S:ssäkin on E60:ssä sytytin suoraan polttimon perässä. Enkä ole koskaan nähnyt D1S polttimoa livenä, niin ei osannut havaita, että se D1S:n sytytin on paljon pienempi mitä tuon D2S:n liitettävä sytytin. Noh, eiköhän noi nyt kaupaksi mene helpohkosti, kun valtaosalla tuntuu olevan kuitenkin D1S:t.
Kyllä, jotain tämmöistä jossain toisessa ketjussa kirjoiteltiin. Mulla kääntyvät xenonit 04/2005, ja D1S. Kaverilla oli samanlainen vekotin ilman kääntyviä xenoneita 11/2004, ja D2S.
F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Kyllä, jotain tämmöistä jossain toisessa ketjussa kirjoiteltiin. Mulla kääntyvät xenonit 04/2005, ja D1S. Kaverilla oli samanlainen vekotin ilman kääntyviä xenoneita 11/2004, ja D2S.
Ja mulla 08/2003 kääntyvillä xenoneilla, polttimona D2S.
Alkaa tuntumaan että ovat tehtaalla laittaneet mitä laatikon pohjalta (tavaran toimittajalta) sattunut löytymään.
Ei kai tässä tarvi kuitenkaan arpomaan alkaa.
Tuossa suora kuvakaappaus Istasta:
Rajana siis 3/2005, josta eteenpäin D1S. Samalla vaihtui myös valomoduuli, jolloin erillinen AHL-moduuli hävisi ja kurvivalojen ohjaus hoituu pelkän valomoduulin kautta.
Tätäkin asiaa on puitu jo iät ja ajat, kuten edellisellä sivullakin joku mainitsi. Nyrkkisääntönä on, että alkupään autoissa on d2s ja muissa d1s. Sillä onko autossa kääntyvät xenonit, ei ole mitään tekemistä polttimon tyypin kanssa.
Ja tosiaan raja tuossa menee jossain -05 vuoden paikkeilla, mitään selvää kuukautta ei kuitenkaan pysty sanomaan, koska tuntuu että niitä on jonkin verran päällekkäin tiettynä ajankohtana (liekö tosiaan jäänyt varastoon vanhoja d2s joita sitten käytetty sieltä pois...) Lisäksi käytettyyn autoon on saatettu joskus vaihtaa uudet(käytetyt) umpiot, jolloin siellä voi olla aivan eri kuin pitäisi. Itselläni ollut 03/2004 valmistetut umpiot d2s ja 2009 valmistetut umpiot d1s, molemmissa umpioissa luki linssin ympärillä polttimon tyyppi, sekä tarrassa myöskin, joka on umpion päällä. Täällä on kuitenkin raportoitu, että silti on ollut eri polttimoita, vaikka umpiossa on lukenutkin toisin(?!)
Eli varmimmalla pääsee, kun käyttää umpion irti ja katsoo mikä siellä on, ainakin jos autosi on valmistettu välillä 2004 loppuvuosi - 2006 alkuvuosi. LCI malleissa on 100% varmuudella aina d1s.
E60 2004 xenon D2S pimeni ja vaihdoin uuden. Ei alkanut toimimaan ja vaihdoin uuden sytyttimen. Ei toimi vieläkään. Ilmeisesti ballasti seuraavaksi vaihtoon. Ajattelin koittaa ballastia ehjältä puolelta, ettei turhaan tilaa, jos vika ei olekkaan siinä. Vaikka vika olisi pelkässä ballastissa niin tuskin kannattaa laittaa vanhaa xenonia ja sytytintä enää paikalleen? Onko muilla ollu samanlaista vikaa?
Comment