Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
530dA E61 koulutusauto!!
Collapse
X
-
Originally posted by Biimer320 View PostEiköhän ne kännyt ole kokolailla valovuoden bittihommissa autoja edellä. Ja Billin firman tuotehan se taitaa olla (valitettavasti) pyörinyt jo vuosia mm. BMW:kin informtainment-järjestelmien alla....***************************************
E90 -06 330D
E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
ex -04 Peugeot 307 2.0
ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View PostNykypäivän tietotekniikkaa, lataus 3-5h? Melkonopeat on väylät koneessa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNiin no eihän se softasta oikeasti johdukaan, Laakkonen onkin oikeassa, WTF?Vika johtuu Vanoksen mäntien tiivisteistä ja oikea korjaustapa on vaihtaa uusi Vanos (joka hajoaa aika pian uudestaan) tai tiivisteet (ei saa alkup.varaosina). Softapäivitys "korjaa" vian poistamalla jonkun toiminnon mutta se todellinen vika siis kuitenkin jää autoon. Ja se vika vaikuttaa myös tehoihin, joten siksi oikea korjaus kiinnostaisi. Minä en ole edennyt tuossa vaihtohommassa vielä mitenkään, pitäisi tilata jenkeistä pari sarjaa noita tiivisteitä ja tehdä tuo tänä keväänä.
Tuolta lisätietoja:
The Vanos Forum : BimmerBoard is an online community for BMW owners and enthusiasts. On BimmerBoard, you'll find technical how-to articles and information for all BMW models, expert advice for repairs, maintenance, modifcations and upgrades, including unique forums not found anywhere else. Our archives contains the answers and information you need, and our community will put you in touch with people you'll be glad to call friends.
http://www.beisansystems.com/
Comment
-
-
Originally posted by jones69 View PostTuokin on totta että softaa ladattaessa auton jännite tulisi olla +13V eli ainakin jonkun näköinen lataus päällä, itselleni on kerran käynyt niin että jätin softan latautumaan ruokatauolle, jonka aikana joku oli nyysinyt laturin autosta toiseen ja seurauksena kaksi rikkinäistä ohjainyksikköä(Moot. ohj. & Keskusohj. yksikkö)! Halpaa hommaa
Ettei vain olisi laturin irroittamisesta aiheutunut jännitepiikki johtanut bitin menemiseen "poikittain" ?
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostMielenkiintoista! tahtoo nyt kyllä kuulla tekniset perustelut tuommoiseen. Kyllähän se viiden voltin regu osaa tehdä sitä vitosta logiikoille vaikka kuudesta voltista joten mistäs on hommassa kysymys?
Comment
-
-
Niinpä niin,
eli tällähetkellä tilanne on autoni kohdalta tämä.
Tyttöystävä haki autoni eilen huollosta (eivät saanneet kerralla kaikkea tehtyä ja oli siis uusi aika) ja maksoi laskun kiltisti. Kotona sitten laskua katsomaan ja olivat metro-auton pojat veloittaneet 470€ siitä, että olivat ilmeisesti ensimmäisellä huoltokerralla puheohjausta yrittäneet vaihtaa. Mitään ei siis saata vaihdettua. Käsittämätöntä. Minulle ei kuitenkaan missään vaiheessa informoitu, että se ei ehkä ole mahdolista. yms. Ilmeisesti ovat siis yrittäneet ohjelmoida 4h sitä autoa ja kun ei ole pelittänyt ovat ottaneet BMW:n suomen maahantuojaan yhteyttä. Ja sieltä sitten ovat saanneet tämän tiedon, että lisävarustelistan uudelleen ajaminen auttaa asiaan. Mutta saattaa siis jumittaa ohjausyksikön.
Ei kai tämän asentajien ammattitaidottomuus voi kaatua kuluttajan maksettavaksi. Metro-auton mielestä kyllä. Olen ollut yhteydessä tänään monesti, ja vastaus on aina ollut sama. Minun kuuluu maksaa tyhjästä.
Huvittavinta asiassa on se, että kun soitin jo marraskuussa ja tiedustelin kielen vaihtomahdollisuutta lupasivat ottaa selvää. Annoin siis autoni runkonumeron ja kolmen tunnin päästä soittivat, että onnistuu. Aikaa menee 3-5h. Tämän tiedon perusteella, tein päätökseni vaihtaa kieli. Eikä nyt tammikuussakaan ollut siis mitään puhetta, että tämä ei kyllä sitten mahdollisesti onnistukkaan. etc.. Voi PRKL..
Vekkulilla ja KorbenDallasilla oli omakohtaisia kokemuksia asiasta. Sanoivatko huollossa suoraan, että ei pysty vaihtamaan. Tehtiinkö autoille jotain, maksoitteko ja paljonko??
No, varmasti haihtuu Metro-autosta yksi asiakas..
Niin,
lähettelin muuten sinne saksanmaalle BMW:lle viestiä koulutusautojutusta runkonumeron kera. Seuraavana päivänä soittelikin viehättävä naishenkilö takaisin ja kertoi auton olevan täysin normaali, ja että autoon pystyy tekemään kaikki mp3- yms. ohjelmoinnit kuten suomiautoihinkin. Et niin...Last edited by cearjo; 07-02-2008, 16:51.
Comment
-
-
Originally posted by cearjo View PostNiinpä niin,
eli
lähettelin muuten sinne saksanmaalle BMW:lle viestiä koulutusautojutusta runkonumeron kera. Seuraavana päivänä soittelikin viehättävä naishenkilö takaisin ja kertoi auton olevan täysin normaali, ja että autoon pystyy tekemään kaikki mp3- yms. ohjelmoinnit kuten suomiautoihinkin. Et niin...
Tuo asiakaspalauteosoite todellakin toimii eli varsin nopeasti soittavat asian tiimoilta, yleensä vastauksen kera.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostMielenkiintoista! tahtoo nyt kyllä kuulla tekniset perustelut tuommoiseen. Kyllähän se viiden voltin regu osaa tehdä sitä vitosta logiikoille vaikka kuudesta voltista joten mistäs on hommassa kysymys?
BMW:n testeri käyttää kylläkin ulkoista virtaa, eräissä malleissa tosin on "langaton lähetinyksikkö", joka saa jännitteensä autosta.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by cearjo View PostNiinpä niin,
eli tällähetkellä tilanne on autoni kohdalta tämä.
Tyttöystävä haki autoni eilen huollosta (eivät saanneet kerralla kaikkea tehtyä ja oli siis uusi aika) ja maksoi laskun kiltisti. Kotona sitten laskua katsomaan ja olivat metro-auton pojat veloittaneet 470€ siitä, että olivat ilmeisesti ensimmäisellä huoltokerralla puheohjausta yrittäneet vaihtaa. Mitään ei siis saata vaihdettua. Käsittämätöntä. Minulle ei kuitenkaan missään vaiheessa informoitu, että se ei ehkä ole mahdolista. yms. Ilmeisesti ovat siis yrittäneet ohjelmoida 4h sitä autoa ja kun ei ole pelittänyt ovat ottaneet BMW:n suomen maahantuojaan yhteyttä. Ja sieltä sitten ovat saanneet tämän tiedon, että lisävarustelistan uudelleen ajaminen auttaa asiaan. Mutta saattaa siis jumittaa ohjausyksikön.
Ei kai tämän asentajien ammattitaidottomuus voi kaatua kuluttajan maksettavaksi. Metro-auton mielestä kyllä. Olen ollut yhteydessä tänään monesti, ja vastaus on aina ollut sama. Minun kuuluu maksaa tyhjästä.
Huvittavinta asiassa on se, että kun soitin jo marraskuussa ja tiedustelin kielen vaihtomahdollisuutta lupasivat ottaa selvää. Annoin siis autoni runkonumeron ja kolmen tunnin päästä soittivat, että onnistuu. Aikaa menee 3-5h. Tämän tiedon perusteella, tein päätökseni vaihtaa kieli. Eikä nyt tammikuussakaan ollut siis mitään puhetta, että tämä ei kyllä sitten mahdollisesti onnistukkaan. etc.. Voi PRKL..
Vekkulilla ja KorbenDallasilla oli omakohtaisia kokemuksia asiasta. Sanoivatko huollossa suoraan, että ei pysty vaihtamaan. Tehtiinkö autoille jotain, maksoitteko ja paljonko??
No, varmasti haihtuu Metro-autosta yksi asiakas..
Niin,
lähettelin muuten sinne saksanmaalle BMW:lle viestiä koulutusautojutusta runkonumeron kera. Seuraavana päivänä soittelikin viehättävä naishenkilö takaisin ja kertoi auton olevan täysin normaali, ja että autoon pystyy tekemään kaikki mp3- yms. ohjelmoinnit kuten suomiautoihinkin. Et niin...Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostAmmattitaidotonta toimintaa!
Kielenvaihto onnistuu koodaamalla:
http://forums.e60.net/index.php?showtopic=27689E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
-
Originally posted by cearjo View PostNiinpä niin,
eli tällähetkellä tilanne on autoni kohdalta tämä.
Tyttöystävä haki autoni eilen huollosta (eivät saanneet kerralla kaikkea tehtyä ja oli siis uusi aika) ja maksoi laskun kiltisti. Kotona sitten laskua katsomaan ja olivat metro-auton pojat veloittaneet 470€ siitä, että olivat ilmeisesti ensimmäisellä huoltokerralla puheohjausta yrittäneet vaihtaa. Mitään ei siis saata vaihdettua. Käsittämätöntä. Minulle ei kuitenkaan missään vaiheessa informoitu, että se ei ehkä ole mahdolista. yms. Ilmeisesti ovat siis yrittäneet ohjelmoida 4h sitä autoa ja kun ei ole pelittänyt ovat ottaneet BMW:n suomen maahantuojaan yhteyttä. Ja sieltä sitten ovat saanneet tämän tiedon, että lisävarustelistan uudelleen ajaminen auttaa asiaan. Mutta saattaa siis jumittaa ohjausyksikön.
Ei kai tämän asentajien ammattitaidottomuus voi kaatua kuluttajan maksettavaksi. Metro-auton mielestä kyllä. Olen ollut yhteydessä tänään monesti, ja vastaus on aina ollut sama. Minun kuuluu maksaa tyhjästä.
Huvittavinta asiassa on se, että kun soitin jo marraskuussa ja tiedustelin kielen vaihtomahdollisuutta lupasivat ottaa selvää. Annoin siis autoni runkonumeron ja kolmen tunnin päästä soittivat, että onnistuu. Aikaa menee 3-5h. Tämän tiedon perusteella, tein päätökseni vaihtaa kieli. Eikä nyt tammikuussakaan ollut siis mitään puhetta, että tämä ei kyllä sitten mahdollisesti onnistukkaan. etc.. Voi PRKL..
Vekkulilla ja KorbenDallasilla oli omakohtaisia kokemuksia asiasta. Sanoivatko huollossa suoraan, että ei pysty vaihtamaan. Tehtiinkö autoille jotain, maksoitteko ja paljonko??
No, varmasti haihtuu Metro-autosta yksi asiakas..
Niin,
lähettelin muuten sinne saksanmaalle BMW:lle viestiä koulutusautojutusta runkonumeron kera. Seuraavana päivänä soittelikin viehättävä naishenkilö takaisin ja kertoi auton olevan täysin normaali, ja että autoon pystyy tekemään kaikki mp3- yms. ohjelmoinnit kuten suomiautoihinkin. Et niin...
Comment
-
Comment