Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
530dA E61 koulutusauto!!
Collapse
X
-
Esim Nokia E90 softa on about 200megaa..tosin sisältää eli kielivariantit ym..eli ei toi kaikki onneksi sinne luuriin meneOriginally posted by Biimer320 View PostEiköhän ne kännyt ole kokolailla valovuoden bittihommissa autoja edellä. Ja Billin firman tuotehan se taitaa olla (valitettavasti) pyörinyt jo vuosia mm. BMW:kin informtainment-järjestelmien alla....
***************************************
E90 -06 330D
E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
ex -04 Peugeot 307 2.0
ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i
Comment
-
Ei tämä autopuolella vielä mitään mutta asian mittasuhteet konkretisoituvat tietoliikennetekniikan wdm päätelaitteissa jotka kykenevät tuuppaamaan jopa 800Gb/s valokaapeliin mutta pienenkin ohjausmuutoksen tekeminen yksinkertaisella hallintasoftalla voi kestää minuutteja...Originally posted by reddewil View PostNykypäivän tietotekniikkaa, lataus 3-5h? Melkonopeat on väylät koneessa.
Comment
-
Tähän liittyen, on olemassa firmoja, mm. reproparts, jotka tekevät sellaisia puslia, tiivisteitä ym joita ei (enää) ole saatavilla, lähinnä classic autoihin, mutta mielellään varmaan muihinkin jos kysyntä on riittävää. Uudemmissa voi toki olla patentti/mallisuojan kanssa ongelmia.Originally posted by TJJ View PostNiin no eihän se softasta oikeasti johdukaan, Laakkonen onkin oikeassa, WTF?
Vika johtuu Vanoksen mäntien tiivisteistä ja oikea korjaustapa on vaihtaa uusi Vanos (joka hajoaa aika pian uudestaan) tai tiivisteet (ei saa alkup.varaosina). Softapäivitys "korjaa" vian poistamalla jonkun toiminnon mutta se todellinen vika siis kuitenkin jää autoon. Ja se vika vaikuttaa myös tehoihin, joten siksi oikea korjaus kiinnostaisi. Minä en ole edennyt tuossa vaihtohommassa vielä mitenkään, pitäisi tilata jenkeistä pari sarjaa noita tiivisteitä ja tehdä tuo tänä keväänä.
Tuolta lisätietoja:
The Vanos Forum : BimmerBoard is an online community for BMW owners and enthusiasts. On BimmerBoard, you'll find technical how-to articles and information for all BMW models, expert advice for repairs, maintenance, modifcations and upgrades, including unique forums not found anywhere else. Our archives contains the answers and information you need, and our community will put you in touch with people you'll be glad to call friends.
http://www.beisansystems.com/
Comment
-
Mielenkiintoista! tahtoo nyt kyllä kuulla tekniset perustelut tuommoiseen. Kyllähän se viiden voltin regu osaa tehdä sitä vitosta logiikoille vaikka kuudesta voltista joten mistäs on hommassa kysymys?Originally posted by jones69 View PostTuokin on totta että softaa ladattaessa auton jännite tulisi olla +13V eli ainakin jonkun näköinen lataus päällä, itselleni on kerran käynyt niin että jätin softan latautumaan ruokatauolle, jonka aikana joku oli nyysinyt laturin autosta toiseen ja seurauksena kaksi rikkinäistä ohjainyksikköä(Moot. ohj. & Keskusohj. yksikkö)! Halpaa hommaa
Ettei vain olisi laturin irroittamisesta aiheutunut jännitepiikki johtanut bitin menemiseen "poikittain" ?
Comment
-
Mutta jos/kun flashien ohjelmointijännite (VPP) pitää olla 12V, niin mitähän tapahtuu kun akkujännite laskee alle tuon kesken ohjelmoinnin?Originally posted by WSE1 View PostMielenkiintoista! tahtoo nyt kyllä kuulla tekniset perustelut tuommoiseen. Kyllähän se viiden voltin regu osaa tehdä sitä vitosta logiikoille vaikka kuudesta voltista joten mistäs on hommassa kysymys?
Comment
-
Niinpä niin,
eli tällähetkellä tilanne on autoni kohdalta tämä.
Tyttöystävä haki autoni eilen huollosta (eivät saanneet kerralla kaikkea tehtyä ja oli siis uusi aika) ja maksoi laskun kiltisti. Kotona sitten laskua katsomaan ja olivat metro-auton pojat veloittaneet 470€ siitä, että olivat ilmeisesti ensimmäisellä huoltokerralla puheohjausta yrittäneet vaihtaa. Mitään ei siis saata vaihdettua. Käsittämätöntä. Minulle ei kuitenkaan missään vaiheessa informoitu, että se ei ehkä ole mahdolista. yms. Ilmeisesti ovat siis yrittäneet ohjelmoida 4h sitä autoa ja kun ei ole pelittänyt ovat ottaneet BMW:n suomen maahantuojaan yhteyttä. Ja sieltä sitten ovat saanneet tämän tiedon, että lisävarustelistan uudelleen ajaminen auttaa asiaan. Mutta saattaa siis jumittaa ohjausyksikön.
Ei kai tämän asentajien ammattitaidottomuus voi kaatua kuluttajan maksettavaksi. Metro-auton mielestä kyllä. Olen ollut yhteydessä tänään monesti, ja vastaus on aina ollut sama. Minun kuuluu maksaa tyhjästä.
Huvittavinta asiassa on se, että kun soitin jo marraskuussa ja tiedustelin kielen vaihtomahdollisuutta lupasivat ottaa selvää. Annoin siis autoni runkonumeron ja kolmen tunnin päästä soittivat, että onnistuu. Aikaa menee 3-5h. Tämän tiedon perusteella, tein päätökseni vaihtaa kieli. Eikä nyt tammikuussakaan ollut siis mitään puhetta, että tämä ei kyllä sitten mahdollisesti onnistukkaan. etc.. Voi PRKL..
Vekkulilla ja KorbenDallasilla oli omakohtaisia kokemuksia asiasta. Sanoivatko huollossa suoraan, että ei pysty vaihtamaan. Tehtiinkö autoille jotain, maksoitteko ja paljonko??
No, varmasti haihtuu Metro-autosta yksi asiakas..
Niin,
lähettelin muuten sinne saksanmaalle BMW:lle viestiä koulutusautojutusta runkonumeron kera. Seuraavana päivänä soittelikin viehättävä naishenkilö takaisin ja kertoi auton olevan täysin normaali, ja että autoon pystyy tekemään kaikki mp3- yms. ohjelmoinnit kuten suomiautoihinkin. Et niin...Last edited by cearjo; 07-02-2008, 17:51.
Comment
-
Originally posted by cearjo View PostNiinpä niin,
eli
lähettelin muuten sinne saksanmaalle BMW:lle viestiä koulutusautojutusta runkonumeron kera. Seuraavana päivänä soittelikin viehättävä naishenkilö takaisin ja kertoi auton olevan täysin normaali, ja että autoon pystyy tekemään kaikki mp3- yms. ohjelmoinnit kuten suomiautoihinkin. Et niin...
Tuo asiakaspalauteosoite todellakin toimii eli varsin nopeasti soittavat asian tiimoilta, yleensä vastauksen kera.
Comment
-
Eräiden merkkien testerit toimivat OBD-pistokkeen syöttämällä +12v jännitteellä, testeri sammuu jännitteen laskiessa ja datansiirron katketessa ohjainlaite jumiutuu.Originally posted by WSE1 View PostMielenkiintoista! tahtoo nyt kyllä kuulla tekniset perustelut tuommoiseen. Kyllähän se viiden voltin regu osaa tehdä sitä vitosta logiikoille vaikka kuudesta voltista joten mistäs on hommassa kysymys?
BMW:n testeri käyttää kylläkin ulkoista virtaa, eräissä malleissa tosin on "langaton lähetinyksikkö", joka saa jännitteensä autosta.Olli.
Comment
-
http://www.kuluttajavirasto.fi/Originally posted by cearjo View PostNiinpä niin,
eli tällähetkellä tilanne on autoni kohdalta tämä.
Tyttöystävä haki autoni eilen huollosta (eivät saanneet kerralla kaikkea tehtyä ja oli siis uusi aika) ja maksoi laskun kiltisti. Kotona sitten laskua katsomaan ja olivat metro-auton pojat veloittaneet 470€ siitä, että olivat ilmeisesti ensimmäisellä huoltokerralla puheohjausta yrittäneet vaihtaa. Mitään ei siis saata vaihdettua. Käsittämätöntä. Minulle ei kuitenkaan missään vaiheessa informoitu, että se ei ehkä ole mahdolista. yms. Ilmeisesti ovat siis yrittäneet ohjelmoida 4h sitä autoa ja kun ei ole pelittänyt ovat ottaneet BMW:n suomen maahantuojaan yhteyttä. Ja sieltä sitten ovat saanneet tämän tiedon, että lisävarustelistan uudelleen ajaminen auttaa asiaan. Mutta saattaa siis jumittaa ohjausyksikön.
Ei kai tämän asentajien ammattitaidottomuus voi kaatua kuluttajan maksettavaksi. Metro-auton mielestä kyllä. Olen ollut yhteydessä tänään monesti, ja vastaus on aina ollut sama. Minun kuuluu maksaa tyhjästä.
Huvittavinta asiassa on se, että kun soitin jo marraskuussa ja tiedustelin kielen vaihtomahdollisuutta lupasivat ottaa selvää. Annoin siis autoni runkonumeron ja kolmen tunnin päästä soittivat, että onnistuu. Aikaa menee 3-5h. Tämän tiedon perusteella, tein päätökseni vaihtaa kieli. Eikä nyt tammikuussakaan ollut siis mitään puhetta, että tämä ei kyllä sitten mahdollisesti onnistukkaan. etc.. Voi PRKL..
Vekkulilla ja KorbenDallasilla oli omakohtaisia kokemuksia asiasta. Sanoivatko huollossa suoraan, että ei pysty vaihtamaan. Tehtiinkö autoille jotain, maksoitteko ja paljonko??
No, varmasti haihtuu Metro-autosta yksi asiakas..
Niin,
lähettelin muuten sinne saksanmaalle BMW:lle viestiä koulutusautojutusta runkonumeron kera. Seuraavana päivänä soittelikin viehättävä naishenkilö takaisin ja kertoi auton olevan täysin normaali, ja että autoon pystyy tekemään kaikki mp3- yms. ohjelmoinnit kuten suomiautoihinkin. Et niin...Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Ammattitaidotonta toimintaa!
Kielenvaihto onnistuu koodaamalla:
Comment
-
Koodaamalla koodaamalla, mutta lisävarustelistan se silti vaatii ja riski on että kun se ladataan autoon niin joku boksi heittää toimimasta!Originally posted by VESiX View PostAmmattitaidotonta toimintaa!
Kielenvaihto onnistuu koodaamalla:
http://forums.e60.net/index.php?showtopic=27689E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
Tuttua toimintaa Tampereen Metro-Autossa. Kannattaa reklamoida asiasta ja jos ei auta niin kuluttaja-asiamieheen yhteys. Mä vein oman autoni E61 530 D -04 sinne huoltoon suuren kulutuksen vuoksi. Ostin auton yksityiseltä ja sillä oli ajettu 93 tkm. Seka-ajossa kulutti melkein 11 l/100 km. Pyysin heitä selvittämään mikä oli vialla. Asentaja luki vikakoodit ja koeajoi. Hehkutulpat vaihdettava ja imusarjan alla "polttoainevuoto" 120 e. Varattiin aika huollolle ja em. työt tehtiin eli vaihdettiin hehkutulpat ja imusarjan tiiviste 514 e. Maksoin ja lähdin liikkeestä pois. Ajelin pari km ja huomasin ettei näillä töillä ollut mitään vaikutusta kulutuspuoleen ja kaiken huipuksi auto sammui liikennevaloihin perjantain ruuhkissa eikä lähtenyt enää käyntiin. Auto hinattiin Metro-Autoon ja maanantaina soitettiin, että suuttimien liitoksessa oli katkos. Maksoi 176 e. Mitään katkoksia tms ei ollut kun autoni heille vein. Olin maksanut jo reilu 800 e eikä mikään ollut muuttunut. Sitten vein auton Benkara-huoltoon, jossa kaveri tutki ensin huoltokirjan ja totesi, että ilmanputsari on vaihdettu viimeksi 23 tkm:n kohdalla kuten polttoainesuodatinkin. Ne vaihdettiin öljyjen muiden suodattimien ja takajarrupalojen kanssa ja maksoi reilu 600 e. Nyt auto siis tuli vihdoinkin kuntoon, mutta Metro-Auton huollon osaamistaso on kyllä aivan ala-arvoista. Jos auto kuluttaa paljon niin huoltomiehelle ei tule mieleen vaihtaa suodattimia??? Tein reklamaation heidan työnsä takuusta eli asentaja oli vahingoittanut suuttimien johtosarjaa ja se koitui minun maksettavakseni. Myös minä asioin viimeistä kertaa Metro-Autosa.Originally posted by cearjo View PostNiinpä niin,
eli tällähetkellä tilanne on autoni kohdalta tämä.
Tyttöystävä haki autoni eilen huollosta (eivät saanneet kerralla kaikkea tehtyä ja oli siis uusi aika) ja maksoi laskun kiltisti. Kotona sitten laskua katsomaan ja olivat metro-auton pojat veloittaneet 470€ siitä, että olivat ilmeisesti ensimmäisellä huoltokerralla puheohjausta yrittäneet vaihtaa. Mitään ei siis saata vaihdettua. Käsittämätöntä. Minulle ei kuitenkaan missään vaiheessa informoitu, että se ei ehkä ole mahdolista. yms. Ilmeisesti ovat siis yrittäneet ohjelmoida 4h sitä autoa ja kun ei ole pelittänyt ovat ottaneet BMW:n suomen maahantuojaan yhteyttä. Ja sieltä sitten ovat saanneet tämän tiedon, että lisävarustelistan uudelleen ajaminen auttaa asiaan. Mutta saattaa siis jumittaa ohjausyksikön.
Ei kai tämän asentajien ammattitaidottomuus voi kaatua kuluttajan maksettavaksi. Metro-auton mielestä kyllä. Olen ollut yhteydessä tänään monesti, ja vastaus on aina ollut sama. Minun kuuluu maksaa tyhjästä.
Huvittavinta asiassa on se, että kun soitin jo marraskuussa ja tiedustelin kielen vaihtomahdollisuutta lupasivat ottaa selvää. Annoin siis autoni runkonumeron ja kolmen tunnin päästä soittivat, että onnistuu. Aikaa menee 3-5h. Tämän tiedon perusteella, tein päätökseni vaihtaa kieli. Eikä nyt tammikuussakaan ollut siis mitään puhetta, että tämä ei kyllä sitten mahdollisesti onnistukkaan. etc.. Voi PRKL..
Vekkulilla ja KorbenDallasilla oli omakohtaisia kokemuksia asiasta. Sanoivatko huollossa suoraan, että ei pysty vaihtamaan. Tehtiinkö autoille jotain, maksoitteko ja paljonko??
No, varmasti haihtuu Metro-autosta yksi asiakas..
Niin,
lähettelin muuten sinne saksanmaalle BMW:lle viestiä koulutusautojutusta runkonumeron kera. Seuraavana päivänä soittelikin viehättävä naishenkilö takaisin ja kertoi auton olevan täysin normaali, ja että autoon pystyy tekemään kaikki mp3- yms. ohjelmoinnit kuten suomiautoihinkin. Et niin...
Comment
Comment