Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60\E61 kysymyksiä,ja pakoputkiston äänet ja DME\DDE vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #46
    Originally posted by TROCK View Post
    Voiskohan sulla jäädä jotenkin puhdistus "päälle"? Jokuhan sitäkin varmaan haistelee, että kauanko poltetaan.
    Tämä on aika hyvä veikkaus,muuttuuko muilla pakoäänet puhdistuksen aikana,
    mulla ongelma on nimenomaan alle 2000 kierroksen.
    Pakko vielä mainita että toi pakoääni on todella matala.
    Clavurioniin teksti meni liikaa väärälle kielelle joten siitä en saanut paljoa irti
    Sviddu ois pitänyt tsekata ton toiminta kun auto kävi bemulla..onko clavulla E60 piuhoja ajeltas Oulun läpi huomenna..
    Last edited by veku; 21-03-2008, 08:02.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #47
      Tuossa Clavun linkittämän tekstin lopussahan sanotaan että regenerointi kestää seuraavalla kerralla 30 min jos se edellisellä kerralla jäi kesken/ painemittaus kertoo sen olevan edelleen tukossa.

      Hittoon vaan koko DPF.. Mersut ja VW:t rokkaa upeasti pelkällä DPF:n poistolla ja uudella ohjelmalla. Täälläpäin ei kannata kisailla pakujen kanssa
      ---

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #48
        Originally posted by -Tapi View Post
        Tuossa Clavun linkittämän tekstin lopussahan sanotaan että regenerointi kestää seuraavalla kerralla 30 min jos se edellisellä kerralla jäi kesken/ painemittaus kertoo sen olevan edelleen tukossa.

        Hittoon vaan koko DPF.. Mersut ja VW:t rokkaa upeasti pelkällä DPF:n poistolla ja uudella ohjelmalla. Täälläpäin ei kannata kisailla pakujen kanssa
        No kerpele..saako tuon ohjelmallisesti pois esim ohjelmistopäivityksen yhteydessä tällä tarkoitan esim voimaa comin tms softaa ?
        Kaunko toi renegerointi tavallisesti kestää jos kaikki on kunnossa ?
        Onko kukaan muu ohittanut tuota E60/E61:sessä ?
        Last edited by veku; 21-03-2008, 08:35.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #49
          Originally posted by -Tapi View Post
          Hittoon vaan koko DPF.. Mersut ja VW:t rokkaa upeasti pelkällä DPF:n poistolla ja uudella ohjelmalla. Täälläpäin ei kannata kisailla pakujen kanssa
          Ei kai DDE huomaa, jos DPF:n poistaa? Kun vastapaineet pysyvät kurissa, ei regenerointikaan aktivoidu.

          Miten muuten E60/61 530d:n ohjelmointi DPF:n kanssa tai poistettuna, minkälaisia tuloksia?

          Originally posted by veku View Post
          Sviddu ois pitänyt tsekata ton toiminta kun auto kävi bemulla..onko clavulla E60 piuhoja ajeltas Oulun läpi huomenna..
          Ei valitettavasti ole, vielä. Näillä näppäimillä tilanne mahdollisesti korjaantumassa (alkuun edellisen puhelinkonsultaation järjestäjän toimesta ).
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #50
            Originally posted by veku View Post
            No kerpele..saako tuon ohjelmallisesti pois esim ohjelmistopäivityksen yhteydessä tällä tarkoitan esim voimaa comin tms softaa ?
            Ei. Ja DPF:ää ei voi jättää paikalleen jos sen ohjelmallisesti poistaa vaan se pitää myöskin ottaa fyysisesti pois ja tehdä tilalle putki jossa on vastaava anturointi kuin DPF:ssa. Ohjelmallisen poiston helppous riippuu automallista, yleensä nillä pitää ajaa muutama päivä ja tehdä taas jokin muutos kun vikavalo syttyy. Ohjelmointia tehdään moneen paikkaan.

            Originally posted by Clavurion View Post
            Ei kai DDE huomaa, jos DPF:n poistaa? Kun vastapaineet pysyvät kurissa, ei regenerointikaan aktivoidu.

            Miten muuten E60/61 530d:n ohjelmointi DPF:n kanssa tai poistettuna, minkälaisia tuloksia?
            Regeneroinnin aktivoimattomuus taitaa olla se joka vikavalon sytyttää ennenpitkää, siksi ohjelmaa on muokattava.

            Ei ole tietääkseni täällä kukaan ottanut 530d:sta suodatinta pois, joten arvailujen varaan jää.. Mersut ja Volkkarit sen sijaan nauttivat enemmän harrastajamielisistä omistajista ja malliesimerkkinä voisi mainita 210kW Viton, joka vetää puhtaasti alhaalta ylös ilman savua ja kulkee esimerkillisesti.
            ---

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #51
              Ongelmia..

              Jees tuli tuossa 1200 km ajeltua Phjoisessa tuolla kulkineella ja ei ilman ongelmia..
              Eka virhehäly oli reissulla tyre punture ja toinen seuraavana pöivänä tason säätö..okei molemmilla kerroilla oli alusta epätaisainen sekä luminen keli.
              Mutta lähdössä kotiin tekin sen veemäisimmän tempun..ei virhekoodeja.
              Auto kiihtyi kun vanha mersu jossa kerrostalon kokokoinen asuntiovaunu perässä.Kulutusmittari nousi vaivoin 10 l sekä kiihdytyksessä että vedätyksessä.
              Otin parit puhelut.
              Johtopäätöksenä otin maffin piuhan pois toiveina parempi kulku..ei vaikutusta.
              Laitoin takaisin piuhan ei vaikutusta..otin taas pois,antoi hälyn korkeista päästöistä tms.

              Kiihtyvyys oli jotain 30 sek 0-60 km ja 60-100 km väli kesti sitten useamman minuutin.

              No tällä kokoonpanolla ajettiin 200 km ..testasin samalla huippunopuden joka yhdessä alamäessä oli 125 km\h..ylämäkeen tietty vauhti laski kuten em mainitulla mersullakin olisi käynyt.

              Sain onneksi Samppasian kiinni Oulusta joka luki\nollasi vikakoodit tästä.
              Tämän vikanollauksen jälkeen auto pelasi normaalisti.
              Vikakoodi oli

              adress 12 Gen name DME\DDE job status 41 BB sekä 4010 numberts of error 02 sekä 41

              Eli jotain DME\ddee häröilyä toi oli..eli mikä viddu tossa on vikana ?

              Täytyy sanoa että ei oikeen laatuautolta vaikuttanut kun Oulun moottoriteillä ajeltiin 65km\h tunnissa ja odoteltiin vauhdin nousua

              Eli vika paikallisettu huhtikuussa.'
              Vika oli niin yksinkerainen kuin dfp anturin johto oli sulanut pakosarjaan ja antoi hieman väärää dataa,korjauksen jälkeen auto pelannut puoli vuotta kuin kello
              Lisätään pelannut kuin kello vuoden ajan
              Last edited by veku; 14-03-2009, 21:30. Reason: kommetti viasta
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Jarkka
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 70
                • Pks

                #52
                Originally posted by TROCK View Post
                Olen edelleen sitä mieltä, että tuo liittyisi partikkelisuodattimen puhdistukseen. Omassa e61 530dAT:ssa olen kuullut tuon "mörinän" nyt muutamaan otteeseen ja kilsoja olen ajanut vasta pari tuhatta. Viimeksi mörisi toissa aamuna, kun menin töihin. Puolessa matkassa alkoi, kesti noin 3km ja sitten palautui normaaliksi. Samalla nosti selvästi kierroksia ylemmäs eli piti noin parissa tonnissa eikä laskenut alle. Olin samalla huomaavani, että mörinä jopa resonoi hiukan keskikyynärnojaan. Se ikään kuin värisi hiukan.
                Tänään huomasin ajaessani (535D 11/05) että piti kierroksia selvästi ylempänä n. 10-20 km matkan sekä ei vaihtanut 6. vaihteelle ollenkaan. Pakoputki naksui, käry haisi ja pakokaasu oli erittäin kuumaa eli regenerointi oli varmaankin menossa. Onko aina niin että kutonen ei ole käytössä kun regeneroi?

                Samalla huomasin että vaimentimen jälkeen oikean puoleisen putken venttiili oli kerrankin kiinni (tyhjäkäynnillä auto). Aina ennen ollut auki kun olen katsonut. Mikä on ko. venttiilin tarkoitus / logiikka? Koska auki ja kiinni? Liittyykö regenerointiin vai mihin?
                F15 X5 50i

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #53
                  Originally posted by Jarkka View Post
                  Tänään huomasin ajaessani (535D 11/05) että piti kierroksia selvästi ylempänä n. 10-20 km matkan sekä ei vaihtanut 6. vaihteelle ollenkaan. Pakoputki naksui, käry haisi ja pakokaasu oli erittäin kuumaa eli regenerointi oli varmaankin menossa. Onko aina niin että kutonen ei ole käytössä kun regeneroi?

                  Samalla huomasin että vaimentimen jälkeen oikean puoleisen putken venttiili oli kerrankin kiinni (tyhjäkäynnillä auto). Aina ennen ollut auki kun olen katsonut. Mikä on ko. venttiilin tarkoitus / logiikka? Koska auki ja kiinni? Liittyykö regenerointiin vai mihin?
                  Kyllä se vaihtaa 6:lle mutta selvästi korkeammilla kierroksilla, eli jossain 100:n vauhdissa...

                  Läppä on kiinni alakierroksilla. Sammutettuna taitaa olla auki...
                  Last edited by MajorDrake; 14-07-2010, 22:04.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Jarkka
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 70
                    • Pks

                    #54
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Kyllä se vaihtaa 6:lle mutta selvästi korkeammilla kierroksilal, eli jossain 100:n vauhdissa...

                    Läppä on auki alakierroksilla. Tyhjäkäynnilläkin on kiinni, mutta sammutettuna taitaa olla auki...
                    Edit: Läpän toimintaa tullut tänään seurailtua ja tuntuu toimivan seuraavasti:

                    - sammutettuna auki
                    - heti käynnistyksen jälkeen auki (sekä kylmällä että kuumalla koneella)
                    - ajon jälkeen tyhjäkäynnillä läppä on kiinni.

                    Muuta on hankala sanoa kun yksin kurkki että miten on kovemmilla kierroksilla.
                    Last edited by Jarkka; 15-07-2010, 14:38.
                    F15 X5 50i

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #55
                      Originally posted by Jarkka View Post
                      Kun eikö nuo läpät "yleensä" ole juuri pienillä kierroksilla kiinni ja kovemmilla auki.
                      Kyllä joo, tuli joku kirijoitushärö, piti kirjoittaa että kiinni... En nyt voi tarkistaa kun LCI:ssä ei enää ole ko. läppää...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • jengstro
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 380
                        • 02-alue

                        #56
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Kyllä se vaihtaa 6:lle mutta selvästi korkeammilla kierroksilla, eli jossain 100:n vauhdissa...
                        Tätä olen välillä itsekkin ihmetellyt, joskus E6x ei vaan halua käyttää 6 vaihdetta... talvella tätä tapahtuu paljon enemmän kuin kesällä. 6sen voi pakottaa kepillä +, sen jälkeen takaisin "D":lle (automaatille) ... hämmästyttävää, 6nen löytyy taas automaagiopuoleltakin normaalisti.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #57
                          Originally posted by jengstro View Post
                          Tätä olen välillä itsekkin ihmetellyt, joskus E6x ei vaan halua käyttää 6 vaihdetta... talvella tätä tapahtuu paljon enemmän kuin kesällä. 6sen voi pakottaa kepillä +, sen jälkeen takaisin "D":lle (automaatille) ... hämmästyttävää, 6nen löytyy taas automaagiopuoleltakin normaalisti.
                          Ensimmäisissä raja meni jossain 95 kohdalla jolloin tasakaasulla vaihtoi 6:lle.
                          LCI:ssä n. 90 km/h. Tuohon voi vaikuttaa siten että jos esim. cruise on ko. konpeudessa, hivenen lipaisee kaasua tai käyttää cruisea pois ja pistää takaisin resumea niin tuossa välissä vaihtaa isommalle...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Originally posted by Jarkka View Post
                            Edit: Läpän toimintaa tullut tänään seurailtua ja tuntuu toimivan seuraavasti:

                            - sammutettuna auki
                            - heti käynnistyksen jälkeen auki (sekä kylmällä että kuumalla koneella)
                            - ajon jälkeen tyhjäkäynnillä läppä on kiinni.

                            Muuta on hankala sanoa kun yksin kurkki että miten on kovemmilla kierroksilla.
                            Aukeaa/menee kiinni 2500 kierroksella, ainakin paikallaan, varmaan samoin toimii ajossa.
                            Omassa autossa tulppasin koko letkun, joten läppä on nyt aina auki.. tuo mukavasti murinaa pikku kierroksille ainakin ilman parttikkelisuodatinta olevassa autossa, jos se nyt on laillista edes puhua mukavasta äänestä ja dieselistä samalla palstalla
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎