Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pakoputken haaroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 180578
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 172

    E60 pakoputken haaroitus

    Viikon päästä auto saa ympärilleen Riegerin korisarjan ja sen myötä olisi tarkoitus myös laitattaa tuplaputket. Osaako joku sanoa, mistä kohdasta tuo haaroitus kannattaisi vetää? Vedetäänkö viimeisen äänenvaimetimen jälkeen vai kannattaako ottaa haara jo ennen sitä? Äänenvaimentimia en aio uusia, joten tarkoitus on vain vetää pelkkä haara toiselle puolelle.
  • T_He
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 97
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by 180578 View Post
    Viikon päästä auto saa ympärilleen Riegerin korisarjan ja sen myötä olisi tarkoitus myös laitattaa tuplaputket. Osaako joku sanoa, mistä kohdasta tuo haaroitus kannattaisi vetää? Vedetäänkö viimeisen äänenvaimetimen jälkeen vai kannattaako ottaa haara jo ennen sitä? Äänenvaimentimia en aio uusia, joten tarkoitus on vain vetää pelkkä haara toiselle puolelle.
    Kannattaa haroittaa taka-akselin kohdalta ja laittaa vaimennin myös toiselle puolelle. Tässä muutama kuva oman auton putkesta: http://www.lakesteel.org/pakoputket02.html

    - THe -
    Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

    Ex:
    BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
    BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
    BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      #3
      Originally posted by T_He View Post
      Kannattaa haroittaa taka-akselin kohdalta ja laittaa vaimennin myös toiselle puolelle. Tässä muutama kuva oman auton putkesta: http://www.lakesteel.org/pakoputket02.html

      - THe -
      Paljoko otti toi lafka tollasesta hommasta?
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • 180578
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 172

        #4
        Originally posted by T_He View Post
        Kannattaa haroittaa taka-akselin kohdalta ja laittaa vaimennin myös toiselle puolelle. Tässä muutama kuva oman auton putkesta: http://www.lakesteel.org/pakoputket02.html

        - THe -
        Miksi "kannattaa"? Eikö halvemmaksi tulisi vetää haara ilman uusia vaimentimia? Kuvittelisi tulevan halvemmaksi...

        Kuinka paljon köyhdyit tuosta, osineen, töineen, kaikkineen?

        EDIT: siis haara änkkäreiden jälkeen...
        Last edited by 180578; 10-03-2008, 16:04.

        Comment

        • T_He
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 97
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by 180578 View Post
          Miksi "kannattaa"? Eikö halvemmaksi tulisi vetää haara ilman uusia vaimentimia? Kuvittelisi tulevan halvemmaksi...

          Kuinka paljon köyhdyit tuosta, osineen, töineen, kaikkineen?

          EDIT: siis haara änkkäreiden jälkeen...
          Oletko kurkannut auton alle kertaakaan?

          Ainakin omassa orkkispönttö oli sitä luokkaa että haaroitus vaimentimen jälkeen ei olisi ikinä onnistunut hyvin, koska tilaa puskurin ja varapyöräkotelon välissä ei ole juuri nimeksikään. Haaran olisi joutunut kääntämään ensin eteenpäin ja sitten vasta vetämään toiselle puolelle. Lisäksi ulostulot orkkispöntössä ovat naurettavan lyhyet ja kromattuja, joihin hitsaaminen hankalaa. Puhumattakaan siitä kun talvella vain toisesta ulostulosta tulee pakokaasut...

          Lakesteel tekee erittäin hienoa jälkeä todella _kohtuu hintaan_, ei ole vaivan väärti alkaa itse räkimään saumaa sinne. Kannattaa soittaa Lakelle ja kysäistä paljonko veloittaa.

          - THe -
          Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

          Ex:
          BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
          BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
          BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

          Comment

          • 180578
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 172

            #6
            Originally posted by T_He View Post
            Kannattaa haroittaa taka-akselin kohdalta ja laittaa vaimennin myös toiselle puolelle. Tässä muutama kuva oman auton putkesta: http://www.lakesteel.org/pakoputket02.html

            - THe -
            700 euroa maksaa...

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #7
              Originally posted by T_He View Post
              Kannattaa haroittaa taka-akselin kohdalta ja laittaa vaimennin myös toiselle puolelle. Tässä muutama kuva oman auton putkesta: http://www.lakesteel.org/pakoputket02.html

              - THe -
              Pakko kommentoida että hienosti hitsattu. Pari asiaa mitkä pisti silmään: onko perä jo "noin" ruosteessa? Ja toinen mikä pisti silmään oli tuo kyljelleen oleva vaimentaja joka näkyy karusti takaa...
              Yhtä komee kun se simonssin? tekele: kaksi ovaalivaimenninta yhdessä e36:een.
              ...

              Comment

              • _Dexi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 769
                • Vihti

                #8
                Originally posted by reddewil View Post
                Pakko kommentoida että hienosti hitsattu. Pari asiaa mitkä pisti silmään: onko perä jo "noin" ruosteessa? Ja toinen mikä pisti silmään oli tuo kyljelleen oleva vaimentaja joka näkyy karusti takaa...
                Yhtä komee kun se simonssin? tekele: kaksi ovaalivaimenninta yhdessä e36:een.

                Ei näy oikeen olevan tilaa eli varmaan pakon edessä laitettu pystyyn, en usko että näkyy juuri sitten ku auto on alhaalla? :think
                **********
                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                (ex. E60 530Da '04)
                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                (ex. E39 540i '98)
                *

                Comment

                • trw68
                  Newbiemmer
                  • Feb 2008
                  • 4

                  #9
                  Originally posted by reddewil View Post
                  Pakko kommentoida että hienosti hitsattu. Pari asiaa mitkä pisti silmään: onko perä jo "noin" ruosteessa? Ja toinen mikä pisti silmään oli tuo kyljelleen oleva vaimentaja joka näkyy karusti takaa...
                  Yhtä komee kun se simonssin? tekele: kaksi ovaalivaimenninta yhdessä e36:een.
                  ruoste joo laittaa silmään aika pahasti
                  e 36 -93


                  Comment

                  • T_He
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 97
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by reddewil View Post
                    Pakko kommentoida että hienosti hitsattu. Pari asiaa mitkä pisti silmään: onko perä jo "noin" ruosteessa? Ja toinen mikä pisti silmään oli tuo kyljelleen oleva vaimentaja joka näkyy karusti takaa...
                    Yhtä komee kun se simonssin? tekele: kaksi ovaalivaimenninta yhdessä e36:een.
                    Tila repsikan puolella on todella rajoitettu, ellei ala leikkaamaan akkukoteloa/varapyörämonttua peinemmäksi ja tähän en omassa tapauksessa halunnut ryhtyä. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi asentaa vaimennin kyljelleen. Ei se vaimennin sieltä käytännössä näy juurikaan ellei katsele aivan maan tasolta.

                    Tässä vielä pari kuvaa lisää tuosta putkistosta: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=46

                    - THe -
                    Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

                    Ex:
                    BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
                    BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
                    BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

                    Comment

                    • Lötkö
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 644
                      • Keskisuomi

                      #11
                      Originally posted by trw68 View Post
                      ruoste joo laittaa silmään aika pahasti
                      No eipä tuota ruostetta nyt mitenkään ihmeellisen paljoa ole.

                      Comment

                      • 10+
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2084
                        • Nivala

                        #12
                        Originally posted by Lötkö View Post
                        No eipä tuota ruostetta nyt mitenkään ihmeellisen paljoa ole.
                        Ei niin, ihan normaalia.

                        Laittakaa moottoripyörän vaimentimet sinne niin ne mahtuu ihan ihmisittäin sinne. Mua ainaki itteä häiritsis jos ne on poikittain.
                        E39 M5 -00

                        Ex E60 530Da M-Sport -04
                        Ex E39 M5 -00
                        Ex E39 M5 -00 Individual
                        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                        Ex E36 3.0 M3 -93
                        Ex E36 2.5 Cabrio -94
                        Ex E36 3.2 M3 -97
                        Ex E36 2.5 Coupe -93

                        Comment

                        • T_He
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 97
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by 10+ View Post
                          Ei niin, ihan normaalia.

                          Laittakaa moottoripyörän vaimentimet sinne niin ne mahtuu ihan ihmisittäin sinne. Mua ainaki itteä häiritsis jos ne on poikittain.
                          Makuasioita...Mua häiritsisi enemmän ne moottoripyörän vaimentimet kuin että toinen on kyljellään...

                          - THe -
                          Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

                          Ex:
                          BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
                          BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
                          BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by T_He View Post
                            Makuasioita...Mua häiritsisi enemmän ne moottoripyörän vaimentimet kuin että toinen on kyljellään...

                            - THe -
                            Samoin..ei sitä autoa kuitenkaan kukaan liikenteessä yleensä katso niin matalalta että ne vaimentimet näkyisi niin kuin tossa kuvassa joka on about alaviistosta otettu.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • 180578
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 172

                              #15
                              Palataanpas taas tähän aiheeseen. Tässä samalla kun painin korisarjan sävyeron kanssa ilmeni "putkiremontin" kanssa ongelmia... Homma tuntuu vain siirtyvän ja siirtyvän!

                              Joten, osaako joku neuvoa jonkun täältä mahdollisimman läheltä pääkaupunkiseutua, joka osaisi tehdä autooni mahdollisimman hyvän haaroituksen pönttöineen? Koko haaran ei tarvitse olla rosteria mutta kaikkien neljän ulostulon kyllä on oltava.

                              Tässä esimerkkikuva: http://www.lakesteel.org/pakoputket02.html

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎