memebuy23buy

E60 facelift valot pre-facelift:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masiaro
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 406

    #46
    Originally posted by masiaro View Post
    Kiitos yhteystiedosta. Laakkoselta vastattiin, seuraava vapaa aika onkin 2.6. Voi perkele, ei mun sit tarvii enää asioida siellä jatkossa. Hintaan nähden erittäin huonoa ja hidasta palvelua, koskee automyymälän puolellakin!

    Soitin ehdottamasi tyyppille, vastasi ja seuraava vapaa aika on 12.5. ti. Ja hinta-arvio 80e. Jees. Kiitoksia yhteystiedoista!
    Tänään aamulla kävin Autokeskuksessa jättämässä auton, selitin huoltotiskille että Sami tietää asiasta parhaiten. Sieltä sanottiin kuitenkin ettei Sami olekaan Konalassa vaan Olarissa. Se sai minut pelästymään, luulin että sekosin paikat kunnolla ja mun pitikin viedä auton Olariin. Hetken pääst sanotiinkin, että löytyykin tietoja varauksesta koneelta. Eli Sami ei ole enää BMW:n palveluksessa, mikäli käsitin oikein.

    Comment

    • masiaro
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 406

      #47
      Originally posted by IvvN View Post
      Paljastatko miten ongelma ratkesi? Uusi light modul? vai jotain johdotuksia?

      Minulla on faceliftin valot niin takana kuin edessä pre-faceliftissä.

      Ongelmia:
      1) enkelit (parkkivalot) eivät syty Ratkaisu = kytketty xenonin +12, mutta relellä saisi syttymään parkkivalojen kanssa myös.
      2) kurve ominaisuuden takia apuvalot, jotka ovat pitkien tilalla, menevät päälle pitkän kanssa. Eli ne sulaa jos pitää jatkuvasti päällä. Ratkaisuna on ottaa jotho irti, mutta silloin tulee virheilmoitus palanneista pitkistä. Koitettiin laittaa ne kiinni johonkin valoihin diodin kautta, mutta tämä ei muuta mitään. Koitettiin laittaa sinne "joku" lamppu vastukseksi, mutta tämä patentti toimii siihen asti, kunnes pitkät laittaa päälle, jolloin tulee virhe pitkien ongelmasta. Eli moduli tietää vastuksen olevan liian pieni silloin kun ne on päällä, mutta silloin kun ne eivät ole päällä moduuli luulee että kaikki on hyvin, koska tarkistussignaali on tosi nopea.
      3) kurve ominaisuuden kanssa ongelmia, jos painosensori on kiinni. Eli se palikka taka akselin vasemassa kohdasas, joka ilmoittaa miten alhalla perä on. Silloin kun se on kiinni, niin valot sekoilee, jos autossa on vähän enemmän painoa. mm. valot liikkuu ylös ja alas nopeasti eikä kurve toimi vasemmalle jostain syystä. Sen "kepin" voi ottaa sieltä pois ja kiinnittää sensori nippusiteellä ylös, jolloin valot näyttävät koko ajan vähän liian alas, mutta silloin valot eivät sekoile. Voiko ongelma olla sensorissa?

      Takavalot: Ongelmana se, että siellä palaa kaikki polttimot himmeästi kunnes painaa jarrua. Silloin syttyy se ulompi, vaikka faceliftissä syttyy sisämpi valo. Onko kukaan tilaamassa sitä boksia, mitä saisi ebaystä? voisin tulla siihen tilaukseen mukaan.
      Autoni kävi päivityksessä ja päivitys meni hyvin, paitsi sanoivat ettei onnistuneet poistamaan takavalojen vikailmoitukset ajokoneessa ja se ettei takavalojen juovat toimi. (sama ongelma kuin IVVN:llä)

      Kotona selvittelin, ja nyt toimii. Piti vaan vaihtaa johtojen paikkaa siinä takavalojen johtosarjan välipaloissa, 4 ja 6-piuhat pitää vain vaihtaa paikkansa. Helppo kuin nakki

      Tää projekti on saanut päätöksen mun osalta. Toivottavasti tästä (tietopaketista) on hyötyä muillekin.

      Laitan tarkempia kuvia jos on tarpeeks kiinnostusta.

      Comment

      • IvvN
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 3078
        • HelSINKI

        #48
        Päivitystä asiaan. Omaan uuteen 05 touringiin yritin laittaa noi LCI valot vanhojen tilalle. Kaikki muu toimii, paitsi curve ja xenonin ylös/alas juttu. Mihin kolme jonkun väristä johtoa kuuluu laittaa, jotka tulee siitä pienestä liittimestä, joka on erikseen vanhoissa valoissa? Minulla ei siis ole uutta valomodulia, vaan mennään vieläkin vanhalla. Uusi asennetaan sitten joskus kun saan touringin LCI takavalot. e60 sedanissa (joka on myyty) oli curve ja xenonin korkeudensäätö toiminnassa vaikka oli vanha valomoduli, joten tiedän että toi on mahdollista kytkeä vanhan boksin kanssakin. Onko kenelläkään vanhaa boksi ja LCI valoja kiinni?
        Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
        www.kxd.fi

        Mahdollisesti maailman paras verhoomo

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #49
          .....................
          Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:47.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • IvvN
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 3078
            • HelSINKI

            #50
            Originally posted by viktor View Post
            Ne pienen liittimen johdot on korkeudensäätömoottorin/kurvivalojen jos oikein ymmärsin. Uusissa valoissa ne menee saman liittimen kautta kuin muutkin sähköt. Kurvivalojen kohdalla en muista onko erikseen johtoja korkeudensäätöön. Mulle piti kurvivalot tulla mutta totesin ton korkeussäädön muuntamisen turhan vaikeeksi, vaikka sen luultavasti olis saanut toimimaan muuttamalla lampun sisäisiä johdotuksia.
            Onko sun autossa siis kurvivalomahdollisuus? Silloinhan tuollaista ongelmaa ei taasen ole, jos autossa jo oli pre-LCI kurvivalot..

            Kunhan saisi itselle inspiraatiota ja aikaa ja toimivat ballastit, niin saisi viimeisteltyä kytkentäsarjan etuvaloille millä kaikki toimii ok eikä tule herjoja. Paperilla se jo on, ja kytkettynäkin, vielä ei ole käytäntöä päässyt kokeilemaan. Sitten pitänee alkaa takavalojen kanssa puljaamaan. Tai vaihtaa valomoduulin, mikä ei ole sekään ihan ongelmaton juttu.
            Joo, olihan minulla curvivalot ennen. Mutta nyt vaihdoin LCI curvivalojen tilalle curvittomat LCI:t. Curvilliset eivät olleet kovin hyvän kuntoiset. Nyt on täysin uuden veroiset, mutta curvittomat CLI valot edessä ja en ole liittänyt noita kolmea pientä johtoa mihinkään. Korkeusmoottori ei siis toimi xenoneissa vieläkään :(

            Vaihdoin viime viikonloppuna faceliftin takavalot touringiin ja kaikki toimii. Näyttävät erittäin hyvältä. Yhden johdon jouduin kytkemään rekisterikilpivaloon, jotta sain ne keskimmäiset valot päälle. Muuten kaikki meni sillä retrofit johdolla. Auto valittaa jostain syystä oikean vilkun toimittomuutta joskus. Tuntuisi että ongelma on ledeissä, eli sinne joutuu lisäämään vastuksen. Tämä sitten ensi viikolla ehkä.
            Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
            www.kxd.fi

            Mahdollisesti maailman paras verhoomo

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #51
              ............................
              Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:47.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • masiaro
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 406

                #52
                Originally posted by viktor View Post
                No jos kiinnostaa laittaa ne moottorit toimintaan niin voin katsoa josko löydän niiden kytkiksen vielä jostain.. Tosin en tiedä miten reagoi kun sulla kerran on ollu ne kurvivalot siellä..

                Vastukset auttaa tuohon ongelmaan, ja pimeessä kun katot valojen ollessa sammuksissa niin ne saattaa hiukan vilkahdella kun laittaa virrat. Se vaatiikin sitten jo hiukan mietintää miten saa estettyä. Brittifoorumilla kaveri on tehnyt tuollaset ongelmat poistavan pulikan, mutta on aika tyyris sekin, ei paljon jää valomoduulin hinnasta.

                Osaiskohan joku foorumilta koodata tuon uuden valomoduulin toimintaan jos innostuisi vaihtamaan itselle? Usko ainakin espoon laakkoseen on mennyt niin etten sinne vie.
                Vie mielummin Autokeskukselle Konalaan kuin Laakkoselle (he väittävät mulle silloin että silloin tarvitaan sähköasentajaa).

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #53
                  ...................
                  Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:46.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • masiaro
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 406

                    #54
                    Originally posted by viktor View Post
                    Täytyypä kysellä sieltä. En tiennytkään että tuollakin on nykyään bmw:n koodauslaitteet.

                    Osaako tuo uusi valomoduuli ohjata vanhan mallin takavaloja? Niitä kun en vielä ole mistään sopivasti löytänyt..
                    En oikein osaa sanoa, mutta luultavasti kyllä. Vaikka valomoduulia vaihdetaan ja uutta johtosarjaa asennetaan, liitin facelift-takavalojen päin täytyy vaihtaa pari johtojen paikkaa jotta vikailmoitukset katoaa.

                    Ellei ne johtojen paikat vaihdeta, voi olla että vanhat toimii.

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #55
                      .....
                      Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:46.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • Beemer330xi
                        Newbiemmer
                        • Dec 2007
                        • 27

                        #56
                        led takavalot e61

                        Löytyykö farkkuun mitään led takavaloja, jotka menee suoraan heittämällä ilman, että tarvitsee johdotuksiin yms. puuttua? Kiitos!
                        e61 530D M Sport -05
                        ex e46 330xi -02
                        ex e28 520i -82 (talviauto)

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5478
                          • S:t Karins

                          #57
                          Ovatko adaptiiviset umpiot?

                          En löydä järkevää varaosakoodia jolla voisi tarkastaa kurvivalo ominaisuuden olemassaolon.



                          Ballastit löytyy jo mutta mistä ohjausboksit?

                          Ja viisaammat jo neuvoivatkin, jos kaksi boxia kiinni/liittimet lampun alla niin kurvimallia.
                          Last edited by Tommix; 12-11-2022, 11:40.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Harrison
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 1523
                            • Iisalmi

                            #58
                            Onkos kukaan tehnyt prefacelift halogen-> facelift halogen operaatiota?
                            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #59
                              Originally posted by Harrison View Post
                              Onkos kukaan tehnyt prefacelift halogen-> facelift halogen operaatiota?
                              Miksi ei suoraan xenonia? Pesurit puuttuu? Tasonsäätö nyt kai on kaikissa jo. Yhden pesurien retrofitin tiedän tehdyn eikä se kummoinen homma ollut.

                              Vois kuvitella ettei tuo sen kummoisempi homma ole kuin xenonumpioiden kanssa, se sama ongelma rinkulan kanssa siinä lienee kuin mitä xenon-umpiossakin. Edukkaampaa tietysti kun ei tarvitse ballasteja, sytkiä ja polttimoita uusia.
                              Liittimet pitäs olla samat ja johtokaaviotkin löytyy haulla joko täältä tai e60boardilta vai mikä se nyt oli.

                              Mutta tärkein kysymys on, onko faceliftiä yleensäkään saanut enää pelkillä halogeeneilla?
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • Harrison
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 1523
                                • Iisalmi

                                #60
                                Originally posted by viktor View Post
                                Miksi ei suoraan xenonia? Pesurit puuttuu? Tasonsäätö nyt kai on kaikissa jo. Yhden pesurien retrofitin tiedän tehdyn eikä se kummoinen homma ollut.

                                Vois kuvitella ettei tuo sen kummoisempi homma ole kuin xenonumpioiden kanssa, se sama ongelma rinkulan kanssa siinä lienee kuin mitä xenon-umpiossakin. Edukkaampaa tietysti kun ei tarvitse ballasteja, sytkiä ja polttimoita uusia.
                                Liittimet pitäs olla samat ja johtokaaviotkin löytyy haulla joko täältä tai e60boardilta vai mikä se nyt oli.

                                Mutta tärkein kysymys on, onko faceliftiä yleensäkään saanut enää pelkillä halogeeneilla?
                                On pesurit ja pelit.

                                Kyllä löytyy faceliftissä halogeenejä..

                                Ymmärsinkö jostain oikein, että reletyksellä kytkis rinkulat, niin pitäs toimia.
                                Nyt tarvittas tietoa joka on tehnyt kyseisen operaation.. Kytkennät yms.

                                Bmw e60 johdotuskaavio täältä !LATAA!
                                Last edited by Harrison; 03-04-2010, 16:38.
                                Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                                Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                                Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                                Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                                Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                                EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                                Comment

                                Working...
                                X