Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D Moottorin vuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nickef
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 9

    E60 530D Moottorin vuoto

    Imusarjan alla on märkää(Diesel) ja pakosarjan ympäri on mustaa. Voiko se olla vain tiivisteet vai onko vika kannessa? Tyyppivika?
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Olisko pakosarja halki jos sen ympäristö nokinen,se on tyyppivika nro2
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • base78
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 31
      • Vantaa

      #3
      Onko huohottimen suodatin (öljynerotin) vaihdettu? Kuuluu uusia joka kolmannessa öljynvaihdossa M57 moottoreihin

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by base78 View Post
        Onko huohottimen suodatin (öljynerotin) vaihdettu? Kuuluu uusia joka kolmannessa öljynvaihdossa M57 moottoreihin

        No onkos tuo jotain "mutu" tietoa vai ihan oikeata infoa...?

        Epäilen...
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9156
          • Oulu

          #5
          Originally posted by casino View Post
          No onkos tuo jotain "mutu" tietoa vai ihan oikeata infoa...?

          Epäilen...
          Dieselin huohottimen öljynerotin tuntuu olevan kovasti aliarvostettu huoltokohde. Virallinen kanta tähän olisi tietysti mukava kuulla, kun en ole sellaista onnistunut lähteistä löytämään. Esim. Britti-foorumeilla asia on otettu paljon vakavammin. Umpeen turpoava huopasuodin nostaa myös kampikammion painetta ja siten haittaa mm. turbon öljykiertoa (paluun vastapaine). Heikentynyt huohotus ei välttämättä konkretisoidu kertalaakista, kuten bensakoneissa usein tapahtuu. Käytännössä tämä huohotinventtiili ja öljynerotin ovat todennäköisesti paljon tärkeämpiä, kuin tuontiautoihin tehtävä lämmitysvastuksen asennus hehtaarin kokoiseen huohotinletkuun. Osa on vaihtanut tuon M57:ssa vakiona olevan suotimen tilalle uudemman mallin vortex-tyyppisen öljynerottimen.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Originally posted by base78 View Post
            Onko huohottimen suodatin (öljynerotin) vaihdettu? Kuuluu uusia joka kolmannessa öljynvaihdossa M57 moottoreihin
            Tämä pitää paikkansa! BMW:n virallisessa huolto ohjelmassa tämä kohta, ainakin E60/E61.
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • Nickef
              Newbiemmer
              • Apr 2008
              • 9

              #7
              Originally posted by base78 View Post
              Onko huohottimen suodatin (öljynerotin) vaihdettu? Kuuluu uusia joka kolmannessa öljynvaihdossa M57 moottoreihin
              En tiedä onko se vaihdettu. Auto tuotiin Saksasta kuukausi sitten, toki sen huollot on tehty merkkiliikkessä. Missä huohotin sijaitsee? Onko vaikea vaihtaa?
              Moottoriin mene letku sisään keskellä imusarjan alapuplella,vähän näytää että sieltä vuoto voisi tulla.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9156
                • Oulu

                #8
                Huohottimen kotelo (nro 11) ja öljynerotin (nro 15). Irrota muovisuojat moottorin päältä, ilmansuodatinkotelo (+raitisilmakanava) apukuskin puolelta. Suuttimien johtosarja päältä irti.

                Jos siellä imusarjan alla on vuotanutta dieseliä, tarkista moottorin käydessä korkeapainelinjojen liitokset. Asiaa helpottaa, jos imusarjan putkien välistä poistaa kumisuojat. Toinen potentiaalinen vuotopaikka on suuttimien paluulinja.

                Pakosarjan nokeentuminen kuulostaa pahaenteisesti juuri tuolta tyyppivialta.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • jSp
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 116
                  • Kiuruvesi

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Dieselin huohottimen öljynerotin tuntuu olevan kovasti aliarvostettu huoltokohde. Virallinen kanta tähän olisi tietysti mukava kuulla, kun en ole sellaista onnistunut lähteistä löytämään. Esim. Britti-foorumeilla asia on otettu paljon vakavammin. Umpeen turpoava huopasuodin nostaa myös kampikammion painetta ja siten haittaa mm. turbon öljykiertoa (paluun vastapaine). Heikentynyt huohotus ei välttämättä konkretisoidu kertalaakista, kuten bensakoneissa usein tapahtuu. Käytännössä tämä huohotinventtiili ja öljynerotin ovat todennäköisesti paljon tärkeämpiä, kuin tuontiautoihin tehtävä lämmitysvastuksen asennus hehtaarin kokoiseen huohotinletkuun. Osa on vaihtanut tuon M57:ssa vakiona olevan suotimen tilalle uudemman mallin vortex-tyyppisen öljynerottimen.
                  Kerro tuo vortex? Ostin uuden vajaa pari vuotta sitten,oisko mahdollista että tuo? Taisi olla kyllä samanlainen kuin entinen.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9156
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by jSp View Post
                    Kerro tuo vortex? Ostin uuden vajaa pari vuotta sitten,oisko mahdollista että tuo? Taisi olla kyllä samanlainen kuin entinen.
                    En ole itsekään tuota uudempaa nähnyt, mutta vortexista pojat puhuu. Eli siinä ei ole varsinaista suodinta, vaan ilmavirta pakotetaan spiraalimaiseen kulkureittiin ja keskipakovoima hoitaa öljynerotuksen.
                    Vanha huopa vs. uusi vortex
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jSp
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 116
                      • Kiuruvesi

                      #11
                      Kiitos. Tiistaina Iisalmeen asiaa,taidanpa käydä Kallea kiusaamassa varaosatiskillä!

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Osa on vaihtanut tuon M57:ssa vakiona olevan suotimen tilalle uudemman mallin vortex-tyyppisen öljynerottimen.
                        Onko tietoa vaatiiko vaihto uudempaan erotin-malliin jotain modauksia? Ei ole tullut tota osaa vaihdettua täälläpäin kertaakaan n. 230tkm aikana
                        e61 535d

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          #13
                          Joka toisessa öljyhuollossa eli noi 100tkm välein pitäisi vaihtaa tuo huohottimen suodatin. Se kannattaa kyllä vaihtaa sillä pahimmassa tapauksessa tukkeutunut (turvonnut) suodatin voi aiheuttaa ahdin vaurion.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • Wäinö
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 142
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Osa on vaihtanut tuon M57:ssa vakiona olevan suotimen tilalle uudemman mallin vortex-tyyppisen öljynerottimen.
                            Ei sinulla sattuisi olemaan linkkiä johonkin keskusteluun aiheen tiimoilta?

                            Kiinnostava ajatus tuo päivitys tuohon uudemman malliseen, mutta mielellään kuulisi/lukisi kokemuksia ko. muutoksen jo tehneiltä ennen kuin menee itse vaihtelemaan kaikkia noita tarvittavia osia (onko muuten tiedossa mitkä kaikki osat joutuu vaihtamaan vanhaa M57-konetta varten ?).
                            F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9156
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Wäinö View Post
                              Ei sinulla sattuisi olemaan linkkiä johonkin keskusteluun aiheen tiimoilta?

                              Kiinnostava ajatus tuo päivitys tuohon uudemman malliseen, mutta mielellään kuulisi/lukisi kokemuksia ko. muutoksen jo tehneiltä ennen kuin menee itse vaihtelemaan kaikkia noita tarvittavia osia (onko muuten tiedossa mitkä kaikki osat joutuu vaihtamaan vanhaa M57-konetta varten ?).
                              Tuossa yksi keskustelu asian tiimoilta. KLIK
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎