memebuy23buy

E60 driving failure controle&tyre puncture

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #16
    .......................
    Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:08.
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #17
      Originally posted by viktor View Post
      Auto käynnissä, vikakoodin ollessa päällä veivaat rattia rajottimiin muutaman kerran, eli laidasta laitaan, lopuksi olen laittanut fillarit about suoraan, mutta se ei kai ole välttämätöntä. Sitten kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen ja liikuttaa autoa niin ainakin itsellä suoristaa ratin. Tällaisen olen jostain lukenut ja toimii itsellä, tosin vikakoodi on nyt tullut kai kolmisen kertaa kaikkiaan tässä vuoden about sisällä.
      Jatketaampa siis OFFTOPIC linjalla.
      Itellä pari kertaa herjannu aktiivi-ohjausta ja juurinkin tuolla rajojen opetuksella saa ongelman poistumaan. Vilkun palautushan muute ei toimi em. tilanteessa, jännää...?
      E60-foorumia tutkailleena joku oli vahtanu akun autoon ja vika oli poistunut. Nyt ku vielä löytäs sen linkin... Akku ilmoitteli vanhenemisestaan tuossa muuta vko sitte. Seurataan tilannetta.
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • 1965HT
        Newbiemmer
        • Apr 2008
        • 23
        • Wallriver

        #18
        Originally posted by viktor View Post
        Auto käynnissä, vikakoodin ollessa päällä veivaat rattia rajottimiin muutaman kerran, eli laidasta laitaan, lopuksi olen laittanut fillarit about suoraan, mutta se ei kai ole välttämätöntä. Sitten kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen ja liikuttaa autoa niin ainakin itsellä suoristaa ratin. Tällaisen olen jostain lukenut ja toimii itsellä, tosin vikakoodi on nyt tullut kai kolmisen kertaa kaikkiaan tässä vuoden about sisällä.
        KIITOS !!!! Valo ja vikailmoitus poistettu...
        sigpic

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #19
          ...............
          Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:08.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • vekkuli
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1337
            • Liminka

            #20
            Originally posted by viktor View Post
            "Palautus" on kait sähköinen, niinkuin koko viiksikin ja ei sitten ilmeisesti saa ratin kulmatietoa laisin. Onkohan tuo joku varmistus ettei ainakaan vilkku sammu väärässä kohden..? Itse olen epäillyt antureihin menevän likaa ja siksi herjailevan, tai sitten tuo ratissa oleva liukurengas. Akkua epäilen kun auto muuten käyttäytyy normaalisti. Starttauskin on lyhyt ja pirteä.
            DSC kytkeytyy myös pois päältä kun tuo tulee? En ole tarkistanut asiaa, mutta vimeksi vaikutti siltä.

            Ekalla kerralla kun herjasi niin pisti hiukan pelottamaan montako tonnia saa heti varata korjaamiseen

            Niin ja jääköhän tuosta muistiin joku herja? Ettei sitten katsastuksessa pompsi sieltä ylläreitä. Itsellä kun on diesel niin ei tuota pelkoa ole, mutta tuli vaan mieleen.
            Jättää se vikamuistiin ohjauskulmananturista merkinnän, mutta ei tietoa vaikuttaako se katsastukseen.
            E93 ///M3
            E60 530dA aka M5
            F11 525dA Xdrive
            Tesla model 3 LR MY22

            Comment

            • VESiX
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 407
              • Kehä 1

              #21
              Originally posted by viktor View Post
              DSC kytkeytyy myös pois päältä kun tuo tulee? En ole tarkistanut asiaa, mutta vimeksi vaikutti siltä.
              Kytkeytyy pois. DSC ei voi korjata luisua, kun ei tiedä mihin suuntaan etupyörät osoittaa.

              Originally posted by viktor View Post
              Niin ja jääköhän tuosta muistiin joku herja? Ettei sitten katsastuksessa pompsi sieltä ylläreitä. Itsellä kun on diesel niin ei tuota pelkoa ole, mutta tuli vaan mieleen.
              Herja jää. Osaakohan katsastusmiesten laitteet erotella päästöihin vaikuttavat ja muut ongelmat? Minulla tuli herja termostaatista ja hylky. Sähköinen termostaatti vaikuttaa koneen lämpiämiseen ja ehkä vähän päästöihinkin, mutta silti hylky oli vähän tarpeeton, mutta eihän ne tienneet mikä se koodi oli.

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #22
                ..............
                Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:07.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • 1965HT
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 23
                  • Wallriver

                  #23
                  Originally posted by WarHead View Post
                  Jatketaampa siis OFFTOPIC linjalla.
                  Itellä pari kertaa herjannu aktiivi-ohjausta ja juurinkin tuolla rajojen opetuksella saa ongelman poistumaan. Vilkun palautushan muute ei toimi em. tilanteessa, jännää...?
                  E60-foorumia tutkailleena joku oli vahtanu akun autoon ja vika oli poistunut. Nyt ku vielä löytäs sen linkin... Akku ilmoitteli vanhenemisestaan tuossa muuta vko sitte. Seurataan tilannetta.
                  No joo, akkuhan se sielä kummitteli... Eli liian alhainen lataus vaikka hyvin on startannutkin. Katotaan herjaako vielä kun on akku kunnon latingissa.
                  sigpic

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #24
                    Originally posted by 1965HT View Post
                    No joo, akkuhan se sielä kummitteli... Eli liian alhainen lataus vaikka hyvin on startannutkin. Katotaan herjaako vielä kun on akku kunnon latingissa.
                    Vaihdatitko akun kokonaan ja jos niin koodattiinko uusi järjestelmään vai miten?
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • 1965HT
                      Newbiemmer
                      • Apr 2008
                      • 23
                      • Wallriver

                      #25
                      Originally posted by viktor View Post
                      Vaihdatitko akun kokonaan ja jos niin koodattiinko uusi järjestelmään vai miten?
                      Ladattiin vaan täyteen... Taitaa meillä auton käytössä olla ongelmana se, että ajetaan vaan tosi lyhyttä pätkää.
                      sigpic

                      Comment

                      • Safiiri
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 51
                        • Leivonmäki

                        #26
                        Originally posted by rakentamo View Post
                        Jos nyt jotain kiinnostaa, niin vika oli ratin takana oleva kellojousi sekä johtosarja (yht 450€). Vika selvisi Konalan Autokeskuksessa, jonne pisteet.
                        Mulla antaa vikakoodeja luettaessa seuraavat herjat
                        5EAC A0• 5EAC DSC-sensor twist angel level not plausible
                        5E96 A0• 5E96 DSC-sensor lateral acceleration not plausible

                        Kommentoivat samasta korjaamosta että vika voi olla kellojousessa (~100€) tai ohjais-/pohjayksikössä (~450€), mutta suositus on vaihtaa molemmat sillä viallinen ohjais-/pohjayksikkö käräyttää uuden kellojousen. Pirun tyyris on vaan tuo pohjayksikkö ja jos se turhaan vaihdetaan, niin kannattaisiko vaan kokeilla riskillä ja vaihtaa ensin pelkkä kellojousi.

                        Onko kokemusta kumpi osa tämän DSC vikailmoituksen jälkeen on yleensä hajonnut?

                        Comment

                        Working...
                        X