Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiekkis
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 17
    • Siilinjärvi

    #91
    Onnistuukos tuo ohjelmallinen poistaminen jotenkin "kotikonstein" tyyliin Inpa/Dis/Progman työkaluilla vai onko vietävä ammattilaiselle?
    Kuka noita tekee ja mitä mahtaa kustantaa.

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1575

      #92
      tarvii käydä softaajalla mutka jos kokonaan haluat pois, hienosäätöä voi tehdä dis tai istalla.

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        #93
        Originally posted by tuikku View Post
        .
        Nämä on lambda ohjattuja moottoreita.
        Ne savuttaa juuri tarkalleen sen verran, kun lambda kartoissa on annettu lupa.
        Mitää antureita ei tarvi millään lailla huijata, varmasti ei.
        Aj-tekillä seinäjoella kävin korjauttaan tota oman auton softaa ja sielläkään ei antti tajunnu miks oli muutettu anturiarvoja, sen takia jäi kuulemma huomaamattikin ja vielä yks reissu pitää tehdä kun auto ei parantunu tarpeeks.. entisen omistajan mukaan oli karalan softat tuossa ja oli nyt kenen tahansa tekemät niin päin persettä tehty kuitenki. Kaikkia sellasta kuulemma muuteltu joho ei saa koskea ollenkaan ja teho otettu väärällä lailla...voimaa kyllä oli ehkä jopa enempi ennen, mutta senkin kuulemma saa monella lailla..

        Mutta entä jos esim. Imuilman lämpöanturin lukemama ei ole todellinen niinkuin oman käsityksen mukaan monesti on, että näyttää jotain tyyliin 80c niin miten auto reagoi tähän..mun käsityksen mukaan lisää ainakin naftan kulutusta ja vikakoodia ei tule.. tai jos ilmamäärä ei ole todellinen...omasa oli rikki siten että antoi liian pientä ilmamäärän tietoa koko ajan...autohan ei tätä tiedä mistään eli mitään vikakoodia ei tule..?
        Joskus myös kuullut että lamdan käyttöikä olisi n.160tkm...tai siis sen valmistaja lupaa että pysyy toleransseissa..
        Last edited by Saarikoski; 30-07-2013, 21:25.

        Comment

        • Hiekkis
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 17
          • Siilinjärvi

          #94
          Kokeilinpa ottaa EGR:n pois pelistä jonka jälkeen savutus loppui! Olen ajanut tuon jälkeen joitakin satoja kilometrejä ja ainakaan peileistä ei ole näkynyt savua enää tippaakaan missään tilanteessa vaikka kuinka polkee. Eikä autossa siis ole DPF:ää.

          On kyllä ihme keksintö tuo EGR jos aiheuttaa oikeasti tuollaisen määrän savua ja mukamas vielä vähentää päästöjä

          Erikoista on myös se että vikavalo ei ole vielä syttynyt. Inpa toki näyttää sitä EGR recirculation virhettä mutta sehän ei haittaa. Liekkö tämä yksilö käynyt jossain vaiheessa jollain softapajalla missä tuo vikavalon syttyminen poistettu?

          Ainoa pieni haittapuoli tuosta EGR poistosta on että auto sammuu vähän "rymähtällä" verrattuna aikaisempaan.

          Comment

          • kyveri
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 65

            #95
            Originally posted by Hiekkis View Post
            Kokeilinpa ottaa EGR:n pois pelistä jonka jälkeen savutus loppui! Olen ajanut tuon jälkeen joitakin satoja kilometrejä ja ainakaan peileistä ei ole näkynyt savua enää tippaakaan missään tilanteessa vaikka kuinka polkee. Eikä autossa siis ole DPF:ää.

            On kyllä ihme keksintö tuo EGR jos aiheuttaa oikeasti tuollaisen määrän savua ja mukamas vielä vähentää päästöjä

            Erikoista on myös se että vikavalo ei ole vielä syttynyt. Inpa toki näyttää sitä EGR recirculation virhettä mutta sehän ei haittaa. Liekkö tämä yksilö käynyt jossain vaiheessa jollain softapajalla missä tuo vikavalon syttyminen poistettu?

            Ainoa pieni haittapuoli tuosta EGR poistosta on että auto sammuu vähän "rymähtällä" verrattuna aikaisempaan.


            Mulla muuten moottori rymähtänyt jo monta vuotta veemäisesti kun auton sammuttaa, tiiä sit mistä johtuu!?

            Tulppasitkos alipaineletkun vaiko mitä teit?

            Voisi itsekkin kokeilla tuota, mutta ihmetyttää vaan itsellä, että savutus loppuu kun ottaa tuliterän ilmamassamittarin johdon irti ja auto menee varaohjelmalle..

            Kannattaiskohan moottorinohjausyksikkö ohjelmoida Wetterillä uusiks, kellään tietoa?

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1575

              #96
              onhan massamittarin vaihdon jälkeen kuitattu vanhat adaptaatiot?

              Comment

              • kyveri
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 65

                #97
                Originally posted by ptikkala View Post
                onhan massamittarin vaihdon jälkeen kuitattu vanhat adaptaatiot?
                Ei ole kuitattu, Wetterilläkö tuo pitää tehdä vai onnistuuko muuten(ei vaan kiinnostas Weterille autoa viedä) ja eikös ne arvot "nollaudu" muutaman tuhannen kilsan jälkeenkin?!

                Tuntuu muutenkin, että kaasuun vastaaminen on nopeampaa kun maf-piuha on irti..

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #98
                  Originally posted by kyveri View Post
                  Ei ole kuitattu, Wetterilläkö tuo pitää tehdä vai onnistuuko muuten(ei vaan kiinnostas Weterille autoa viedä) ja eikös ne arvot "nollaudu" muutaman tuhannen kilsan jälkeenkin?!

                  Tuntuu muutenkin, että kaasuun vastaaminen on nopeampaa kun maf-piuha on irti..
                  Ei sitä wetterille tartte viedä. Missäpäin liikut?
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • kyveri
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 65

                    #99
                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Ei sitä wetterille tartte viedä. Missäpäin liikut?
                    Oulussa nytten huomisiltaan asti, muuten Rollossa.. Onko sulla vehkeet tuohon operaatioon, jos niin mulle käy vaikka vielä tänään?

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by kyveri View Post
                      Oulussa nytten huomisiltaan asti, muuten Rollossa.. Onko sulla vehkeet tuohon operaatioon, jos niin mulle käy vaikka vielä tänään?
                      Laitoin privalla yht.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        Nyt korjatulla ohjelmalla ajettu 1000km ja auto ei kunnossa vieläkään. Karstapaskaa kertyy putkeen edelleen ja kickdownilla ohitettaessa pölläyttää saatanallisen mustan pilven takanaajavan silmille edelleen kun takana joitain kymmeniä kilsoja tasasta osakaasuajoa.
                        Suuttimien korjausarvot ok, koneessa ei muuta vikakoodia kun hehkuista, egr ohjelmallisesti poistettu ja dpf pois, ilmanputsari on uus ja imuilmanlämpömittarinkin vaihdoin.. kulutus on litran liikaa eli +130vauhdissa 8l/100km ja satasen vauhdissa 6,5-7..
                        Huvittavaa sinänsä että vanha e60 pelas vähintään yhtä hyvin ilman massamittaria ainoana erona että kulutti litran vähempi ja ei savuttanu missään tilanteessa että peilistä ois huomannu...

                        Comment

                        • Hiekkis
                          Newbiemmer
                          • Jun 2013
                          • 17
                          • Siilinjärvi

                          Voiskohan sulla olla maf rikki? Ite tosiaan tulppasin sen egr:n ja samalla puhdistin maffin crc air sensor cleanerilla. Kulkupuoli parani hieman, kulutus tippui hieman ja savutus loppui.

                          Comment

                          • BemmuW
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 26
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Saarikoski View Post
                            Nyt korjatulla ohjelmalla ajettu 1000km ja auto ei kunnossa vieläkään. Karstapaskaa kertyy putkeen edelleen ja kickdownilla ohitettaessa pölläyttää saatanallisen mustan pilven takanaajavan silmille edelleen kun takana joitain kymmeniä kilsoja tasasta osakaasuajoa.
                            Suuttimien korjausarvot ok, koneessa ei muuta vikakoodia kun hehkuista, egr ohjelmallisesti poistettu ja dpf pois, ilmanputsari on uus ja imuilmanlämpömittarinkin vaihdoin.. kulutus on litran liikaa eli +130vauhdissa 8l/100km ja satasen vauhdissa 6,5-7..
                            Huvittavaa sinänsä että vanha e60 pelas vähintään yhtä hyvin ilman massamittaria ainoana erona että kulutti litran vähempi ja ei savuttanu missään tilanteessa että peilistä ois huomannu...
                            Minulla (530D E60, EURO3) savutus väheni oleellisesti, kun vaihdoin ahtopaineanturin imusarjasta. Ei antanut mitään vikakoodia.

                            Comment

                            • Mikakk
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 80
                              • Ylivieska

                              herätellänpäs vanhaa

                              Elikkä minullaki 530d ilman dpf ja tasakaasuajon jälkeen kun polkasee niin pölläyttää kunnon savut, mutta kun vähä aikaa polkee niin savutus häviää ja tulee taas tasakaasu ajon jälkeen takas. Minkäslaisia ratkasuja on nyt löydetty että savutus lakkaisi? Muuten oma auto pelaa kyllä hienosti ja ei ole ohjelmaa muutettu ja egr on käytössä, eikä anna vikakoodeja mistään.
                              https://m.facebook.com/KeskiKorpiMot...?locale2=fi_FI

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by Mikakk View Post
                                Elikkä minullaki 530d ilman dpf ja tasakaasuajon jälkeen kun polkasee niin pölläyttää kunnon savut, mutta kun vähä aikaa polkee niin savutus häviää ja tulee taas tasakaasu ajon jälkeen takas. Minkäslaisia ratkasuja on nyt löydetty että savutus lakkaisi? Muuten oma auto pelaa kyllä hienosti ja ei ole ohjelmaa muutettu ja egr on käytössä, eikä anna vikakoodeja mistään.
                                Paikat tukossa ja EGR käytössä, tuossa ne syyt savuille.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎