memebuy23buy

E60 530D savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exami
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 986
    • Hyvinkää, Tuusula

    #31
    jos ite teet jonkun patentin niin kompura ja siihen pyörän venttiili systeemi viritelmä kiinni :P ja sillai että saa putken ruuvvattua kiinni siihen ja järjestelmän toiseen päähän jokin tulppa ja ihan kompuralla laittaa ilmaa järjestelmään... ei pitäs paineen laskea..

    kyseisellä tyylillä koitettiin kertaalleen Volvon ahtojärjestelmä.. hieman patentti mutta toimii sitte kannattaa olla jotain öljy / rasva tjms. spray:tä mikäli paine ei pysy sisällä notta voit suihkutella liitoksiin ja nähdä vuottako ilmaa

    Tosin joku firma varmasi tekee sen rahastakin jos viet auton niin ei tarvi itse kehitellä patentteja :P
    sigpic
    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

    Comment

    • Veni
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 29
      • Vihti

      #32
      Pää ihan turvoksissa tuon kiesin kanssa. Enpä olis uskonu näin paljon olevan ongelmia tuon kanssa....
      Nimimerkillä autokauppa häämöttää jo

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #33
        Originally posted by Veni View Post
        Pää ihan turvoksissa tuon kiesin kanssa. Enpä olis uskonu näin paljon olevan ongelmia tuon kanssa....
        Nimimerkillä autokauppa häämöttää jo

        Vaihda bensaan jos savutus ilman partikkelifiltteriä pelottaa


        Kaikki näkemäni BMW:n dieselit ilman partikkelifiltteriä savuttaa ja varmaan kuuluukin savuttaa jos otetaan kunnolla vetoja irti.

        Omakin katiska puskee kyllä ihan reippaasti mustaa kun käsketään tosissaan

        Mm. autodata antaa tuolle -99 530d:lle ohjesavutusarvoksi 2,5.

        Voin huomenna töissä katsoa autodatasta paljonko on annettu tuolle e60 530d -04:lle ohjesavutusarvo niin katsotaan kuuluuko senkin työntää mustaa kun KÄSKETÄÄN...
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • Veni
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 29
          • Vihti

          #34
          Originally posted by casino View Post
          Vaihda bensaan jos savutus ilman partikkelifiltteriä pelottaa


          Kaikki näkemäni BMW:n dieselit ilman partikkelifiltteriä savuttaa ja varmaan kuuluukin savuttaa jos otetaan kunnolla vetoja irti.

          Omakin katiska puskee kyllä ihan reippaasti mustaa kun käsketään tosissaan

          Mm. autodata antaa tuolle -99 530d:lle ohjesavutusarvoksi 2,5.

          Voin huomenna töissä katsoa autodatasta paljonko on annettu tuolle e60 530d -04:lle ohjesavutusarvo niin katsotaan kuuluuko senkin työntää mustaa kun KÄSKETÄÄN...

          Kävi tuokin jo mielessä
          1,5 oli katsastuksessa ollut tuo savutusarvo. Emmä siitä savusta niin välitä vaan siitä että on auton perse koko ajan noessa, sitä saa olla hinkkaamassa koko ajan. Hopeinen auto vielä niin....
          Pitääköhän siihen asentaa jotkut tdi-lookputket alaspäin kun siinä on nyt tuollaiset suorat tarvikekromit.
          Mutta jos sen kuuluu savuttaa tuollai niin ei siinä sitte

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            #35
            diseliin kuuluu savu + alaspäin taitetut putket! 2x 2½":sta sinne vaa... samalla joku kunnolla virtaava putkisto muutenki
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Veni
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 29
              • Vihti

              #36
              [quote=Exami;1243394]diseliin kuuluu savu + alaspäin taitetut putket! 2x 2½":sta sinne vaa... samalla joku kunnolla virtaava putkisto muutenki

              Niin kuuluu, mutta edellisissä rakkineissa ei ole tuollaista määrää savua tullut. Paitsi tietty Hiluxissa lastutuksen jälkeen

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                #37
                Originally posted by Veni View Post
                Kävi tuokin jo mielessä
                1,5 oli katsastuksessa ollut tuo savutusarvo. Emmä siitä savusta niin välitä vaan siitä että on auton perse koko ajan noessa, sitä saa olla hinkkaamassa koko ajan. Hopeinen auto vielä niin....
                Pitääköhän siihen asentaa jotkut tdi-lookputket alaspäin kun siinä on nyt tuollaiset suorat tarvikekromit.
                Mutta jos sen kuuluu savuttaa tuollai niin ei siinä sitte


                Autodata ei anna muuta arvoa autollesi kuin 3,0 max.savuarvot. Laitavaan alaspäin kääntyvät putkenpäät ja sitten vaan WETOJA.....
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • Veni
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 29
                  • Vihti

                  #38
                  Putken päät tilattu, maanantaina asentelen. Katotaan nokeentuuko enää.
                  Vielä kun tuon moottorin tärinän saisi pois niin alkais olla lyönnissä peli.

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #39
                    Originally posted by Veni View Post
                    155tkm. Turbosta kuuluu kyllä kierrosten laskiessa sellainen vaimea bensakoneista tuttu dumbin vihellys(joo tiedän ettei dieselissä ole sellaista mutta ääni muistuttaa sitä). Tuo coolerivika voisi viitata siihen.
                    Savuttaako auto silloin jos cooleri on halki??:think
                    Originally posted by Veni View Post
                    Eipä ole testattu mutta tuo voisi olla kyllä ihan järkeen käypä selitys tuolla savulle ja äänelle.
                    Pitääpä tutkia liitokset...

                    Edit: Tutkittu on. Tai siis sen mitä pellin alta pystyy toteamaan. Tossa coolerin jälkeen ylöstulevassa putkessa on joku anturi. Sen ympäristö on ihan nokinen eli vuotaisko siitä? Vaikuttaako tuo sitten niin paljon?
                    Jos cuuleri vuotaa se auto savuttaa kun se ei ahda tarkeeksi ku ne ilmat painuu pihalle. Kait ne jollain saa livedataa luettua että nouseeko ne ahdot tarpeeksi. Monestikkaan se ei hirveästi tehoon vaikuta mutta savuttaa.
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • Veni
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 29
                      • Vihti

                      #40
                      Vielä pari ongelmaa kun ratkaistaan niin autohan on helmi.
                      Eli tuo savutus ilmeisesti tulee vuotavasta paineputkistosta. Tuo anturi cuulerin jälkeen ennen imusarjaa on aika mustana noesta eli vuotoa varmaan siinä lähettyvillä. Toivottavasti tämä lopettaa kärytyksen.

                      Toinen on tuo ravistus 1000rpm kohdalla. Tulee myös tyhjäkäynnillä eli ei mitään kardaaniin viittaavaa.
                      Olisko ideoita?

                      Comment

                      • Exami
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 986
                        • Hyvinkää, Tuusula

                        #41
                        no... konepelti tyhjäkäynnillä auki.. täristääkö kone ns samaa tahtia kuin kori? ... diseleissä aina vähän ongelmana tuo täristys.. mutta moottorin tukikumit kuluneet tjms. ni pääsee vähän vapaammin heilumaan.. eipä muuta oikeen tule mieleen tosin en tiedä kuinka tuo tärinä tulee omassa E39 530d:ssä ainekaan itse juurikaan tärinöitä huomannut.. toki tottumukset vaihtelee kaikilla..
                        sigpic
                        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                        Comment

                        • Veni
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 29
                          • Vihti

                          #42
                          Originally posted by Exami View Post
                          no... konepelti tyhjäkäynnillä auki.. täristääkö kone ns samaa tahtia kuin kori? ... diseleissä aina vähän ongelmana tuo täristys.. mutta moottorin tukikumit kuluneet tjms. ni pääsee vähän vapaammin heilumaan.. eipä muuta oikeen tule mieleen tosin en tiedä kuinka tuo tärinä tulee omassa E39 530d:ssä ainekaan itse juurikaan tärinöitä huomannut.. toki tottumukset vaihtelee kaikilla..
                          Ei se tyhjäkäynnillä tärise. Vasta tonnissa alkaa hirvee vatkaus, tuntuu penkissä asti.
                          Kumeja epäilen itsekin, mutta voiko ne olla loppu jo 150tkm jälkeen?? Jotenkin haisee että kaikki kilsat ei olisi mittarissa.
                          Broidin 530d E61 ja saman ikäinen samoilla kilsoilla ei tärise, ei sitten vähääkään.
                          Jatketaan rahan hukkaamista, sitähän tehään joka päivä kolmessa vuorossa ympäri maata

                          Comment

                          • Veni
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 29
                            • Vihti

                            #43
                            Päivitystä taas. Tilasin tänään Laakkoselta uuden paineputken coolerilta imusarjalle, 177€
                            Asennus vasta ensi viikon perjantaina. Toivottavasti heittävät tunnissa, muuten menee taas omat ja varastetut.
                            Jospa savutus loppuisi nyt.

                            Comment

                            • Masatus
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 867
                              • Haukipudas

                              #44
                              Pahoittelen menee lievästi ohi aiheen mutta, onko partikkelifiltterillä (onko toisella nimellä dieselhiukkassuodatin) vaikutusta lastustukseen? Aikaisempien viestien perustella savuttais vähemmän mutta kuristaako tehoja mahdollisesti tai voiko rikkoontua tai muuta vastaavaa, entä onko näitä 530d:itä tehty ilman suodatinta 3/2004 jälkeen.
                              Ja mikä on filtterin kestoikä jos sellaista on bmw ilmoittanut ja mitä uusi maksaa.
                              Kun auto on haussa niin ajattelin että onko mitään hyvää syytä karsia noita filtterittömiä pois listasta.
                              Last edited by Masatus; 30-05-2008, 16:49.

                              Comment

                              • Ruube
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 41

                                #45
                                Originally posted by Masatus View Post
                                Pahoittelen menee lievästi ohi aiheen mutta, onko partikkelifiltterillä (onko toisella nimellä dieselhiukkassuodatin) vaikutusta lastustukseen? Aikaisempien viestien perustella savuttais vähemmän mutta kuristaako tehoja mahdollisesti tai voiko rikkoontua tai muuta vastaavaa, entä onko näitä 530d:itä tehty ilman suodatinta 3/2004 jälkeen.
                                Ja mikä on filtterin kestoikä jos sellaista on bmw ilmoittanut ja mitä uusi maksaa.
                                Kun auto on haussa niin ajattelin että onko mitään hyvää syytä karsia noita filtterittömiä pois listasta.
                                Filtteri kestää noin 200tkm. Jos se alkaa ahdistaa virtauksia, saa sen nakattua mäkeen.

                                Tässä pari lukemisen arvoista linkkiä.



                                _____________
                                Z4

                                Comment

                                Working...
                                X