Originally posted by GuGi_
View Post
E60/61 530d/535d kulutus!?
Collapse
X
-
Originally posted by hj325hml View PostKyllä minäkin liputan normaalin puolesta, itsellä oli aikasemmin 530da lci softalla ilman hiukkasloukkua, työmatka 11km ja lämpöisestä tallista käyntiin ja kylmänä töistä, ajo maalla, mutta niin lyhyt matka että nosti keskikulusta noin 2l tankillisella versus pitempi reissu ilman käynnistelyitä. Eli pelkkää nurkkajoa ja lyhyttä menis kympin, puhdasta maantietä putkeen 6l ja nuo yhdessä niin aikailla sen kahdeksan vei tankkausvälillä.
Nykyisessä e70 30d:ssä sama suhde mutta kulutukset noin litran enemmän, tosin vakio ja dpf paikallaan.
Kesällä itsellä ainakin kulutus tippui tuolla ajolla, vanteet maltilliset, ilmastointi tasaa mutta kyllä kylmät kelit ja lyhuet matkat syö jäteöljyä.Originally posted by Control^ View PostOkei kiitos tästä infosta, unohdanpi sitten koko asian nytten ja joskus kesällä vaikka katon sitten tilanteen taastai jos tulisi enempi matka ajoa niin näkee siitäki sitten, et tasoittaako se kulutusta.
Pohjoisen reissulla joulun aikaan (n.2500km) keskikulutus 6,4l/100km, vaikka auto kattoa myöten täynnä (4 henkilöä, saksanpaimenkoira ja tavarat) + boxi katolla. Keskinopeuskin matkalla karvan alle 100km/h (mennessä 99,7km/h ja tullessa 98,2km/h).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hj325hml View PostKyllä minäkin liputan normaalin puolesta, itsellä oli aikasemmin 530da lci softalla ilman hiukkasloukkua, työmatka 11km ja lämpöisestä tallista käyntiin ja kylmänä töistä, ajo maalla, mutta niin lyhyt matka että nosti keskikulusta noin 2l tankillisella versus pitempi reissu ilman käynnistelyitä. Eli pelkkää nurkkajoa ja lyhyttä menis kympin, puhdasta maantietä putkeen 6l ja nuo yhdessä niin aikailla sen kahdeksan vei tankkausvälillä.
Nykyisessä e70 30d:ssä sama suhde mutta kulutukset noin litran enemmän, tosin vakio ja dpf paikallaan.
Kesällä itsellä ainakin kulutus tippui tuolla ajolla, vanteet maltilliset, ilmastointi tasaa mutta kyllä kylmät kelit ja lyhuet matkat syö jäteöljyä.tai jos tulisi enempi matka ajoa niin näkee siitäki sitten, et tasoittaako se kulutusta.
Leave a comment:
-
-
Kyllä minäkin liputan normaalin puolesta, itsellä oli aikasemmin 530da lci softalla ilman hiukkasloukkua, työmatka 11km ja lämpöisestä tallista käyntiin ja kylmänä töistä, ajo maalla, mutta niin lyhyt matka että nosti keskikulusta noin 2l tankillisella versus pitempi reissu ilman käynnistelyitä. Eli pelkkää nurkkajoa ja lyhyttä menis kympin, puhdasta maantietä putkeen 6l ja nuo yhdessä niin aikailla sen kahdeksan vei tankkausvälillä.
Nykyisessä e70 30d:ssä sama suhde mutta kulutukset noin litran enemmän, tosin vakio ja dpf paikallaan.
Kesällä itsellä ainakin kulutus tippui tuolla ajolla, vanteet maltilliset, ilmastointi tasaa mutta kyllä kylmät kelit ja lyhuet matkat syö jäteöljyä.
Leave a comment:
-
-
Autossa kaikki kunnossa! Ei ainakaan mitään vakavempaa. Eli kyllä se kulutus nyt sit vaan on vähän korkeampaa ku joskus oli, mutta kuitenkin varmasti ihan asiaan kuuluvaaPitää josain vaiheessa vähän laskelmallisesti katsoa paljon se kulutus on, niin siitä näkee sitten totuuden. Varmaan sitten ku se on jatkuvasti yli 12L/100km, niin pitää uudellee huolestua.
Ahtopaine anturi antanu nyt tasaisesti vikakoodia, niin se on sielä rikki kylläkin, joka mahdollisesti vähän tuottanu semmoista oloa, että välillä pitää polkea autoa enemmän (mitä ihmettelin toisessa topicissa, ei reagoi kaasuun yhtä herkästi), joka nyt sit taas voi maybe johtaa siihen et autoa pitääkin polkea enemmän, jos ei turbot ole osannu sit toimia kunnolla tai miten sen sanois.
Minä en tiedä :think
Leave a comment:
-
-
Jaajaa enpä tiennyt. Mutta toisaalta, kuka laittaisikaan muuta kuin automaatin kun kyse on kuitenkin perheautosta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by revote View PostMinä en usko että näin raskas auto vie pelkällä kapunkiajolla 7l/100km. Kun keveämmätkään ja uudemmatkaan eivät välttämättä vie. Varsinkaan kun valmistaja ilmoittaa että kaupunkiajossa menee päälle 10 sataselle. Viritys ei voi laskea kulutusta yli 3l satoselle. Hannu taitaa lämmittää autoaan ennen starttia?
Onko sulla muuten automaatti vai manuaali? Mulla on tomaatti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cunttory View PostMinusta tuo on täysin normaali kulutus kertomasi ajon mukaan. Kylmäkäynnistys ja paikallaan pyöritys, niin varmasti +10 on kulutus. 7 minuutin ajolla auto ei ehdi lämmetä edes normilämpöihin.Tuohon aikaisempaaan kommenttiini kirjottelinki sit jo enempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by revote View PostMinä en usko että näin raskas auto vie pelkällä kapunkiajolla 7l/100km. Kun keveämmätkään ja uudemmatkaan eivät välttämättä vie. Varsinkaan kun valmistaja ilmoittaa että kaupunkiajossa menee päälle 10 sataselle. Viritys ei voi laskea kulutusta yli 3l satoselle. Hannu taitaa lämmittää autoaan ennen starttia?
Onko sulla muuten automaatti vai manuaali? Mulla on tomaatti.Mutta se ei tähän topiccii kuulu. Mhmm totta turiset! Ehkä minun ajomatkat ovat vaan sen verran muuttunu ja talvi siihen päälle, että nyt jotenkin säikyn asiaa sitten. Takertunu siihen, että veisi sen 8-9L satasella kaupunkiajossa (muistaakseni valmistaja tai moni ihminen ainaki ilmottelee just sen palttirallaa 8.3L/100km kaupungiajokulutukseksi?).
Voipi olla et hannu lämmittelee ja jos vähäänkään pidempää ajaa ku minä... mun työ matka on siis semmone et se kannattais pyöräillä... ruuhkaa ja liikenne valoja ja pieni pätkä 70km/h tietä kylmällä koneella -> Varma kulutuksen nostaja.
Takaraivossa on liian pinttyny pelko, että kohta jotain hajoaaNo jos ei huomenna vikakoodeja löydy, niin asia jääkööt tähän ja eiköhän se ole sit ihan normaalia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Control^ View Post
Alku aikoina kun seurailin kulutusta, niin hmm nojoo pitää ottaa huomioon, että silloin ajoin huomattavasti enemmän työajoa ympäri suomen, mutta 7.8L-8.3L/100km (ajotietokoneen mukaan) on ollut keskikulutus pitkään.
Juuri tätä kirjottaessa muistin, että tuossa ku ensilumet tuli ja siinä paikkeilla, keskikulutus pomppasi yli 12L/100km täälä kaupungissa, eikä ollu mitään sen suurempaa leikkimistä autolla silloinkaan, vaan ihan luistonesto päällä silloinki tuli enimmikseen ajettua. Auto ei ole lämmityksessä valitettavsti ja aamuisin yleensä yhden tupakan verran annan auton lämmetä tyhjäkäynnillä ennenkuin lähden liikkeelle.
Huomenna taas vikakoodit tosiaan ja lämmöntarkastuksen ajattelin vaan näin ennakkoon tiedustella, että oisko täältä saatavilla jotain hyviä vinkkejä mitä muuta sitten katsoa. Koska ohan se kulutus hivenen suurempi kuin mitä odottaisi. Viime viikolla ku nollasin mittauksen, niin jo tyhjäkäynnillä auton kulutus oli melkein heti alusta 9L/100km ja paikoillaain seistessä se vaan jatkoi kipuamista ylemmäs.
Leave a comment:
-
-
Minä en usko että näin raskas auto vie pelkällä kapunkiajolla 7l/100km. Kun keveämmätkään ja uudemmatkaan eivät välttämättä vie. Varsinkaan kun valmistaja ilmoittaa että kaupunkiajossa menee päälle 10 sataselle. Viritys ei voi laskea kulutusta yli 3l satoselle. Hannu taitaa lämmittää autoaan ennen starttia?
Onko sulla muuten automaatti vai manuaali? Mulla on tomaatti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by revote View PostTuskin se nyt ihan poskellaan on, luin jostain vastikään että orggis kunnossa kaupungissa vie päälle 10l sataselle?
Mulla vie tuon saman minkä sulla, puhdasta kaupunkipyörittelyä, 18" orggis valssit orggis koon kumeilla ja ajotietokoneen mukaan. En ole koskaan itse laskenut kulutusta.
Ja mullakin on DPF poistettu ja virisoftaa koneessa, kysyin hannuE60:ltä ja hän sanoi, että täälä kaupunki ajossa kulutus on noin 7L/100km pintaa. Mut joo, siis tuskin ihan poskellaan, mut ehkä hivenen
Säki varmaan aika paljon vielä päästelly, ku on auto viimeinki kunnossa ja virit kehissä
Ja joo, en ole minäkään laskenu. Tyhjäks se tankki kuitenki menee...
Originally posted by Cunttory View PostKerrohan tarkemmin paljonko kulutus on nyt ja paljonko oli aiemmin kaupunkiajossa nimenomaan. Pidätkö autoa lämmityksessä?
Juuri tätä kirjottaessa muistin, että tuossa ku ensilumet tuli ja siinä paikkeilla, keskikulutus pomppasi yli 12L/100km täälä kaupungissa, eikä ollu mitään sen suurempaa leikkimistä autolla silloinkaan, vaan ihan luistonesto päällä silloinki tuli enimmikseen ajettua. Auto ei ole lämmityksessä valitettavsti ja aamuisin yleensä yhden tupakan verran annan auton lämmetä tyhjäkäynnillä ennenkuin lähden liikkeelle.
Huomenna taas vikakoodit tosiaan ja lämmöntarkastuksen ajattelin vaan näin ennakkoon tiedustella, että oisko täältä saatavilla jotain hyviä vinkkejä mitä muuta sitten katsoa. Koska ohan se kulutus hivenen suurempi kuin mitä odottaisi. Viime viikolla ku nollasin mittauksen, niin jo tyhjäkäynnillä auton kulutus oli melkein heti alusta 9L/100km ja paikoillaain seistessä se vaan jatkoi kipuamista ylemmäs.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Control^ View PostHellurei,
Mulla on tätä nykyään alkanu oleen keskikulutus reippaasti yli 10L/100km. Tällä hetkellä noin 100km ajoa takana ihan keskustassa pääkaupunkiseudulla, sisältää paljon lyhyitä matkoja mm. aamuisin kylmällä koneella 7min matka duuniin. En kaahaile paljoa, ei huvita, mutta auto on kyllä ohjelmoitu, että kait sitä välillä tulee polkastua vähän reippaammin. Se on jo fakta minulle, että tämä on parisen litraa liian kova kulutus melkeinpi, mutta pitääkö tästä vielä huolestua? :think Matka ajossa se kulutus on kyllä siinä 6L/100km paikkeilla, normaalia alempi, kiitos ohjelmoinnin.
Mistäköhän kaikesta tämmyinen voi johtua, että voisi vähän alkaa diagnisoimaan vikoja... silleen palttirallaa. Koneen lämmöt pitää ainaki kattoa, että jos termarit ei ois kunnossa eikä nosta lämpöjä tarpeeksi, niin se selittäisi osittain asian mitä olen ymmärtänyt. Huomenna ois huoltoa tiedossa muutenki alipaineletkujen vaihtoa jne. niin oisi samalla sitten hyvä vaihtaa muutakin tarvittaessa. Viime viikolla ei vikakoodeissa näkyny mitää ihmeempää, mutta kuluts on kyllä jo olu vähä pidempää tämmyistä suuremman puoleista.
EDIT: Autona tosiaan ohjelmoitu 535D vm. -08. Talvikiekot ovat 18 tuumaset jotkut ihan perus kumeilla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: