Originally posted by GuGi_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d/535d kulutus!?
Collapse
X
-
Originally posted by revote View PostMinä en usko että näin raskas auto vie pelkällä kapunkiajolla 7l/100km. Kun keveämmätkään ja uudemmatkaan eivät välttämättä vie. Varsinkaan kun valmistaja ilmoittaa että kaupunkiajossa menee päälle 10 sataselle. Viritys ei voi laskea kulutusta yli 3l satoselle. Hannu taitaa lämmittää autoaan ennen starttia?
Onko sulla muuten automaatti vai manuaali? Mulla on tomaatti.
Auton tietokoneen mukaan mulla ei ole koskaan ollut kulutus yli 8l/100km. Kun on mitannut tankillisen kulutuksen aina kerralla.
Matka-ajossa pääsee 6l pintaan ja kaupungissa reilu 7l/100km.
Samalla koneella, mutta ei ohjelmoitu X5 vie vajaa 9l/100km. Sekalaisessa ajossa.
Toki lähden yleensä aina lämpimästä tallista
Ohjelmoinnin jälkeen E60.ssä saattoi kulutus jopa hiukan laskea verrattuna ei ohjelmoituun.
-Hannu-Last edited by HannuE60; 12-03-2015, 14:43.[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Miten voi olla mahdollista jos valmistaja ilmoittaa kaksinumeroisia lukemia? Espookin on ihan oikea kaupunki, ei mikää Kuusamo-tyyppinen taajama.
Oletko koskaan mitannut todellista kulutusta?
Sori minun vaan on vaikea uskoa tuota, esimerkkinä edellinen 2.0CDTI Insignia vie sekin kympin pintaan kaupunkiajossa.
Edit: sitten on minullakin tässä louskussa jotain isoa vikaa kun Vaasasa nurkka-ajossa vie yli kympin. Ja on lämmityksessä aamuisin.
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View PostAuton tietokoneen mukaan mulla ei ole koskaan ollut kulutus yli 8l/100km. Kun on mitannut tankillisen kulutuksen aina kerralla.
Matka-ajossa pääsee 6l pintaan ja kaupungissa reilu 7l/100km.
Samalla koneella, mutta ei ohjelmoitu X5 vie vajaa 9l/100km. Sekalaisessa ajossa.
Toki lähden yleensä aina lämpimästä tallista
Ohjelmoinnin jälkeen E60.ssä saattoi kulutus jopa hiukan laskea verrattuna ei ohjelmoituun.
-Hannu-
Millaisella keskinopeudella nuo 7 litran kulutukset ovat? En oikein usko 7 litran kaupunki kulutuksiin.. Sen uskon, että tankillisen keskikulutus on noin 7 litraa/100km jos vain käydään kaupungissa.. mutta jos auto on oikeassa kaupunkiajossa ollaan 10 litran tuntumassa lähes väkisin..:thinkGelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!
Comment
-
-
Originally posted by tecro View PostMillaisella keskinopeudella nuo 7 litran kulutukset ovat? En oikein usko 7 litran kaupunki kulutuksiin.. Sen uskon, että tankillisen keskikulutus on noin 7 litraa/100km jos vain käydään kaupungissa.. mutta jos auto on oikeassa kaupunkiajossa ollaan 10 litran tuntumassa lähes väkisin..:think
Ok asun Espoossa, onhan sekin kaupunki, mutta kehäteitä käytetään paljon, muuten taajama-ajoa.
Tuon tietokoneen antaman lukeman tarkkuudesta voi tietenkin väitellä, se taas on asia erikseen.
-Hannu-[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Sivusta olen hiukan seurannu tätä kulutus keskustelua ja täytyy nyt sanoa oma mielipide.
On aivan turha esittää täällä mitään tietokoneen ilmoittamia kulutus lukemia todellisina toteutuneina kulutuksina. Aiheuttaa vain turhaa vääntöä. Asia on toinen jos on viitsitty laskea oikea lukema tankkauksesta ja kilometreistä. Väitän että yhdenkään tietokoneen ilmoittama lukema ei ole sama kuin todellinen kulutus. Toki sen voi saada näyttään suht oikein, jos jo vanhan E39 kulutusmittarinkin pystyy säätämään aika tarkaksi niin miksei myös paljon uudempaakin saa tarkaksi. Tämä siis oletus, itsehän ajelen vielä vanhemmalla mainitulla.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostSivusta olen hiukan seurannu tätä kulutus keskustelua ja täytyy nyt sanoa oma mielipide.
On aivan turha esittää täällä mitään tietokoneen ilmoittamia kulutus lukemia todellisina toteutuneina kulutuksina. Aiheuttaa vain turhaa vääntöä. Asia on toinen jos on viitsitty laskea oikea lukema tankkauksesta ja kilometreistä. Väitän että yhdenkään tietokoneen ilmoittama lukema ei ole sama kuin todellinen kulutus. Toki sen voi saada näyttään suht oikein, jos jo vanhan E39 kulutusmittarinkin pystyy säätämään aika tarkaksi niin miksei myös paljon uudempaakin saa tarkaksi. Tämä siis oletus, itsehän ajelen vielä vanhemmalla mainitulla.
Mulla on puhelimen softan laskema kulutus väliltä 17.10 - 7.3.
6014km, 562L, 1,293€/L, 8,94L/100km ajotieturin keskinopeus näyttää n.50Km/h, orkkis-webastolla lämmityksessä molempiin suuntiin, termarit kunnossa.
12/04 E61, 530Da, 225/55/16 kesärenkaat, 215/55/16 kitkat talveksi.
Ajo on arkisin 25Km/suunta työmatkaa, josta n.10Km motaria, viikonloppuisin nurkkapyöritystä.
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View PostViimeisimmästä nollauksesta 7,3l, 40,8km/h keskinopeudella.
Ok asun Espoossa, onhan sekin kaupunki, mutta kehäteitä käytetään paljon, muuten taajama-ajoa.
Tuon tietokoneen antaman lukeman tarkkuudesta voi tietenkin väitellä, se taas on asia erikseen.
-Hannu-
Kymmenen vuoden aikana ei ole saatu mitään yhteisymmärrystä näistä kulutuskeskusteluista. Tosiaan jos keskinopeutta ei ilmoiteta ja ajotietokoneen kulutuksia vertaillaan, niin vääntö on loputon.
Tulee aina eräs radiomainos mieleen, "meiän isä juo enemmän kuin teiän isä...." tjsp.
...aika hyvin sen ajotietokoneen saa näyttämään oikein kun kalibroi, viime tankilla desilleen sama kuin laskemalla (e90)Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Minun autoni 530dA pre -lci, E61. Kesällä kun maantie moottoritie ajoa vähintään 70%, arvelisin, oli pitkän aikavälin keskikulutus 7,8l. Nyt talvella tuo nousi jopa 8,1l. En ole nollaillut välillä. N. 18tkm menty nollaamatta. Talvella kaupunkiajoa veikkaisin 80% minimissään, ja lyhyttä ajoa... Juuri sitä mikä ei sovi dieselille.
Keskinopeus nyt 40,2 km/h. Kesällä oli aika paljon 50-60 km/h välillä.
Keskikulutustiedot aika lähellä sitä minkä voi laskea trippimittarista ja tankkauksista. Oletan että oikea keskikulutus on nyt 9-10 l/100km, ja selittää miksi keskikulutus noussut 0,3l/100 km.
Ajan lähiviikkoina vielä varmitteeksi Forten dpf cliiner ja parit muut litkut läpi, niin kuin ennakkotoimenpiteenä, katsotaan tippuuko kulutus....
Antti
Comment
-
-
Ajan lähiviikkoina vielä varmitteeksi Forten dpf cliiner ja parit muut litkut läpi, niin kuin ennakkotoimenpiteenä, katsotaan tippuuko kulutus....
Pointti tässä on teoria, ei auto
Comment
-
-
Kaupunkiajoakin on niin monenlaista. Itse olen saanut varmaan pienimmät kulutukset pääkaupunkiseudun "kaupunkiajossa". Käytännössä olen ajanut ruuhkattomassa letkassa kehiä pitkin 70-80 km/h. Siihen kun ynnätään reitin alun ja lopun liikennevalot, niin keskinopeus tuosta puolet ja kulutus pieni. Sitten kun lähtee syöttämään tsadin keskustaan, niin keskinopeus tippuu 50% ja kulutus nousee 50%. Kaupunkiajoa sekin, mutta tyystin erilaista.
Comment
-
-
Sigun autossa keskinopeudella 69km/h 6.0l/100km ajotietokoneen kulutus, todellinen kulutus n. 7l/100km.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Nyt moottorie+maantie sekakukutus 2006 530DA:ssa 6,7-6,8 l/100 km. Pyörien suuntaus ja paremmat rengaspaineet auttoivat vissiin. Alustan osia vaihdettu.
Kaupunkiajo on sitten oma lukunsa... 9 -10l tms.
Pönttö on paikallaan ei softattu auto. Niin ja dpf cliineri ja turbo cliineri Fortelta ajettu läpi.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSigun autossa keskinopeudella 69km/h 6.0l/100km ajotietokoneen kulutus, todellinen kulutus n. 7l/100km.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment