E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KKBimmer
    replied
    Tuntuu olevan samaa vikaa liikenteessä muillakin. Itse ajelin vian ollessa päällä muutaman viikon ja sitten oli pakko tehdä jotain. Ensin purin pois oikean takasisälokarin ja sen jälkeen suojamuovin lokarin takapuolelta puskurin alta. Irroitin kompressorin imuletkun ja totesin sen olevan täysin ehjä.
    Itselläni vika oli toisen puolen liian hidas nousu. Tutkin ko. kompuraa ja syöttö kulkee jonkinlaisen venttiilin kautta, joka jakaa paineen molemmille jousikumeille. Vaihtoehtoina siis tuotto liian pieni tai paineen jako jousien kesken väärin. (Tietenkin rikkinäinen jousikumipalje voi aiheuttaa vastaavaa, mutta seurataan.)
    Koska imuletku oli ehjä, vaihdoin suodattimen imun päässä ja suihkutin pienen määrän aseöljyä (varmaankin kompressoriin tarkoitettua öljyä on myös olemassa) kompuran imuun. Muutaman päivän ajan level control fault/failure tuli tauluun, mutta sittemmin hävisi ja on pysynyt poissa jo ainakin kuukauden. Jos tilanne pysyy tällaisena, uskoisin vian olevan venttiilissä, joka ohjaa painetta takajousien kesken.
    Eli pienen herkistelyn seurauksena venttiili liikkuu, kuten pitää, ja takapää pelaa taas.

    Leave a comment:


  • Whistler
    replied
    Laitetaan tähänkin ketjuun kun oli tuolla jossakin toisessa ketjussa vähän OT:nä.

    Eli mulla noin kuukauden vanha E61 '04 530 dA jossa ollut ilmavaivoja (level control failure), mutta ei mitään ulkoisesti havaittavaa vikaa ajo-ominaisuuksissa/perän asennossa. Tuo herja oli mulle ehkä noin kerran viikossa tullut (tosin viime viikolla tuli kyllä melkein päivittäin). Aikaisemmin vain huollossa olivat kuittailleet tuon vika-ilmoituksen pois ja sanoivat vain että herja johtuu siitä että perän taso ei nouse tarpeeksi nopeasti.

    No nyt sitten viimein eilen tekivät jotakin muuta kuin valohoitoa. Eli tuonne vaihdettiin "huohotinletku" (huoltoneuvoja ei osannut oikein hyvin selittää kyllä mikä osa se oikeasti oli). Sanoi että sellainen kumiletku jossa joku mokkula päässä. Kun katsoin tuota Majorin linkkiä niin siellä taitaa juurikin osa no 9 (tai sitten 8 / 8+9) olla se joka vaihdettiin. Siinä on kuulemma tukkeutumista ollut. Osan hinta oli 47 EUR (tosin mulle nyt on yks ja sama mitä korjaus maksaa kun menee vielä myyjäliikkeen piikkin tuon vian korjaukset).

    No ei se ainakaan tänä aamuna herjannut, eli tarkkaillaan tilannetta ja toivotaan että vika oli tuossa.

    ... jaahas tuota threadiä kun lueskelin niin taitaa olla pajalle asiaa taas piakkoin http://www.btcf.fi/forum/showthread....ontrol+failure

    Ja TROCK tuossa linkissä siitä releestä http://www.btcf.fi/forum/showthread....ontrol+failure
    Last edited by Whistler; 09-10-2009, 07:18. Reason: Tarkennuksia

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Joskus aiemmminkin vilahtanut tuo tasonsäädön merkkivalo, mutta tänään härpätin teki sen kolmesti. Eli tarttis varmaan tehdä jotain!

    Joku tässä kyseli kuvaa, mistä tuo edellä puhuttu letku näkyisi. Löytyyköhän sellaista? Näkyykö se MajorDraken linkissä?

    Sitten muistelen sellaista, että joku olisi täällä joskus jutellut jostain huokeasta releestä, joka liittyy tasonsäätöön, ja joka olisi ollut syypää näihin ongelmiin. En löydä threadia nyt mistään, joten voiko joku auttaa, mistähän vehkeestä tässä olikaan kyse.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Wäinö View Post
    Olisiko kellään heittää valokuvaa tms. josta näkyisi tuo kyseinen imuletku ? ---> osaisi kenties vilkaista minkälaisessa kunnossa se oikein on ...
    Kai se joku näistä on?

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=33&fg=50

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Ei siitä voi erehtyä. Kotelo auki ja katsot pumppua. Siihen tulee vain yksi sellainen reilu sentin paksuinen musta letku.

    Leave a comment:


  • Wäinö
    replied
    Originally posted by Senkka View Post
    Rikkoutumisen syyksi paljastui pumpun imuputken murtuminen ja paskan pääsy pumpun sisälle. Vaihtakaa nyt ihmeessä kaikki joilla ilmajouset on takana tuo imuputki. Karmeasta materiaalista tehty. Tilalle kannattaa käydä ostamassa etolasta uretaaniletkua 7mm 50 cm pätkä. Vaihtotyöhön menee nosturilla varmaan noin puoli tuntia.
    Olisiko kellään heittää valokuvaa tms. josta näkyisi tuo kyseinen imuletku ? ---> osaisi kenties vilkaista minkälaisessa kunnossa se oikein on ...

    Leave a comment:


  • Wese
    replied
    Originally posted by isod View Post
    Samaa tekee, mutta mulla se toimii ? Sammutus ja herja häviää. Autona oli E61 -04.



    Tohon vähän lisää ja olisi saanut kokonaan uuden alustan.
    Vaihda äkkiä tuo imupuolen letku ennenku on koko pumppu paskana. Nimim. "kokemusta on", (pumpunvaihdosta siis, ei letkusta... Touhutonnihan sinne livahti, BMW-service kiittää)

    -W-

    Leave a comment:


  • Senkka
    replied
    Nyt on pumppu vaihdettu. Aikaa meni vaihtotyöhön noin tunti. Kiitos buksinille osasta, toimii mainiosti. Selvittiin onneksi vähän halvemmalla kuin luulin.

    Rikkoutumisen syyksi paljastui pumpun imuputken murtuminen ja paskan pääsy pumpun sisälle. Vaihtakaa nyt ihmeessä kaikki joilla ilmajouset on takana tuo imuputki. Karmeasta materiaalista tehty. Tilalle kannattaa käydä ostamassa etolasta uretaaniletkua 7mm 50 cm pätkä. Vaihtotyöhön menee nosturilla varmaan noin puoli tuntia.

    Kolina muuten tuli pumpun äänieristeestä, joka oli pakkasella jäätynyt. Pumppu kun pääsee heilumaan aika reippaasti, varsinkin jos on rikki menossa.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Samaa tekee, mutta mulla se toimii ? Sammutus ja herja häviää. Autona oli E61 -04.

    Originally posted by Zao View Post
    Peränsäädön pumppu paskana, vaihtoon meni, venttilejä ei voi kuulemma vaihtaa, vaan koko pumppu uusittava, joten töineen menee tasaraha eli tonni.
    Tohon vähän lisää ja olisi saanut kokonaan uuden alustan.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Buksin-1 varmaan voi auttaa.

    Vika on yleensä siinä letkussa, se murtuu, laskee paskat sisään ja rikkoo pumpun.

    Leave a comment:


  • Senkka
    replied
    Originally posted by Zao View Post
    Peränsäädön pumppu paskana, vaihtoon meni, venttilejä ei voi kuulemma vaihtaa, vaan koko pumppu uusittava, joten töineen menee tasaraha eli tonni.
    Mulla herjaa tota level control failurea ja lisäksi jotain pauketta kuuluu perästä puoli minuuttia kun auton käynnistää (joskus sammutuksen jälkeenkin). Eli ilmeisesti peränsäädön pumppu rikki? Autona e60 535d.

    Saako tuota pumppua mistään halvemmalla. Tonni kuulostaa suolaiselta hinnalta.

    Leave a comment:


  • Zao
    replied
    Peränsäädön pumppu paskana, vaihtoon meni, venttilejä ei voi kuulemma vaihtaa, vaan koko pumppu uusittava, joten töineen menee tasaraha eli tonni.

    Leave a comment:


  • soldia
    replied
    Editoitu. Delattu. Tms..
    Last edited by soldia; 08-01-2009, 00:49.

    Leave a comment:


  • e61_525d_2005
    replied
    Minulla sama ongelma. Menin vaihtamaan anturit (á 70,-e), mutta ei auttanut. Vikakoodi vilkkuu edelleen silloin tällöin, mutta se tulee aina puolen minutin sisällä auton käynnistyksestä.

    Leave a comment:


  • Zao
    started a topic E61 level control system failure

    E61 level control system failure

    eli tommonen viesti tulee silloin tällöin näyttöön, peränsäädön vikakoodi. Tulee vaikka auto olisi suorassakin, joten ei ilmoita aina, jos olisi vinossakin. Onko kellään fiksummalla tietoa, mistä tämä voisi johtua, vai kiikutanko suoraan merkkihuoltoon. Auto on siis E61.
    Last edited by Leka; 25-03-2010, 09:16.
Working...
X