eli tommonen viesti tulee silloin tällöin näyttöön, peränsäädön vikakoodi. Tulee vaikka auto olisi suorassakin, joten ei ilmoita aina, jos olisi vinossakin. Onko kellään fiksummalla tietoa, mistä tämä voisi johtua, vai kiikutanko suoraan merkkihuoltoon. Auto on siis E61.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Originally posted by Zao View PostPeränsäädön pumppu paskana, vaihtoon meni, venttilejä ei voi kuulemma vaihtaa, vaan koko pumppu uusittava, joten töineen menee tasaraha eli tonni.
Saako tuota pumppua mistään halvemmalla. Tonni kuulostaa suolaiselta hinnalta.
Comment
-
-
Samaa tekee, mutta mulla se toimii ? Sammutus ja herja häviää. Autona oli E61 -04.
Originally posted by Zao View PostPeränsäädön pumppu paskana, vaihtoon meni, venttilejä ei voi kuulemma vaihtaa, vaan koko pumppu uusittava, joten töineen menee tasaraha eli tonni.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Nyt on pumppu vaihdettu. Aikaa meni vaihtotyöhön noin tunti. Kiitos buksinille osasta, toimii mainiosti. Selvittiin onneksi vähän halvemmalla kuin luulin.
Rikkoutumisen syyksi paljastui pumpun imuputken murtuminen ja paskan pääsy pumpun sisälle. Vaihtakaa nyt ihmeessä kaikki joilla ilmajouset on takana tuo imuputki. Karmeasta materiaalista tehty. Tilalle kannattaa käydä ostamassa etolasta uretaaniletkua 7mm 50 cm pätkä. Vaihtotyöhön menee nosturilla varmaan noin puoli tuntia.
Kolina muuten tuli pumpun äänieristeestä, joka oli pakkasella jäätynyt. Pumppu kun pääsee heilumaan aika reippaasti, varsinkin jos on rikki menossa.
Comment
-
-
Originally posted by isod View PostSamaa tekee, mutta mulla se toimii ? Sammutus ja herja häviää. Autona oli E61 -04.
Tohon vähän lisää ja olisi saanut kokonaan uuden alustan.
-W-* Seppokin sen jo tiesi: "Saksa on paska maa." *
Comment
-
-
Originally posted by Senkka View PostRikkoutumisen syyksi paljastui pumpun imuputken murtuminen ja paskan pääsy pumpun sisälle. Vaihtakaa nyt ihmeessä kaikki joilla ilmajouset on takana tuo imuputki. Karmeasta materiaalista tehty. Tilalle kannattaa käydä ostamassa etolasta uretaaniletkua 7mm 50 cm pätkä. Vaihtotyöhön menee nosturilla varmaan noin puoli tuntia.F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
-
Originally posted by Wäinö View PostOlisiko kellään heittää valokuvaa tms. josta näkyisi tuo kyseinen imuletku ? ---> osaisi kenties vilkaista minkälaisessa kunnossa se oikein on ...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Joskus aiemmminkin vilahtanut tuo tasonsäädön merkkivalo, mutta tänään härpätin teki sen kolmesti. Eli tarttis varmaan tehdä jotain!
Joku tässä kyseli kuvaa, mistä tuo edellä puhuttu letku näkyisi. Löytyyköhän sellaista? Näkyykö se MajorDraken linkissä?
Sitten muistelen sellaista, että joku olisi täällä joskus jutellut jostain huokeasta releestä, joka liittyy tasonsäätöön, ja joka olisi ollut syypää näihin ongelmiin. En löydä threadia nyt mistään, joten voiko joku auttaa, mistähän vehkeestä tässä olikaan kyse.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Laitetaan tähänkin ketjuun kun oli tuolla jossakin toisessa ketjussa vähän OT:nä.
Eli mulla noin kuukauden vanha E61 '04 530 dA jossa ollut ilmavaivoja (level control failure), mutta ei mitään ulkoisesti havaittavaa vikaa ajo-ominaisuuksissa/perän asennossa. Tuo herja oli mulle ehkä noin kerran viikossa tullut (tosin viime viikolla tuli kyllä melkein päivittäin). Aikaisemmin vain huollossa olivat kuittailleet tuon vika-ilmoituksen pois ja sanoivat vain että herja johtuu siitä että perän taso ei nouse tarpeeksi nopeasti.
No nyt sitten viimein eilen tekivät jotakin muuta kuin valohoitoa. Eli tuonne vaihdettiin "huohotinletku" (huoltoneuvoja ei osannut oikein hyvin selittää kyllä mikä osa se oikeasti oli). Sanoi että sellainen kumiletku jossa joku mokkula päässä. Kun katsoin tuota Majorin linkkiä niin siellä taitaa juurikin osa no 9 (tai sitten 8 / 8+9) olla se joka vaihdettiin. Siinä on kuulemma tukkeutumista ollut. Osan hinta oli 47 EUR (tosin mulle nyt on yks ja sama mitä korjaus maksaa kun menee vielä myyjäliikkeen piikkin tuon vian korjaukset).
No ei se ainakaan tänä aamuna herjannut, eli tarkkaillaan tilannetta ja toivotaan että vika oli tuossa.
... jaahas tuota threadiä kun lueskelin niin taitaa olla pajalle asiaa taas piakkoin http://www.btcf.fi/forum/showthread....ontrol+failure
Ja TROCK tuossa linkissä siitä releestä http://www.btcf.fi/forum/showthread....ontrol+failure____________
E61 530DA '04
Comment
-
-
Tuntuu olevan samaa vikaa liikenteessä muillakin. Itse ajelin vian ollessa päällä muutaman viikon ja sitten oli pakko tehdä jotain. Ensin purin pois oikean takasisälokarin ja sen jälkeen suojamuovin lokarin takapuolelta puskurin alta. Irroitin kompressorin imuletkun ja totesin sen olevan täysin ehjä.
Itselläni vika oli toisen puolen liian hidas nousu. Tutkin ko. kompuraa ja syöttö kulkee jonkinlaisen venttiilin kautta, joka jakaa paineen molemmille jousikumeille. Vaihtoehtoina siis tuotto liian pieni tai paineen jako jousien kesken väärin. (Tietenkin rikkinäinen jousikumipalje voi aiheuttaa vastaavaa, mutta seurataan.)
Koska imuletku oli ehjä, vaihdoin suodattimen imun päässä ja suihkutin pienen määrän aseöljyä (varmaankin kompressoriin tarkoitettua öljyä on myös olemassa) kompuran imuun. Muutaman päivän ajan level control fault/failure tuli tauluun, mutta sittemmin hävisi ja on pysynyt poissa jo ainakin kuukauden. Jos tilanne pysyy tällaisena, uskoisin vian olevan venttiilissä, joka ohjaa painetta takajousien kesken.
Eli pienen herkistelyn seurauksena venttiili liikkuu, kuten pitää, ja takapää pelaa taas.
Comment
-
Comment