Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zao
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 40

    E61 level control system failure

    eli tommonen viesti tulee silloin tällöin näyttöön, peränsäädön vikakoodi. Tulee vaikka auto olisi suorassakin, joten ei ilmoita aina, jos olisi vinossakin. Onko kellään fiksummalla tietoa, mistä tämä voisi johtua, vai kiikutanko suoraan merkkihuoltoon. Auto on siis E61.
    Last edited by Leka; 25-03-2010, 10:16.
  • e61_525d_2005
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 6

    #2
    Minulla sama ongelma. Menin vaihtamaan anturit (á 70,-e), mutta ei auttanut. Vikakoodi vilkkuu edelleen silloin tällöin, mutta se tulee aina puolen minutin sisällä auton käynnistyksestä.

    Comment

    • soldia
      Banned
      • Feb 2006
      • 725
      • Planet X

      #3
      Editoitu. Delattu. Tms..
      Last edited by soldia; 08-01-2009, 01:49.

      Comment

      • Zao
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 40

        #4
        Peränsäädön pumppu paskana, vaihtoon meni, venttilejä ei voi kuulemma vaihtaa, vaan koko pumppu uusittava, joten töineen menee tasaraha eli tonni.

        Comment

        • Senkka
          Newbiemmer
          • Jul 2008
          • 27

          #5
          Originally posted by Zao View Post
          Peränsäädön pumppu paskana, vaihtoon meni, venttilejä ei voi kuulemma vaihtaa, vaan koko pumppu uusittava, joten töineen menee tasaraha eli tonni.
          Mulla herjaa tota level control failurea ja lisäksi jotain pauketta kuuluu perästä puoli minuuttia kun auton käynnistää (joskus sammutuksen jälkeenkin). Eli ilmeisesti peränsäädön pumppu rikki? Autona e60 535d.

          Saako tuota pumppua mistään halvemmalla. Tonni kuulostaa suolaiselta hinnalta.

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #6
            Buksin-1 varmaan voi auttaa.

            Vika on yleensä siinä letkussa, se murtuu, laskee paskat sisään ja rikkoo pumpun.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5202
              • Stadi

              #7
              Samaa tekee, mutta mulla se toimii ? Sammutus ja herja häviää. Autona oli E61 -04.

              Originally posted by Zao View Post
              Peränsäädön pumppu paskana, vaihtoon meni, venttilejä ei voi kuulemma vaihtaa, vaan koko pumppu uusittava, joten töineen menee tasaraha eli tonni.
              Tohon vähän lisää ja olisi saanut kokonaan uuden alustan.
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • Senkka
                Newbiemmer
                • Jul 2008
                • 27

                #8
                Nyt on pumppu vaihdettu. Aikaa meni vaihtotyöhön noin tunti. Kiitos buksinille osasta, toimii mainiosti. Selvittiin onneksi vähän halvemmalla kuin luulin.

                Rikkoutumisen syyksi paljastui pumpun imuputken murtuminen ja paskan pääsy pumpun sisälle. Vaihtakaa nyt ihmeessä kaikki joilla ilmajouset on takana tuo imuputki. Karmeasta materiaalista tehty. Tilalle kannattaa käydä ostamassa etolasta uretaaniletkua 7mm 50 cm pätkä. Vaihtotyöhön menee nosturilla varmaan noin puoli tuntia.

                Kolina muuten tuli pumpun äänieristeestä, joka oli pakkasella jäätynyt. Pumppu kun pääsee heilumaan aika reippaasti, varsinkin jos on rikki menossa.

                Comment

                • Wese
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 34
                  • Southern Germany

                  #9
                  Originally posted by isod View Post
                  Samaa tekee, mutta mulla se toimii ? Sammutus ja herja häviää. Autona oli E61 -04.



                  Tohon vähän lisää ja olisi saanut kokonaan uuden alustan.
                  Vaihda äkkiä tuo imupuolen letku ennenku on koko pumppu paskana. Nimim. "kokemusta on", (pumpunvaihdosta siis, ei letkusta... Touhutonnihan sinne livahti, BMW-service kiittää)

                  -W-
                  * Seppokin sen jo tiesi: "Saksa on paska maa." *

                  Comment

                  • Wäinö
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 142
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Originally posted by Senkka View Post
                    Rikkoutumisen syyksi paljastui pumpun imuputken murtuminen ja paskan pääsy pumpun sisälle. Vaihtakaa nyt ihmeessä kaikki joilla ilmajouset on takana tuo imuputki. Karmeasta materiaalista tehty. Tilalle kannattaa käydä ostamassa etolasta uretaaniletkua 7mm 50 cm pätkä. Vaihtotyöhön menee nosturilla varmaan noin puoli tuntia.
                    Olisiko kellään heittää valokuvaa tms. josta näkyisi tuo kyseinen imuletku ? ---> osaisi kenties vilkaista minkälaisessa kunnossa se oikein on ...
                    F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #11
                      Ei siitä voi erehtyä. Kotelo auki ja katsot pumppua. Siihen tulee vain yksi sellainen reilu sentin paksuinen musta letku.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by Wäinö View Post
                        Olisiko kellään heittää valokuvaa tms. josta näkyisi tuo kyseinen imuletku ? ---> osaisi kenties vilkaista minkälaisessa kunnossa se oikein on ...
                        Kai se joku näistä on?

                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • TROCK
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 435
                          • Tampere

                          #13
                          Joskus aiemmminkin vilahtanut tuo tasonsäädön merkkivalo, mutta tänään härpätin teki sen kolmesti. Eli tarttis varmaan tehdä jotain!

                          Joku tässä kyseli kuvaa, mistä tuo edellä puhuttu letku näkyisi. Löytyyköhän sellaista? Näkyykö se MajorDraken linkissä?

                          Sitten muistelen sellaista, että joku olisi täällä joskus jutellut jostain huokeasta releestä, joka liittyy tasonsäätöön, ja joka olisi ollut syypää näihin ongelmiin. En löydä threadia nyt mistään, joten voiko joku auttaa, mistähän vehkeestä tässä olikaan kyse.
                          - - - - - - -
                          F10 520dA
                          ex E61 530dA, ex E39 530dA

                          Comment

                          • Whistler
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 29
                            • Kotka

                            #14
                            Laitetaan tähänkin ketjuun kun oli tuolla jossakin toisessa ketjussa vähän OT:nä.

                            Eli mulla noin kuukauden vanha E61 '04 530 dA jossa ollut ilmavaivoja (level control failure), mutta ei mitään ulkoisesti havaittavaa vikaa ajo-ominaisuuksissa/perän asennossa. Tuo herja oli mulle ehkä noin kerran viikossa tullut (tosin viime viikolla tuli kyllä melkein päivittäin). Aikaisemmin vain huollossa olivat kuittailleet tuon vika-ilmoituksen pois ja sanoivat vain että herja johtuu siitä että perän taso ei nouse tarpeeksi nopeasti.

                            No nyt sitten viimein eilen tekivät jotakin muuta kuin valohoitoa. Eli tuonne vaihdettiin "huohotinletku" (huoltoneuvoja ei osannut oikein hyvin selittää kyllä mikä osa se oikeasti oli). Sanoi että sellainen kumiletku jossa joku mokkula päässä. Kun katsoin tuota Majorin linkkiä niin siellä taitaa juurikin osa no 9 (tai sitten 8 / 8+9) olla se joka vaihdettiin. Siinä on kuulemma tukkeutumista ollut. Osan hinta oli 47 EUR (tosin mulle nyt on yks ja sama mitä korjaus maksaa kun menee vielä myyjäliikkeen piikkin tuon vian korjaukset).

                            No ei se ainakaan tänä aamuna herjannut, eli tarkkaillaan tilannetta ja toivotaan että vika oli tuossa.

                            ... jaahas tuota threadiä kun lueskelin niin taitaa olla pajalle asiaa taas piakkoin http://www.btcf.fi/forum/showthread....ontrol+failure

                            Ja TROCK tuossa linkissä siitä releestä http://www.btcf.fi/forum/showthread....ontrol+failure
                            Last edited by Whistler; 09-10-2009, 08:18. Reason: Tarkennuksia
                            ____________
                            E61 530DA '04

                            Comment

                            • KKBimmer
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 52
                              • Tuusula

                              #15
                              Tuntuu olevan samaa vikaa liikenteessä muillakin. Itse ajelin vian ollessa päällä muutaman viikon ja sitten oli pakko tehdä jotain. Ensin purin pois oikean takasisälokarin ja sen jälkeen suojamuovin lokarin takapuolelta puskurin alta. Irroitin kompressorin imuletkun ja totesin sen olevan täysin ehjä.
                              Itselläni vika oli toisen puolen liian hidas nousu. Tutkin ko. kompuraa ja syöttö kulkee jonkinlaisen venttiilin kautta, joka jakaa paineen molemmille jousikumeille. Vaihtoehtoina siis tuotto liian pieni tai paineen jako jousien kesken väärin. (Tietenkin rikkinäinen jousikumipalje voi aiheuttaa vastaavaa, mutta seurataan.)
                              Koska imuletku oli ehjä, vaihdoin suodattimen imun päässä ja suihkutin pienen määrän aseöljyä (varmaankin kompressoriin tarkoitettua öljyä on myös olemassa) kompuran imuun. Muutaman päivän ajan level control fault/failure tuli tauluun, mutta sittemmin hävisi ja on pysynyt poissa jo ainakin kuukauden. Jos tilanne pysyy tällaisena, uskoisin vian olevan venttiilissä, joka ohjaa painetta takajousien kesken.
                              Eli pienen herkistelyn seurauksena venttiili liikkuu, kuten pitää, ja takapää pelaa taas.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎