Originally posted by Kenzu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo mulla on 10mm keskittävät letut takana ja tosiaan ei vastaa napaan vaan väliin jäi 2-3mm ja siihen väliin sitte nakkasin semmonen bilteman yleismallin 5mm peiserin kun sattui tallista löytymään, eli siinä on nyt 15mm lättyä. Pitää varmaan hommata 3mm samanlainen läpyskä jahka saa laskettua niin ei rupea rappaan. Peiserit on mallia tommisbillet, molemmista päistä 72.6mm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HannuE60 View Postok.
Mitä mieltä olet voisko niitä 10mm lättyjä kokeilla tolle setille, vai tyydytään nykyiseen?
sinultahan niitä 10 mm. saisi.....
-Hannu-
no eihän se 2 mm ole paljoa... 72,5mm reiällä olevat palat on loppu, eikä ole tietoa millon tulee lisää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostNoin ohuet bmw:n orkkis napaan sopivat keskittävät palat on käytännössä mahdottomuus. Upotussyyvyyden pitää olla niin pieni, että pitää leikata siivu pois autossa olevasta kauluksesta. Jo 10mm pala on kestävyyden kannalta ihan siinä ja siinä. Ihan maksimissaan saisi tehtyä 9mm keskittävän BMW:n napaan sopivan palan, mutta siinä menisi materiaali jo niin ohueksi, että menisi tosi helposti rikki...
Mitä mieltä olet voisko niitä 10mm lättyjä kokeilla tolle setille, vai tyydytään nykyiseen?
sinultahan niitä 10 mm. saisi.....
-Hannu-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Boiga View Post9" ET 22+5mm (ET 17) spaceri edessä 10" ET 14+12mm (ET 9) spaceri takana ja halkaisija 19", enemmän madaltaessa hieman kaaria joutuu rullaamaan jotta takaa pyörii ok, edessä vaikuttaisi että pyörii kaaria rullaamatta mutta voi olla että joutuu sieltäkin hieman pullistamaan. Nyt siis -20mm madallettu, vielä pari senttiä siis tippuu. nyt ei raavi mistään.
Taakse tuskin menee spaceria ollenkaan, jos madallat lisää. Nyt kun perä on korkealla ja tasonsäätö pitää perseen ylhäällä, niin ei helposti pääse joustamaan kaareen asti. Sitten kun rengas joustaa kaareen asti, niin sen saakin jo viedä aika sisään, ettei raavi töyssyissä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HannuE60 View Posteteen ja taakse vai pitääkö alkaa shmiedmannin kautta tilaamaan 8 tai 6mm lättyjä, niiden kautta saa noinkinpieniä keskittäviä...
-Hannu-
Noin ohuet bmw:n orkkis napaan sopivat keskittävät palat on käytännössä mahdottomuus. Upotussyyvyyden pitää olla niin pieni, että pitää leikata siivu pois autossa olevasta kauluksesta. Jo 10mm pala on kestävyyden kannalta ihan siinä ja siinä. Ihan maksimissaan saisi tehtyä 9mm keskittävän BMW:n napaan sopivan palan, mutta siinä menisi materiaali jo niin ohueksi, että menisi tosi helposti rikki...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Boiga View Post9" ET 22+5mm (ET 17) spaceri edessä 10" ET 14+12mm (ET 9) spaceri takana ja halkaisija 19", enemmän madaltaessa hieman kaaria joutuu rullaamaan jotta takaa pyörii ok, edessä vaikuttaisi että pyörii kaaria rullaamatta mutta voi olla että joutuu sieltäkin hieman pullistamaan. Nyt siis -20mm madallettu, vielä pari senttiä siis tippuu. nyt ei raavi mistään.
Noilla 19" ilmeisesti vähän pienempi halkaisija kuin 20" (235/35 ja 275/30) renkailla?
Mulla on nyt edessä 8,5x20 et 18 235/35x20 renkailla,
takana 10x20 et 25 275/30x20 renkailla,
jää mielestäni hiukan liian sisään, auto norm, m-sport. kokeilin 12mm spaceria taakse, otti ihan hitusen kiinni töyssyssä.
Menisikö 10mm. eteen ja taakse vai pitääkö alkaa shmiedmannin kautta tilaamaan 8 tai 6mm lättyjä, niiden kautta saa noinkinpieniä keskittäviä...
Pitäisi saada varmuus kun ei niitä viiti turhaan tilailla..
Mankeloimaan ei viittis ryhtyä..
-Hannu-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Boiga View Post9" ET 22+5mm (ET 17) spaceri edessä 10" ET 14+12mm (ET 9) spaceri takana ja halkaisija 19", enemmän madaltaessa hieman kaaria joutuu rullaamaan jotta takaa pyörii ok, edessä vaikuttaisi että pyörii kaaria rullaamatta mutta voi olla että joutuu sieltäkin hieman pullistamaan. Nyt siis -20mm madallettu, vielä pari senttiä siis tippuu. nyt ei raavi mistään.
Leave a comment:
-
-
9" ET 22+5mm spaceri (ET 17) edessä 10" ET 14+12mm spaceri (ET 2) takana ja halkaisija 19". Renkaat 235/35 ja 265/30. Enemmän madaltaessa hieman kaaria joutuu rullaamaan jotta takaa pyörii ok, edessä vaikuttaisi että pyörii kaaria rullaamatta mutta voi olla että joutuu sieltäkin hieman pullistamaan. Nyt siis -20mm madallettu, vielä pari senttiä siis tippuu. nyt ei raavi mistään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jakemon View PostMahtuuko e60 alla pyörimään edessä 20" & 8.5" 255/35/20 ja takana 10" leveenä 275/30/20?? Edessä et18 ja takana et25, madaltaakkin pitäisi kun meinaa jäädä aika korkeeksi tuolla m-sport alustalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jakemon View PostMahtuuko e60 alla pyörimään edessä 20" & 8.5" 255/35/20 ja takana 10" leveenä 275/30/20?? Edessä et18 ja takana et25, madaltaakkin pitäisi kun meinaa jäädä aika korkeeksi tuolla m-sport alustalla.
Toi eturengas ei mahdu mitenkään, raapii ihan väkisin vähän jokapuolelta. Kaariin ja sisälokareihin. Takarengas on hyvä, mutta eteen tilalle 235/35, jos meinaat madaltaakin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: