Pitääkö diesel bemareissa aina syttyä hehku valo kojelautaan oli kone kylmä tai lämmin vai onko se tietyissä lämpötiloissa. Omassa se ei juurikaan syty, mutta auto toimii ihan hyvin, tosin pientä nihkeyttä startatessa! Valaiskaa minua, ensimmäinen diesel auto
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D Hehku
Collapse
X
-
Kyllä! juuri tätä tarkoitin! Paljon maksoi hehkut ja teitkö itse?
Eli onko tämä muillakin sitten ominaisuus?
Originally posted by MarttiKK View PostLämpötila täytyy olla lähes nollassa ennen kuin hehkuvalo palaa. Tuo alkunihkeys on jostain syystä ominaisuus. Itse vaihdoin juuri 3 hehkua Glow-boxin. Ei vaikuttanut tuohon alkunihkeyteen.
Alkunihkeyden ymmärrän hienoiseksi sahaukseksi käynnistysvaiheessa.JNJL
Comment
-
-
Originally posted by JNJL View PostKyllä! juuri tätä tarkoitin! Paljon maksoi hehkut ja teitkö itse?
Eli onko tämä muillakin sitten ominaisuus?
Tätä nihkeää starttausta olen ihmetellyt itsekkin 530d:ssä, lämpimänä ja kylmänä sama homma reilun sekunnin saa pyörittää.. vähän niinku rattoria starttais.. Kait syy siinä ku kuutoskone, diesel ja pitkät akunjohdot kontista..
Sammutettaessa ja (startatessakin) kone heilahtaa häiritsevästi, miten teillä? Millanen tukipusla on laatikon puolella, kukaa vaihtanu? Autolla aj. 140tkm.
Comment
-
-
Se "heilahdus" on ihan normaalia minun mielestäni. Ja kyllähän tuo tuntuu meleko pitkään starttaavan, ainakin tuo 520dA -08. Samoiten tuntu 525dA -04 (ei ollut nappistarttia tässä) ja myöskin tuo 520dA -06. Jokainen ollut taksina, hyvin toimineet sen noin 200tkm kovassa käytössä.
Ainakin itsestä tuntuu, että koko auto heiluu jos paikallaan huudattaa, taitanee olla ominaisuus. Niin ja diisseli käynnistettää sillai, että ekaksi virrat päälle, sitten odotat hetken. Sitte vasta starttaat. Jos hehkun valo palaa, niin odota, että se sammuu. Sitten vasta starttaat.
Comment
-
-
Avaintahan ei tarvi kuin käytää start asennossa niin starttaa itsekseen, ei siis tarvi pitää avainta start asennossa kunnes auto on käynnissä.
Ihan vaan että oletteko huomanneet, itse en asiaa tiennyt vaan huomasin sen vahingossa530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Joo auto on kyllä muuten loistava, mutta traktoria kuin käynnistäisi...ja sama onko lämmin vai kylmä kone. Kyllä se kone vähän heilahtaa, mutta kuuluu asiaan varmasti. Jännä juttu sinänsä kun saa sen käyntiin niin muuten kone on hiljainen ja sivistynyt!
Originally posted by kyveri View PostTätä nihkeää starttausta olen ihmetellyt itsekkin 530d:ssä, lämpimänä ja kylmänä sama homma reilun sekunnin saa pyörittää.. vähän niinku rattoria starttais.. Kait syy siinä ku kuutoskone, diesel ja pitkät akunjohdot kontista..
Sammutettaessa ja (startatessakin) kone heilahtaa häiritsevästi, miten teillä? Millanen tukipusla on laatikon puolella, kukaa vaihtanu? Autolla aj. 140tkm.JNJL
Comment
-
-
Osaako kukaan sanoa onko e60 hehkutulpat samanlaiset kun e39 530d:sä? Nuo e60 hehkut oli likelle 20e/kpl, 525tds.ään ostin motonetista hehkut ja ne oli merkkitavaraa ja hintaa oli puolet tuosta? Kun motonetti ei ainakaan tunne e60 koppaiseen hehkutulppia.
Samalla nuo olis hyvä vaihtaa kun hehkun ohjausyksikön vaihdan (edellyttää imusarjan irrotuksen), mutta ei huvittais turhaan maksaa liikaa nuostakaan osista kun kiireellisempiäkin vikakohteita löytyis. Mikähän noissa pitäis vastusarvo olla jos vain mittais nuo vanhat hehkut ja jos näyttää ehjältä niin löis paketin kasaan. Kylmäkäynnistyksessä ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa, mutta vikakoodi tulee aina melkein joka hehkulta (eli se ohjainyksikkö ei aina toimi).
Edit: olihan nuo e39 530d:n hehkut motonetissäkin 16,90e/kpl, eli eipä tuosta enää sitten säästöä oikeastaan tule kun merkkiliikkeen hinnoista yleensä vielä joku pojo lähtee pois. Sitä en vain osaa sanoa onkohan noita tarvetta vielä edes vaihtaa...Last edited by joko; 17-09-2009, 14:39.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOsaako kukaan sanoa onko e60 hehkutulpat samanlaiset kun e39 530d:sä? Nuo e60 hehkut oli likelle 20e/kpl, 525tds.ään ostin motonetista hehkut ja ne oli merkkitavaraa ja hintaa oli puolet tuosta? Kun motonetti ei ainakaan tunne e60 koppaiseen hehkutulppia.
Samalla nuo olis hyvä vaihtaa kun hehkun ohjausyksikön vaihdan (edellyttää imusarjan irrotuksen), mutta ei huvittais turhaan maksaa liikaa nuostakaan osista kun kiireellisempiäkin vikakohteita löytyis. Mikähän noissa pitäis vastusarvo olla jos vain mittais nuo vanhat hehkut ja jos näyttää ehjältä niin löis paketin kasaan. Kylmäkäynnistyksessä ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa, mutta vikakoodi tulee aina melkein joka hehkulta (eli se ohjainyksikkö ei aina toimi).
Edit: olihan nuo e39 530d:n hehkut motonetissäkin 16,90e/kpl, eli eipä tuosta enää sitten säästöä oikeastaan tule kun merkkiliikkeen hinnoista yleensä vielä joku pojo lähtee pois. Sitä en vain osaa sanoa onkohan noita tarvetta vielä edes vaihtaa...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostE60 (M57N) hehkut on aivan eri E39 (M57) verrattuna. Uudemmissa nämä toimii sen erillisen ohjausyksikön kautta pienemmällä jännitteellä. Täysin orkkista vastaavat (Beru) saa tarvikeliikkeistä. Näissä uudemmissa hehkut tuntuu olevan kulutustavaraa. Monesti alle 100 tkm ajetuissa on jo muutama hehku pimeänä. Eli vaihda vaan suosiolla kaikki, jos ohjausyksikkökin on menossa vaihtoon.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostItsellä tuossa huollon yhteydessä olivat katsoneet vikakoodeja ja sieltä oli tullut 4 pytyn hehkuilta virheilmoitusta. Mistä nyt tietää tarviiko vaihtaa myös ohjainyksikköä vai hehkut? Vai molemmat? Mitään erikoista en ole kyllä huomannut auton toiminnassa vielä...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ei mun mielestä kyllä 530d vaadi mitään pitkää strattia, vai miten nopeasti teidän mielestä auton oikein pitäis käynnistyä. Mulla kone taitaa pyörähtää kolme tai neljä kertaa, mutta ei siinä kyllä yli sekunttia kulu ja kyllä mun kokemuksien perusteella autot aina ton verran vaativat.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View Postmutta ei siinä kyllä yli sekunttia kulu ja kyllä mun kokemuksien perusteella autot aina ton verran vaativat.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuskin siinä ohjausyksikössä on (vielä ) vikaa, jos ei anna siitä omaa vikakoodia, eikä myöskään kaikilta hehkuilta.
No eihän se tosiaan varmaan juur sekuntia pidempään starttaa jos kellottaa...ja sen 2-4 kertaa pyöräyttää, mutta se pyöriminen kuulostaa kyllä siltä että nippanappa jaksaa pyörittää ja jos on samalla ovi auki, niin sisävaloista saa melkein strobot startatessa. Tietysti osittain ihan luonnollistakin alimitoitetun startin ansiosta ja toisaalta vois olla akkupuolellakin uusimisen tarvetta...ettei yks kaunis aamu jää auto talliin...BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment