Originally posted by LateE60
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N53 ei käynnisty kovalla pakkasella. Logia liitteenä
Collapse
X
-
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Jos täyden akun tyhjentää yhdellä starttauksella, niin onko siellä nyt joku oikosulku tai maadoitusongelma?
Joo startti veti oikoon ensimmäisellä kertaa, että tyhjensi akun melkein ensimmäisellä starttauksella. Startti vaihdettiin ja moottorin maadoitus katsottu, että on ok. Vika siis tuli ja hävisi yhtä mystisesti ensimmäisellä keralla. Vika tuli nyt uudemman kerran takaisin tuskin startti tällä kertaa. Läppäriltä katsottu että kaikki on ok. Tarkoitus kokeilla starttailla uudemman kerran autoa kun pakkanen lauhtuu. Ongelma tuli kun pakkanen kävi uudelleen -30 asteessa. Palataan asiaan loppuviikosta starttailu yritysten jälkeen.
Comment
-
-
Mittasin apuvirtaliittimistä jännitettä starttauksen aikana ja se pyörii jossain 10V paikkeilla. Alin lukema 9,7V. Ja TESTO:n mukaan ECU mittaa myös n. 10v jännitettä startatessa. Melkoisen alhainen vaikka on akkukin vaihdettu. Pitää vielä mitata suoraan navoilta startatessa.Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Originally posted by LateE60 View PostStartti vaihdettiin ja moottorin maadoitus katsottu, että on ok.Last edited by JaniLap; 13-02-2024, 17:19.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Noniin auto saatu taas käyntiin. Akku oli sisällä lämpimässä latautumassa yön yli ja auto seisoi maanantaista. Aluksi kokeilin startata, mutta sama homma jatkui. Sitten tarkistin vikakoodit, moottorin ilmansuodattimen ja nyppäsin maf anturin johdon irti, sekä öljyn korkin tiiveyden katsoin myös, ettei venttiilikopan huohotus synnyttäisi imuvuotoa. Se tuntuikin oleva hieman jäässä, mutta en usko että sillä oli vaikutusta. Kävin sitten starttailemassa uudelleen ja tuntui että saattaisi ehkä herätä henkiin. Maf anturin johto takaisin paikalleen ja pienen starttailujen jälkeen pärähti käyntiin. Ajelin autolla 40 km ja vikakoodit uudelleen lukuun . Oli tullut imu vanokselta ja moottorin öljynpaineen säädöltä koodit (2A82 ja 30C1). Siitäpä sitten öljyt ja öljynsuodatin vaihtoon. Samalla putsasin vanoksen solenoidit moottorin edestä ja vanoksen sihdit, jotka on pakosarjan puolella moottorin kyljessä. Toinen sihdeistä oli muurautunut umpeen möhnästä. Huollon jälkeen testilenkki heitetty ja eipä ole nyt oireillut. Toivotaan että menisi tällä ohi. Kysymys vaan herää mistä todellinen ongelma johtui? Oliko vanos jumittunut väärään asentoon ja ajoitus ei täsmännyt käynnistyksessä? Vai olisiko akun jännite ollut kuitenkin liian matala, ettei sen takia halunnut lähteä käyntiin ja lopulta kasteli tulpat?
Comment
-
-
Mäkin sain eilen oman käyntiin. Työnsin yöksi talliin ja vaihdoin samalla kynttilät. Aluksi käynti oli vähän köhivää mutta tassaantui nopeasti ja nyt toimi taas normaalisti. Lämmöt pyöri jossain 95-100 välillä ja laihaseos moodit toimii ja muutenkin tuntuu normaalilta.
Tulpat oli jokainen hieman kosteita että kyllä se startatessa ainakin bensaa on saanut.Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
Comment