Elikkä E60 nelikkoon pitäisi uusia levyt ja palat ainakin eteen niin vinkkejä kaipailisin kun en oo ikinä ennen jarruja itse rassannu. Ja onko kellään kokemuksia Aten powerdisc ja Ate normi palat kombosta?
Ei ole kokemuksia noista osista. Etulevyt on helppo vaihtaa. Satula irti ja levy mahtuu juuri ja juuri tulemaan pois ja uusi tilalle ilman että tarvii purkaa enempää. Eli 2 kpl liukutappeja pois, taisi olla erimittaiset, laita oikein kasatessa. Putsaa liukutapit hyvin ja laita niihin hieman rasvaa. Paina mäntä sisään vaikka puristimella. Uusi levy ja uudet palat, tapit takaisin ja suojakorkit tappien reikien päälle ja vetoja. Tapit on muistaakseni 6mm kuuskulma.
Jaa niin tuo kulumisen tunnistin... Se kannattaa ostaa uusi. Tunnistin on vain toisella puolella. Tunnistimen johto kannattaa laittaa palaan kiinni kun se on irrallaan ja sitten pala johdon kanssa paikoilleen. Palojen nollaus mittariston kautta, youtube video on siitä jossain. Ilmeisesti nollaantuu jonkun ajan päästä jossei heti.
Ja ehkä kannattaa ostaa vielä ne jousen tapaiset jotka pitää paloja paikoillaan uudet jos ovat umpiruosteessa. Ne saa kammettua irti ja paikoilleen vaikka jämäkällä ruuvarilla.
Ei ole kokemuksia noista osista. Etulevyt on helppo vaihtaa. Satula irti ja levy mahtuu juuri ja juuri tulemaan pois ja uusi tilalle ilman että tarvii purkaa enempää. Eli 2 kpl liukutappeja pois, taisi olla erimittaiset, laita oikein kasatessa. Putsaa liukutapit hyvin ja laita niihin hieman rasvaa. Paina mäntä sisään vaikka puristimella. Uusi levy ja uudet palat, tapit takaisin ja suojakorkit tappien reikien päälle ja vetoja. Tapit on muistaakseni 6mm kuuskulma.
Jaa niin tuo kulumisen tunnistin... Se kannattaa ostaa uusi. Tunnistin on vain toisella puolella. Tunnistimen johto kannattaa laittaa palaan kiinni kun se on irrallaan ja sitten pala johdon kanssa paikoilleen. Palojen nollaus mittariston kautta, youtube video on siitä jossain. Ilmeisesti nollaantuu jonkun ajan päästä jossei heti.
Ja ehkä kannattaa ostaa vielä ne jousen tapaiset jotka pitää paloja paikoillaan uudet jos ovat umpiruosteessa. Ne saa kammettua irti ja paikoilleen vaikka jämäkällä ruuvarilla.
Mulla ollu 530xd:ssä nyt jo monta vuotta Ate Powerdiscit ja Ate keraamiset palat. Hyvin pelannu, ei pölyä juuri ollenkaan, tehokkaat, mutta ei mitenkään töksäyttävät vaikka kuinka hyppäis jarrupolkimelle. Eipä nuo ole edes kuluneet eikä ole tarvinnut availla tai herkistellä asennuksen jälkeen. Ainoo miinus on, et jarrulevy nappaa hentosen pintaruosteen, jos auto seisoo päiviä. Tästä syystä eka jarrutus joskus kiljasee, Ajoon tai pysähtymiseen tuo ei vaikuta, mutta mihinkään show-kamppeeseen en niitä laittais.
Toisin ku yleensä, Ate suosittelee ohjeissaan, ettei liukutappeihin laitettaisi mitään rasvaa vaan kuivana paikalleen. Vähän tätä asennellessa ihmettelin, joten ostin uudet liukutapit ja tappien kumit. Alkuperäsillä osilla oli ajettu siinä vaiheessa reilu 300tkm, joten olihan ne jo aikakin vaihtaa. Ylempänä olikin jo listaa mitä kannattaa uusia noiden liukutappien, kumien ja kumien korkkien lisäksi.
7mm kuusiokoloa voi olla vaikea löytää, mutta T45 torx-kärki sopii siihen ihan yhtä hyvin.
Kiitoksia vastauksista ja hyvistä ohjeista Newtis käyttis löytyy niin sieltä ilmeisesti löytyy ohjeet ja youtubessa oli hyviä videoita. Mistä kannattaisi tilata nuo Ate osat? Joku profiteile sivu mistä porukka tilannu?
Mä oon tilannu aeromotorsilta Virosta. Kohtuu hintainen ja aina saanut sitä mitä tilannut. Vaikka realOEM katsot osanumeron, syötät sen aeromotorsin hakuun ja nappailet ostoskoriin.
Joo siellä näyttäisi olevan mutta Realoem varaosanumerolla 34116864905 ei löydy Aten levyjä. Sitte kun katsoo Aten web catalogista auton tarkalla mallilla löytyy esim powerdisc levy eteen aten koodilla 24.0330-0173.1 ja tuolla löytyy aeromotorsilta levyt E60:iin mutta varaosakoodit ei täsmää, onko joku näistä vanha koodi?
Mulla ollu 530xd:ssä nyt jo monta vuotta Ate Powerdiscit ja Ate keraamiset palat. Hyvin pelannu, ei pölyä juuri ollenkaan, tehokkaat, mutta ei mitenkään töksäyttävät vaikka kuinka hyppäis jarrupolkimelle. Eipä nuo ole edes kuluneet eikä ole tarvinnut availla tai herkistellä asennuksen jälkeen. Ainoo miinus on, et jarrulevy nappaa hentosen pintaruosteen, jos auto seisoo päiviä. Tästä syystä eka jarrutus joskus kiljasee, Ajoon tai pysähtymiseen tuo ei vaikuta, mutta mihinkään show-kamppeeseen en niitä laittais.
Toisin ku yleensä, Ate suosittelee ohjeissaan, ettei liukutappeihin laitettaisi mitään rasvaa vaan kuivana paikalleen. Vähän tätä asennellessa ihmettelin, joten ostin uudet liukutapit ja tappien kumit. Alkuperäsillä osilla oli ajettu siinä vaiheessa reilu 300tkm, joten olihan ne jo aikakin vaihtaa. Ylempänä olikin jo listaa mitä kannattaa uusia noiden liukutappien, kumien ja kumien korkkien lisäksi.
7mm kuusiokoloa voi olla vaikea löytää, mutta T45 torx-kärki sopii siihen ihan yhtä hyvin.
Joo siellä näyttäisi olevan mutta Realoem varaosanumerolla 34116864905 ei löydy Aten levyjä. Sitte kun katsoo Aten web catalogista auton tarkalla mallilla löytyy esim powerdisc levy eteen aten koodilla 24.0330-0173.1 ja tuolla löytyy aeromotorsilta levyt E60:iin mutta varaosakoodit ei täsmää, onko joku näistä vanha koodi?
Comment