Elikkä E60 nelikkoon pitäisi uusia levyt ja palat ainakin eteen niin vinkkejä kaipailisin kun en oo ikinä ennen jarruja itse rassannu. Ja onko kellään kokemuksia Aten powerdisc ja Ate normi palat kombosta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vinkkejä ensimmäiseen jarruremonttiin
Collapse
X
-
Ei ole kokemuksia noista osista. Etulevyt on helppo vaihtaa. Satula irti ja levy mahtuu juuri ja juuri tulemaan pois ja uusi tilalle ilman että tarvii purkaa enempää. Eli 2 kpl liukutappeja pois, taisi olla erimittaiset, laita oikein kasatessa. Putsaa liukutapit hyvin ja laita niihin hieman rasvaa. Paina mäntä sisään vaikka puristimella. Uusi levy ja uudet palat, tapit takaisin ja suojakorkit tappien reikien päälle ja vetoja. Tapit on muistaakseni 6mm kuuskulma.
Jaa niin tuo kulumisen tunnistin... Se kannattaa ostaa uusi. Tunnistin on vain toisella puolella. Tunnistimen johto kannattaa laittaa palaan kiinni kun se on irrallaan ja sitten pala johdon kanssa paikoilleen. Palojen nollaus mittariston kautta, youtube video on siitä jossain. Ilmeisesti nollaantuu jonkun ajan päästä jossei heti.
Ja ehkä kannattaa ostaa vielä ne jousen tapaiset jotka pitää paloja paikoillaan uudet jos ovat umpiruosteessa. Ne saa kammettua irti ja paikoilleen vaikka jämäkällä ruuvarilla.
Meniköhän oikein..Last edited by Rattiukko; 09-10-2024, 10:00.
-
👍 1
-
-
Kannattaa googlailla videoita ja katsoa ainakin pari eri videota läpi. Sitten toinen asia mikä kannattaa varmistaa on newtis:stä ohjeiden katsominen.
Newtis:stä löytyy tarinaa täältä ja sinne tarvii kutsun.
Minäkin voin kutsun lähettää (tarvin sun sähköpostiosoitteen).
Ekalla kerralla kannattaa varautua siihen, että aikaa kuluu ja kannattaakin käyttää aikaa siihen miettimiseen. Se kun voi säästää harmeilta.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostEi ole kokemuksia noista osista. Etulevyt on helppo vaihtaa. Satula irti ja levy mahtuu juuri ja juuri tulemaan pois ja uusi tilalle ilman että tarvii purkaa enempää. Eli 2 kpl liukutappeja pois, taisi olla erimittaiset, laita oikein kasatessa. Putsaa liukutapit hyvin ja laita niihin hieman rasvaa. Paina mäntä sisään vaikka puristimella. Uusi levy ja uudet palat, tapit takaisin ja suojakorkit tappien reikien päälle ja vetoja. Tapit on muistaakseni 6mm kuuskulma.
Jaa niin tuo kulumisen tunnistin... Se kannattaa ostaa uusi. Tunnistin on vain toisella puolella. Tunnistimen johto kannattaa laittaa palaan kiinni kun se on irrallaan ja sitten pala johdon kanssa paikoilleen. Palojen nollaus mittariston kautta, youtube video on siitä jossain. Ilmeisesti nollaantuu jonkun ajan päästä jossei heti.
Ja ehkä kannattaa ostaa vielä ne jousen tapaiset jotka pitää paloja paikoillaan uudet jos ovat umpiruosteessa. Ne saa kammettua irti ja paikoilleen vaikka jämäkällä ruuvarilla.
Meniköhän oikein..
Comment
-
-
Mulla ollu 530xd:ssä nyt jo monta vuotta Ate Powerdiscit ja Ate keraamiset palat. Hyvin pelannu, ei pölyä juuri ollenkaan, tehokkaat, mutta ei mitenkään töksäyttävät vaikka kuinka hyppäis jarrupolkimelle. Eipä nuo ole edes kuluneet eikä ole tarvinnut availla tai herkistellä asennuksen jälkeen. Ainoo miinus on, et jarrulevy nappaa hentosen pintaruosteen, jos auto seisoo päiviä. Tästä syystä eka jarrutus joskus kiljasee, Ajoon tai pysähtymiseen tuo ei vaikuta, mutta mihinkään show-kamppeeseen en niitä laittais.
Toisin ku yleensä, Ate suosittelee ohjeissaan, ettei liukutappeihin laitettaisi mitään rasvaa vaan kuivana paikalleen. Vähän tätä asennellessa ihmettelin, joten ostin uudet liukutapit ja tappien kumit. Alkuperäsillä osilla oli ajettu siinä vaiheessa reilu 300tkm, joten olihan ne jo aikakin vaihtaa. Ylempänä olikin jo listaa mitä kannattaa uusia noiden liukutappien, kumien ja kumien korkkien lisäksi.
7mm kuusiokoloa voi olla vaikea löytää, mutta T45 torx-kärki sopii siihen ihan yhtä hyvin.
e61 530xd LCI 3/2007
-
👍 1
Comment
-
-
Muistaa ainakin hankkia laadukkaat osat, kuten edellämainitut ATEt.
Nimimerkillä seiskan jarrut vinkuu joka kerta, kiitos vanhan omistajan ja tiesminkä merkkisten jarruosien.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
-
👍 1
Comment
-
-
Mä oon tilannu aeromotorsilta Virosta. Kohtuu hintainen ja aina saanut sitä mitä tilannut. Vaikka realOEM katsot osanumeron, syötät sen aeromotorsin hakuun ja nappailet ostoskoriin.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
Comment
-
-
Täältäkin ääni Aeromotorsille.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Joo siellä näyttäisi olevan mutta Realoem varaosanumerolla 34116864905 ei löydy Aten levyjä. Sitte kun katsoo Aten web catalogista auton tarkalla mallilla löytyy esim powerdisc levy eteen aten koodilla 24.0330-0173.1 ja tuolla löytyy aeromotorsilta levyt E60:iin mutta varaosakoodit ei täsmää, onko joku näistä vanha koodi?
34116864906
34 11 6 767 269
34 11 6 753 221
Tässä vielä pari linkkiä: ATE Jarrulevy 24.0330-0173.1 (aeromotors.fi)
ATE Catalogue (tecalliance.net)
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostMulla ollu 530xd:ssä nyt jo monta vuotta Ate Powerdiscit ja Ate keraamiset palat. Hyvin pelannu, ei pölyä juuri ollenkaan, tehokkaat, mutta ei mitenkään töksäyttävät vaikka kuinka hyppäis jarrupolkimelle. Eipä nuo ole edes kuluneet eikä ole tarvinnut availla tai herkistellä asennuksen jälkeen. Ainoo miinus on, et jarrulevy nappaa hentosen pintaruosteen, jos auto seisoo päiviä. Tästä syystä eka jarrutus joskus kiljasee, Ajoon tai pysähtymiseen tuo ei vaikuta, mutta mihinkään show-kamppeeseen en niitä laittais.
Toisin ku yleensä, Ate suosittelee ohjeissaan, ettei liukutappeihin laitettaisi mitään rasvaa vaan kuivana paikalleen. Vähän tätä asennellessa ihmettelin, joten ostin uudet liukutapit ja tappien kumit. Alkuperäsillä osilla oli ajettu siinä vaiheessa reilu 300tkm, joten olihan ne jo aikakin vaihtaa. Ylempänä olikin jo listaa mitä kannattaa uusia noiden liukutappien, kumien ja kumien korkkien lisäksi.
7mm kuusiokoloa voi olla vaikea löytää, mutta T45 torx-kärki sopii siihen ihan yhtä hyvin.
Comment
-
-
Originally posted by ViljamiH View PostJoo siellä näyttäisi olevan mutta Realoem varaosanumerolla 34116864905 ei löydy Aten levyjä. Sitte kun katsoo Aten web catalogista auton tarkalla mallilla löytyy esim powerdisc levy eteen aten koodilla 24.0330-0173.1 ja tuolla löytyy aeromotorsilta levyt E60:iin mutta varaosakoodit ei täsmää, onko joku näistä vanha koodi?
34116864906
34 11 6 767 269
34 11 6 753 221
Tässä vielä pari linkkiä: ATE Jarrulevy 24.0330-0173.1 (aeromotors.fi)
ATE Catalogue (tecalliance.net)
Comment
-
-
Oikeilla ja hyvillä jäljillä ollaan silti, kun BTCF foorumilta apua kysellään!E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
-
👍 1
Comment
-
Comment