Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 xdrive tasainen korkea ääni/vollotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViljamiH
    Bimmer Rookie
    • Dec 2023
    • 73
    • Joroinen

    #31
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Ei tarvitse jakolastikkoa purkaa pois tieltä. Putken kannakeraudan irrotus riittää kyllä, mutta sekin on aika pirunnyrkki.

    E
    Okei pitää sanoa seuraavalla kerralla kun vien lootaöljyn vaihtoon. Kuulemma pitää etukardaani ottaa myös pois että saa ne letkut liitettyä siihen laatikon kylkeen, siinä samalla sen jakolaatikon sais pois ja helpompi vaihtaa sinnekkin öljyt.

    Mitä tietoja pitää etsiä nykyisestä perästä että osaan ostaa sopivan tilalle?

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 609
      • Espoon haja-asutus

      #32
      Sitten pitää purkaa myös takakardaani ja sen saamiseksi pois myös pakoputki, jos oikeasti haluaa vaikeasti tehdä ja irrottaa jakolaatikkoa. Etukardaani on helppo ottaa pois. Ymmärrän kaiken tämän, jos huoltoliikkeen on tarkoitus tehdä iso lasku, mutta muuten kuulostaa turhalta ja työläältä tai liike ei tiedä, mitä on tekemässä.

      E

      Comment

      • ErkkiE
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 609
        • Espoon haja-asutus

        #33
        Jos haluat suoraan sopivan perän, niin katsot auton tiedoilla, missä malleissa sama perä (samat kuoret, laippa, takakansi, välitys jne.) ja hankit sellaisen. Esim. 530xda:n tapauksessa samaa löytyy vaikka 525xda ja myös joistakin manuaalitakavetoisista pienemmillä koneilla jne. Katso itse vaikka realoem:stä, turha niitä on tähän ruveta listaamaan.

        E
        Last edited by ErkkiE; 11-12-2024, 21:26.

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 578
          • Uusimaa

          #34
          Monesti itse osasta löytyy myös osanumero, aina vaan ei näy ennenkuin purkaa tai sitten hukkunut matkalla.

          Comment

          • ViljamiH
            Bimmer Rookie
            • Dec 2023
            • 73
            • Joroinen

            #35
            Juu Realoem numero on 33107560588 ja myynnissä olevissa perissä 7560587-02 eli ensimmänen varmaan uusin. Välitys 2.64 mutta mitä eroa on 188K ja 215K typ perällä? Iisalmessa ois myyynnissä pre-lci 530xd perä 330tkm ajettu jos sopii lci malliin.

            ​E: bmwpurkuosilta löytyy samanlainen -08 LCI 530xd perä 188tkm ajettu, 290€ ihan ok hinta.
            Last edited by ViljamiH; 12-12-2024, 09:48.

            Comment

            • ErkkiE
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 609
              • Espoon haja-asutus

              #36
              Tuossa on jotain hassua noissa numeroinneissa, mutta joskus näin on (eli osasta löytyy eri numero kuin varaosakirjoissa - ei ole ensimmäinen kerta).

              Katso ne "found in following vehicles" realoem:stä. LCI ja non-LCI näyttää olevan sama osa. Itse ottaisin vähiten ajetun, jos hinnoissa ei ole isoa eroa. Tilastollisesti vähemmän ajetulla on enemmän elinkaarta jäljellä kuitenkin.

              188K ja 215K ovat eri periä, jotka ovat erikokoisia fyysisesti.

              E


              Comment

              • ViljamiH
                Bimmer Rookie
                • Dec 2023
                • 73
                • Joroinen

                #37
                Juu ei aina löydy Tilasin tuon 188tkm ajetun LCI perän kun hinnoissa ei juuri eroa (kaikki perät 250-350€)

                Comment

                • ViljamiH
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2023
                  • 73
                  • Joroinen

                  #38
                  Onko mitään erikoista tuossa perän vaihdossa? Kardaani on molemmista päistä ilmeisesti pulteilla kiinni kuin myös vetarit. Jos uusis samalla noi takakelkan puslat missä perä kiinni niin minkälaisella työkalulla ne sais pois?

                  Comment

                  • ErkkiE
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 609
                    • Espoon haja-asutus

                    #39
                    Kardaani on pulteilla kumikiekolla etupäässä (nämä aukeaa helposti) ja takana siinä on vakionopeusnivel päässä. Jos ei ole ollut ihan eilen irti viimeksi, niin on yleensä aika kampeaminen siinä vakionopeusnivelessä, että saat irti kardaanin laipasta. Ne pultit (sekä kardaanin laippa että vetarien laipat) on usein melko happamassa kunnossa ja niissä on kokoonsa ja (torx-)kannan kokoon nähden aika iso kiristysmomentti (venyviä pultteja). Kannattaa olla hyvä avain, jolla ottaa irti. Ei kannata vääntää yhtään vinossa ja sitten lopuksi uudet pultit (jotka ei ole ihan ilmaisia). Toki kun uutta perää on laittamassa, niin hätätilassahan voisi ottaa väkivallallakin pultit (katkaisemalla), jos oikein huono tuuri käy irrottaessa.

                    E
                    Last edited by ErkkiE; 17-12-2024, 17:00.

                    Comment

                    • ViljamiH
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2023
                      • 73
                      • Joroinen

                      #40
                      Okei, kiitoksia. Vakionopeusnivel kesällä vaihdettu eli toivottavasti ei ole kovin tiukassa Oli vähän kallista kun tilasin uusia pultteja perään, kardaaniin ja vetareille.

                      Comment

                      • ViljamiH
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2023
                        • 73
                        • Joroinen

                        #41
                        Nonii viime viikonloppuna vaihdettiin taakse noin 200tkm ajettu tasauspyörästö ja nyt ajeltu reilu tuhat kilometriä ajettu mutta edelleen joku ääntää tismalleen samalla tavalla Ei kai se voi edestä kantautua taakse kardaania pitkin? Keskeltä perää se ääni kuului stetoskoopilla että pakko olla pyöränlaakeri tai kardaanin keskitukilaakeri...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎