Announcement

Collapse
No announcement yet.

530XD Luistonesto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sebbexi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2018
    • 43
    • Joensuu

    530XD Luistonesto ongelma

    Talvi tuli ja hupinappi käyttöön. No mitäs ihmettä kun auto käyttäytyy ihan eritavalla kun viimetalvena. Autossa tuntuu että etupää menee lukkoon itestään kun on pito irti vaikka luistonesto on painettu kokonaan pois päältä. Samalla jurruttaa moottorin kierrosta alaspäin. Aikaisempina talvina ei ole käyttäytynyt noin. Tuli kesällä koodailtua lähinnä valojen suhteen autossa muutoksia mutta muuten ei autolle ole tehty mitään.

    Onkohan mahdollisesti nyt mennyt luistoneston puolella joku koodaus pois päältä tms mikä nyt aiheuttaa ongelmaa vai olisiko muita vaihtoehtoja?

    Autona bmw 530x-drive vm 2006
    Tämän hetken kulkineet

    BMW E39 525TDS
    BMW E36 325TDS Montrealblau metallic
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    #2
    Onko kokonaan pois. painoitko napia vain kerran? Ainakin uudemmassa lci versiossa muistaakseni piti namiskaa painaa pidemmän aikaa (sekuntimäärää en nyt muista), että kaikki kytkeytyi pois. Napin yhdellä painalluksella vain osa "avustimista" kytkeytyi pois.

    Comment

    • sebbexi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2018
      • 43
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Onko kokonaan pois. painoitko napia vain kerran? Ainakin uudemmassa lci versiossa muistaakseni piti namiskaa painaa pidemmän aikaa (sekuntimäärää en nyt muista), että kaikki kytkeytyi pois. Napin yhdellä painalluksella vain osa "avustimista" kytkeytyi pois.
      Juu on kokonaan pois. Eli että pitää pitempään päällä ja muuttuu se A ja nouli ympärille.
      Tämän hetken kulkineet

      BMW E39 525TDS
      BMW E36 325TDS Montrealblau metallic

      Comment

      • sebbexi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2018
        • 43
        • Joensuu

        #4
        Uppia, eipä ollutkaa etupää joka menee lukkoon. Nyt on sen verran selvinnyt että syystä tai toisesta vasen takarenkkas menee lukkoon kokonaan. Ja pysyy lukossa nii pitkään ennenku vedätyksen lopettaa. Ei väliä yrittääkö suoraan sutia vai vastaheitolla. Syytä en ole keksinyt ongelmaan. Käyttäytyy kuin se löisi jarru paineet sinne. Voisikohan tässä nyt olla abs/dsc puolella jokin ongelma joka käskee lyömään jarrun lukkoon? Näkeekö näissä testerillä jos auto käskee jotakin nurkkaa jarruttaa?
        Tämän hetken kulkineet

        BMW E39 525TDS
        BMW E36 325TDS Montrealblau metallic

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10031
          • KVLA

          #5
          Vikakoodit INPA/ISTA:lla ottaisin alkuun.

          Comment

          • sebbexi
            Bimmer Rookie
            • Aug 2018
            • 43
            • Joensuu

            #6
            Vikakoodit luettu iCarSoft ohjelmalla, DSC purkilla ei ole tallentunut muuta vikakoodia kuin: 5F1C Brake Disc temperature briefly excessive, Käytin takaa molemmat puolet ylhäällä eikä minusta siellä mikään kanittanut, Kysymys kuuluukin mikähä anturi kyseistä lämpölukee koska en ole ainakaan tavannut sieltä mitään lämpötila-anturi suoraan? Pitää varmaan vielä Inpa käyttää kiinni ja tarkistaa mitä se sanoo.

            EDIT: Tämäkään koodi ei siis ole aktiivisena
            Tämän hetken kulkineet

            BMW E39 525TDS
            BMW E36 325TDS Montrealblau metallic

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2712
              • Tampere

              #7
              Jos olet Carlyllä tms. puhelinsovelluksella erehtynyt koodailemaan, niin kaikenlaista erikoista saattaa seurata, kun ne tekevät usein muutoksia myös aivan toisaalle kuin tekijä itse haluaa.
              Last edited by JaniLap; 11-01-2025, 22:50.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2200
                • Vantaa

                #8
                Now that snow, ice and other winter messes are showing up all over the world we have received many question about the functions of...


                Onkohan sinne jotenkin e-diff aktivoitunut?
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5265
                  • Pirkkala

                  #9
                  Originally posted by sebbexi View Post
                  Vikakoodit luettu iCarSoft ohjelmalla, DSC purkilla ei ole tallentunut muuta vikakoodia kuin: 5F1C Brake Disc temperature briefly excessive, Käytin takaa molemmat puolet ylhäällä eikä minusta siellä mikään kanittanut, Kysymys kuuluukin mikähä anturi kyseistä lämpölukee koska en ole ainakaan tavannut sieltä mitään lämpötila-anturi suoraan? Pitää varmaan vielä Inpa käyttää kiinni ja tarkistaa mitä se sanoo.

                  EDIT: Tämäkään koodi ei siis ole aktiivisena


                  Se on laskennallinen arvo joka lasketaan jarrupaineesta, nopeudesta jarrutusajasta jne.

                  Tämä viittaa siihen että jossain vaiheessa jarruja on käytetty ahkerasti joko kuskin tai purkin toimesta.
                  näistä viankuvauksista päätellen purkin toimesta.
                  palauttaisin koodaukset kunnon ohjelmalla alkuperäiseksi ennenkuin tutkisin yhtään mitään muuta.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • sebbexi
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2018
                    • 43
                    • Joensuu

                    #10
                    Joo tätä itsekkin vähän epäilin että mahtaa siellä nyt purkki olla sekasin, koodailua tuli tehtyä ihan NCS expertillä mutta sekin on tietysti joku piraatti ohjelma. Sillon tuli vain FA coding kirjotettua uudelleen purkeille kun vaihdoin CCC yksikön ja asensin vetokoukun+orkkis boksin sinne.
                    Tämän hetken kulkineet

                    BMW E39 525TDS
                    BMW E36 325TDS Montrealblau metallic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎