Originally posted by DrDoomsday
View Post
E61 530d 2004 täysin virraton (jännite 1V)
Collapse
X
-
Eikös mahda onnistua jos saat yleismittarin sarjakytkennällä miinuspiuhan ja akun miinusnavan väliin. Auto nukkumaan ja lukema näkyy mittarin näytöllä kun nukahtaa. Ovista pitää painaa lukot kiinni, jotta menee nukkumaan. Mä mittailin pihtivirtamittarilla ja luulen että sain ihan järkevää tulosta aikaan.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
-
Käsittääkseni täysin mahdollinen skenaario, jos takalasin tai kontin lukon piuha on katki. Mutta tästä pitäs kyllä tulla myös erillinen ilmoitus, että jää auki.Originally posted by DrDoomsday View Post
Johtuuko tuo kontin valojen palaminen takaluukun saranoiden johdoista?BMW 525d LCI E61 -07
Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82
Comment
-
Tämä vaikuttaa hyvältä tavalta etsiä vuotovirtoja. Käytännössä laitetaan jännitemittari DC millivolttialueelle ja mitataan jännitettä sulakkeiden navoista. Vaikka kyseessä on "sama johto" jos virtaa kulkee sulakkeen läpi niin siitä muodostuu jännite-ero ja se pitäisi näkyä mittarilla. Tuo ovien lukkosalpojen sulkeminen on myös hyvä keksintö, toimii luultavasti Bemariinkin.
Comment
-
Koetapa irroittaa takalasin mikrokytkimen liitin vähäksi aikaa. Huomioi kuitenkin että lasin saa toimenpiteen jälkeen auki vain testerillä. Yksi E61 tyyppivika jossa alkaa syödä akkua tyhjäksi kun elinkaari loppupuolella.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
👍 1Comment
-
Tuli lainattua töistä pihtimittaria, niin paljonko noista pluskaapeleista saisi mennä läpi A? ennen nukkumaan menoa ja nukkumisen jälkeen?
Takaluukun sulakerasiaan menevästä ennen nukkumista näytti pihtimittarilla n.(-11.89A)
Läpivientiin menevä näytti n.0.40A
Vielä en testannut odotuttaa tuota nukkumista, kun ajattelin sen testata viikonloppuna.
Comment
-
Oliskos tässä ollut niitä arvoja… En nyt ihan täysin muista. Hyvä video aiheesta, kannattaa katsoa.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
👍 1Comment
-
Syyllinen on webasto. Tai ainakin jokin siinä järjeestelmässä.
Hanskalokeron sulaketaulusta nro.20 / 20A sulake.(Auxiliary Heater)
lukema sulakkeen päästä 23mV
pihtimittarilla akulta 8A
Sulake irti ja tippui olemattomiin lukemat !!
👍 1Comment
-
23 mV eli 0.023 V eli ei juuri mitään, onko tuo mitattu sulake paikallaan vai irti ?Originally posted by DrDoomsday View PostSyyllinen on webasto. Tai ainakin jokin siinä järjeestelmässä.
Hanskalokeron sulaketaulusta nro.20 / 20A sulake.(Auxiliary Heater)
lukema sulakkeen päästä 23mV
pihtimittarilla akulta 8A
Sulake irti ja tippui olemattomiin lukemat !!
Comment
-
Tuolla tekniikalla mitä edellä puhutaan ja parissa videossa esitellään kun etsii virtavuotoa niin lukemat on millivoltteja ja mittaus tehdään sulake paikallaan.Originally posted by jr66 View Post
23 mV eli 0.023 V eli ei juuri mitään, onko tuo mitattu sulake paikallaan vai irti ?Last edited by Rattiukko; 16-12-2024, 12:39.
Comment
-
-
Hyvin lähellä nollaa. Jännitteet on niin pieniä mitä mitataan että mittarikin heittää jo sen verran että tuskin tasan lukemaa 0,0000V näyttää. Jos yhden sulakkeelta mitattu jännite näyttää 0,0230V niin kyllä sen erottaa muista.Originally posted by jr66 View Post
Ja kunnossa olevalla systeemillä jännite on samalla mittaustavalla 0,00 V ?Last edited by Rattiukko; 16-12-2024, 13:04.
Comment
-
Tuo on niin iso virta ja tekee jo 100W tehoa (8A * 12V = 96W) että tuntee jo varmaan kädelläkin mikä siellä lämpenee. Kannattaa pitää sulake irti vaikka Webasto toimisikin ettei pala koko auto jos ei heti vikaa etsi.Originally posted by DrDoomsday View PostSyyllinen on webasto. Tai ainakin jokin siinä järjeestelmässä.
Hanskalokeron sulaketaulusta nro.20 / 20A sulake.(Auxiliary Heater)
lukema sulakkeen päästä 23mV
pihtimittarilla akulta 8A
Sulake irti ja tippui olemattomiin lukemat !!
Comment
-
Tuotanoin..
Pistetäämpä päivitystä tänne asian tiimoilta, sillä ei ihan vielä olla "kuivilla" vesillä. Mitä edellisiin viesteihin, niin tosiaan sulake paikoillaan mitattuna sai paikallistettua vian. ja virtapihdeitä valtava etu, niin näkee selkeästi koska tipahtaa kulutus.
Mutta:
webaston sulake irti ja auto käyttäytyi normaalisti. Kuitenkin parin päivän päästä auto taas virraton. Ajattelin, että VI##U! Mitä seuraavaksi. Noh akku lataukseen ja seuraavana päivänä ajoa. Ajoin auton pihaan ja noin kolmen tunnin päästä kävin pihalla ja kävelin auton ohi ja kuulin takaluukusta, takarenkaan kohdilta "särinää", sellaista "radio pätkii särinää".. Vaikea kuvailla, mutta oudolta särinältä kuulosti..
Noh. takaluukkku auki ja rupesin paikallistamaan vikaa. OMASTA mielestä paikansin äänen takapenkkien taakse.
Takaluukun luukkua ylös ja siellähän on takapenkkien takana Bluetooth moduuli. Noh otin siitä KAIKKI johdot irti ja omasta mielestäni särinä lakkasi, mutta saattoi jo loppua ennen, kuin koskin koko moduuliin.
koska seuraavana päivänä SAMA SÄRINÄ! ei muutakuin taas tutkimaan, että mitä siellä on.
No siellähän on bluetooth moduulin takana (lähempänä takaluuukkua) n.10cm päästä tuo legendaarinen pluskaapelin läpivienti. Tässä kohtaa heräsi ajatus, että ei kai se voi säristä?
Itselläni siinä on musta muovikuori, jonka avaamalla sai pultin auki. kaikki näyttää todella hyvältä ainakin takaluukun puolelta. hiukan heiluttelin sitä kiinnikettä, millä se auton alta tuleva kaapeli on kiinni ja
kiinnitin plus kaapelin pultilla takaisin ja tämän jälkeen ei ole särissyt ja virta on pysynyt akussa täysin normaalisti..
ELI: Voiko tuo läpivienti ollut syy särinään? lyönyt maihin, tai siis ollut siinä hilkulla, että lyö maihin. ja särissyt?
takaluukusta kaikki näyttää ihan virheettömältä. Auton alta en ole päässyt vielä katsomaan, että miltä sieltä näyttää.. Tiedän vain, että särinä loppui, kun irrotin ja kiinnitin läpivienti pultin....
Kaikki yllämainittu voi olla myös kuviteltua, mutta jokin siellä särisi ja se on loppunut nyt tuon toimenpiteen jälkeen.. Sellainen lisäys, että auton alla on toki vielä samoilla kohdilla kaiketi ilmapussien kompura? ja onko hydraulisilla kallistuksen vakaajilla oma moottori?
Comment
Comment