Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d 2004 täysin virraton (jännite 1V)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IiroU
    BTCF Member
    • Oct 2021
    • 412
    • Turku/Rauma

    #16
    Originally posted by DrDoomsday View Post
    Ja tosiaan, miten mitata tuo hävikki virta? onnistuuko ihan yleis-sähkömittarilla?
    Eikös mahda onnistua jos saat yleismittarin sarjakytkennällä miinuspiuhan ja akun miinusnavan väliin. Auto nukkumaan ja lukema näkyy mittarin näytöllä kun nukahtaa. Ovista pitää painaa lukot kiinni, jotta menee nukkumaan. Mä mittailin pihtivirtamittarilla ja luulen että sain ihan järkevää tulosta aikaan.
    E65 745d Individual -07

    Ex:
    E39 530dA Touring M-Sport -02
    E39 528i Sedan -00

    Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
    Yhteydenotot YV.

    Comment

    • T H
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 33
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by DrDoomsday View Post

      Johtuuko tuo kontin valojen palaminen takaluukun saranoiden johdoista?
      Käsittääkseni täysin mahdollinen skenaario, jos takalasin tai kontin lukon piuha on katki. Mutta tästä pitäs kyllä tulla myös erillinen ilmoitus, että jää auki.
      BMW 525d LCI E61 -07
      Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 547
        • Uusimaa

        #18
        Tämä vaikuttaa hyvältä tavalta etsiä vuotovirtoja. Käytännössä laitetaan jännitemittari DC millivolttialueelle ja mitataan jännitettä sulakkeiden navoista. Vaikka kyseessä on "sama johto" jos virtaa kulkee sulakkeen läpi niin siitä muodostuu jännite-ero ja se pitäisi näkyä mittarilla. Tuo ovien lukkosalpojen sulkeminen on myös hyvä keksintö, toimii luultavasti Bemariinkin.

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2693
          • Tampere

          #19
          Koetapa irroittaa takalasin mikrokytkimen liitin vähäksi aikaa. Huomioi kuitenkin että lasin saa toimenpiteen jälkeen auki vain testerillä. Yksi E61 tyyppivika jossa alkaa syödä akkua tyhjäksi kun elinkaari loppupuolella.
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • DrDoomsday
            Bimmer Rookie
            • Aug 2017
            • 49
            • Noormarkku

            #20
            Tuli lainattua töistä pihtimittaria, niin paljonko noista pluskaapeleista saisi mennä läpi A? ennen nukkumaan menoa ja nukkumisen jälkeen?

            Takaluukun sulakerasiaan menevästä ennen nukkumista näytti pihtimittarilla n.(-11.89A)
            Läpivientiin menevä näytti n.0.40A

            Vielä en testannut odotuttaa tuota nukkumista, kun ajattelin sen testata viikonloppuna.

            Comment

            • IiroU
              BTCF Member
              • Oct 2021
              • 412
              • Turku/Rauma

              #21
              Oliskos tässä ollut niitä arvoja… En nyt ihan täysin muista. Hyvä video aiheesta, kannattaa katsoa.
               
              E65 745d Individual -07

              Ex:
              E39 530dA Touring M-Sport -02
              E39 528i Sedan -00

              Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
              Yhteydenotot YV.

              Comment

              • Rattiukko
                BTCF Member
                • Nov 2022
                • 547
                • Uusimaa

                #22
                40 - 60mA eli 0,04 - 0,06A sanotaan videolla että olisi Bemarille normaali virrankulutus kun levossa, siis koko autolle. Sitä luokkaa se on ollut muillekin autoille.
                Last edited by Rattiukko; 09-12-2024, 23:21.

                Comment

                • DrDoomsday
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2017
                  • 49
                  • Noormarkku

                  #23
                  Syyllinen on webasto. Tai ainakin jokin siinä järjeestelmässä.

                  Hanskalokeron sulaketaulusta nro.20 / 20A sulake.(Auxiliary Heater)​
                  lukema sulakkeen päästä 23mV
                  pihtimittarilla akulta 8A

                  Sulake irti ja tippui olemattomiin lukemat !!


                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16440
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by DrDoomsday View Post
                    Syyllinen on webasto. Tai ainakin jokin siinä järjeestelmässä.

                    Hanskalokeron sulaketaulusta nro.20 / 20A sulake.(Auxiliary Heater)​
                    lukema sulakkeen päästä 23mV
                    pihtimittarilla akulta 8A

                    Sulake irti ja tippui olemattomiin lukemat !!

                    23 mV eli 0.023 V eli ei juuri mitään, onko tuo mitattu sulake paikallaan vai irti ?

                    Comment

                    • Rattiukko
                      BTCF Member
                      • Nov 2022
                      • 547
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post

                      23 mV eli 0.023 V eli ei juuri mitään, onko tuo mitattu sulake paikallaan vai irti ?
                      Tuolla tekniikalla mitä edellä puhutaan ja parissa videossa esitellään kun etsii virtavuotoa niin lukemat on millivoltteja ja mittaus tehdään sulake paikallaan.
                      Last edited by Rattiukko; 16-12-2024, 12:39.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16440
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by Rattiukko View Post

                        Tuolla tekniikalla mitä edellä puhutaan ja parissa videossa esitellään kun etsii virtavuotoa niin lukemat on millivoltteja ja mittaus tehdään sulake paikallaan.
                        Ja kunnossa olevalla systeemillä jännite on samalla mittaustavalla 0,00 V ?

                        Comment

                        • Rattiukko
                          BTCF Member
                          • Nov 2022
                          • 547
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post

                          Ja kunnossa olevalla systeemillä jännite on samalla mittaustavalla 0,00 V ?
                          Hyvin lähellä nollaa. Jännitteet on niin pieniä mitä mitataan että mittarikin heittää jo sen verran että tuskin tasan lukemaa 0,0000V näyttää. Jos yhden sulakkeelta mitattu jännite näyttää 0,0230V niin kyllä sen erottaa muista.
                          Last edited by Rattiukko; 16-12-2024, 13:04.

                          Comment

                          • Rattiukko
                            BTCF Member
                            • Nov 2022
                            • 547
                            • Uusimaa

                            #28
                            Originally posted by DrDoomsday View Post
                            Syyllinen on webasto. Tai ainakin jokin siinä järjeestelmässä.

                            Hanskalokeron sulaketaulusta nro.20 / 20A sulake.(Auxiliary Heater)​
                            lukema sulakkeen päästä 23mV
                            pihtimittarilla akulta 8A

                            Sulake irti ja tippui olemattomiin lukemat !!
                            Tuo on niin iso virta ja tekee jo 100W tehoa (8A * 12V = 96W) että tuntee jo varmaan kädelläkin mikä siellä lämpenee. Kannattaa pitää sulake irti vaikka Webasto toimisikin ettei pala koko auto jos ei heti vikaa etsi.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎