Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukkoperää e60 530d:n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rakentamo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 258
    • espoo

    lukkoperää e60 530d:n

    Meinasin tilailla Englannista lukkosettiä. Kenelläkään kokemuksia missä kannatttaisi asennuttaa pk-seudulla ja hintaa?
    991 S + talviauto hakusessa
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by rakentamo View Post
    Meinasin tilailla Englannista lukkosettiä. Kenelläkään kokemuksia missä kannatttaisi asennuttaa pk-seudulla ja hintaa?
    Kuinka käynee esc:n ja absien?

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Kuinka käynee esc:n ja absien?
      Kerrotaan autolle et sillä on nyt lukko
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Dunky View Post
        Kerrotaan autolle et sillä on nyt lukko
        Eli fyysisesti mihin? Onko esc/abs:ssa todellakin jokin ohjelma/ohjelmapohja jolla tuo voidaan sille kertoa?

        Comment

        • tomippa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 656
          • pk-seutu

          #5
          esc/abs toimii ainakin Quaife -lukkoyksikön asennuksen jälkeen hyvin.
          Tuossa vielä yksi topik, jossa asennettu Quaife 130i -malliin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=152213

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Eli fyysisesti mihin? Onko esc/abs:ssa todellakin jokin ohjelma/ohjelmapohja jolla tuo voidaan sille kertoa?
            Joka modulilla on oma ohjelmistosta joita muokkaamalla autolle voi "opettaa" uusia kikkoja.
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5157
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              Joka modulilla on oma ohjelmistosta joita muokkaamalla autolle voi "opettaa" uusia kikkoja.
              Kerro nyt muillekkin kuinka tämä tehdään ja mitä silloin tapahtuu
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Joka modulilla on oma ohjelmistosta joita muokkaamalla autolle voi "opettaa" uusia kikkoja.
                Myös minä olen ERITTÄIN kiinnostunut miten ihmeessä mm. e60:n ajonhallintajärjestelmälle "opetetaan" mekaaninen taka-akselin lukitus? Poistetaanko koko esc kokonaan vai miten tuon esc:n eri pyörien jarruttelu+kiihdyttely hoidetaan? Mitä vakuutusyhtiö mahtaa mahdollisessa suistumisonnettomuuden jälkiselvittelyssä sanoa ko.modifikaatiosta?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  eikai sinne kukaan nyt kemppiä ole laittamassa.. väittäisin että nämä nykyautoje sähköhimmelit ei häiriinny esim 25% lukosta mitenkään
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    eikai sinne kukaan nyt kemppiä ole laittamassa.. väittäisin että nämä nykyautoje sähköhimmelit ei häiriinny esim 25% lukosta mitenkään
                    Samaa ihmettelin. Käsittääkseni esim. tuo Quaifen lukko on mallia Torsen ja jakaa voimaa aktiivisesti pyörien kesken. Ei kai se hieno elektroniikka turhia häiriinny jollei ole luistoa mitä tappaa tai lukkoa joka purisi kiinni.

                    edit: Siis jos luistonesto jarruttaa yhtä pyörää, siirtää lukkoyksikkö voimaa sieltä toisaalle ja toimii luistoneston kanssa yksi yhteen. Jne jne. En näe ongelmaa, missasinko jotain?
                    Last edited by r.w.; 28-11-2008, 16:29.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • tomippa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 656
                      • pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by r.w. View Post
                      Samaa ihmettelin. Käsittääkseni esim. tuo Quaifen lukko on mallia Torsen ja jakaa voimaa aktiivisesti pyörien kesken. Ei kai se hieno elektroniikka turhia häiriinny jollei ole luistoa mitä tappaa tai lukkoa joka purisi kiinni.

                      edit: Siis jos luistonesto jarruttaa yhtä pyörää, siirtää lukkoyksikkö voimaa sieltä toisaalle ja toimii luistoneston kanssa yksi yhteen. Jne jne. En näe ongelmaa, missasinko jotain?
                      Juurikin näin

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by tomippa View Post
                        Juurikin näin
                        ...mitä hyötyä ko.lukosta tuolloin on?

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          ...mitä hyötyä ko.lukosta tuolloin on?
                          eiköhän sen luistoneston saa kytkettyä pois tarvittaessa
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • kake
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 590
                            • Kerava

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            ...mitä hyötyä ko.lukosta tuolloin on?
                            Se että voima välittyy tiehen pitävän pyörän kautta eikä sutivaan pyörään?
                            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              ...mitä hyötyä ko.lukosta tuolloin on?
                              Veto säilyy? On kai siinä eroa, että siirretäänkö vääntöä täsmäannoksina sutivalta pitävämmälle pyörälle, vai meneekö kaikki harakoille kunnes jarru tappaa luiston?

                              Jos ja kun ilmeisesti tiedät asiasta jotain mitä minä en, niin antaa paukkua vaan. Tuskin tästä ainakaan enää tyhmemmäksi tulee. Meanwhile, ainakin RiQuu voi varmaan kertoa tuollaisen hömpötyksen toiminnasta ihan ensikäden havaintoja.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎