Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukkoperää e60 530d:n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by r.w. View Post
    Veto säilyy? On kai siinä eroa, että siirretäänkö vääntöä täsmäannoksina sutivalta pitävämmälle pyörälle, vai meneekö kaikki harakoille kunnes jarru tappaa luiston?

    Jos ja kun ilmeisesti tiedät asiasta jotain mitä minä en, niin antaa paukkua vaan. Tuskin tästä ainakaan enää tyhmemmäksi tulee. Meanwhile, ainakin RiQuu voi varmaan kertoa tuollaisen hömpötyksen toiminnasta ihan ensikäden havaintoja.
    No siis itse asensin tuohon omaan 9/98-uudempaan e39:iin M5:n lukkomurikan....ja hengenlähtö oli oikeasti lähellä yhden talvisella pikatiellä ajetun 360 piruetin seurauksena. Tosin onglmat huomattiin jo paljon aiemminkin(luistonesto päällä ei voinut ajaa lainkaan), mutta samana iltana meni murikka vaihtoon tuon "äksidentin" jälkeen.

    Comment

    • kake
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 590
      • Kerava

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      No siis itse asensin tuohon omaan 9/98-uudempaan e39:iin M5:n lukkomurikan....ja hengenlähtö oli oikeasti lähellä yhden talvisella pikatiellä ajetun 360 piruetin seurauksena. Tosin onglmat huomattiin jo paljon aiemminkin(luistonesto päällä ei voinut ajaa lainkaan), mutta samana iltana meni murikka vaihtoon tuon "äksidentin" jälkeen.
      M5 lukko ja Quaife ovat täysin erilaisia toiminnaltaan, mutta tämänhän tiesitkin?
      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2194
        • kaustinen

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        No siis itse asensin tuohon omaan 9/98-uudempaan e39:iin M5:n lukkomurikan....ja hengenlähtö oli oikeasti lähellä yhden talvisella pikatiellä ajetun 360 piruetin seurauksena. Tosin onglmat huomattiin jo paljon aiemminkin(luistonesto päällä ei voinut ajaa lainkaan), mutta samana iltana meni murikka vaihtoon tuon "äksidentin" jälkeen.
        Sullahan oli pelkkä asc?? Ilmeisesti dsc:n kanssa ei ole ainakaan niin suuria ongelmia.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • rakentamo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 258
          • espoo

          #19
          ELi juuri tuo quaife paketti olisi tulossa. Tässä myyjän vastaus Hemin kysymykseen:

          Dear Lasse,

          There are no effects whatsoever on the DSC, ABS or any other electronic aids. They continue to work as normal, and without problems.

          Regards, Kevin.
          991 S + talviauto hakusessa

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            #20
            Originally posted by rakentamo View Post
            ELi juuri tuo quaife paketti olisi tulossa. Tässä myyjän vastaus Hemin kysymykseen:

            Dear Lasse,

            There are no effects whatsoever on the DSC, ABS or any other electronic aids. They continue to work as normal, and without problems.

            Regards, Kevin.
            Sittenhän asia on varmasti kunnossa, kun myyjä noin vakuuttaa...
            Asiaan: tuo torsen lukko tosiaan on eri asia kuin kitkalukko (joka siis yhdistää vetarit jollakin momentilla koko ajan). Kun kardaani pyörii vapaalla, nuo vetarit ovat kokonaan irti toisistaan torsenissa, silti :
            Olen 100% varma, ettei noita kombinaatioita ole koskaan testattu kunnolla (jos ollenkaan) todella liukkaissa olosuhteissa. Se, että ajellaan hiukan sateella ja sohjossa ei kerro mitään sen todellisista talvikyvyistä yhdessä DSC:n kanssa.
            Samaa mieltä hemin kanssa: jättäisin ko vermeen asentamatta.
            Kun maksaa lukosta tonnin (riittääkö?) tuskin tulee tänne parkumaan, jos ei osapelijäällä kurvissa ihan niin käyttäydy kuten Baijerin insinöörit ovat sen alunperin opettaneet.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by sirkus View Post
              Sullahan oli pelkkä asc?? Ilmeisesti dsc:n kanssa ei ole ainakaan niin suuria ongelmia.
              Miten se mahdollisia ongelmia ainakaan vähentää?
              ...ja kyllä, tajusin että keskustelu oli torsen tyyppisestä lukosta, nimenomaan yhdistettynä esc:hen. Hieno juttu jos kerran lukkomurikan valmistaja niin vakuuttaa että ongelmia ei tule....missään olosuhteissa Suomen talvessakaan.

              Comment

              • Mica
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 689
                • Häme

                #22
                Ihme meininkiä taas... tuskin semmoinen kuka lukkoa autoonsa haluaa, pelkää pikku vinoa
                e36 M3 -97 "katukilpuri"
                e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2194
                  • kaustinen

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Miten se mahdollisia ongelmia ainakaan vähentää?
                  ...ja kyllä, tajusin että keskustelu oli torsen tyyppisestä lukosta, nimenomaan yhdistettynä esc:hen. Hieno juttu jos kerran lukkomurikan valmistaja niin vakuuttaa että ongelmia ei tule....missään olosuhteissa Suomen talvessakaan.
                  ASC pyrkii estämään vain takapyörien sutimista laskemalla tehoa/jarruttamalla takapyöriä ja saattaa jarruttamalla takapyöriä pahentaa jo alkanutta sivuluisua. DSC sen sijaan jarruttelee kaikkia pyöriä ja saa niin oikaistua myös sivuluisua.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • laine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1501
                    • Helsinki

                    #24
                    Tässähän olis linkki Youtube -videoon jossa käytännössä näkee kuinka Quaife lukkoyksikkö synkkaa http://www.youtube.com/watch?v=AHmSDXrVG84

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5224
                      • Hki 43

                      #25
                      Originally posted by laine View Post
                      Tässähän olis linkki Youtube -videoon jossa käytännössä näkee kuinka Quaife lukkoyksikkö synkkaa http://www.youtube.com/watch?v=AHmSDXrVG84
                      Ja hyvinhän se näyttää synkkaavan! Must-hankinta kyllä seuraavaan autoon.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by laine View Post
                        Tässähän olis linkki Youtube -videoon jossa käytännössä näkee kuinka Quaife lukkoyksikkö synkkaa http://www.youtube.com/watch?v=AHmSDXrVG84
                        Joo, synkkasihan se ilman esc:tä, eli saatiinhan ko.autosta radalle kiva leikkikalu....mutta olisi edelleen kiva tietää kuinka se oikeasti "synkkaa" esc:n kanssa Suomen talvessa/talvisilla pääteillä mm.kaistanvaihdoissa ja ohitustilanteissa kun hieman lipsuu?

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Joo, synkkasihan se ilman esc:tä, eli saatiinhan ko.autosta radalle kiva leikkikalu....mutta olisi edelleen kiva tietää kuinka se oikeasti "synkkaa" esc:n kanssa Suomen talvessa/talvisilla pääteillä mm.kaistanvaihdoissa ja ohitustilanteissa kun hieman lipsuu?
                          Älä viitsi hemi, näkeehän sen heti tuosta videosta, kun ajelee märällä asfaltilla (tasaisesti) sivuluisussa, että sen on pakko toimia todella hyvin esim kuiva asfaltti/musta jää yhdistelmässä. Ilman muuta.
                          Voi vee tätä jengiä täällä.
                          Siis, voihan tuo torsen ihan oikeasti toimiakin talvella ja vaihtelevissa jääkeleissä, mutta tuollaiset "Kevin" myyjän kommentit voi vetää roskiin saman tein. Samoin tuo "ajonäytös" ei kerro tasan yhtään mitään sen toiminnasta normaalissa ajossa. Jaa, mutta tää jengihän taitaa aina vetää niin, että itikat pyyhitään sivulaseista. Niin kuin on lehdistä luettu...
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Mites kun DSC oikaisee luistoa jarruttamalla toista takapyörää, mutta lukko antaa jarrua myös toiselle puolelle?

                            Comment

                            • IKa
                              BTCF Member
                              • Apr 2007
                              • 878
                              • Klaukkala

                              #29
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Mites kun DSC oikaisee luistoa jarruttamalla toista takapyörää, mutta lukko antaa jarrua myös toiselle puolelle?
                              Tuo on kieltämättä aika oleellinen kysymys. Jos jollakin on omakohtaisia kokemuksia aiheesta, niin laittakaa ihmeessä jakoon. Asia kiinnostaa, kun itsekin olen miettinyt oikean lukon hankintaa (tosin E90:een). Alla netistä kaivettua tietoa DSC:n toiminnasta. Sen mukaan jarrua tarjotaan tarvittaessa myös etupyörälle, joten ehkäpä se riittää paikkaamaan lukon aiheuttaman tilanteen, tai sitten ei

                              In the case of oversteer, DSC brakes the outer rear (and, if needed, the outer front) wheel in order to correct the vehicle's stance by generating a counter-momentum to neutralize the oversteer. The braking effect is applied at both outer wheels.
                              In the case of understeer, DSC acts upon the inner rear (and, if needed, the inner front) wheel to regain vehicle stability. The braking effect is applied at both inner wheels.
                              G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Mites kun DSC oikaisee luistoa jarruttamalla toista takapyörää, mutta lukko antaa jarrua myös toiselle puolelle?
                                Tästä se worst case scenario todennäköisesti syntyy. Ajovakautus ei kuitenkaan käytä tilanteen vakauttamiseen koskaan jarruja niin voimakkaasti, että pyörä lukkiutuu. Lukon kanssa vastakkainen pyörä voi tahattomasti lukkiutua ja sen renkaan sivuttaispito on menetetty. Tämä tietysti vaatii, että vastakkainen pyörä on liukkaammalla pinnalla.
                                Last edited by Clavurion; 02-12-2008, 19:41.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎