Sama ongelma kuin tuossa yllä. Uutta moottoria (jo toista) tilaukseen vai uudet johdot?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 ja takaluukku ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Laapander View PostKolmion vierestä todellakin löytyi se hätäaukaisin läppä tsydeemi. Luukku saatiin auki.
Comment
-
-
Originally posted by pasips View PostMinulla on ainakin auton takaluukun keskellä alareunassa lukon kohdalla pieni irrotettava peitelevy jonka takana on vipu aukaisua varten.
Comment
-
-
Mikähän voisi olla vialla kun nyt on 2 kertaa käynyt ~1-2kk sisällä niin että takaluukku ei lukitu ollenkaan, ei siis edes siihen ensimmäiseen pykälään. Jotenkin hämärästi muistan että ekalla kerralla alkoi toimimaan kun laittoi auton käyntiin, mutta nyt eilen lähti toimimaan kun väänsi sen lukitussalvan käsin kiinni (takalasia ei saa muuten auki) ja avasi sitten takalasin auki ja pisti takas kiinni.
Molemmilla kerroilla kun käsin väänsi sitä lukkokielekettä "lukitusasentoon" niin soft-closen moottori ei pitänyt mitään ääntä. Eilen illalla kävin vielä katselemassa ja kun nyt toimivasta setistä väänsi käsin lukkokielekettä niin soft-close pyöräytti itsensä kiinni ja vastaavasti avasi itsensä pyöräyttämällä kun painoi avaauskahvaa.
Toisin sanoen kun luukku ei lukitu lainkaan niin soft-closen on kaiketi pakko olla ollut siinä tilanteessa kiinni asennossa, jolloin lukituskieleke ei pääse tarttaamaan siihen ollenkaan kiinni kun tappi on niin kaukana?
Molemmilla ongelmakerroilla luukun avauskahvasta painamalla lukituskieleke vapautui ok.
Nähdäkseni vika voisi johtua siitä että kun luukun avaa niin soft close ei saa siitä signaalia ja jää "lukkoasentoon"? Tällöin vika on kaiketi joko a) sarananjohdoissa (nämä olen vuosi sitten vaihtanut, mutta 1 johto on jo todistettavasti aiemmin mennyt poikki) b) lukituskielekkeen asennon mikrokytkimessä c) avauskahvan signaalissa jos se soft-close haisteleekin tätä? Jos se olisi johto niin miksi tuo takalasin avaus auttoi, samalla laillahan ne johdot siellä liikkuu avaako koko konttia vai vain takalasia, tietysti jos se on johto niin vikatiheyden voisi olettaa kasvavan nyt sitten tässä pikkuhiljaa... Minkä värinen johto tuohon voisi liittyä ja missä kourussa?
Muuten ei häiritsisi "juuri yhtään" mutta huomenna pitäisi suunnata kohti lappia takakontti täynnä tavaraa ja mikäs sen kätevämpää jos tuo porsii siellä lopullisesti siten että luukkua ei saa ollenkaan edes 1-pykälän lukitukseen, niin milläs sieltä sitten takaisin tulet jos ei tavarat pysy kontissa...
Jos ottaa läppärin mukaan, niin soft-closea voinee ajaa INPAlla tai ISTA:lla ja näin saada lukon tarraamaan kiinni? Voiko tuota soft-close ihan käsin brute-forcella pöyräyttää jolloin saisi luukun edes 1-pykälään kiinni ilman konetta? Akku on koneessa niin sulkea että ilman sähköä ISTAlla tuskin ehtii tekemään juuri mitään -> onko vinkkejä löytyykö INPAsta tuohon ohjausta ja/tai myös suoraa polku ISTAan niin ei tartte kuluttaa aikaa/akkua etsimiseen?Last edited by okkraj; 11-03-2021, 08:27.E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
Comment