Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transmission fault - E60 530dA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Animali
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 37
    • Nurmijärvi

    Transmission fault - E60 530dA

    Terve,

    Tuli tuossa 5.1.2009 ihana ilmoitus iDriveen.

    Trasmission Fault:
    Certain transmission functions may be faulty.
    Gear may be engaged without braking.

    Onko täällä kukaan muu saanut vastaavaa ja onko siitä seurannut mitään hyvää? Voisikohan se vain mennä ohi?
    Itsellä tuo ilmoitus tuli juuri kun kaveri oli hakemassa minua kentältä, niin sai loman päätteeksi kivat säikähdykset. Tuolloin oli nuo ainoat pakkaset mitä tässä on ollut, eli n. -15-20 astetta, jos sillä nyt on ollut vaikutusta.
    Eli tuo herja oli tunnin verran päällä ja kun itse sain auton hyppysiin se korjaantui auton bootilla, mutta ei ollut auttanut bootti vielä 30min kohdalla.
    Sen jälkeen on toiminut ihan moitteetta, mitä nyt kuulemma töksähtää kun valoja lähestyy.
    Kyselin laakkoselta puhelimitse, niin ainoa keino heillä taitaa olla vaihteiston vaihto jos siihen vielä jotain tulee.

    Onko kellään tullut vastaavaa ilmoitusta?
    Voiko tehdä muuta kuin vaihtaa öljyt, jos sitäkään vai hajoaako sen jälkeen lopullisesti?
    Laukeaako tuo kohta, onko seuraavaksi muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko vaihteisto?
    Attached Files
    _________________
    BMW E61 LCI 530xdA -08
    Toyota Avensis -04

    ex:
    BMW E60 530dA -04
    Ford Mondeo 2.0 TDi
    MB R171 SLK350 -04
    MB W203 C220CDI -01
    Toyota Avensis -01
    Toyota Corolla -93
    Opel Ascona -86
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3113

    #2
    Originally posted by Animali View Post
    Terve,

    Tuli tuossa 5.1.2009 ihana ilmoitus iDriveen.

    Trasmission Fault:
    Certain transmission functions may be faulty.
    Gear may be engaged without braking.

    Onko täällä kukaan muu saanut vastaavaa ja onko siitä seurannut mitään hyvää? Voisikohan se vain mennä ohi?
    Itsellä tuo ilmoitus tuli juuri kun kaveri oli hakemassa minua kentältä, niin sai loman päätteeksi kivat säikähdykset. Tuolloin oli nuo ainoat pakkaset mitä tässä on ollut, eli n. -15-20 astetta, jos sillä nyt on ollut vaikutusta.
    Eli tuo herja oli tunnin verran päällä ja kun itse sain auton hyppysiin se korjaantui auton bootilla, mutta ei ollut auttanut bootti vielä 30min kohdalla.
    Sen jälkeen on toiminut ihan moitteetta, mitä nyt kuulemma töksähtää kun valoja lähestyy.
    Kyselin laakkoselta puhelimitse, niin ainoa keino heillä taitaa olla vaihteiston vaihto jos siihen vielä jotain tulee.

    Onko kellään tullut vastaavaa ilmoitusta?
    Voiko tehdä muuta kuin vaihtaa öljyt, jos sitäkään vai hajoaako sen jälkeen lopullisesti?
    Laukeaako tuo kohta, onko seuraavaksi muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko vaihteisto?

    en muista ihan tarkasti millainen vaihteistoherja omassa E60 530dA:ssa tuli joku aika sitten...

    Todennäköisesti johtui alhaisesta jännitteestä, koska auto oli muutaman päivän tallissa ja kuuntelin cd:tä useita tunteja autoa huoltaessani, niin tuli keltainen akun kuva check näyttöön. Auto kumminkin lähti hyvin käyntiin ja vaihteistoherja tuli samantien, ennenkuin ehdin edes keppiin koskea. virheilmoitus poistui samantien, eikä ole uusinut.
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      #3
      Myös omien kokemuksien mukaan E60 530dA malleista tuo voi johtua pelkästään alhaisesta akkujännitteestä. Eli vaihteistossa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta jostain syystä (esim. pakkasen myötävaikutuksella) akkujännite on päässyt hetkellisesti liian alhaiseksi. Joka taas aiheuttaa E60 malleissa useita erilaisia vikailmoituksia ja ongelmia. Jotka tosin ratkeavat usein itsestään, kun akkuun saadaan lisää virtaa. Joskus akku voi olla tiensä päässä ja joudutaan vaihtamaan uusi. Samoin jotkut viat saattavat vaatia vikakoodien nollauksen.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Animali
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 37
        • Nurmijärvi

        #4
        No tuo kuulostaa lohdulliselta, sillä itsellä on myös akun purkautumisherjaa ollut ihan runsaasti, mutta aina on startannut vielä ihan nätisti.
        Ja tuossa vaiheessa oli vielä runsaasti pakkasta ja auto seisoi enemmän kuin normaalisti.
        Eli sanoo akun varaustaso on laskenut parkissa ollessaan. Tuotakaan en ole ehtinyt vielä selvittää, mutta voi olla jälkiasenteinen kura bluetooth tai ajonesto/häly hässäkkä joka imee virtaa tms.

        Toinen mitä olen miettinyt onko yhteyttä on, että radio kuuluu huonosti ja alkaa rätistä heti jos takalasinlämmittimen laittaa päälle.
        Tuotakin pitäisi selvittää eteenpäin, ilmeisesti voisi olla antennivahvistin tai takalasin langoista joku poikki.
        _________________
        BMW E61 LCI 530xdA -08
        Toyota Avensis -04

        ex:
        BMW E60 530dA -04
        Ford Mondeo 2.0 TDi
        MB R171 SLK350 -04
        MB W203 C220CDI -01
        Toyota Avensis -01
        Toyota Corolla -93
        Opel Ascona -86

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3113

          #5
          Originally posted by Animali View Post
          No tuo kuulostaa lohdulliselta, sillä itsellä on myös akun purkautumisherjaa ollut ihan runsaasti, mutta aina on startannut vielä ihan nätisti.
          Ja tuossa vaiheessa oli vielä runsaasti pakkasta ja auto seisoi enemmän kuin normaalisti.
          Eli sanoo akun varaustaso on laskenut parkissa ollessaan. Tuotakaan en ole ehtinyt vielä selvittää, mutta voi olla jälkiasenteinen kura bluetooth tai ajonesto/häly hässäkkä joka imee virtaa tms.

          Toinen mitä olen miettinyt onko yhteyttä on, että radio kuuluu huonosti ja alkaa rätistä heti jos takalasinlämmittimen laittaa päälle.
          Tuotakin pitäisi selvittää eteenpäin, ilmeisesti voisi olla antennivahvistin tai takalasin langoista joku poikki.
          Itse mittailin tuon akku ja vaihteistohälyn jälkeen akun jännitteen lepotilassa (12,2V) ja auton käynnissä ollessa, kuormitettuna (takalasinlämmitys, istuinlämmitykset, ajovalot päällä) tyhjäkäynnillä (14,4V) lähinnä varmistuakseni siitä ettei ns. älykäsvirtakaapeli (olikohan IPS?) ole viallinen.

          Mittasin jännitteet sekä akun navoilta että konehuoneen navoista. Molemmat näytti samaa.

          Mun kärryn akussa on sellainen lasisilmä, jossa on värikoodi. Näytti mustaa eli akku oli osittain ladatussa tilassa. Latasin sit sähkölaturilla reilun puolivuorokautta niin muuttui vihreäksi.

          Mulla tuo sähkön vähyys johtuu lyhyvistä ajomatkoista <10km. Ei varmaan ehdi tuottaa sähköä, niin paljon kuin ottaa. (hehkut, startti, säihköinen lisälämmitin, takalasinlämmitin, istuinlämmitin, jne)
          Kulkineet/projektit:

          M2 F87
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19178
            • -

            #6
            E60 malleissa on "älykäs" laturi, jonka äly ei valitettavasti aina riitä joka tilanteeseen. Lyhyitä matkoja ajettaessa ja varsinkin talviaikaan ei välttämättä lataa akkua tarpeeksi suurella teholla. Noissa uudemmissa malleissa siis laturi ei lataa akkua koko ajan "täysillä" kuten vanhan liiton autoissa.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • bmw e34
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 633
              • raahe

              #7
              Originally posted by Juhis View Post
              E60 malleissa on "älykäs" laturi, jonka äly ei valitettavasti aina riitä joka tilanteeseen. Lyhyitä matkoja ajettaessa ja varsinkin talviaikaan ei välttämättä lataa akkua tarpeeksi suurella teholla. Noissa uudemmissa malleissa siis laturi ei lataa akkua koko ajan "täysillä" kuten vanhan liiton autoissa.
              E60, E90 jne. uudempiin "kantti kertaa kantti"- malleihin alkaa meilkein olla järkevintä asentaa kiinteä akkulaturi edellä mainituista syistä johtuen.
              Esim. jos käyttösyklit on luokkaa aamulla webastoa 20-45 min., käynnistys, ajoa 2-10 km ja iltapäivällä sama käänteisessä järjestyksessä
              niin ei tarvitse ihmetellä jos kojetaulu on kuin joulukuusi kun lyö kikottimen tulille.
              itsellä ainakaan ei ole kovin kummoinen luotto merkkiliikkeen toimintaan jos diagnoosi ensimmäisen varoitusvalon syttyessä on että:
              "lykkää autosi paaliin, ei kannata korjata kun joutuu vaihtaan 95 % osista " .
              tai "tuo/hinauta autosi tänne niin sammutetaan siitä varoitusvalot à 80-120 €/valo ja sitten aletaan hakemaan varsinaista vikaa 95 €/h".
              alkaa siinä laturin + sisä johtosarjan osto ja asennuskin kannattamaan.

              tästä(kin) tapauksesta tuli mieleen että eikö olisi syytä pistää tuonne FAQ- osastolle vähän vinkin tynkää mistä päin vastaavissa tapauksissa kannattaa alkaa vikaa hakemaan ?.

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Juhis View Post
                E60 malleissa on "älykäs" laturi, jonka äly ei valitettavasti aina riitä joka tilanteeseen. Lyhyitä matkoja ajettaessa ja varsinkin talviaikaan ei välttämättä lataa akkua tarpeeksi suurella teholla. Noissa uudemmissa malleissa siis laturi ei lataa akkua koko ajan "täysillä" kuten vanhan liiton autoissa.
                Juuri näin. Se on jopa niin "älykäs", että ei lataa akkua täysillä, jos on kylmä, koska silloinhan akku ei ota täysillä latausta täyteen (milloinkas sitä sitten pitäisi ladata, kesälläkö vain?).
                Jos ajelee lyhyitä matkoja, suosittelen ehdottomasti Defan tms laturia, joka lataa aina, kun on muutenkin töpselissä. Muuten ei auto pitkään toimi.

                PS minulle on tullut vuosien aikana muutama noita laatikkoherjoja. Aina on ollut syynä liian pieni lataus akussa. Kerran, tuli koko näyttö täyteen eri herjoja (ABS, DTC, DD, AL, jne...). Jotka kaikki poistuivat uudelleen käynnistyksen jälkeen.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  #9
                  E60 on varsinainen Discohile valojen puolesta kun laskee jänö tarpeeksi alas.. Ai mistäkö tiedän?

                  ...muutamana aamuna ollut vähän vähissä...

                  T: taksilla töihin...

                  Hankin 10A defan laturin, en ole vielä asentanut kun on olevinaan ollu kiirettä, mutta tossa pellin alla välillä pikaliittimillä käyttänyt välttääkseni takseja jatkossa. Hyvin lataa, muttei kyllä palvele vielä täysin tarkoitustaan ennekuin asennan kiinteästi.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Latausjärjestelmän "älykkyydellä" mikä nyt sinällänsä on nykyisellään vielä varsin yksinkertaista laatua, on pyritty polttoaineen säästöön ja akun käyttöiän pidentämiseen. Valitettavasti ilmeisesti pohjoisten käyttöolosuhteiden vaikutusta suunnittelussa ei ole riittävästi huomioitu. Nopeasti varautuvan kunnollisen AGM tai hyytelö tyyppisen akun käyttö & ohjelmointi olisi varsinkin webastollisessa autossa suotavaa.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      #11
                      Tulipahan huomattua että jos näihin uuden sukupolven autoihin laittaa tehokkaamman akun niin se pitää "kertoa" autolle... Josta tuli mieleen että jos autolle kertoisi että akku onkin 100A vaikka olisikin 90A akku asennettu niin se lataisi sitä hieman pirteämmin. Ihan vaan vinkkinä jos joku meinaa isomman akun vaihtaa!
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Tulipahan huomattua että jos näihin uuden sukupolven autoihin laittaa tehokkaamman akun niin se pitää "kertoa" autolle... Josta tuli mieleen että jos autolle kertoisi että akku onkin 100A vaikka olisikin 90A akku asennettu niin se lataisi sitä hieman pirteämmin. Ihan vaan vinkkinä jos joku meinaa isomman akun vaihtaa!
                        Akun tiedot löytyy VO:sta. Siinä on yhtenä osana akun kapasiteetti ja tyyppi (regular/AGM).
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Akun tiedot löytyy VO:sta. Siinä on yhtenä osana akun kapasiteetti ja tyyppi (regular/AGM).
                          Yep
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Kamikaze
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 296
                            • Mänttä-Vilppula

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Akun tiedot löytyy VO:sta. Siinä on yhtenä osana akun kapasiteetti ja tyyppi (regular/AGM).
                            Valistakaa aloittelevaa bemaristia, että mikä on tämä VO? Omassa Belgiantuonti-E60:ssäni (530i -03) on 70Ah akku, onkohan näissä siellä päin orkkiksenakin noin pieni akku? Minkäkokoinen akku tuollaisessa autossa on ollut täällä Suomessa uutena, että tietäisi ostaa uuden oikeankokoisen?

                            Miten autolle sitten kerrotaan, että kapasiteetiltaan isompi akku on vaihdettu? Voiko sen tehdä itse viemättä autoa merkkiliikkeeseen? Voiko jostain tsekata, millainen akku autoon on koodattu, ettei turhaan vie autoa merkkiliikkeen johdon päähän? Kun voihan olla, että autooni on vaihdettu orkkista pienempi akku kertomatta sitä autolle, joten ostaessani isomman orkkista vastaavan akun ei koodausta tarvittaisikaan.
                            BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
                            Toyota MR2 2.0 GTi -93

                            Comment

                            • kiljubuu
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 385
                              • turku

                              #15
                              Kun innostuin vähän leikkimään ja luisuttaessa syttyi samainen transmission fault systeemi idriveen. Lähti kuitenkin poies kun auton käynnisti uusiksi ja eikä ole sen koommin tullut uusiksi ja vaihteistokin pelaa ihan normaalisti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎