Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 525da vettä koneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    #16
    Alamuovi pois, sit pitäs jo jäähy näkyä.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Ceeray View Post
      Alamuovi pois, sit pitäs jo jäähy näkyä.
      Sain, kiitti!

      Comment

      • TROCK
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 435
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Anzafin View Post
        Voisipa tällaisenkin huoltotoimenpiteen tehdä! Mitähän kautta olisi helpointa irroittaa 530d E60:ssa nuo välijäähyn putket?:think
        Sä kun olet Anza erinomainen tekemään kuvitettuja ohjeita, niin jos tuossa on jotain ohjeistettavaa, niin voisit ottaa meille ei niin joka päivä auton kanssa touhuaville vähän fotoja homman selventämiseksi.
        - - - - - - -
        F10 520dA
        ex E61 530dA, ex E39 530dA

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #19
          mul on vähän sellanen olo ettei se startti jaksa niin paljoa vääntää et kone hajois, mikäli syltyssä on vettä.

          Tulpat vittuun ja startilla sylinterit tyhjäks.
          tulpat takas ja käyntiin.
          (nii juu jam öljyt vaihtoon. imarissa huohotus.)
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • reivanen
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 222
            • Sipoo

            #20
            Kuningaskuluttajan jutusta sai sen kuvan, että kyseessä olisi tyyppivian tapainen ongelma, vaikka eri merkin kinnereistä puhuivatkin.

            Luulisi tuossa tilanteessa olevan mahdollista, että merkin edustaja hoitaa asian takuuseen vaikka varsinainen takuuaika olisikin ummessa.

            Ainakin minun kohdallani kävi näin, nimittäin omistaessani type-r:n ja kun kävin ratapäivillä, niin moottori posahti totaalisesti. Selittivät syyksi liian vähäisen öljymäärän vaikka tarkastin ennen ratakierroksia öljynpinnan olevan hyväksytyn määrän keski-alarajan välissä.

            Merkkiliike kuitenkin ymmärsi sen, että asiakastyytyväisyys on asia josta kannattaa pitää kiinni, ja kuten sanoin korjasi vian takuuseen vaikka takuu oli loppunut puoli vuotta sitten. Samalla kun tehdasuusi moottori asennettiin, sain vaihdattaa siihen kytkimen osien ja töiden hinnalla, kun moottori oli kerta jo valmiiksi nostettu irti.

            Eli tämän kokemuksen perusteella en voi kuin suositella Hondan asiakaspalvelua! Toivottavasti pääsisit vastaavaan sopimukseen bemarinkin kanssa.
            Nykyään:
            Ex:
            BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

            Comment

            • Hanza
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1931
              • Juvan Shell. Requiescat in pace

              #21
              Kaveri on jossain skeida, natsipakastin ja siitin huollossa töissä. Kuuluuvat poraavan nykyään reikiä noihin tdi koneitten ahtoputkiin tai coolereihin, että kondenssivedet valuis pois eikä jäätyis.
              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

              t: luft waffel

              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #22
                Originally posted by Hanza View Post
                Kaveri on jossain skeida, natsipakastin ja siitin huollossa töissä. Kuuluuvat poraavan nykyään reikiä noihin tdi koneitten ahtoputkiin tai coolereihin, että kondenssivedet valuis pois eikä jäätyis.
                Näinkö muka
                M550d

                Comment

                • Muuli
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 115

                  #23
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Näinkö muka
                  Jep,näin

                  Comment

                  • exodus
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 774
                    • Oulu

                    #24
                    Appiukon Passat Tdi:ssä(vm2006) ihmeteltiin kun öljyä oli pohjapanssarin päällä. Huollossa totesivat tilanteen olevan aivan normaalia eli öljyä pääsee tippumaan ahtoputken pohjassa olevasta reiästä. Tämä reikä varmaankin sitten jäätyy talvella helposti ja käy niinkuin kunkkukuluttujassa kerrottiin.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #25
                      On volvojenkin välijäähyissä pieni reikä alareunassa josta kosteus ja öljy pääsee valumaan pois... Ei se reikä vissiin ole mitään millimetri luokkaa vaan paljon pienempi.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • villes
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 439
                        • Kirkkonummi

                        #26
                        Eikä ole mikään huono idea porata reikää itse siihen coolerin pohjaan ja tulpata se ja sillon tällöin katsoa tuleeko vettä. On noita reikiä tehty paljon merkkiliikkeissäkin ainakin muutamaan toiseen saksalaiseen merkkiin, bemareista ei tämän ongelman kohdalla ole kokemusta mutta kaikkien välijäähdyttimellä olevien autojen ongelma tuo on. Tosin joissain malleissa vaikuttaa tuota tapahtuvan helpommin kun toisissa jotka vaativat otolliset olosuhteet että kondenssivettä pääsee muodustumaan tarpeeksi ja pääsemään vielä sylinteriin saakka.
                        M-B C220CDI 4matic amg -13
                        ex.
                        bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                        Comment

                        • kalkkuna
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 864
                          • vaajakoski

                          #27
                          Originally posted by Ändi View Post
                          mul on vähän sellanen olo ettei se startti jaksa niin paljoa vääntää et kone hajois, mikäli syltyssä on vettä.

                          Tulpat vittuun ja startilla sylinterit tyhjäks.
                          tulpat takas ja käyntiin.
                          (nii juu jam öljyt vaihtoon. imarissa huohotus.)
                          Jaksaa se. Yllättävän nopeesti myös ruostuu sylinteri jos siellä on vettä. Eräs passat oli ihan ruosteessa kun 2 päivää oli vedet sylinterissä.
                          VW sharan 1,8T
                          e30 318i 4d -89 projekti
                          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • rasanttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 530
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by reivanen View Post
                            Eli tämän kokemuksen perusteella en voi kuin suositella Hondan asiakaspalvelua! Toivottavasti pääsisit vastaavaan sopimukseen bemarinkin kanssa.
                            BMW Suomelta on turha odottaa minkäänlaista vastaantulemista. Ainut mitä sieltä tarjotaan on 20 000 euron vaihtomoottori plus vaihtotyö vittuilujen kera.
                            Freude am Fahren

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by pimmone View Post
                              Äkkiseltään ei tule mieleen miten 200km moottoritietä ajaessa 10 asteen pakkasessa koneeseen voi mennä vettä ja sieltä sylinteriin kahden viikon päästä...:think Tai kaksi viikkoa parkissa ja vettä valuis koneeseen. Oisko mahdollista, että parkkeerauksessa ois lunta joutunut imuilmaan? En siis ajanut mihinkään isoimpaan penkkaan, mutta normaalia möykkyä ja jäätä oli tien viereen kertynyt. Mistä kohtaa toi ottaa ilman koneeseen?
                              Ei ole mitenkään mahdollista.
                              Vettähän sinne ei pääse mitään muuta kautta kuin kansipahvin pettäessä...mutta näissä kansipahvi ei kyllä ilman merkittävää tekovikaa petä.
                              Kerta kaikkiaan kummallinen yhtälö, mikäli kyse oikeasti on vedestä, eikä oikeasti jostain muusta?

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Originally posted by Hanza View Post
                                Kaveri on jossain skeida, natsipakastin ja siitin huollossa töissä. Kuuluuvat poraavan nykyään reikiä noihin tdi koneitten ahtoputkiin tai coolereihin, että kondenssivedet valuis pois eikä jäätyis.
                                No ei kovin "nykyään". Joitain tollasia ohjeita on voinu olla kun on 1J ja 3B olleet uusia.

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Ei ole mitenkään mahdollista.
                                Vettähän sinne ei pääse mitään muuta kautta kuin kansipahvin pettäessä.




                                Tai ahtoilman kosteuden kondensoituessa kun sen ilman lämpötila riittävän äkisti alenee.

                                Originally posted by villes View Post
                                Eikä ole mikään huono idea porata reikää itse siihen coolerin pohjaan ja tulpata se ja sillon tällöin katsoa tuleeko vettä.
                                Ei tarvi tulpata . Oikeaan kohtaan porattu millin parin reikä poistaa veden, mutta ei ne ahdot häviä sitä kautta.
                                Last edited by petrolhead; 08-03-2010, 16:58.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎